kakkamini Skrevet tirsdag kl. 12:28 #1 Skrevet tirsdag kl. 12:28 Hei dere, Vil bare starte med å si at jeg vet min nåværende kjæreste ikke skal lide for mine tidligere traumer fra tidligere relasjoner. Dette handler kun om meg psykisk sett og ønsker derfor tips (ville bare avklare dette). Jeg og typen ble akkurat sammen (1 måned), men vi har holdt på i totalt 3-4 måneder. Jeg sliter med mye usikkerhet, sjalusi og redsel pga tidligere utroskap, manipulering og vold i tidligere relasjoner. I mitt nåværende forhold har vi hatt det veldig fint sammen. Har selvfølgelig vært usikkerhet rundt noe her og der, men vi har løst det fint med kommunikasjon. Nå nettopp fikk jeg vite at han skal reise bort en måned og at ene delen av turen er guttetur med flere single kompiser. Jeg kjenner angsten trigges og jeg føler meg alene. Selvfølgelig vet jeg at han må dra uansett osv osv, men jeg kjenner alt knyter seg i kroppen og får panikkangst av tanken. Er så forferdelig og utrolig slitsomt for begge. Han reiser om 2-3 uker og jeg klarer helt ærlig ikke å stå i det selv om jeg vil…! en annen faktor er at et nært familiemedlem har fått uhelbredelig kreft i fjor sommer. Derfor er det vanskelig med denne sommeren. Fortalte han nettopp om dette samt mer i dybden om tidligere relasjoner. Han viser forståelse og er veldig snill med meg, men reagerte veldig på at han ikke har gitt et klart svar. Jeg spurte om et klart svar på hva han skal og da svarte han at han skal reise uansett. har dere vær så snill tips? Går i samtale med psykolog, men synes dette er veldig trist 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:33 #2 Skrevet tirsdag kl. 12:33 Du må jobbe med deg selv. Han skal ikke lide i forholdet pga din bagasje. Da må du forholde deg singel til du har jobbet deg frisk. Han skal så klart dra. Han skal ikke straffes for noe din eks har gjort. Enkelt og greit. Anonymkode: 9ccb5...42e 17 10
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:39 #3 Skrevet tirsdag kl. 12:39 Det høres ut som dere er unge begge to. Mitt generelle råd er å leve, ikke gå glipp av opplevelser og skape minner for livet fordi man har fått seg kjæreste. Hvorfor tror du han har blitt sammen med deg? Hvorfor har du sagt ja til å være i et forhold med han? Han har all verdens mulighet til å være utro både hjemme og på ferie. Det er nok enda mer sannsynlig at det skjer på ferie. Den guttegjengen vil 100% treffe grupper med jenter, og både feste og ha det gøy sammen med de. Det er ingen vits for meg å late som at det ikke kommer til å skje. Jeg har vært i den jentegjengen mange ganger. Jeg elsker å reise, blir gjerne kjent med andre, men jeg har aldri klint eller hatt sex med en sånn gutt jeg møter på tur. Fordi jeg ikke er typen til det. Det er ikke min stil. Kjæresten din vil bli kjent med andre jenter på tur. Han vil feste med de, ha det gøy sammen med de, sikkert danse og skåle. Han kommer til å se og snakke med damer han synes er sexy, deilig, spennende, rare, stygge, fascinerende, frastøtende, ekle, og nydelige. Hele spekteret. Hva han faktisk gjør og ikke gjør, det koker ned til hans personlighet. Og av alle oss her i denne tråden, er det du som kjenner han best. Hvis han reiser på tur og du lager drama før, under og etter turen, enten ovenfor han med dårlig samvittighet, hinting og styr, eller at du plager deg selv halv ihjel. Hva fører dette med seg? Fører det noe godt med seg? Er det da mindre eller større sannsynlighet for at han blir dritlei, mister respekten for deg, og gjør noe dumt? Hva om du puster med magen, sier du stoler på han, unner han denne kongeturen med kompiser, du kommer til å savne han og gleder deg til å høre fra han om hvordan han har det. Er det mer eller mindre sannsynlig han kommer til å gjøre noe dumt med denne fremtoningen? Hva har du å vinne på å plage både deg selv og han? Får du vite noe mer om hva han FAKTISK har gjort ved å plage han og deg selv? Hva er logikken din her? Kanskje best å slå opp og reparere deg selv før du inngår i et forhold om du er ødelagt av panikkangst? Anonymkode: 1abc5...2fe 6 8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:39 #4 Skrevet tirsdag kl. 12:39 Hvor gammel er denne mannen? Siden han skal på guttetur Anonymkode: 9abc4...059 1
Macro Skrevet tirsdag kl. 12:45 #5 Skrevet tirsdag kl. 12:45 Hva har den kreftsyke med dette å gjøre? Du må for all del ikke dra det kortet for at han skal bli hjemme med deg. Det er respektløst ovenfor den syke. Du får prøve å fokusere på de ordene og tegnene på at det er deg han vil ha. Har man opplevd noe vondt så har man lett for å lete etter tegn på gjentakelse. Litt bevisstgjøring rundt egen tankegang er hjelpsomt. Eller vil jeg anbefale terapi for å fikse deg selv før du ødelegger for deg selv. 16
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:46 #6 Skrevet tirsdag kl. 12:46 Jeg dro til Thailand i 2 uker ca 8 mnd etter at jeg hadde møtt min kjæreste. Reisen var planlagt lenge før vi møttes. Om han hadde ytret seg i rettning at jeg muligens kunne være utro, eller blitt surmulende pga dette, så hadde jeg gjort det slutt. Reiste, vi savnet hverandre og hadde det bedre en noen gang da jeg kom tilbake. Anonymkode: a2842...e90 10 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:50 #7 Skrevet tirsdag kl. 12:50 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor gammel er denne mannen? Siden han skal på guttetur Anonymkode: 9abc4...059 Sikkert ca like gammel som kvinner som drar på jentetur. Anonymkode: d85a8...dc9 1 1
Eric_B Skrevet tirsdag kl. 12:51 #8 Skrevet tirsdag kl. 12:51 Du kan ikke vite hva han gjør, og du kan ikke kontrollere hva han gjør. Det må du forholde deg til. Valget ditt er å stole på eller ikke. Det du velger definerer hva slags forhold du kommer til å ha. Vi kan bekrefte og berolige alt vi orker, men det er en enorm slitasje å forholde seg til, spesielt om det oppfattes at sjalusien er der på grunn av hva andre har påført deg. Han kan være utro når som helst, både på tur og hjemme. Det er ikke i din kontroll. Det er ikke mer risiko av at han er lengre unna deg.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:52 #9 Skrevet tirsdag kl. 12:52 Det er ikke noe galt i dra på guttetur så lenge han er trofast. Om du ikke stoler på han, så er det ikke gutteturen sin feil. Da er det dine tidligere erfaringer eller at han rett og slett ikke er til å stole på. Livet stopper ikke fordi noen får kreft. Jeg tviler på at andre slektninger av deg har avlyst ferieturer pga det. Og du vet innerst inne at det ikke er pga den syke at du vil han skal droppe turen. Kanskje du trenger terapi for å bli kvitt "bagasjen" din. Hvis du skal være i et forhold, så er det viktig at du ikke er urimelig og kontrollerende. Det er ikke kjæresten din sin feil at du har en vond fortid. Anonymkode: d1998...36d 7
kakkamini Skrevet tirsdag kl. 13:35 Forfatter #10 Skrevet tirsdag kl. 13:35 Ønsker selvfølgelig at han skal dra å ha det gøy. Poenget er bare at en måned kjennes utrolig lenge å sitte alene med vonde følelser og overtenking. Føler derfor jeg trenger tips for hvordan jeg skal håndtere dette og om noen er erfaringer fra lignende… Min fortid er selvfølgelig ikke hans ansvar eller feil. Sliter bare veldig med meg selv og den livskrisen jeg står i. Derfor det irriterer meg så mye at kroppen og traumene sier nei fordi det drar frem vonde minner. Mens hodet sier selvfølgelig at han må få gjøre det han vil. tusen takk for tipsene og kommentarene deres. Føler det letter og hjelper meg å komme med andre perspektiver. Jeg har bestemt meg for å prøve, men vet ikke hvordan jeg skal klare å stå i det i mellomtiden før han reiser. Dette er alt jeg tenker på, er redd for og gruer meg til. Prøver å holde meg opptatt, men hodet er der uansett. Det er så slitsomt og jeg merker det sliter han ut… jeg skal prøve så får jeg heller se om han er verdt å stole på uten å ta sorgene på forskudd. Men jeg er usikker på om jeg skal møte han før han drar, eller om jeg klarer å stå i det fordi da blir fallhøyden større hvis det skjer noe. Har dere tips eller tidligere erfaringer? 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:20 #11 Skrevet tirsdag kl. 14:20 kakkamini skrev (1 time siden): Hei dere, Vil bare starte med å si at jeg vet min nåværende kjæreste ikke skal lide for mine tidligere traumer fra tidligere relasjoner. Dette handler kun om meg psykisk sett og ønsker derfor tips (ville bare avklare dette). Jeg og typen ble akkurat sammen (1 måned), men vi har holdt på i totalt 3-4 måneder. Jeg sliter med mye usikkerhet, sjalusi og redsel pga tidligere utroskap, manipulering og vold i tidligere relasjoner. I mitt nåværende forhold har vi hatt det veldig fint sammen. Har selvfølgelig vært usikkerhet rundt noe her og der, men vi har løst det fint med kommunikasjon. Nå nettopp fikk jeg vite at han skal reise bort en måned og at ene delen av turen er guttetur med flere single kompiser. Jeg kjenner angsten trigges og jeg føler meg alene. Selvfølgelig vet jeg at han må dra uansett osv osv, men jeg kjenner alt knyter seg i kroppen og får panikkangst av tanken. Er så forferdelig og utrolig slitsomt for begge. Han reiser om 2-3 uker og jeg klarer helt ærlig ikke å stå i det selv om jeg vil…! en annen faktor er at et nært familiemedlem har fått uhelbredelig kreft i fjor sommer. Derfor er det vanskelig med denne sommeren. Fortalte han nettopp om dette samt mer i dybden om tidligere relasjoner. Han viser forståelse og er veldig snill med meg, men reagerte veldig på at han ikke har gitt et klart svar. Jeg spurte om et klart svar på hva han skal og da svarte han at han skal reise uansett. har dere vær så snill tips? Går i samtale med psykolog, men synes dette er veldig trist Forstår deg godt. Dere er nyforelsket og tryggheten ikke kommet helt enda! Verre er det når han ikke svarer på hva de skal, som gjerne hadde trygget deg litt mer? Alle vet at en del gutteturer(ikke alle men de aller fleste) er det strippeklubber og div annet som ikke er ok! Og selvfølgelig utro eller single menn med som presser grensene til de andre i teamet! Noe som ødelegger forhold,desverre! Selv om de har moral og alt dette, så blir det mye drikke og press fra de andre gutta til de blir med eller de lurer de med! Er dere veldig unge? tidlig 20årene? Dere er nettopp blitt sammen, du må bare stole på han, men du kan fortelle han hva du ikke tolererer i ett parforhold (altså strippeklubb,sex og andre ting over grensen). Og ÆRLIGHET på hva de gjør, har han ikke noe å skjule så er ikke det et problem! Da får du og vite hvordan han er i ett forhold og om forholdet er liv laga for dere begge framover! Ta deg en jentetur og kos deg du og! Min mann hadde heller ville reist med meg nyforelsket, men regner med reisen var planlagt før dere ble sammen? Anonymkode: 30442...47f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:26 #12 Skrevet tirsdag kl. 14:26 kakkamini skrev (49 minutter siden): Men jeg er usikker på om jeg skal møte han før han drar, eller om jeg klarer å stå i det fordi da blir fallhøyden større hvis det skjer noe. Har dere tips eller tidligere erfaringer? Hvis det er 2-3 uker til han reiser er det vel naturlig at dere møtes som kjærester i mellomtiden? Hvis du klarer å oppføre deg. Anonymkode: d85a8...dc9 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:33 #13 Skrevet tirsdag kl. 14:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel er denne mannen? Siden han skal på guttetur Anonymkode: 9abc4...059 Hva har det å si? Er det en aldersgrense på når gutter og menn kan dra på slike turer? Samboeren min er 53, til høsten skal hun på jentetur med 5 venninner. 1 er skilt og singel, 1 har aldri fått til kjærlighetslivet da alle mennnene hun treffer på er narsissister (😂) 1 er samboer for ørtende gang og stormforelsket og de to siste er godt gift.. Bør jeg nekte samboer å dra? Anonymkode: d6655...fa0 4 2
alfathealfa Skrevet tirsdag kl. 14:49 #14 Skrevet tirsdag kl. 14:49 (endret) Om han har en upålitelig personlighet kommer han til å være utro her eller der, er han til å stole på, så er han det. Det er ingenting du kan gjøre for å påvirke den biten. Du kan skyve ham fra deg ved å være sjalu og ødelegge gleden for ham. Har møtt grupper av menn på tur i verden. Det er hele spekteret, fra han som vil ha et ONS til han som sitter på bar kl 2 og drar fram lommeboka og viser deg passfoto av barna sine. Har også en kompis som traff ei rett før han skulle reise. Han lå på en solseng i en annen del av verden og lurte på hva i all verden han gjorde der, når den flotte dama var hjemme. Folk liker å ha det hyggelig med andre mennesker. Om de klarer å oppføre seg kommer av helt andre ting. Om du er klar for dette forholdet er også en ting helt uavhengig av hans tur. Hva om du får hans tur nettopp til å «handle om deg», at du kan gjøre noen ting for deg selv, være med venner, ta en reise, delta i en aktivitet - sørge for at den tiden har innhold, og ikke bare er et svart hull av sjalusi og selvkritikk. Lev livet ditt, fyll tiden med innhold og glede så godt det går. Det kan man gjøre selv om man feks går på jobb. Gå en annen rute, hopp på en buss, ta en kaffe med en gammel venn, gå på show eller kino, ta toget til Bergen, hvasomhelst. Det er viktig, tror jeg, at du planlegger det med steder og tider så det faktisk skjer, og ikke noe som skyves foran deg. Så har dere begge noe å oppleve og fortelle når dere treffes. Når han kommer tilbake kan det ha gått slik eller slik - men uansett går det slik det skal gå. Endret tirsdag kl. 14:51 av alfathealfa 3 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:26 #15 Skrevet tirsdag kl. 19:26 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva har det å si? Er det en aldersgrense på når gutter og menn kan dra på slike turer? Samboeren min er 53, til høsten skal hun på jentetur med 5 venninner. 1 er skilt og singel, 1 har aldri fått til kjærlighetslivet da alle mennnene hun treffer på er narsissister (😂) 1 er samboer for ørtende gang og stormforelsket og de to siste er godt gift.. Bør jeg nekte samboer å dra? Anonymkode: d6655...fa0 Hvordan får hun anledning til å dra på jentetur i 1 mnd som 53-åring? Anonymkode: 76b35...3be
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:26 #16 Skrevet tirsdag kl. 19:26 TS, alderen deres er ganske sentral her. Anonymkode: 76b35...3be
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:22 #17 Skrevet tirsdag kl. 20:22 kakkamini skrev (7 timer siden): Hei dere, Vil bare starte med å si at jeg vet min nåværende kjæreste ikke skal lide for mine tidligere traumer fra tidligere relasjoner. Dette handler kun om meg psykisk sett og ønsker derfor tips (ville bare avklare dette). Jeg og typen ble akkurat sammen (1 måned), men vi har holdt på i totalt 3-4 måneder. Jeg sliter med mye usikkerhet, sjalusi og redsel pga tidligere utroskap, manipulering og vold i tidligere relasjoner. I mitt nåværende forhold har vi hatt det veldig fint sammen. Har selvfølgelig vært usikkerhet rundt noe her og der, men vi har løst det fint med kommunikasjon. Nå nettopp fikk jeg vite at han skal reise bort en måned og at ene delen av turen er guttetur med flere single kompiser. Jeg kjenner angsten trigges og jeg føler meg alene. Selvfølgelig vet jeg at han må dra uansett osv osv, men jeg kjenner alt knyter seg i kroppen og får panikkangst av tanken. Er så forferdelig og utrolig slitsomt for begge. Han reiser om 2-3 uker og jeg klarer helt ærlig ikke å stå i det selv om jeg vil…! en annen faktor er at et nært familiemedlem har fått uhelbredelig kreft i fjor sommer. Derfor er det vanskelig med denne sommeren. Fortalte han nettopp om dette samt mer i dybden om tidligere relasjoner. Han viser forståelse og er veldig snill med meg, men reagerte veldig på at han ikke har gitt et klart svar. Jeg spurte om et klart svar på hva han skal og da svarte han at han skal reise uansett. har dere vær så snill tips? Går i samtale med psykolog, men synes dette er veldig trist At han drar på tur må du jo bare takle, men jeg reagerer litt på at dere har vært sammen en mnd, holdt på lenger og han har ikke sagt noe om tur før nå? Den er gjerne planlagt og bestilt for en god stund siden? Anonymkode: 9ef12...f23 1 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:30 #18 Skrevet tirsdag kl. 20:30 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg dro til Thailand i 2 uker ca 8 mnd etter at jeg hadde møtt min kjæreste. Reisen var planlagt lenge før vi møttes. Om han hadde ytret seg i rettning at jeg muligens kunne være utro, eller blitt surmulende pga dette, så hadde jeg gjort det slutt. Reiste, vi savnet hverandre og hadde det bedre en noen gang da jeg kom tilbake. Anonymkode: a2842...e90 Fordi du er kvinne. Kvinner og menn reiser til Thailand for forskjellige ting… Anonymkode: 536e0...b19 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:58 #19 Skrevet onsdag kl. 09:58 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fordi du er kvinne. Kvinner og menn reiser til Thailand for forskjellige ting… Anonymkode: 536e0...b19 Thailand for menn er s.... Kvinner avslapping. Anonymkode: 30442...47f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:16 #20 Skrevet onsdag kl. 10:16 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Thailand for menn er s.... Kvinner avslapping. Anonymkode: 30442...47f For noe sprøyt. Du ber lese deg opp om utroskap, kvinner er like mye eller litt mindre utro enn menn. Jeg har reist en god del ifm arbeid i utlandet, det er like mye utroskap blant kvinner som menn. Gjerne to kolleger som finner stemningen og ender opp på samme rom men også de som tar opp kontakten med andre bekjente på plassen vi er. Jeg kunne fint dratt på ferie til Thailand med noen kompiser, har ingen tro på at noen av disse ville brukt tiden på sånt tull. Vi ville dykket, klatret, opplevd kultur og historie og senere på kvelden spist og drukket godt. Om vi hadde dratt innom en luguber plass så ville det bare vært for å se på for å se stemningen. At dere kvinner ikke går lei av alle disse krisemaksimerte påstandene er til å riste på hodet av. Det er på nivå med en tenårings tankegangen, men siden du henger her antar jeg du er noe eldre. De som er utro er det først og fremst i tilknytning til arbeid og i nærområdet sitt,og de skjuler det, også blant venner Anonymkode: d6655...fa0 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå