Gå til innhold

Konflikt om morsmelkerstatning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

du kan jo starte med og huske på og ta det ut av fryseren da, jeg vet ikke hvor lang tid det tar og tine det men når ungen er sulten så skjønner jeg at faren ikke ønsker og vente på at den blir tint 

Anonymkode: aa2d9...65f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om dere i utgangspunktet har blitt enige, i forkant, kan det være andre erfaringer etter hvert?  Kan det tenkes at mannen din regnet med at du ville være tilnærmet 100% tilgjengelig for amming, men nå er du ikke det?  
Respekt eller ikke, jeg er enige med de andre i tråden om at det må være melk tilgjengelig i kjøleskapet. Sett pumpet melk i kjøleskapet, og frys ned dagen etter. 

Anonymkode: 1e383...d76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer overrasket over at du er så mye borte fra en 3 mnd gammel baby (som du ammer) at dette er et problem enn over at mannen gir MME. Hvor mange ærend uten baby med flere timers varighet har du egentlig vært på? 

Ro ned litt TS. Om disse turene bort uten baby er så viktig for deg, kan far gi MME i mens. Du kan ikke kontrollere alt. 

Anonymkode: c38ff...df0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er mer overrasket over at du er så mye borte fra en 3 mnd gammel baby (som du ammer) at dette er et problem enn over at mannen gir MME. Hvor mange ærend uten baby med flere timers varighet har du egentlig vært på? 

Ro ned litt TS. Om disse turene bort uten baby er så viktig for deg, kan far gi MME i mens. Du kan ikke kontrollere alt. 

Anonymkode: c38ff...df0

Jeg trodde hun var tilbake i jobb og baby da var rundt 10 mnd gammel. Det var sånn jeg tolket det ut fra hovedinnlegget. Men baby er altså 3 mnd gammel? Jeg skjønner jo da at det beste er å gi mm når man har mulighet til det. Men da stusser jeg også på at mor er borte så mye at dette er et problem. Hun er vel i permisjon? Da er jo ikke mor noe bedre enn far på en måte. Jeg skjønner jo far litt om mor bruker permisjonen sin på helt andre ting enn å være med baby også er det far som sitter med ansvaret mesteparten av tiden. Da skjønner jeg jo at han ønsker lettvinte løsninger. Spesielt om mor bare legger all melka i fryseren og ikke bidrar med å tine/ sette klart i kjøleskapet. 

Om det ikke er tilfelle og mor bare er borte iblant, som et par ganger noen timer i mnd så tenker jeg at litt mme da ikke gjør noe. Og foe å unngå videre konflikt så bør mor la det ligge. Ev kan mor ordne så det er klar melk i kjøleskapet for den tiden hun er borte. Med små barn må man planlegge i god tid på forhånd.

Jeg tror ts bør utdype hvor mye hun egentlig er borte og hva hun gjør for å hjelpe, for her var det mye uklart. 

Anonymkode: 127a3...b96

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...