AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #41 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, han bruker de dyre kartongene. Han synes det ikke koster noe. Nå har vi kun pulveret siden jeg har gjemt kartongene. Anonymkode: 4b0a4...298 Men kanskje du også skal kvitte deg med dette pulveret også. Jeg fullammet mitt barn og det fantes ikke mme hos oss. Når du produserer nok melk og er i permisjon er det ikke behov for det. Når du går tilbake til jobb kan du også få amme fri. Mme er et godt tilbud for de som av ulike grunner har dette behovet men det er ingen vits i å ha dette i hus for dere. Anonymkode: 69f15...ab6 1 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #42 Skrevet 3 timer siden Gipetto skrev (5 minutter siden): Men hvorfor synes du ikke mme er greit de få gangene far er alene med baby? Om det er så viktig for DEG bør du gjøre som nevnt tidligere, ha det klart i kjøleskapet fremfor å forvente at far skal hente fra fryser. Du vet det sikkert, men når baby blir sulten så vil baby ha mat NÅ og ikke om en halvtime. Tar ikke en halvtime å varme opp fryst morsmelk nei. Anonymkode: 4b0a4...298
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #43 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men kanskje du også skal kvitte deg med dette pulveret også. Jeg fullammet mitt barn og det fantes ikke mme hos oss. Når du produserer nok melk og er i permisjon er det ikke behov for det. Når du går tilbake til jobb kan du også få amme fri. Mme er et godt tilbud for de som av ulike grunner har dette behovet men det er ingen vits i å ha dette i hus for dere. Anonymkode: 69f15...ab6 Ja, tror du kan ha rett i det. Anonymkode: 4b0a4...298
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #44 Skrevet 3 timer siden Gipetto skrev (3 minutter siden): Men hvorfor synes du ikke mme er greit de få gangene far er alene med baby? Om det er så viktig for DEG bør du gjøre som nevnt tidligere, ha det klart i kjøleskapet fremfor å forvente at far skal hente fra fryser. Du vet det sikkert, men når baby blir sulten så vil baby ha mat NÅ og ikke om en halvtime. Det er lov å ha forventninger til far. Menn trenger ikke alltid bare gjøre en minimum innsats. Det er hans barn også. Han bør ønske det som er best for hele familien. Det tar tid å pumpe nok melk til barnet sitt. Respekt for partneren sin bør han ihvertfall se litt på. Hos oss hadde far babyen annenhver natt. Han varmet morsmelk. Ikke noe mer stress enn å varme opp melk på kartong. Anonymkode: 2b61d...106 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #45 Skrevet 3 timer siden Er det bare ditt barn eller deres barn? Om baby får mme noen ganger går da helt fint. Anonymkode: 051a5...dfd 6
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #46 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det bare ditt barn eller deres barn? Om baby får mme noen ganger går da helt fint. Anonymkode: 051a5...dfd Men mor har jo melk??? Varme opp litt morsmelk og varme opp mme fra kartong tar like lang tid. Anonymkode: 2b61d...106
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #47 Skrevet 3 timer siden Hadde bare fjernet erstatningen. Men også vurdert å ikke la far mate barnet. Jeg har ammet mine og aldri hatt verken erstatning eller utpumpet melk i hus. Anonymkode: 5ad09...7af
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #48 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jo, jeg har svart på dette allerede, men du har sikkert ikke lest tråden Anonymkode: 4b0a4...298 Jeg har lest tråden. I innlegget hvor du svarer, så sier du at du har satt frossen mm i kjøleskapet, men far har gitt mme likevel, fordi det var enklest. Hvorfor var det enklest? Var mmfortsatt frossen? Visste ikke far at du hadde satt frem? Når far er flink ellers og egnet omsorgsperson, så er det vanskelig å skjønne at dette er et så vanskelig tema for dere, både dere mellom og praktisk. Anonymkode: a5b55...7a8 2 2
Gipetto Skrevet 3 timer siden #49 Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er lov å ha forventninger til far. Menn trenger ikke alltid bare gjøre en minimum innsats. Det er hans barn også. Han bør ønske det som er best for hele familien. Det tar tid å pumpe nok melk til barnet sitt. Respekt for partneren sin bør han ihvertfall se litt på. Hos oss hadde far babyen annenhver natt. Han varmet morsmelk. Ikke noe mer stress enn å varme opp melk på kartong. Anonymkode: 2b61d...106 Så her stilles det krav til far, at han må følge mor sine retningslinjer? Er de ikke to om omsorgen til dette barnet, hvorfor skal kun mor høres? Mor bør også ha respekt for far. Endret 3 timer siden av Gipetto 3 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #50 Skrevet 3 timer siden Jeg får intrykk av at dette er noe du har bestemt, ikke dere sammen Anonymkode: ba646...292 1 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #51 Skrevet 3 timer siden Skal dere ikke ha respekt begge veier, eller er det bare han som skal respekteredine valg? Anonymkode: db91b...3f2 2 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #52 Skrevet 3 timer siden Du er jo kun ute etter andre som er enig med deg. Det er kun de innleggene du svarer på. De få svarene du har gitt på motstemmer er ikke noe svar. MME er et fullgodt alternativ og absolutt ikke noe problem for far å gi. Ønsker du at han skal gi MM så sett det klart, nypumpet/ferdig tint og gi beskjed om at dette skal gis først pga holdbarhet. Hvis han sier det et mer styr så sier du at denne er ikke fryst og tar akkurat samme tid som MME. kortere om du har det ferdig på flaske itillegg. Du må gjerne forklare at du føler han ikke respekterer arbeidet du legger i pumping osv, men å legge det frem som om han ikke ønsker det beste for barnet er også respektløst. Ovenfor han og alle som av forskjellige grunner ikke kan/vil gi MM. igjen, MME er et fullgodt alternativ og helt uproblematisk å gi. Skift fokus til jobben du legger i det og gjensidig respekt, ikke «mitt alternativ er bedre enn ditt». Anonymkode: 6dac3...80f 4 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #53 Skrevet 3 timer siden Med min eldste pumpet jeg melk hvis jeg skulle ut av huset og satte i kjøleskapet så far kunne gi flaske, tror aldri jeg fryste ned morsmelk. Som nevnt av andre her holder det noen døgn i kjøleskap og går derfor neppe til spille. Enklere å varme opp enn frossen melk. Sånn ellers, jeg hadde ikke laget storm i vannglass av dette. Høres ut som barnet i hovedsak er brysternært og en og annen flaske mme utgjør ingen forskjell. Anonymkode: f5fab...4b5 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #54 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men mor har jo melk??? Varme opp litt morsmelk og varme opp mme fra kartong tar like lang tid. Anonymkode: 2b61d...106 Det tar mye kortere tid med mme enn fryst mm. Og hvis far har med baby ut på tur er det mye enklere med mme Anonymkode: 051a5...dfd
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #55 Skrevet 3 timer siden Gipetto skrev (11 minutter siden): Så her stilles det krav til far, at han må følge mor sine retningslinjer? Er de ikke to om omsorgen til dette barnet, hvorfor skal kun mor høres? Mor bør også ha respekt for far. Ja. La oss håpe at alle fedre trumfer gjennom med mme fra kartong. Det er enklere å varme opp enn morsmelk. Far har rett. Det enkle er ofte det beste. Ikke det beste for barnet, men det beste for han selv. Respekt for far! Anonymkode: 2b61d...106 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #56 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er jo kun ute etter andre som er enig med deg. Det er kun de innleggene du svarer på. De få svarene du har gitt på motstemmer er ikke noe svar. MME er et fullgodt alternativ og absolutt ikke noe problem for far å gi. Ønsker du at han skal gi MM så sett det klart, nypumpet/ferdig tint og gi beskjed om at dette skal gis først pga holdbarhet. Hvis han sier det et mer styr så sier du at denne er ikke fryst og tar akkurat samme tid som MME. kortere om du har det ferdig på flaske itillegg. Du må gjerne forklare at du føler han ikke respekterer arbeidet du legger i pumping osv, men å legge det frem som om han ikke ønsker det beste for barnet er også respektløst. Ovenfor han og alle som av forskjellige grunner ikke kan/vil gi MM. igjen, MME er et fullgodt alternativ og helt uproblematisk å gi. Skift fokus til jobben du legger i det og gjensidig respekt, ikke «mitt alternativ er bedre enn ditt». Anonymkode: 6dac3...80f Det er helt idiotisk å velge å gi barnet sitt industrilaget pulver, når mor har masse melk. Mor sitt alternativ er bedre. Anonymkode: 2b61d...106 2 3
Gipetto Skrevet 3 timer siden #57 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. La oss håpe at alle fedre trumfer gjennom med mme fra kartong. Det er enklere å varme opp enn morsmelk. Far har rett. Det enkle er ofte det beste. Ikke det beste for barnet, men det beste for han selv. Respekt for far! Anonymkode: 2b61d...106 Men gud, traff jeg en nerve? 😂 nevnte jeg at bare far skulle høres og ha respekt? 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #58 Skrevet 3 timer siden Gipetto skrev (Akkurat nå): Men gud, traff jeg en nerve? 😂 nevnte jeg at bare far skulle høres og ha respekt? Ja. Vi må respektere fedre som setter sine behov først. Helt enig med deg. Anonymkode: 2b61d...106
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #59 Skrevet 2 timer siden Helsestasjonen er forøvrig ikke riktig sted å ta opp dette, husk at de har mødre og babyer som faktisk må ha mme, de kommer ikke til å si til far at han ikke bør gi mme. Høres mer ut som dere trenger parterapi og jobbe med kommunikasjonen dere i mellom når dette har blitt en konflikt. Anonymkode: f5fab...4b5 1
Marimma Skrevet 2 timer siden #60 Skrevet 2 timer siden Wow her er det mange som er krenket av at morsmelk er best. Selvsagt skal barnet få morsmelk når det er tilgjengelig. Morsmelk tilbyr mye som MME ikke gjør. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå