Tule Skrevet 28. april 2006 #101 Skrevet 28. april 2006 JEg blir litt provosert her. Det diskuteres hvorvidt mor (og/eller far) kan ta en tur i restauranten eller lobbyen eller hvor det skulle være. Og at unger i alderen 9-12 ikke kan være alene den stunden. For å ta et sksempel fra vinterferien så lå vi på et lite hotell. Våre tre barn i alderen 6-11 var lommekjente på hotellet bare et par timer etter at vi kom dit, og fant fram mye raskere enn meg. Etter at ungene var i seng ønsket min mann og jeg en kopp KAFFE (ikke øl eller vin e.l) og denne tok vi i lobbyen, MENS ungene sov i en annen del av hotellet. Snakk om å være uansvarlige!!! Til alt overmål så lå minstemann alene på vårt rom, mens de to eldste lå i naborommet. Man alle tre visste hvor vi var og de kunne ringe oss om noe skjedde. Hvis dette er farlig for barna så får jeg problembarn. For de er masse hjemme alene også. Da på dagtid, men dog. Nei la ungene få vise at de tar litt ansvar. Det vokser de på. ← hei helt enig hilsen
monja Skrevet 28. april 2006 #102 Skrevet 28. april 2006 Jeg hadde ikke latt mitt barn være igjen alene på hotellrom.
Tule Skrevet 28. april 2006 #103 Skrevet 28. april 2006 en gang (vår bryllupsfest) lot vi en kjent 12 åring jente passe på våre to små (den gang 2 og 3 år)år på hotellrommet mens de sov. vi andre var en etasje lenger ned, og 12 åringen visste godt hvor vi var. hun hadde også min mobil og nummeret til min manns mobil som vi bar på resten av kvelden. vi var oppom 12 åringen en gang i løpet av de timene hun var der, og det var også andre oppom henne for å sjekke. hun så tv og spiste snop og kaker (som vi bar opp til henne) mens de små sov. dette hadde jeg klart gjort igjen. de små kjente henne godt og hun er vant til små. jeg stoler 100% på henne. ← hei nettop der har vi det også :enig_anim: hilsen
Tule Skrevet 28. april 2006 #104 Skrevet 28. april 2006 Tror kanskje vi hører fra en liten hønemor her - ikke noe problem så lenge HELE familien synes det er greit. Jeg tror nå faktisk at 12-åringer som ikke får ansvar som dette, heller ikke lærer seg å ta ansvar. Min erfaring er at store barn/ungdommer faktisk vokser på ansvar - spesielt de som kanskje virker litt uansvarlige har ekstra godt av det. Dette er selvsagt gitt at de ikke føler at de blir tvunget til å sitte på rommet istedenfor å være med jevnaldrende. Hvis du føler at din 12 åring ikke er ansvarlig nok til å ta seg av sine søsken, kanskje han/hun er i opposisjon? Uansett - her er det jo ikke snakk om søsken skal passe på hverandre, det er mer snakk om hva som skal til for at foreldre eventuelt kan tenke seg å gå en tur ut av hotellrommet (ikke hotellet!) og få litt tid til hverandre Du snakker dessuten om Familieferier - da skal familien være samlet og gjøre alle ting sammen. Du er nok ikke eneste mammaen som tenker slik. Puhha - lurer på hva pappaene sier til det? Så deilig det er å være sammen med overtrøtte unger på hotell Jeg kan tipse dere om en babycall (bebetel), den virker via mobilen og virker overalt - også gjennom tjukke hotellvegger (i motsetning til min gamle babycall). Den ringer meg når det er lyd på rommet og jeg kan også ringe inn og lytte når jeg vil - hører alle de små ligger og snorker. Mannen min og jeg er sååååå glad for den Det er sikkert ikke aktuelt for deg, men tenkte kanskje andre som leser dette synes det høres smart ut. God Familieferie ← hei nemlig jeg er helt enig med deg man trenger litt kvalitetstid også og den babycalen hørtes jo fin ut hilsen
Tule Skrevet 28. april 2006 #105 Skrevet 28. april 2006 Jeg hadde ikke latt mitt barn være igjen alene på hotellrom. ← hei og vorfor? hilsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå