Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2006 #81 Skrevet 25. april 2006 Det handler ikke om at jeg ikke stoler på tolvåringen eller å tro at h¤n ikke ville finne meg hvis noe var galt. Jeg ØNSKER ikke at 12-åringen skal inn på puben for å finne mamma/ pappa, for hvem f... passer på minstejenta da? Skal 12-åringen dra med seg 4-åringen ned på puben også??? Når vi drar på ferie, er det familieferie og vi gjør ting sammen. Punktum. ← akkurat.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #82 Skrevet 25. april 2006 Jeg ØNSKER ikke at 12-åringen skal inn på puben for å finne mamma/ pappa, for hvem f... passer på minstejenta da? Skal 12-åringen dra med seg 4-åringen ned på puben også??? ← Unnskyld meg, men er det farlig for barn å gå inn på en pub? Kanskje ikke så koselig om det er en pub hvor alle er drita og raver rundt, men en helt vanlig pub? Hvis foreldrene sitter og koser seg med et glass og ungen kommer inn, hva er det som er så fryktelig med det? Er du sørlending? Herlighet!
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #83 Skrevet 25. april 2006 Unnskyld meg, men er det farlig for barn å gå inn på en pub? Kanskje ikke så koselig om det er en pub hvor alle er drita og raver rundt, men en helt vanlig pub? Hvis foreldrene sitter og koser seg med et glass og ungen kommer inn, hva er det som er så fryktelig med det? Er du sørlending? Herlighet! ←
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #84 Skrevet 25. april 2006 For en hysterisk gjeng. Høres ut som man er alkoholiker hvis man liker et glass vin. Jeg synes dessuten barn over 9-10 år er store nok til å få a) være leeeenge oppe sammen med foreldrene når man er på ferie, b) få lov til å være alene på rommet hvis foreldrene tar seg en nightcap i baren på hotellet. Hver gang jeg er på en eller annen strandresort så ser jeg unger som er oppe og leker kjempesent, eller flyr ut og inn mellom rommene og foreldrene som sitter i baren. Store strandhotell er ofte så fine og oversiktlige at ungene blir lommekjent ganske fort.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #85 Skrevet 25. april 2006 Unnskyld meg, men er det farlig for barn å gå inn på en pub? Kanskje ikke så koselig om det er en pub hvor alle er drita og raver rundt, men en helt vanlig pub? Hvis foreldrene sitter og koser seg med et glass og ungen kommer inn, hva er det som er så fryktelig med det? Er du sørlending? Herlighet! ← Nei, det er ikke farlig eller fryktelig. Men vil ikke at 12-åringen skal komme i dilemmaet om enten å forlate 4-åringen alene på rommet eller dra en hylgrinende 4-åring med seg ned på puben. Synes ikke det gjør noe at 12-åringer er oppe sammen med foreldrene, men ville altså ikke brukt h¤n som barnevakt for mindreårige søsken. Det har ingen ting med hysteri å gjøre, men jeg mener at det er mitt moderlige ansvar å passe på barna mine. Hadde jeg vært i Egypt i går kveld hadde jeg foretrukket å være sammen med barna mine da det smalt enn sittende i hotellbaren med barna alene på rommet.... Er ikke sørlending, uten at jeg kan skjønne hva det har med saken å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #86 Skrevet 25. april 2006 Nei, det er ikke farlig eller fryktelig. Men vil ikke at 12-åringen skal komme i dilemmaet om enten å forlate 4-åringen alene på rommet eller dra en hylgrinende 4-åring med seg ned på puben. Er ikke sørlending, uten at jeg kan skjønne hva det har med saken å gjøre. ← En 12-åring kan vel bruke telefon? Og ringe til foreldrene? Ja, jeg er også glad for at jeg ikke er på steder hvor det skjer ulykker og terror og katastrofer, men makan til krisemaksimering! Hadde ikke orket og dratt noe sted hvis jeg var så overnervøs, flyet kan jo styrte og man kan jo bli påkjørt eller forgiftet eller you name it. Og du høres ut som en sørlending når du snakker om de stakkars barna som må gå inn i en pub.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #87 Skrevet 25. april 2006 Nordlending, faktisk.... Og neste gang jeg ser den hylende snørrungen din i hotell-lobbyen skal jeg love deg at jeg skal gå forbi.
Gjest Piper Skrevet 25. april 2006 #88 Skrevet 25. april 2006 En 12-åring kan vel bruke telefon? Og ringe til foreldrene? Ja, jeg er også glad for at jeg ikke er på steder hvor det skjer ulykker og terror og katastrofer, men makan til krisemaksimering! Hadde ikke orket og dratt noe sted hvis jeg var så overnervøs, flyet kan jo styrte og man kan jo bli påkjørt eller forgiftet eller you name it. Og du høres ut som en sørlending når du snakker om de stakkars barna som må gå inn i en pub. ← Dette er din mening, men må alle være som deg? Er det stor krise at andre velger noe annet enn deg? Eller får du bedre samvittighet, med å prøve å rakke ned andre sine meninger fordi du velger som du gjør? Og jeg synd et blir tåpelig å dra inn sørleninger som det du gjør, men det viser jo bare hvor lite seriøs du egentlig er. Og derfor burde man egentlig bare hoppet over dine innlegg, for du klarer tydeligvis ikke å ha en saklig diskusjon.
Gjest Ny gjest Skrevet 25. april 2006 #89 Skrevet 25. april 2006 Mødre SKAL være litt hysteriske og krisemaksimere!
Gjest Gjest_Nusse_* Skrevet 25. april 2006 #90 Skrevet 25. april 2006 Rene skuddvekslingen her inne, jo! Her bør i alle fall ikke barn overlates til seg selv. Man bør være varsom med å la eldre søsken passe yngre, det hender nemlig at de eldre ikke helt skjønner når de yngre er voksne og i stand til å klare seg selv. Og da kanskje bedre i stand til å klare seg enn hva storesøster er... Ble mye passet av min 8 år eldre søster da jeg var liten. Hun tror fremdeles at hun er barnevakten min Folk må gjøre som de vil, men jeg foretrekker å ta ansvar for barna mine selv og gi dem en trygg og god ferie.
Kaffeavtalen Skrevet 25. april 2006 #91 Skrevet 25. april 2006 JEg blir litt provosert her. Det diskuteres hvorvidt mor (og/eller far) kan ta en tur i restauranten eller lobbyen eller hvor det skulle være. Og at unger i alderen 9-12 ikke kan være alene den stunden. For å ta et sksempel fra vinterferien så lå vi på et lite hotell. Våre tre barn i alderen 6-11 var lommekjente på hotellet bare et par timer etter at vi kom dit, og fant fram mye raskere enn meg. Etter at ungene var i seng ønsket min mann og jeg en kopp KAFFE (ikke øl eller vin e.l) og denne tok vi i lobbyen, MENS ungene sov i en annen del av hotellet. Snakk om å være uansvarlige!!! Til alt overmål så lå minstemann alene på vårt rom, mens de to eldste lå i naborommet. Man alle tre visste hvor vi var og de kunne ringe oss om noe skjedde. Hvis dette er farlig for barna så får jeg problembarn. For de er masse hjemme alene også. Da på dagtid, men dog. Nei la ungene få vise at de tar litt ansvar. Det vokser de på.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #92 Skrevet 25. april 2006 en gang (vår bryllupsfest) lot vi en kjent 12 åring jente passe på våre to små (den gang 2 og 3 år)år på hotellrommet mens de sov. vi andre var en etasje lenger ned, og 12 åringen visste godt hvor vi var. hun hadde også min mobil og nummeret til min manns mobil som vi bar på resten av kvelden. vi var oppom 12 åringen en gang i løpet av de timene hun var der, og det var også andre oppom henne for å sjekke. hun så tv og spiste snop og kaker (som vi bar opp til henne) mens de små sov. dette hadde jeg klart gjort igjen. de små kjente henne godt og hun er vant til små. jeg stoler 100% på henne.
mamsentilfire Skrevet 25. april 2006 Forfatter #93 Skrevet 25. april 2006 (endret) Det handler ikke om at jeg ikke stoler på tolvåringen eller å tro at h¤n ikke ville finne meg hvis noe var galt. Jeg ØNSKER ikke at 12-åringen skal inn på puben for å finne mamma/ pappa, for hvem f... passer på minstejenta da? Skal 12-åringen dra med seg 4-åringen ned på puben også??? Når vi drar på ferie, er det familieferie og vi gjør ting sammen. Punktum. ← Tror kanskje vi hører fra en liten hønemor her - ikke noe problem så lenge HELE familien synes det er greit. Jeg tror nå faktisk at 12-åringer som ikke får ansvar som dette, heller ikke lærer seg å ta ansvar. Min erfaring er at store barn/ungdommer faktisk vokser på ansvar - spesielt de som kanskje virker litt uansvarlige har ekstra godt av det. Dette er selvsagt gitt at de ikke føler at de blir tvunget til å sitte på rommet istedenfor å være med jevnaldrende. Hvis du føler at din 12 åring ikke er ansvarlig nok til å ta seg av sine søsken, kanskje han/hun er i opposisjon? Uansett - her er det jo ikke snakk om søsken skal passe på hverandre, det er mer snakk om hva som skal til for at foreldre eventuelt kan tenke seg å gå en tur ut av hotellrommet (ikke hotellet!) og få litt tid til hverandre Du snakker dessuten om Familieferier - da skal familien være samlet og gjøre alle ting sammen. Du er nok ikke eneste mammaen som tenker slik. Puhha - lurer på hva pappaene sier til det? Så deilig det er å være sammen med overtrøtte unger på hotell Jeg kan tipse dere om en babycall (bebetel), den virker via mobilen og virker overalt - også gjennom tjukke hotellvegger (i motsetning til min gamle babycall). Den ringer meg når det er lyd på rommet og jeg kan også ringe inn og lytte når jeg vil - hører alle de små ligger og snorker. Mannen min og jeg er sååååå glad for den Det er sikkert ikke aktuelt for deg, men tenkte kanskje andre som leser dette synes det høres smart ut. God Familieferie Endret 25. april 2006 av mamsentilfire
Tule Skrevet 28. april 2006 #94 Skrevet 28. april 2006 Det handler ikke om at jeg ikke stoler på tolvåringen eller å tro at h¤n ikke ville finne meg hvis noe var galt. Jeg ØNSKER ikke at 12-åringen skal inn på puben for å finne mamma/ pappa, for hvem f... passer på minstejenta da? Skal 12-åringen dra med seg 4-åringen ned på puben også??? Når vi drar på ferie, er det familieferie og vi gjør ting sammen. Punktum. ← hei na har jeg sakt jeg er enig med deg i at en tolvaring ikke skal passe en fireåring men jeg ser ikke problemet i at en tolvåring spør etter moren i baren hilsen
Tule Skrevet 28. april 2006 #95 Skrevet 28. april 2006 Unnskyld meg, men er det farlig for barn å gå inn på en pub? Kanskje ikke så koselig om det er en pub hvor alle er drita og raver rundt, men en helt vanlig pub? Hvis foreldrene sitter og koser seg med et glass og ungen kommer inn, hva er det som er så fryktelig med det? Er du sørlending? Herlighet! ← hei der sa du det :enig_anim: hilsen
Tule Skrevet 28. april 2006 #96 Skrevet 28. april 2006 For en hysterisk gjeng. Høres ut som man er alkoholiker hvis man liker et glass vin. Jeg synes dessuten barn over 9-10 år er store nok til å få a) være leeeenge oppe sammen med foreldrene når man er på ferie, b) få lov til å være alene på rommet hvis foreldrene tar seg en nightcap i baren på hotellet. Hver gang jeg er på en eller annen strandresort så ser jeg unger som er oppe og leker kjempesent, eller flyr ut og inn mellom rommene og foreldrene som sitter i baren. Store strandhotell er ofte så fine og oversiktlige at ungene blir lommekjent ganske fort. ← hei nettop :enig_anim: hilsen
Tule Skrevet 28. april 2006 #97 Skrevet 28. april 2006 Nei, det er ikke farlig eller fryktelig. Men vil ikke at 12-åringen skal komme i dilemmaet om enten å forlate 4-åringen alene på rommet eller dra en hylgrinende 4-åring med seg ned på puben. Synes ikke det gjør noe at 12-åringer er oppe sammen med foreldrene, men ville altså ikke brukt h¤n som barnevakt for mindreårige søsken. Det har ingen ting med hysteri å gjøre, men jeg mener at det er mitt moderlige ansvar å passe på barna mine. Hadde jeg vært i Egypt i går kveld hadde jeg foretrukket å være sammen med barna mine da det smalt enn sittende i hotellbaren med barna alene på rommet.... Er ikke sørlending, uten at jeg kan skjønne hva det har med saken å gjøre. ← hei en noen ser på sørlendinger som mer pietistiske, men som det sies under vis tolvåringen har mobil sa er vel problemet løst hilsen
Tule Skrevet 28. april 2006 #98 Skrevet 28. april 2006 En 12-åring kan vel bruke telefon? Og ringe til foreldrene? Ja, jeg er også glad for at jeg ikke er på steder hvor det skjer ulykker og terror og katastrofer, men makan til krisemaksimering! Hadde ikke orket og dratt noe sted hvis jeg var så overnervøs, flyet kan jo styrte og man kan jo bli påkjørt eller forgiftet eller you name it. Og du høres ut som en sørlending når du snakker om de stakkars barna som må gå inn i en pub. ← hei helt enig :enig_anim: hilsen
Tule Skrevet 28. april 2006 #99 Skrevet 28. april 2006 Nordlending, faktisk.... Og neste gang jeg ser den hylende snørrungen din i hotell-lobbyen skal jeg love deg at jeg skal gå forbi. ← hei det at du er uenig gir deg ingen rett til og rakke ned på andre da eller hilsen
Tule Skrevet 28. april 2006 #100 Skrevet 28. april 2006 Rene skuddvekslingen her inne, jo! Her bør i alle fall ikke barn overlates til seg selv. Man bør være varsom med å la eldre søsken passe yngre, det hender nemlig at de eldre ikke helt skjønner når de yngre er voksne og i stand til å klare seg selv. Og da kanskje bedre i stand til å klare seg enn hva storesøster er... Ble mye passet av min 8 år eldre søster da jeg var liten. Hun tror fremdeles at hun er barnevakten min Folk må gjøre som de vil, men jeg foretrekker å ta ansvar for barna mine selv og gi dem en trygg og god ferie. ← hei er ikke det der vledig vanlig blandt søsken jeg husker jeg var på tur med min ti år eldre søster og vi hadde et fint forhold hilsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå