Gå til innhold

Barn på hotellrom....

Fremhevede innlegg

Gjest lilletroll
Skrevet

Nei, jeg ville IKKE gått fra datteren på et hotellrom!!

Videoannonse
Annonse
Gjest regine
Skrevet

jeg burde nok vært meldt til barnevernet for lengst. I påsken var vi tre netter på hotell i en stor by, og jeg lot ungen - på 12 - ligge alene på rommet alle tre kveldene :overrasket:

Mannen og jeg gikk da i hotellbaren (som barnet selvsagt visste hvor var) og tok en øl eller to.

Ungen hadde det helt fint, sovna mye bedre uten oss til stede enn om vi hadde sittet oppå han/i rommet ved siden av uten dør mellom.....

Syns det er mye hysteri blant en del av mødrene her inne - har ALDRI møtt lignende holdninger i virkeligheten..... og nei, ingen av mine venner og kjente med barn er ansvarsløse av den grunn.

Skrevet
Veldig ofte går det bra, men hva om det ikke går bra? Kunne du levd med deg selv, om noe skulle hende, og det bare fordi du måtte ha litt alenetid?

Jeg liker ikke den innstillingen der. Kunne du levd med deg selv? Tror du ikke alle som har mistet barn har det ille nok som det er om ikke andre skal gå rundt med den holdningen at skjer det noe så er det foreldrenes skyld? Hvis barnet blir påkjørt og drept på vei til skolen, kan man leve med seg selv da? For man kunne jo kjørt barnet? Man kan velge å prøve å aldri slippe barnet sitt av syne, men allikevel skje ting og barn blir skadet eller dør.

Og det er ikke lett og leve med, uansett.

Skrevet
Da er du utrolig flink til å tolke, for de fleste snakker om å gå i fra barnet alene. Kanskje du bør lese det som står skrevet, i stedet for å tolke det du leser.

Jeg tolket det på samme måte som Jens. Ett av alternativene i pollen er jo om hotellet har barnevakt som sitter på rommet. Det krysset jeg også av. Da har en jo barnevakt, og da ser jeg ikke at det er noe problem lenger.

Skrevet

Jeg synes det er ganske viktig med alder på barnet, og om det evt. er det eneste barnet der. I tillegg så synes det er relevant med hvor dette er og hvor langt unna foreldrene går.

Gjest gjest1
Skrevet
jeg burde nok vært meldt til barnevernet for lengst. I påsken var vi tre netter på hotell i en stor by, og jeg lot ungen - på 12 - ligge alene på rommet alle tre kveldene  :overrasket: 

Mannen og jeg gikk da i hotellbaren (som barnet selvsagt visste hvor var) og tok en øl eller to.

Ungen hadde det helt fint, sovna mye bedre uten oss til stede enn om vi hadde sittet oppå han/i rommet ved siden av uten dør mellom.....

Syns det er mye hysteri blant en del av mødrene her inne - har ALDRI møtt lignende holdninger i virkeligheten..... og nei, ingen av mine venner og kjente med barn er ansvarsløse av den grunn.

Det er vel igrunnen ingen som har sagt at de ikke kan gå fra tolvåringer som sover? Det dreier seg vel om små barn som kan bli redde hvis de våkner og ikke foreldrene er der. Tolvåringer er nesten tenåringer, det er en annen klasse.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Enig med Mysan. Her er det vel snakk om småbarn, ikke store barn!

Jeg har selv gått fra barnet mitt sovende på et hotellrom da han var liten. Jeg hadde en av hotellets barnevakter som sønnen min hadde blitt kjent med først.

Det mener jeg er viktig at de blir, for om barnet våkner å ser rett inn i øynene på en ukjent ville barnet naturlig nok bli livredd.

Uansett om jeg hadde barnevakt var jeg å sjekket med jevne mellomrom pr.tlf.

Jeg ville aldri ha gått fra barnet mitt på et hotelrom uten tilsyn hele tiden, fordi ting kan skje fortere enn man aner.

Hva om jeg ble påkjørt av en bil og ingen visste at barnet mitt lå der alene, hva om det skulle begynne å brenne eller om en fremmed hadde sneket seg inn på rommet :tristbla:

Endret av Miloine
Skrevet

Går aldri fra barna mine på hotellrommet. de er 4, 7 og 12. Kunne ikke falle meg inn å overlate ansvaret til andre. Hvorfor skulle jeg det? For å sitte i baren og drikke? DET var jeg heldigvis ferdig med før jeg fikk barn. En tolvåring legger seg da vanligvis ganske seint, så hvem har egentlig behov for å være oppe lenger enn sine "nesten"- tenåringer? Men jeg har jo en mann, hvilket ikke alle andre har. Kanskje anderledes for alenemødre :twisted:

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)
Går aldri fra barna mine på hotellrommet. de er 4, 7 og 12. Kunne ikke falle meg inn å overlate ansvaret til andre. Hvorfor skulle jeg det? For å sitte i baren og drikke? DET var jeg heldigvis ferdig med før jeg fikk barn.

Ja , det skjønner jeg godt- makan til tull og fjas og ikke minst ansvarsløst og drikke et glass vin eller TO :overrasket: , når man har barn

:ironi:

Endret av Gamle Alex
Skrevet
Hva om jeg ble påkjørt av en bil og ingen visste at barnet mitt lå der alene, hva om det skulle begynne å brenne eller om en fremmed hadde sneket seg inn på rommet  :tristbla:

Og det er derfor man ikke kan tilate seg selv å gå fra et barn.Noe kan skje akkurat like etter at du har sett til barnet dit.

Skrevet
Veldig ofte går det bra, men hva om det ikke går bra? Kunne du levd med deg selv, om noe skulle hende, og det bare fordi du måtte ha litt alenetid?

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Har nylig erfart at alenetid ble alt annet enn hyggelig. 8-åringen sov visst ikke likevel, og hadde gått seg en tur alene - ute. Vi satt i baren. Faren mente nemlig at det var helt ok (jeg er stemor - null medbestemmelse) Vi fikk helt noia og ropte og lette. Akkurat da skulle jeg ønske det var lov å slå både voksne og barn....

Skrevet
Jeg liker ikke den innstillingen der. Kunne du levd med deg selv? Tror du ikke alle som har mistet barn har det ille nok som det er om ikke andre skal gå rundt med den holdningen at skjer det noe så er det foreldrenes skyld? Hvis barnet blir påkjørt og drept på vei til skolen, kan man leve med seg selv da? For man kunne jo kjørt barnet? Man kan velge å prøve å aldri slippe barnet sitt av syne, men allikevel skje ting og barn blir skadet eller dør.

Og det er ikke lett og leve med, uansett.

Jeg vil nok ha bedre sammvittighet, om jeg visste jeg hadde gjort det jeg kunne for å forhindret at noe skulle skje. Foreldre som går i fra barn på 0-8 ( for å ta noen tall da), har ikke gjort det de kunne om noe skulle skje.

Jeg tror alle som har mistet barn har det ille, så det var virkelig ikke min mening å si at de liksom ikke skulle ha det. Men for å poengtere at små barn klarer ikke å takle visse situajsoner, som selv voksne kan ha problemer med. Det finnes voksne mennesker som blir totalt handlingslammet om noe skulle hende, og da syns jeg at de legger litt vel mye ansvar over på såpass små barn.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
For å sitte i baren og drikke? DET var jeg heldigvis ferdig med før jeg fikk barn. En tolvåring legger seg da vanligvis ganske seint, så hvem har egentlig behov for å være oppe lenger enn sine "nesten"- tenåringer?

Ser ikke på det som så veldig rart og uansvarlig da, å sette seg i baren å kose seg med noen glass vin, og ihvertfall ikke når du er på ferie. Det er jo ikke snakk om å drikke seg snydens heller da.

Det var derfor jeg hadde barnevakt, fordi jeg skulle kose meg med en bedre middag og godt drikke til, på Hotellet.

Når du har småbarn drikker du jo ikke så mye at du ikke orker å ta ansvar for barnet ditt dagen etter - det er uansvarlig.

Endret av Miloine
Gjest regine
Skrevet

Trådstarter definerer ikke "barn" og i flere av inleggene hyles det opp over å la 10-12 åringer være alene. Det syns jeg er hysteriskt!

Og nei, jeg ville selvsagt ikke latt et lite barn ligge alene, men dersom en normal 10-åring ikke kan gjøre rede for seg på et hotell så syns jeg at foreldrene har sviktet grundig i sin oppdragerrolle.

Hvis noen lurer på hvor grensen for lite barn går så er det omtrent ved 9-10-års alder, avhengig av ungen, hvor man er, om det er flere barn......

man kan forøvrig godt ha behov for litt voksentid selv om ungen nesten er tenåring og derfor oppe senere på kvelden.....

Skrevet
Og det er derfor man ikke kan tilate seg selv å gå fra et barn.Noe kan skje akkurat like etter at du har sett til barnet dit.

Husk at mange ulykker skjer i hjemmet eller rett utenfor. Det har skjedd at mor har gått i butikken 200 m lenger nedi veien og latt tassen være hjemme - og så blitt påkjørt og sendt på sykehus uten at noen visste at ungen var alene hjemme. Så det er vel ikke bare på hotellet man ikke skal gå fra de små.

Synes faktisk ikke at foreldre bør drikke alkohol i det hele tatt dersom de er på reise med barn, men folk får gjøre som de vil og ta konsekvensene av det de gjør. Jeg foretrekker f.eks å kunne starte bilen og kjøre avgårde dersom det blir nødvendig.

Desverre skulle man på måten enkelte her reagerer på slike synspunkt nesten tro de var alkoholikere... Er det ene vinglasset virkelig så viktig?

Skrevet
8-åringen sov visst ikke likevel, og hadde gått seg en tur alene

Ja, de store liker jo gjerne å utforske litt på egenhånd. Ikke alltid like lurt, nei! Det sitter jo en del andre folk i den hotellbaren også, og de har ikke nødvendigvis nøyd seg med ett glass. Ville heller tatt meg en drink på rommet hvis det var så livsviktig med denne alkoholen, men det er den ikke. Skulle tro noen mener at den er høydepunktet med hele ferien.

Skrevet
Går aldri fra barna mine på hotellrommet. de er 4, 7 og 12. Kunne ikke falle meg inn å overlate ansvaret til andre. Hvorfor skulle jeg det? For å sitte i baren og drikke? DET var jeg heldigvis ferdig med før jeg fikk barn. En tolvåring legger seg da vanligvis ganske seint, så hvem har egentlig behov for å være oppe lenger enn sine "nesten"- tenåringer? Men jeg har jo en mann, hvilket ikke alle andre har. Kanskje anderledes for alenemødre :twisted:

Noen voksne mennesker MED mann liker å kose seg oppe om kvelden når de er på ferie, gjerne med et glass vin. Ja, det er sjokkerende, jeg vet det, men sant. De lar 12-åringer være alene på hotellrommet, som barnevakt... Huff og huff :ironi:

Skrevet
Ja, de store liker jo gjerne å utforske litt på egenhånd. Ikke alltid like lurt, nei! Det sitter jo en del andre folk i den hotellbaren også, og de har ikke nødvendigvis nøyd seg med ett glass. Ville heller tatt meg en drink på rommet hvis det var så livsviktig med denne alkoholen, men det er den ikke. Skulle tro noen mener at den er høydepunktet med hele ferien.

Både alkohol og alenetid er viktigst, og da tenker en på seg selv først for det er det viktigste. Dette gjeder de som på liv og død må gå i fra barna sine, uten å ha fått tilsyn til barna. For selvfølgelig har alle behov for alenetid av og til, men ikke på bekostning av sikkerheten til barna.

Gjest Stuepia
Skrevet
Skulle tro noen mener at den er høydepunktet med hele ferien.

Jeg jobber på hotell i en by med mange ferierende småbarnsfamilier om sommeren. Jeg skjønner ikke hva dere foreldre tenker på.... Om ikke barna er ute på egenhånd om kvelden og natten, har jeg møtt en del av dem tidlig om morgenen. Da ligger foreldrene sikkert fremdeles og sover, for mange barn tasser i alle fall rundt på egenhånd.

Skrevet

Politioverbetjent Bent Øye ved Gol og Hemsedal lensmannskontor sier til TV 2 Nettavisen at mannen i 30-årene falt 1,80 meter fra et rekkverk inne på «Hemsen diskotek».

Dødsulykken skjedde klokken 3 natt til torsdag.

- Mannen hadde en hyggelig samtale med en dame i 20-årene like før begge falt overende og traff et flislagt gulv, sier Øye til tv 2 Nettavisen.

Han hadde maksimalt uflaks og traff gulvet med hodet først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...