Gå til innhold

Barn på hotellrom....

Fremhevede innlegg

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Desverre skulle man på måten enkelte her reagerer på slike synspunkt nesten tro de var alkoholikere... Er det ene vinglasset virkelig så viktig?

Mener du at alle som tar seg en drink i ny og ne er alkoholikere? :ler:

Nei, det ene vinglassset er ikke så viktig, men ser ingenting negativt i å kose seg med en drink, vin, og eller øl fordi om man har barn.

Her er det ikke snakk om å drikke seg full og sannseløs, men å kose seg alene etter at barna har lagt seg.

Dette kan gjøres i hjemmet, eller på hotellet så lenge barna sover med tilsyn i en eller annen form.

Så klart du kan sitte på hotellrommet å ta deg et glass vin, men det har noe med atmosfæren rundt dette med å kose seg på restaurant med en bedre middag, uten at barna er med. Det å ha tid til seg selv, og eller pleie kjærligheten. Det er jo ikke snakk om hver eneste kveld.

Jeg ser ikke noe galt med det, så lenge barna dine er under tilsyn.

Går aldri fra barna mine på hotellrommet. de er 4, 7 og 12. Kunne ikke falle meg inn å overlate ansvaret til andre. Hvorfor skulle jeg det? For å sitte i baren og drikke? DET var jeg heldigvis ferdig med før jeg fikk barn. En tolvåring legger seg da vanligvis ganske seint, så hvem har egentlig behov for å være oppe lenger enn sine "nesten"- tenåringer? Men jeg har jo en mann, hvilket ikke alle andre har. Kanskje anderledes for alenemødre :twisted:

Er din 12 åring så lite ansvarlig at du ikke tørr å la h*n passe sine småsøsken mens de sover i sengen?

Det er da ingen som har sagt at vi forlater ungene våres uten noen form for tilsyn, kun for å sitte i baren å drikke!

Så klart vi som foreldre har behov for å ha litt tid for oss selv, enten om du er alenemor/far eller har mann/kone.

Endret av Miloine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Kloke ord - godt å høre at noen har fornuften i behold

Skrevet

I utgangspunktet hadde jeg ikke gått fra. Kanskje hvis jeg var rett i nærheten og hadde babycall - hvilket jeg ikke har og dermed så utgår jo det.

Jeg har selv våket og vært helt alene i en stor suite i tyskland når jeg var circa 5-6 år. Forferdelig. Hamret og slo på telefonen og hylte.

Skrevet

Jeg stemte på: Hvis hotellet har en babycall som virker.

Men det kommer jo veldig ann på hvor gamle barna er. Jeg ville ikke gått fra 2-5 åringer, babyer under den alderen kjenner man gjerne søvnmønsteret til. Mulig jeg ikke hadde gått uannsett forresten. Har ikke vært i den situasjonen at jeg har behøvd å ta stilling til det. Jeg hadde uannsett ikke gått ned for å feste/drikke alkohol.

Skrevet
Jeg stemte på: Hvis hotellet har en babycall som virker.Men det kommer jo veldig ann på hvor gamle barna er. Jeg ville ikke gått fra 2-5 åringer, babyer under den alderen kjenner man gjerne søvnmønsteret til. Mulig jeg ikke hadde gått uannsett forresten. Har ikke vært i den situasjonen at jeg har behøvd å ta stilling til det. Jeg hadde uannsett ikke gått ned for å feste/drikke alkohol.

Forutsatt at hotellet hadde hatt en babycall som virker!

Hadde du gått i hotellets restaurant for å slappe av med en bedre middag og et glass farris da?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jegskjønner ikke alle dere som syns det er så fint å stole på tolvåringer......

Ok, en tolvåring aleine kan jeg skjønne, selvom jeg ikke ville gjort det selv. Det har mer med meg enn med tolvåringen å gjøre.

Men å la en tolvåring være alene på et hotell sammen med mindre søsken......... *rister på hodet*

Hva hvis det blir brann? Er dere sikre på at tolvåringen greier å få ut småsøsknene på hto fem og sju år? For hvis dere sitter i baren i første etasje, og de ligger og sover i femte, og det brenner i tredje, og alle heiser står, og panikken brer seg og heisene stanses og trappene stenges....

Nope.

Ikke en sjans jeg er villig til å ta.

Og før noen begynner å pipe om at det kan brenne hjemme også, vel så klart det kan. Men hjemme er man kjent. Hjemme vet naboene hvem du er. Hjemme vet naboene hvor mange barn som bor, og ungene kjenner dem. HJemme vet ungene hvor telefonen er og hvordan den virker. Og hjemme ville den store barnevakten fint kunne si til småsøsknene at de skal gå ned trappen, for de vet godt hvor trappen er.

Skrevet
Forutsatt at hotellet hadde hatt en babycall som virker!

Hadde du gått i hotellets restaurant for å slappe av med en bedre middag og et glass farris da?

Hadde nok heller lagt middagen til et tidspunkt hvor ungene kunne være med.

Skrevet

Ser at du er bekymret for brann (det er jeg faktisk også, men det er også mange andre ting jeg er bekymret for) - uansett, jeg vil bare innskyte følgende;

i Norge er det slik at hvert enkelt hotellrom er en branncelle, det innebærer at man kan oppholde seg i rommet ganske så lenge uten at det begynner å brenne. Brannen sprer seg vanligvis i gangene på hoteller (og ferger) dvs at det tryggeste stedet å være i tilfelle brann er faktisk på hotellrommet og vente til brannvesenet henter deg ut. De fleste som omkommer i hotellbranner blir funnet i korridorene.

Jeg synes i hvertfall det er greit å vite at man kan oppholde seg på rommet.

Hvis du lurer på hvor jeg har fått vite dette, så ringte jeg for en stund tilbake til statens etat for samfunnssikkerhet - det er de som har ansvar for brannforskrifter på hoteller.

Jeg synes du skal kose deg på hotell, og er du ikke komfortabel med å forlate barna selv om du har babycall, så koser du deg jo heller ikke...... alkohol eller ei, 10 minutter eller 2 timer. God ferie! ;)

Skrevet

Ville aldri gått fra et BARN på 12 år, og ville heller ikke belemret min 12-åring med å barnevakt for yngre søsken. Ikke det at jeg ikke stoler på 12-åringen, men synes ikke h#n skal belastes med voksent ansvar for at jeg skal ha det gøy....

Skrevet
Ville aldri gått fra et BARN på 12 år, og ville heller ikke belemret min 12-åring med å barnevakt for yngre søsken. Ikke det at jeg ikke stoler på 12-åringen, men synes ikke h#n skal belastes med voksent ansvar for at jeg skal ha det gøy....

Veldig enig med deg i det gjest!

Skrevet
jeg burde nok vært meldt til barnevernet for lengst. I påsken var vi tre netter på hotell i en stor by, og jeg lot ungen - på 12 - ligge alene på rommet alle tre kveldene  :overrasket: 

Mannen og jeg gikk da i hotellbaren (som barnet selvsagt visste hvor var) og tok en øl eller to.

Ungen hadde det helt fint, sovna mye bedre uten oss til stede enn om vi hadde sittet oppå han/i rommet ved siden av uten dør mellom.....

Syns det er mye hysteri blant en del av mødrene her inne - har ALDRI møtt lignende holdninger i virkeligheten..... og nei, ingen av mine venner og kjente med barn er ansvarsløse av den grunn.

hei

nemlig :klappe:

hilsen

Skrevet
Jeg liker ikke den innstillingen der. Kunne du levd med deg selv? Tror du ikke alle som har mistet barn har det ille nok som det er om ikke andre skal gå rundt med den holdningen at skjer det noe så er det foreldrenes skyld? Hvis barnet blir påkjørt og drept på vei til skolen, kan man leve med seg selv da? For man kunne jo kjørt barnet? Man kan velge å prøve å aldri slippe barnet sitt av syne, men allikevel skje ting og barn blir skadet eller dør.

Og det er ikke lett og leve med, uansett.

hei

der sa du det :enig_anim:

men man bør gjøre det man kan for og minske rissikoen, f eks sikker sykkel ig sykkelhjelm og slik som her se innom barna

hilsen

Skrevet
Hva om du hadde falt død om på hotellrommet, og ingen visste at barnet ditt var der alene med en død mamma. Det kan skje. Man bør alltid være minst to voksne tilstede når man passer barn, i tilfelle det skjer noe med en av dem. :ironi:  :ironi:

Jeg synes størrelsen på hotellet har litt å si også. Det er forskjell på et lite oversiktelig høyfjellshotell på to etasjer og et hotell med mange rom og etasjer der det gjerne er vanskelig å finne frem. Jeg synes det er greit å la barnet være alene på rommet når det er stort nok til å finne frem på egenhånd, dersom det skulle våkne og ha behov for foreldrene. Det ville altså komme helt ann på barnets modenhet, størrelsen på stedet og hvor lang tid det ville tatt meg å komme opp til rommet dersom noe skulle skjedd.

Noen nevner i tråden her en 8åring som hadde sneket seg ut. Det kunne likegodt ha skjedd hjemme hos foreldrene mens dem f.eks. lå å sov.  Jeg lurer på om dem som bor i hus med flere etasjer og ikke kan forlate 10 åringer på hotellrommet alene også sitter på rommet til barna sine hjemme eller i det minste kun beveger seg i samme etasje som dem? Det synes jeg er litt overbeskyttende.

Jeg var da hjemme alene i helger og av og til ferier fra ca. 13års alder uten at det var noe problem. Dersom jeg var med foreldrene mine så fikk jeg et eget hotellrom. En tolvåring er voksen nok til å komme seg ut om det skulle begynne å brenne.

Jeg hadde selvfølgelig ikke forlatt et barn som ikke kunne finne frem på egenhånd eller som ville blitt redd dersom det våknet, men jeg regner med at de fleste kjenner barna sine såpass godt at de klarer å gjøre en vurdering av det.

hei

:klappe:

hilsen

Skrevet
Vet ikke om jeg catcher poenget ditt her.  :forvirret:

Poenget var at det faktisk er interessant å se hva vi mammaer faktisk gjør i praksis, ikke hva vi mener at vi burde ha gjort! Skjønner?

Det er jo kanskje ikke alle foreldre som er like oppofrende for barna sine som deg. Det er lov som foreldre å ta en viss risiko når det gjelder barna sine, her er det snakk om en avveining mellom hva som er bra for barnet (en overbeskyttende mor) eller hva som er bra for familien ( foreldre som koser seg under forsvarlige rammer mens ungen sover).

Jeg mener at vi mødre faktisk trenger å trene MYE på å ikke ha 310% kontroll på ungene absolutt hele tiden. Vi må få lov å ta ansvarlige beslutninger under ordnede forhold.

hei

enig

men jeg syns jeg værer en liten kjønsdiskriminering her :fy_fy: er det bare interessant med hva mammaene gjør og ikke pappaene :grine2:

hilsen

Skrevet
Jegskjønner ikke alle dere som syns det er så fint å stole på tolvåringer......

Ok, en tolvåring aleine kan jeg skjønne, selvom jeg ikke ville gjort det selv. Det har mer med meg enn med tolvåringen å gjøre.

Men å la en tolvåring være alene på et hotell sammen med mindre søsken......... *rister på hodet*

Hva hvis det blir brann? Er dere sikre på at tolvåringen greier å få ut småsøsknene på hto fem og sju år? For hvis dere sitter i baren i første etasje, og de ligger og sover i femte, og det brenner i tredje, og alle heiser står, og panikken brer seg og heisene stanses og trappene stenges....

Nope.

Ikke en sjans jeg er villig til å ta.

Og før noen begynner å pipe om at det kan brenne hjemme også, vel så klart det kan. Men hjemme er man kjent. Hjemme vet naboene hvem du er. Hjemme vet naboene hvor mange barn som bor, og ungene kjenner dem. HJemme vet ungene hvor telefonen er og hvordan den virker. Og hjemme ville den store barnevakten fint kunne si til småsøsknene at de skal gå ned trappen, for de vet godt hvor trappen er.

hei

ikke at jeg har noe med det mendrøyt og ikke ville gå fratolvåringen alene vis det har med deg og gjøre og ikke henne, hadde skjønt det vis hun var utrygg men likevel ellers bør klare og stole litt på ungene når de er så store, di er liksom ikke helt barn lenger'

en annen ting bare så jeg har poengtert det, jeg hadde heller ikke latt en tolvåring passe en to til fire åring men en åtte til ti åring ser jeg ikke problemet med, og mange barn gjør seg godt kjent borte og og instruksene står over alt og en tolvåring vet vor den skal finne foreldrene om det skjer noe

hilsen

Skrevet
Ser at du er bekymret for brann (det er jeg faktisk også, men det er også mange andre ting jeg er bekymret for) - uansett, jeg vil bare innskyte følgende;

i Norge er det slik at hvert enkelt hotellrom er en branncelle, det innebærer at man kan oppholde seg i rommet ganske så lenge uten at det begynner å brenne. Brannen sprer seg vanligvis i gangene på hoteller (og ferger) dvs at det tryggeste stedet å være i tilfelle brann er faktisk på hotellrommet og vente til brannvesenet henter deg ut. De fleste som omkommer i hotellbranner blir funnet i korridorene.

Jeg synes i hvertfall det er greit å vite at man kan oppholde seg på rommet.

Hvis du lurer på hvor jeg har fått vite dette, så ringte jeg for en stund tilbake til statens etat for samfunnssikkerhet - det er de som har ansvar for brannforskrifter på hoteller.

Jeg synes du skal kose deg på hotell, og er du ikke komfortabel med å forlate barna selv om du har babycall, så koser du deg jo heller ikke...... alkohol eller ei, 10 minutter eller 2 timer. God ferie! ;)

hei

da er det jo ikke noe problem :)

hilsen

Skrevet
Veldig enig med deg i det gjest!

hei

er det et voksent ansvar for entolvåring og vere alene på et hotelrom :overrasket:

nei nå, det har den da bare godt av, jeg har vert en del alene på rom fra jeg var ca ti og jeg kan skrive underpå at det bare er greit, jeg viste vor jeg kunne finne foreldrene mine og gjorde meg kjent på hotellet, det var og mye kjedeligere og sitte i baren en og sitte/sove på rommet og se på tv nei gi tolvåringene deres såpass tillit, det vokser di på, husk di er ikke småbarn lenger og det er verre og overbeskytte dem det har jeg sett fele eksempler på

hilsen

Skrevet

hei

tror du ikke en tolvåring nesten tenåring hadde greid og finne deg :overrasket: du høres en smule småredd ut ellers les mitt inlegg under jeg er forresten enig med deg i og ikke la en tolvåring passe en fireåring men du bør greie og ha en tolvåring alene på et hotelrom noe annet er nesten hysterisk

hilsen

Skrevet

hei

jeg syns dette var litt vanskelig siden det ikke er sagt noe om alderen du tenker deg barna i, jeg har klikket av på at jeg ville sett etterdem med jevne mellomrom

men jeg vil poengtere at det gjelder større barn

jeg mener at et barn på ti til tolv år kan vere alene ut fra modenhet det er viktig, jeg vil si at en vanlig tolvåring er stor nok til det med mindre den har et eller annet som gjør den engstelig, jeg vil si at et krav og er at vedkommende må kunne vite vor baren resturanten er og klare og gjøre seg kjent på hotellet, jeg ville heller ikke gjort det på et veldig stort hotel

jeg tror og at en tolvåring har det kulere på rommet en i baren

vil også poengtere at jeg ikke ville latt en tolvåring passe veldig mindre eller mange småsøsken på et fremmed sted, med det så mener jeg at jeg kunne latt den vere alene med et søsken på åttet til ni år men ikke mindre og ikke flere

jeg vil og si at det og ikke ville at en tolvåring skal vere alene er litt hysterisk, det er tross alt slik at rommene er brannceller og det er ganske sikkert, og det er ikke noen som kan låse seg inn på rommene uten den som har nøkkelen nemlig foreldrene

Jeg vil og ta en liten stygg historie fra virkeligheten om vordan det kan gå vis man overbeskytter

en mor jeg kjenner som bodde litt nedenfor oss hadde en datter og hun var veldig redd for henne, jenta hadde skoleskyss men mått gå ca 5-700m for og komme til bussen, men tror du hun fikk det? Nei moren var for redd og kjørte henne, det kunne jo skje henne noe må vite hun kunne bli kiddnappet eller noe, og slik var det på andre felter og.

Jenta ble systematisk beksyttet mot alt som kunne vere farlig eller skummelt, eller som innebar at hun måtte ordne opp selv. Det gjorte at jenta aldri lerte og ta konsekvensen av noe, hun regnet med at noen eller moren skulle komme og hjelpe henne uansett, og når hun ble voksen rotet hun seg bort i problemer, både økonomisk og med rus, og familien og moren ble ødelagt.

ver gang hun hadde økonomiske problemer og skulle ha noe måtte moren ordne opp, jenta tok ikke ansvar for og skaffe seg noe selv, til slutt gikk moren fra gård og grunn, jenta fikk ikke delta i virkeligheten i det hele tatt, prøvde hun og ta en jobb eller en utdannelse så mente moren det var for farlig eller skummelt eller di fikk ikke tid til verandre, hun hadde nesten ikke venner da hun var liten heller, det var ikke så mange trygge antakelig, jeg vet dette er ekstremt men tenkt over det

hilsen

Skrevet

Det handler ikke om at jeg ikke stoler på tolvåringen eller å tro at h¤n ikke ville finne meg hvis noe var galt. Jeg ØNSKER ikke at 12-åringen skal inn på puben for å finne mamma/ pappa, for hvem f... passer på minstejenta da? Skal 12-åringen dra med seg 4-åringen ned på puben også???

Når vi drar på ferie, er det familieferie og vi gjør ting sammen. Punktum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...