AnonymBruker Skrevet 6. juni #101 Skrevet 6. juni I utgangspunktet vil jeg si at det er ikke noen mening med livet. Hvis det virkelig var en mening med livet så måtte det være å formere seg. Anonymkode: c8abb...698
AnonymBruker Skrevet 6. juni #102 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I utgangspunktet vil jeg si at det er ikke noen mening med livet. Hvis det virkelig var en mening med livet så måtte det være å formere seg. Anonymkode: c8abb...698 Jeg er ikke enig i at livet ikke har noen mening. For meg blir det en veldig snever måte å se det på å si at meningen i livet kun er å formere seg. Jeg tenker heller at mening er noe man skaper selv gjennom relasjoner, opplevelser, interesser og det livet man bygger underveis. For noen inkluderer det barn, for andre gjør det ikke det. Så jeg ser det mer som at livet ikke har én fast mening som gjelder for alle, men at hver enkelt må finne sin egen. Anonymkode: 526a4...ef0
AnonymBruker Skrevet 6. juni #103 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er ikke enig i at livet ikke har noen mening. For meg blir det en veldig snever måte å se det på å si at meningen i livet kun er å formere seg. Jeg tenker heller at mening er noe man skaper selv gjennom relasjoner, opplevelser, interesser og det livet man bygger underveis. For noen inkluderer det barn, for andre gjør det ikke det. Så jeg ser det mer som at livet ikke har én fast mening som gjelder for alle, men at hver enkelt må finne sin egen. Anonymkode: 526a4...ef0 Det har nok ikke noen overordnet mening, annet enn formering. Vi finner på mange ulike å gjøre fram til vi en dag dauer. Så må man lure på hva hele greia egentlig skal være godt for. Anonymkode: 0fc9d...8cc
AnonymBruker Skrevet 6. juni #104 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har nok ikke noen overordnet mening, annet enn formering. Vi finner på mange ulike å gjøre fram til vi en dag dauer. Så må man lure på hva hele greia egentlig skal være godt for. Anonymkode: 0fc9d...8cc *finner på mange ulike ting å gjøre fram til vi en dag dauer Anonymkode: 0fc9d...8cc
AnonymBruker Skrevet 6. juni #105 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): *finner på mange ulike ting å gjøre fram til vi en dag dauer Anonymkode: 0fc9d...8cc Det er jo ikke godt for noe. Vi lever, så dør vi. Det er evolusjonen. Egoet vårt ønsker gjerne å finne en større mening. Apropo det andre: Lite hensiktsmessig å diskutere om det var bedre eller verre før i tiden. Uansett om det var verre før, betyr ikke at det ikke kan bli bedre nå. Som var poenget med det første innlegget mitt. Millioner av mennesker lider. Anonymkode: 1daa5...2ff
AnonymBruker Skrevet 7. juni #106 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke godt for noe. Vi lever, så dør vi. Det er evolusjonen. Egoet vårt ønsker gjerne å finne en større mening. Apropo det andre: Lite hensiktsmessig å diskutere om det var bedre eller verre før i tiden. Uansett om det var verre før, betyr ikke at det ikke kan bli bedre nå. Som var poenget med det første innlegget mitt. Millioner av mennesker lider. Anonymkode: 1daa5...2ff Ja. Og mens vi lever gjør vi mye forskjellig. Jeg sa ikke at det var godt for noe, les siste setning i det du siterer. Anonymkode: 0fc9d...8cc
AnonymBruker Skrevet 7. juni #107 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): I utgangspunktet vil jeg si at det er ikke noen mening med livet. Hvis det virkelig var en mening med livet så måtte det være å formere seg. Anonymkode: c8abb...698 Det er der som er meningen ja. Egen mening må man finne ut av selv Min er å ha det bra, da jobber jeg for det. Lykke må man skape. Anonymkode: f2fab...964
AnonymBruker Skrevet 7. juni #108 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): ...Mange blir født i et liv hvor de ikke lærer å sette grenser, ikke lærer å forstå hvordan lytte til egne behov og hva de selv ønsker i livet. Dette må da være noe de må bruke mye tid på som voksen, fordi det tar lang tid å omprogrammere hjernen. Og livet er kort, og innen den tid så er mange allerede snart ferdig med arbeidslivet. Anonymkode: 1daa5...2ff Det er sant. Men hadde denne jobben med å omprogrammere hjernen vært lettere hvis vi hadde lagt opp til andre hovedmåter å jobbe/livnære oss på? Kanskje. Men hvis hovedproblemet er slem familie, så er det vel der fokus bør være for hjelp/ tilrettelegging? Anonymkode: 15138...af3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #109 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er ingen som tvinger deg til å holde på med regninger. Anonymkode: 616ff...3b8 Så .. man skal ikke ha strøm hjemme?kanskje man har tatt opp lån i Lånekassen for å kunne ta en utdannelse slik at man får en jobb som betaler godt nok til å leve av? Mat er dyrt og mat må man ha. Mange har bil, eller så er det også dyrt med kollektivt. Man kunne ha flyttet på en hytte uten strøm «off grid» men nei.. man har ikke lov til å bo fast på hytte. Husleie, boliglån osv. Tannlegetime er dyrt osv. Og mange har en lønn som kun dekker akkurat det nødvendige og da får man ikke gjort særlig mye på fritiden uten penger. Så da blir det bare jobb og hjem og betale utgifter. Anonymkode: 79ec2...f23
AnonymBruker Skrevet 7. juni #110 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er sant. Men hadde denne jobben med å omprogrammere hjernen vært lettere hvis vi hadde lagt opp til andre hovedmåter å jobbe/livnære oss på? Kanskje. Men hvis hovedproblemet er slem familie, så er det vel der fokus bør være for hjelp/ tilrettelegging? Anonymkode: 15138...af3 Ja,muligens. Hovedmotivet er ikke slem familie. Det sier jo litt om enpatien her. Men det er at for de som har fått programmert hjernen om at de er verdiløse, ikke kan få til noe, blitt slått eller voldtatt hver dag i 18 år. Så har vedkommende ofte en stor jobb fremover med å jobbe med å bearbeide dette og innse at en kan få til noe. Og det er ikke gjort på to dager uansett hvor mye man ønsker og prøver og er motivert. Men det tar tid og mye jobb selv om motivasjonen er på topp. Håper virkelig du og andre kan se det. Anonymkode: 1daa5...2ff
AnonymBruker Skrevet 7. juni #111 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er ingen som benekter at Norge er et priviligert land å bo i. Men du hopper over noe vesentlig. Norge er også et av verdens mest individualiserte samfunn. Mange bor alene, familier er spredt, naboer kjenner knapt hverandre, og ensomhet er et reelt problem. Du kan ha fullt kjøleskap, Netflix og tak over hodet, og likevel mangle nærhet, fellesskap og mening. Mange lever under et konstant prestasjonspress, man skal lykkes på jobb, være veltrent, ha et perfekt hjem, reise, være sosial og samtidig være lykkelig. Det er ikke rart at noen opplever livet som tungt. At mennesker stiller spørsmål ved meningen med livet betyr ikke at de er bortskjemte, det betyr bare at menneskelige behov handler mer om mat, internett og materielle goder. Jeg betaler mye skatt, det vil dekke sykehusregningene mine ved alvorlig sykdom. Jeg betalte utdannelsen min selv, ved å ta opp studielån. Jeg betaler tannlegen min selv, jeg fikk dekket 1000 kr av Helfo da utgiftene kom opp i 35.000 Jeg betaler egenandeler hos legetjenester i det offentlige, dersom det er akutt behov og noe haster må jeg betale mer hos private aktører, da blir ingenting dekket. Jeg har alltid betalt egne skolebøker. Da jeg gikk gjennom en livskrise fikk jeg så og si ingen støtte, NAV gav meg lån jeg tilbakebetalte og opptrådte ufint. Advokat har jeg betalt selv. Man kan være takknemlig for å bo i Norge, og samtidig erkjenne at Norge kan oppleves som kaldt, dømmende, ensomt og fremmedgjørende. Anonymkode: fda66...d36 De tingene du har betalt selv er bare en brøkdel av hva det faktisk koster. Utdanning har du jo forresten ikke betalt selv i det hele tatt. Studielånet har du jo brukt på bolig, mat etc, ikke for å betale for studiene... Anonymkode: d30b2...b09 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #112 Skrevet 7. juni Det er så ufattelig mye klaging i Norge. En som skrev i Aftenposten i går at Norgespris på Sydenturer er neste krav ut. Vi er jo frie mennesker. Flytt, bytt eller riv opp hvis du ikke er fornøyd. Det er et utall av land å velge i. Anonymkode: a34af...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #113 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er flere måter å få dette til på. Mange lever i dag uten å jobbe 1 time i året. Anonymkode: 0fc9d...8cc Det er ihvertfall en del som forsørger seg ved å jobbe deltid, ikke fulltid, og/eller opplever mer fritid ved å jobbe ulike turnuser framfor en dagjobb. Har man en del penger spart opp, kan man også få godt utbytte av aksjer/fond, leie ut boliger/utleiedel osv. Var det flere ting du tenkte på? Anonymkode: 15138...af3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #114 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er ihvertfall en del som forsørger seg ved å jobbe deltid, ikke fulltid, og/eller opplever mer fritid ved å jobbe ulike turnuser framfor en dagjobb. Har man en del penger spart opp, kan man også få godt utbytte av aksjer/fond, leie ut boliger/utleiedel osv. Var det flere ting du tenkte på? Anonymkode: 15138...af3 Jeg kan garantere deg at vedkommende er uføretrygdet Anonymkode: 0f991...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #115 Skrevet 7. juni Eneste mening med jobb er å gjøre de rikeste rikere. Har vel alltid vært sånn. Har heldigvis mye frihet i jobben, hvis ikke hadde jeg ikke orket mye lenger. Anonymkode: a6410...799
AnonymBruker Skrevet 7. juni #116 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): En må være kreativ, tenke utenfor boksen og søke andre løsninger. Anonymkode: 0fc9d...8cc Som er kodeord for å snylte seg til ufør fordi man er for lat og selvsentrert til å gidde jobbe. Anonymkode: a1c95...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #117 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er ihvertfall en del som forsørger seg ved å jobbe deltid, ikke fulltid, og/eller opplever mer fritid ved å jobbe ulike turnuser framfor en dagjobb. Har man en del penger spart opp, kan man også få godt utbytte av aksjer/fond, leie ut boliger/utleiedel osv. Var det flere ting du tenkte på? Anonymkode: 15138...af3 Så du kan få godt utbytte av et aksjefond ved å jobbe litt deltid av og til? Anonymkode: a6410...799
AnonymBruker Skrevet 7. juni #118 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Millioner av mennesker lider. Anonymkode: 1daa5...2ff Ja, de millioner av mennesker som ikke bor i Norge og har våre arbeidsrettighter og levevilkår. Anonymkode: a1c95...dbd
AnonymBruker Skrevet 7. juni #119 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eneste mening med jobb er å gjøre de rikeste rikere. Har vel alltid vært sånn. Har heldigvis mye frihet i jobben, hvis ikke hadde jeg ikke orket mye lenger. Anonymkode: a6410...799 Det er ikke derfor jeg jobber. Meningen med jobb for meg er å bidra tilbake til samfunnet og ha penger nok til å leve det livet jeg ønsker på fritiden. Anonymkode: a1c95...dbd
AnonymBruker Skrevet 7. juni #120 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg kan garantere deg at vedkommende er uføretrygdet Anonymkode: 0f991...5d3 Her har vi en synser. Hva baserer du dette på? Anonymkode: 0fc9d...8cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå