AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Jeg er så utslitt mentalt og fysisk at jeg føler for å bare gi opp alt sånn har det vært i yrket i 28 år nå. Har et fantastisk yrke og gode mennesker der og er ikke mye fysisk bare mest kontorjobb men blir jo utslitt av det og tar mye mental energi. Er bare at det hamsterhjulet å måtte slite seg ut i 7 timer 5 dager å bare kunne nyte to dager i uka fri det er over halve livet nesten på jobb hvis man dør før man blir pensjonist.Det gjør at jeg er ufrivillig barnløs fordi jeg orker ikke å sjonglere jobb i yrket og samtidig hjemme føler jeg ikke har noe valg uansett hvor bra økonomi jeg har. hadde valgt å få barn hvis jeg kunne være hjemme og gi alt hjemme. Føler bare jeg blir en sutrette stressa kjærring ovenfor barna og mann hvis jeg skulle hatt det livet. Anonymkode: cf66c...8cf 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni Enig. Et slikt liv er helt uaktuelt. Anonymkode: 0fc9d...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Jeg har mye hjemmekontor, det hjelper veldig. Også har jeg sagt fra meg alle verv og sosiale forpliktelser. Nyter all fritiden jeg har. Synes virkelig ikke livet er bare jobb og penger. Men jobb og penger gir meg muligheten til å gjøre det jeg vil i fritiden. Anonymkode: a1c95...dbd 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Ja, sånn er det for de fleste. Anonymkode: f1f48...ec0
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Ingen som tvinger deg til å jobbe 37,5 timer i uka. Har du jobbet i 28 år og ikke har barn så har du sikkert penger til å pensjonere deg allerede, eller i det minste jobbe redusert. Du trenger ikke å jobbe fulltid om du får barn heller, plenty av menn der ute som hadde godtatt at du jobber 50% og han betaler mer slik at du får spart litt på siden. Anonymkode: e74da...aba 1
Snok1 Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Man jobber ca 235 dager á 8 timer som er 1880 timer, mens året har 365 dager á 24 timer som utgjør 8760 timer. Man jobber altså litt over 20% av tiden mens man er i yrkesaktiv alder. Ser man over hele livsspennet, kan man grovt sett tenke at man blir 80 år og er yrkesaktiv i 40 av dem. Bruker man dette perspektivet vil man se at man jobber 10% av livet. Jeg håper for alle at livet er mer enn jobb. 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Synes ikke du kan kalle deg frivillig barnløs hvis du bare ville hatt barn om du ble fullt forsørget. Anonymkode: 15138...af3 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni Men hvis du har slitt lenge med jobb/fritid og å finne balanse, er det vel på tide å endre noe i livet ditt? Anonymkode: 15138...af3 6
piggrokken Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Livet er det du gjør det til selv. Det er ingen som tvinger deg til noe. Du burdte ta deg et par måneders fri (om du har råd til det) og få perspektiv på livet. Hamsterhjulet vil alltid finnes, men du behøver ikke å være en del av det.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni piggrokken skrev (11 minutter siden): Livet er det du gjør det til selv. Det er ingen som tvinger deg til noe. Du burdte ta deg et par måneders fri (om du har råd til det) og få perspektiv på livet. Hamsterhjulet vil alltid finnes, men du behøver ikke å være en del av det. Si det til alle som står opp tidlig hver dag for å gå på jobb fordi regningene må betales… Anonymkode: 0f991...5d3 6 2
Soft mann Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Eg jobber stort sett 6 dager i uken, ikke for eg vil, men slik er det bare. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si det til alle som står opp tidlig hver dag for å gå på jobb fordi regningene må betales… Anonymkode: 0f991...5d3 Herregud! Vi lever i verdens rikeste land med verdens beste velferdsordninger! Vi sutrer fordi strømstøtten ikke er høy nok, at 5 betalte ferieuker ikke er nok, at det ikke holder med 1 års foreldrepermisjon med full lønn, det er ikke nok å ha gratis skolegang eller gratis utdanning, eller gratis helsevesen, brannvesen og politi. Hva MER kan samfunnet gjøre for MEG!!!!111!!!11 buuuhhuuu jeg må bruke vanvittige TI PROSENT av livet mitt på jobb, buuhuu Blir helt kvalm av å lese. Flytt til USA, England, Tyskland eller Spania og se om det er noe bedre der, du. Hvor du f eks helt selv må betale for helsevesen og skolegang, hvor det er 2 ukers lønnet foreldreperm og hvor statskassa er i voldsomt minus. Eller flytt til Ukraina, Iran eller Russland, eller Ghana, Zimbabwe, Sri Lanka eller Brasil! Anonymkode: 120ac...ef2 7 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Si det til alle som står opp tidlig hver dag for å gå på jobb fordi regningene må betales… Anonymkode: 0f991...5d3 Det er ingen som tvinger deg til å holde på med regninger. Anonymkode: 616ff...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud! Vi lever i verdens rikeste land med verdens beste velferdsordninger! Vi sutrer fordi strømstøtten ikke er høy nok, at 5 betalte ferieuker ikke er nok, at det ikke holder med 1 års foreldrepermisjon med full lønn, det er ikke nok å ha gratis skolegang eller gratis utdanning, eller gratis helsevesen, brannvesen og politi. Hva MER kan samfunnet gjøre for MEG!!!!111!!!11 buuuhhuuu jeg må bruke vanvittige TI PROSENT av livet mitt på jobb, buuhuu Blir helt kvalm av å lese. Flytt til USA, England, Tyskland eller Spania og se om det er noe bedre der, du. Hvor du f eks helt selv må betale for helsevesen og skolegang, hvor det er 2 ukers lønnet foreldreperm og hvor statskassa er i voldsomt minus. Eller flytt til Ukraina, Iran eller Russland, eller Ghana, Zimbabwe, Sri Lanka eller Brasil! Anonymkode: 120ac...ef2 Og poenget ditt er? At folk ikke trenger å jobbe? Anonymkode: 0f991...5d3 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ingen som tvinger deg til å holde på med regninger. Anonymkode: 616ff...3b8 Ikke gi mat til barna heller? Ok. Anonymkode: 0f991...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni Jeg elsker jobben, og gleder meg typisk til ferien er over. Anonymkode: 2add9...94e 1
Soft mann Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud! Vi lever i verdens rikeste land med verdens beste velferdsordninger! Vi sutrer fordi strømstøtten ikke er høy nok, at 5 betalte ferieuker ikke er nok, at det ikke holder med 1 års foreldrepermisjon med full lønn, det er ikke nok å ha gratis skolegang eller gratis utdanning, eller gratis helsevesen, brannvesen og politi. Hva MER kan samfunnet gjøre for MEG!!!!111!!!11 buuuhhuuu jeg må bruke vanvittige TI PROSENT av livet mitt på jobb, buuhuu Blir helt kvalm av å lese. Flytt til USA, England, Tyskland eller Spania og se om det er noe bedre der, du. Hvor du f eks helt selv må betale for helsevesen og skolegang, hvor det er 2 ukers lønnet foreldreperm og hvor statskassa er i voldsomt minus. Eller flytt til Ukraina, Iran eller Russland, eller Ghana, Zimbabwe, Sri Lanka eller Brasil! Anonymkode: 120ac...ef2 Eller gå på jobb og vær glad for å betale 75% ish i skatt😅
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og poenget ditt er? At folk ikke trenger å jobbe? Anonymkode: 0f991...5d3 Poenget mitt er at vi er så sinnsykt heldige som lever i Norge i denne bittelille tidslommen i verdenshistorien hvor vi til enhver tid er maette og har tak over hodet. Vi kan i svært stor grad spise det vi vil og gjøre det vi vil. Og vi trenger kun å jobbe 10 % av livet for å nyte gratis skole-, utdannings- og helsevesen, bugnende matbutikker, lekre kjøpesentre og restauranter, natur og kultur, netflix og internett. Når hyperprivilegerte folk iblant oss likevel sutrer buhuuu er ikke livet MER enn dette???!!111!?? Så mister man troen på menneskeheten. Anonymkode: 120ac...ef2 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Poenget mitt er at vi er så sinnsykt heldige som lever i Norge i denne bittelille tidslommen i verdenshistorien hvor vi til enhver tid er maette og har tak over hodet. Vi kan i svært stor grad spise det vi vil og gjøre det vi vil. Og vi trenger kun å jobbe 10 % av livet for å nyte gratis skole-, utdannings- og helsevesen, bugnende matbutikker, lekre kjøpesentre og restauranter, natur og kultur, netflix og internett. Når hyperprivilegerte folk iblant oss likevel sutrer buhuuu er ikke livet MER enn dette???!!111!?? Så mister man troen på menneskeheten. Anonymkode: 120ac...ef2 Du liker «buhuuuu» og utropstegn, ser jeg… Anonymkode: 0f991...5d3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå