Gå til innhold

Trenger vi en "softislov"?

Trenger vi en "softis-lov?"  

167 stemmer

1. 1. Trenger vi en "softis-lov?" som begrenser posjonstørrelsen?

• Ja,
      33
    • Nei
      51
    • Usikker på behovet
      10
    • For noe tull
      73

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når jeg jobbet i mix kiosk så kastet vi mye for den har kort holdbarhet når posen er åpnet i maskinen og maskinen må vaskes hyppig. 

Anonymkode: ed282...2db

Og derfor spiser jeg kun i høysesong, og ikke på steder med lite trafikk. Samme grunn som jeg ikke spiser sushi-buffet når det nesten ikke er kunder, mye større sjanse for dårlige varer 

Anonymkode: bd514...561

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Be om et ekstra beger. Del isen i to og problem er løst. Porsjoner og folk har blitt større. Men hun er vel på jakt etter nye følgere og nå får hun media omtale. 

Men da må hun vel betale for to is?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og derfor spiser jeg kun i høysesong, og ikke på steder med lite trafikk. Samme grunn som jeg ikke spiser sushi-buffet når det nesten ikke er kunder, mye større sjanse for dårlige varer 

Vi hadde faktisk strenge rutiner, mener huske holdbarhet på softis miksen var 2-3 dager før vi kastet og vasket maskinen. 
Var ganske mange softis i en slik kartong så ikke så nøye på størrelsene. 

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde faktisk strenge rutiner, mener huske holdbarhet på softis miksen var 2-3 dager før vi kastet og vasket maskinen. 

Ahh så de lesser på med is for å tømme kartongen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har nok det. Men å kjøpe softis på vinteren på McDonald's hvor tenåringer styrer greia ville jeg ikke satset på 

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Må ikke det nei, kan dele den selv. Har jobbet i kiosk som solgte softis og tok ikke ekstra for det om f.eks. to unger ville dele en. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Ahh så de lesser på med is for å tømme kartongen? 

Det vet jeg ikke noen steder selger sikkert mer og på varme dager osv. men ja om nærmer seg holdbarhet kan nok noen gjøre det men de tjener jo ikke noe på det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må ikke det nei, kan dele den selv. Har jobbet i kiosk som solgte softis og tok ikke ekstra for det om f.eks. to unger ville dele en. 

Enda enklere er det vel å kjøpe en is, og så de dele det opp i to beger. Såppas klarer de 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste har nok det. Men å kjøpe softis på vinteren på McDonald's hvor tenåringer styrer greia ville jeg ikke satset på 

Macern har nok strenge rutiner, dårlig reklame om noen blir dårlige. Men man kan jo aldri være helt trygg. Tror ikke tenåringer er verre på å følge rutiner enn noen litt eldre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enda enklere er det vel å kjøpe en is, og så de dele det opp i to beger. Såppas klarer de 

Ikke så lett å styre det nei og om er topping osv. Best å kjøpe isen og si den var stor kan jeg få et ekstra beger. De fleste vil gå med på det. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men har lest artikkelen. Samfunnet kan ikke ta ansvar for alt. Noen ganger går der en grense. Er slankeoperert, dvs kan ikke spise en stor softis om jeg vil eller ikke. Der er ikke plass. Elsker soft is. Og kuleis. Spesielt stracciatella. Har sikkert ikke stavet det rett.  

Poenget mitt er at du kan ikke be samfunnet ta hensyn til alt.  Det du kan gjøre er å gi gode verdier. 

Du kan gi softislov hver gang du ønsker å gi barna dette. Jeg har tatt mine valg og står for det.

Datter er nå voksen og får is når hun vil. Det er værre med min mor. Må begrense henne 🙉🤣🤣🤣🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva tenker KG, er det en reel problemstilling at softisen eller posjonene generelt er for store? 
Vil ha softislov: - Kan jeg bare få en liten!?

Anonymkode: 91fbd...82f

Nå spiser jeg ikke softis, men jeg er enig at porsjonene på det meste er veldig store! Prøver jeg å spise ute så spiser jeg aldri opp 😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Nei og for noe tull" leder rankingen.  Ikke rart enkelte folk ser ut som ei Folkevogn med to sko under🤣

Anonymkode: 90aa0...db2

Var på jobbreise i Halden forleden. Som en som har bodd i Oslo og Akershus hele livet, ble jeg overrasket over hvor mange særdeles overvektige folk det var der nede i forhold til her. Minnet mer om Florida enn Norge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

problemet er at selv om du sier du vil ha en liten så får du en stor - da hjelper ikke kommunikasjonen.. 

videre sier artikkelen at dette ikke kun handler om softis, bollene er blitt større, burgeren på maccern er større, alt vokser og flere steder er det ikke mulig å velge hvor mye mat eller is da man vil kjøpe og da øker svinnet.. 

Burgeren på maccern er standard 45 gram. Ja den var litt mindre på 50 tallet, men da var de ikke i Norge

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Når jeg jobbet i mix kiosk så kastet vi mye for den har kort holdbarhet når posen er åpnet i maskinen og maskinen må vaskes hyppig. 

Og der ble ikke skrevet som svinn? 
du kunne jo bare puttet pengene fra soft is salg i egen lomme . 

Anonymkode: 9925c...684

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva tenker KG, er det en reel problemstilling at softisen eller posjonene generelt er for store? 
Vil ha softislov: - Kan jeg bare få en liten!?

Så dumt at det ikke går ann! Liker å få større softis og betale for liten! la vær å spis opp da eller la vær å kjøpe så kan andre få kose seg!

Anonymkode: fe8e1...8a8

AnonymBruker
Skrevet
Kratos skrev (10 minutter siden):

Var på jobbreise i Halden forleden. Som en som har bodd i Oslo og Akershus hele livet, ble jeg overrasket over hvor mange særdeles overvektige folk det var der nede i forhold til her. Minnet mer om Florida enn Norge.

😆😆 skal jaggu ta en tur til Halden i sommer for å sjekke om det minner om Florida. Lavt budsjett i år, så må testes ut. 

Anonymkode: 9925c...684

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for ytringsfriheten, men hun bør holde kjeft. 

Softis har gått opp i pris og ned i størrelse med årene.  Noen ansatte lager den mye mindre enn andre, fra samme kiosk. På mitt kjøpesenter så snur jeg i døra hvis en spesifikk ansatt er på jobb, for hun lager halvparten så stor som de andre, for samme pris. 

Spis det du klarer, kast resten og hold kjeft. Vanskeligere er det ikke, og la oss feite få det vi har betalt for!

Anonymkode: 33d7a...eb3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er for ytringsfriheten, men hun bør holde kjeft. 

Softis har gått opp i pris og ned i størrelse med årene.  Noen ansatte lager den mye mindre enn andre, fra samme kiosk. På mitt kjøpesenter så snur jeg i døra hvis en spesifikk ansatt er på jobb, for hun lager halvparten så stor som de andre, for samme pris. 

Spis det du klarer, kast resten og hold kjeft. Vanskeligere er det ikke, og la oss feite få det vi har betalt for!

Anonymkode: 33d7a...eb3

Ja sant. Tenker at selv om jeg sjelden klarer å spise opp en hel softis så tenker nå jeg at jaja man får iallefall mye is for pengene da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (59 minutter siden):

Nope. Du betaler for begeret noen plasser men de fleste er helt OK med å gi to beger eller beger+kjeks. 
Jeg spør alltid om begge deler og sier jeg gjerne betaler for ekstra beger eller kjeks, det er nesten aldri noe problem og om det er for vanskelig et sted, tror det har skjedd meg totalt to ganger på 20 år så er det bare å si takk alikevel og avbryte bestillingen med et smil. Det er kjempeenkelt.

Anonymkode: bd97b...2ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...