AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:21 #21 Skrevet torsdag kl. 07:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er gift med en flott mann og vi har det i utgangspunktet veldig bra sammen. Vi er riktig nok ikke intime lenger grunnet min helsetilstand, men har det fortsatt fint når vi er sammen. Mannen er utadvendt og sosial, og blir lett kjent med folk. Han tar med hunden på tur, og kjenner derfor «alle». Nå er det en dame som han har gått mye på tur med (hun har også hund). De har kjent hverandre i noen år nå, men nå har jeg merket en endring. Han snakker mye om henne hjemme, og slipper det han har i hendene hvis hun sender melding og spør om han vil være med på tur. Hun er flott og se på, morsom og smart. Hun har mann og familie selv, men likevel er hun og mannen min masse på tur sammen - flere ganger i uka. Jeg merker at jeg er usikker på denne relasjonen. Kan han være forelsket i henne? Kan det være noe mellom dem? Anonymkode: c29ee...229 Dersom du ikke har sex og intimitet med mannen din, uansett grunn, er dere mer som søsken. Når du i tillegg ikke vil forklare hva sykdommen din er, viser det at den åpenbart bare er en unnskyldning for å ikke ha sex. Er forhold uten sex, er i beste fall et vennskap. Jeg forstår godt at mannen din finner en annen, og heier på at han faktisk har tatt det skrittet å innlede et forhold til en som åpenbart liker ham. Det er ikke så lett for oss med samvittighet å gjøre det nemlig. Jeg greier det ikke dessverre, foreløpig. M52 Anonymkode: 0372d...e7f 3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:22 #22 Skrevet torsdag kl. 07:22 Og forresten, dere har det i utgangspunktet IKKE bra sammen når sex og intimitet ikke er tilstede. Anonymkode: 0372d...e7f 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:26 #23 Skrevet torsdag kl. 07:26 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dersom du ikke har sex og intimitet med mannen din, uansett grunn, er dere mer som søsken. Når du i tillegg ikke vil forklare hva sykdommen din er, viser det at den åpenbart bare er en unnskyldning for å ikke ha sex. Er forhold uten sex, er i beste fall et vennskap. Jeg forstår godt at mannen din finner en annen, og heier på at han faktisk har tatt det skrittet å innlede et forhold til en som åpenbart liker ham. Det er ikke så lett for oss med samvittighet å gjøre det nemlig. Jeg greier det ikke dessverre, foreløpig. M52 Anonymkode: 0372d...e7f Du kan gå? Så du er singel og ikke trenger å skylde på samvittighet. Anonymkode: 0270b...25e 2 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:28 #24 Skrevet torsdag kl. 07:28 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dersom du ikke har sex og intimitet med mannen din, uansett grunn, er dere mer som søsken. Når du i tillegg ikke vil forklare hva sykdommen din er, viser det at den åpenbart bare er en unnskyldning for å ikke ha sex. Er forhold uten sex, er i beste fall et vennskap. Jeg forstår godt at mannen din finner en annen, og heier på at han faktisk har tatt det skrittet å innlede et forhold til en som åpenbart liker ham. Det er ikke så lett for oss med samvittighet å gjøre det nemlig. Jeg greier det ikke dessverre, foreløpig. M52 Anonymkode: 0372d...e7f Mannen min vet hvilken sykdom jeg har. Men er diagnosekoden relevant for å få et bilde av min problemstilling på et forum? Du heier på utroskap? Ok.. Anonymkode: c29ee...229 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:42 #25 Skrevet torsdag kl. 07:42 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Og forresten, dere har det i utgangspunktet IKKE bra sammen når sex og intimitet ikke er tilstede. Anonymkode: 0372d...e7f Uenig, man kan elske hverandre selv om dette ikke er tilstede. Kanskje vil det endre seg med tiden og komme tilbake? Anonymkode: c29ee...229 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:59 #26 Skrevet torsdag kl. 07:59 I beste fall er han bare betatt av henne. I verste fall er det fysisk og emosjonelt utroskap. Ikke det du håper å høre, men det er naivt å tro at det ikke er noe der, noe slags ekstra interesse fra hans side. Dessverre er jo det ikke uvanlig i løpet av et langt samliv, og spesielt når noen behov ikke kan møtes. Da er det jo mer sårbart hvis man føler seg sett, hørt, begjært utenifra. Så koker alt ned til to ting, hans karakter (hvis hun åpnet for muligheten, ville han tatt den, eller klart å avvise av respekt for deg?) og hans omsorg og ærlighet når du kommuniserer dine følelser rundt dette. Møter han deg? Avviser han emnet? Klarer han snakke åpent og ærlig? Utifra meldingene høres det jo ikke helt ut som at det er noe mer som skjer mellom dem. Da er det isåfall såpass sketchy at han eventuelt sletter meldinger, og da er det selvsagt noe som skjules. Men, la oss gå utifra at du ser hele deres kommunikasjon. Da fremstår det mest sannsynlig at mannen er betatt, men at det ikke nødvendigvis er gjensidig. Kvinnen er kanskje bare glad for å ha en platonisk turkompis, og tenker at han er trygg siden han er gift osv. At han ikke vil få feil inntrykk. Den usikkerheten er veldig vond å sitte i, og sikkert ekstra vond når det er helseutfordringer med i bildet. Jeg sender deg mange gode tanker, og vil bare minne deg på at usikkerhet vokser som kreft i stillhet. Så det viktigste er å uttrykke deg, og få i gang en dialog. Forhåpentligvis møter mannen din deg med ord og omsorg! Anonymkode: 7ac4a...d42 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:03 #27 Skrevet torsdag kl. 08:03 "....., jeg legger merke til at du snakker veldig mye om ..... og at du slipper det du holder på med så fort hun kontakter deg. Har du begynt å få litt følelser for henne?" Anonymkode: 2a895...3aa 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:05 #28 Skrevet torsdag kl. 08:05 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mannen min vet hvilken sykdom jeg har. Men er diagnosekoden relevant for å få et bilde av min problemstilling på et forum? Du heier på utroskap? Ok.. Anonymkode: c29ee...229 Nei, din diagnose er selvsagt ikke relevant her. Det er slik manglende logikk umoralske mennesker opererer med for å forsvarligjøre utroskap, løgn etc. Har man inngått i et forhold hvor man er enige om å være monogame, så er det en avtale som forventes opprettholdt inntil en av partene kommuniserer et ønske om endring. Å selv endre avtalen på ensidig vis bak ryggen på ens partner som elsker og stoler på en, det er naturligvis mangel på autentisitet fra vedkommende og karakterbrist. Anonymkode: 7ac4a...d42 1 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:07 #29 Skrevet torsdag kl. 08:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS Vi har snakket om dette med intimitet og sex hjemme, han er inneforstått med at det blir mindre av dette. Det betyr ikke at det ikke er noe. Jeg vet det er feil, men jeg har gått gjennom meldingene de sender til hverandre. Jeg fant ikke noe annet enn turavtaler stort sett. Men reagerte på at han har sendt et par bilder til henne av seg selv hvor han spør hva hun syns om klærne han har på seg… (hvorfor kan han ikke spørre meg om det?) Hun svarte han han så fin ut. De sender også hjerter, eller setter hjerte på meldingen. Føler dette er barnslig, de er godt oppi 40-50 årene. Hater at dett gjør meg usikker. Måtte bare lufte tankene et sted, er klar over at ingen her ikke kan svare på dette. Anonymkode: c29ee...229 Jeg setter hjerter på alt mulig, er 45 år. Det er bare en emoji. Men ja, han liker jo hennes selskap når han slipper alt han har i hendene for å gå tur. Så er folk her rimelig slemme mtp din funksjonsnedsettelse, men det er nå en annen sak. Mange opplever utroskap i forhold, og forskningen viser at menn gjerne er fornøyde i eget forhold når det skjer. Dette er jo litt vrient da, for eneste løsning er at han må droppe all kontakt. Anonymkode: b57e8...5b2 1 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:12 #30 Skrevet torsdag kl. 08:12 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I beste fall er han bare betatt av henne. I verste fall er det fysisk og emosjonelt utroskap. Ikke det du håper å høre, men det er naivt å tro at det ikke er noe der, noe slags ekstra interesse fra hans side. Dessverre er jo det ikke uvanlig i løpet av et langt samliv, og spesielt når noen behov ikke kan møtes. Da er det jo mer sårbart hvis man føler seg sett, hørt, begjært utenifra. Så koker alt ned til to ting, hans karakter (hvis hun åpnet for muligheten, ville han tatt den, eller klart å avvise av respekt for deg?) og hans omsorg og ærlighet når du kommuniserer dine følelser rundt dette. Møter han deg? Avviser han emnet? Klarer han snakke åpent og ærlig? Utifra meldingene høres det jo ikke helt ut som at det er noe mer som skjer mellom dem. Da er det isåfall såpass sketchy at han eventuelt sletter meldinger, og da er det selvsagt noe som skjules. Men, la oss gå utifra at du ser hele deres kommunikasjon. Da fremstår det mest sannsynlig at mannen er betatt, men at det ikke nødvendigvis er gjensidig. Kvinnen er kanskje bare glad for å ha en platonisk turkompis, og tenker at han er trygg siden han er gift osv. At han ikke vil få feil inntrykk. Den usikkerheten er veldig vond å sitte i, og sikkert ekstra vond når det er helseutfordringer med i bildet. Jeg sender deg mange gode tanker, og vil bare minne deg på at usikkerhet vokser som kreft i stillhet. Så det viktigste er å uttrykke deg, og få i gang en dialog. Forhåpentligvis møter mannen din deg med ord og omsorg! Anonymkode: 7ac4a...d42 Tusen takk for gode ord og et godt råd. Anonymkode: c29ee...229
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:15 #31 Skrevet torsdag kl. 08:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg setter hjerter på alt mulig, er 45 år. Det er bare en emoji. Men ja, han liker jo hennes selskap når han slipper alt han har i hendene for å gå tur. Så er folk her rimelig slemme mtp din funksjonsnedsettelse, men det er nå en annen sak. Mange opplever utroskap i forhold, og forskningen viser at menn gjerne er fornøyde i eget forhold når det skjer. Dette er jo litt vrient da, for eneste løsning er at han må droppe all kontakt. Anonymkode: b57e8...5b2 Ja, det er kanskje det samme som tommel opp for mange. Jeg føler at det blir feil å kreve at de kutter kontakt, selv om det er det jeg ønsker innerst inne. Da blir jeg den sjalu og usikre kona jeg ikke ønsker å være. Vanskelig syns jeg. Anonymkode: c29ee...229 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:12 #32 Skrevet torsdag kl. 11:12 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen min vet hvilken sykdom jeg har. Men er diagnosekoden relevant for å få et bilde av min problemstilling på et forum? Du heier på utroskap? Ok.. Anonymkode: c29ee...229 Ts er jo utro. Hun er ikke tro mot ekteskapspakten, som inneholder sex. Anonymkode: 39c0a...7f3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:16 #33 Skrevet torsdag kl. 11:16 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts er jo utro. Hun er ikke tro mot ekteskapspakten, som inneholder sex. Anonymkode: 39c0a...7f3 😂😂😂 Anonymkode: f4038...1b8 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:23 #34 Skrevet torsdag kl. 11:23 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for gode ord og et godt råd. Anonymkode: c29ee...229 Jeg burde ha lagt til en ting til, og det er jo at selv om betatthet er normalt å oppleve noen gang i løpet av lange samliv, så er det jo mest riktig å da ta aktiv avstand for å ikke fore betattheten. Det krever dog at man klarer å bli bevisst på at det er dét som foregår i seg selv, og noen er jo dessverre blinde for den slags selvinnsikt. Men, da vil kommentarer fra partner om at det føles sårt, være det som slår hull på bobla. Jeg håper det er tilfellet hos dere! At han får en øyeåpner, og innser at ja, dette forstår jeg føles litt sårt for hun jeg elsker høyest av alle. Vi kan alle møte fristelser på veien, men det er jo ens ansvar å identifisere det tidligst mulig, for så å aktivt forhindre at det utvikler seg. Jeg håper virkelig du klarer å ta en prat med han og at han er åpen til å lytte og forstår deg ❤️ Anonymkode: 7ac4a...d42 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:25 #35 Skrevet torsdag kl. 11:25 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts er jo utro. Hun er ikke tro mot ekteskapspakten, som inneholder sex. Anonymkode: 39c0a...7f3 Takk for konstruktivt innlegg 😆👍🏼 Anonymkode: c29ee...229 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:29 #36 Skrevet torsdag kl. 11:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg burde ha lagt til en ting til, og det er jo at selv om betatthet er normalt å oppleve noen gang i løpet av lange samliv, så er det jo mest riktig å da ta aktiv avstand for å ikke fore betattheten. Det krever dog at man klarer å bli bevisst på at det er dét som foregår i seg selv, og noen er jo dessverre blinde for den slags selvinnsikt. Men, da vil kommentarer fra partner om at det føles sårt, være det som slår hull på bobla. Jeg håper det er tilfellet hos dere! At han får en øyeåpner, og innser at ja, dette forstår jeg føles litt sårt for hun jeg elsker høyest av alle. Vi kan alle møte fristelser på veien, men det er jo ens ansvar å identifisere det tidligst mulig, for så å aktivt forhindre at det utvikler seg. Jeg håper virkelig du klarer å ta en prat med han og at han er åpen til å lytte og forstår deg ❤️ Anonymkode: 7ac4a...d42 Ja, det er nok helt sant. Jeg skal prøve å snakke med ham i kveld. Han er en skikkelig fin fyr, alltid blid og omgjengelig. Skjønner at han har behov for å være sosial, jeg bare følte meg så usikker på denne relasjonen deres. Hun er veldig lik ham på den måten, så jeg forstår at de trives i hverandres selskap. Anonymkode: c29ee...229 1 1
Klokkeblomst_85 Skrevet torsdag kl. 11:40 #37 Skrevet torsdag kl. 11:40 Ut ifra det du beskriver her, så ser jeg ikke det er utenkelig de har sex på disse faste turene dems Beklager, men fikk feelingen av det😔 Jeg kan kun snakke ut ifra egne behov, men for meg er sex et så grunnleggende behov at jeg kunne ikke vært uten i et forhold. 3 1
blåbærpai Skrevet torsdag kl. 12:01 #38 Skrevet torsdag kl. 12:01 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, det er nok helt sant. Jeg skal prøve å snakke med ham i kveld. Han er en skikkelig fin fyr, alltid blid og omgjengelig. Skjønner at han har behov for å være sosial, jeg bare følte meg så usikker på denne relasjonen deres. Hun er veldig lik ham på den måten, så jeg forstår at de trives i hverandres selskap. Anonymkode: c29ee...229 Ja, jeg ville nok tatt en prat med ham. Håper han er en bra fyr, som du skriver, og tar i mot tankene dine og bekymringene på en god måte. Typisk hvis man er "skyldig" i ett eller annet er jo å bli oppfarende og sint. 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:04 #39 Skrevet torsdag kl. 12:04 Klokkeblomst_85 skrev (23 minutter siden): Ut ifra det du beskriver her, så ser jeg ikke det er utenkelig de har sex på disse faste turene dems Beklager, men fikk feelingen av det😔 Jeg kan kun snakke ut ifra egne behov, men for meg er sex et så grunnleggende behov at jeg kunne ikke vært uten i et forhold. I skogen i nærmiljøet? De har riktignok vært på noen badeturer også, men der er det jo masse folk. Anonymkode: c29ee...229
Klokkeblomst_85 Skrevet torsdag kl. 12:07 #40 Skrevet torsdag kl. 12:07 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I skogen i nærmiljøet? De har riktignok vært på noen badeturer også, men der er det jo masse folk. Anonymkode: c29ee...229 Ja! Lett å ta seg en kjappis i skogen,det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå