Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jens.heh18282 skrev (1 time siden):

De har ikke meldt seg på, men blitt castet av Tv Norge.

Det er litt vel bokstavelig å lese «meldt seg på» som «sendt inn søknad til TVNorge». Jeg brukte det i betydningen «valgt å delta».

TVNorge kan godt ha castet dem, men de har fortsatt takket ja til å være med. Det er nettopp det «meldt seg på» kan bety i vanlig språkbruk: at man har valgt å delta i noe, ikke nødvendigvis at man selv tok initiativet til å bli rekruttert.

Hvis jeg hadde ment hvem som tok initiativ til castingen, hadde jeg kunnet skrevet «de har selv søkt på programmet». Det gjorde jeg ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
_Maddie_ skrev (1 time siden):

Det er litt vel bokstavelig å lese «meldt seg på» som «sendt inn søknad til TVNorge». Jeg brukte det i betydningen «valgt å delta».

TVNorge kan godt ha castet dem, men de har fortsatt takket ja til å være med. Det er nettopp det «meldt seg på» kan bety i vanlig språkbruk: at man har valgt å delta i noe, ikke nødvendigvis at man selv tok initiativet til å bli rekruttert.

Hvis jeg hadde ment hvem som tok initiativ til castingen, hadde jeg kunnet skrevet «de har selv søkt på programmet». Det gjorde jeg ikke.

Men det er jo fordi de er de de er at de har blitt castet. De har jo blitt castet fordi TVN ønsker å ha noen som kan syte og streve. Blir litt rart å forvente mer av disse deltakerne enn TVN egentlig ønsker av dem. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (16 minutter siden):

Men det er jo fordi de er de de er at de har blitt castet. De har jo blitt castet fordi TVN ønsker å ha noen som kan syte og streve. Blir litt rart å forvente mer av disse deltakerne enn TVN egentlig ønsker av dem. 

Så klart vil de ha noen som syter, det betyr ikke at den som blir med og bare syter og gjør ting mer slitsomt for andre burde blitt med, de kunne fortsatt tenkt litt over hva deltagelse innebar utenom betalingen. 

Skrevet

Synes det var fint av Iselin å vente til utslagskonkurransen med å trekke seg slik at ingen andre sto i fare for å ryke ut ❤️ Hun kunne jo trukket seg når som helst før dette, og da ville det likevel blitt utslagskonkurranse. 

• Liker 3
Skrevet

Lurer på hvem som taper balansekonkyrransen

Skrevet (endret)
Jens.heh18282 skrev (41 minutter siden):

Lurer på hvem som taper balansekonkyrransen

Det var jo ganske tydelig mtp hvem vi så i klippet fra neste episode. 

Liker egentlig laget til Vetle best men heier faktisk på Ingrid sånn blandt alle deltakerene så håper hun kommer seg langt. 

Henrik sin gaslighting om at det var Ingrid sin feil at de fikk feil på det ene spørsmålet var skikkelig dårlig oppførsel. Han overkjørte hun helt. 

Endret av Moira26
  • Liker 5
Skrevet
Moira26 skrev (11 minutter siden):

Liker egentlig laget til Vetle best men heier faktisk på Ingrid sånn bland alle deltakerene så håper hun kommer seg langt. 

Henrik sin gaslighting om at det var Ingrid sin feil at de fikk feil på det ene spørsmålet var skikkelig dårlig oppførsel. Han overkjørte hun helt. 

Ja, bra at Marty la merke til det og backer hun. Håper ikke Sindre ryker! 

fint at Iselin trakk seg for å redde gutta

Skrevet

Ingebrigtsen kommer til å bli "bad" utover i programmet hvis de taper mye... 

Vetle virker til å ha roa seg litt og tar hensyn, leide Iselin over brua, selv om hun hang etter som et flagg, så gikk han iallefall ikke fra henne. 

• Liker 3
Skrevet

Forstår jo at det skal være spennende, men merkelig å høre Tom Stiansen hele tiden si, dem er like bak.

Savner egentlig en klokke eventuelt på slutten av etappene, som viser hvor lang tid lagene faktisk har brukt. Så kan man se om det var et sted der dem tok inn mye, økte, hvor lang tid dem faktisk vant med.

• Liker 3
Skrevet
makkapakka skrev (3 minutter siden):

Ingebrigtsen kommer til å bli "bad" utover i programmet hvis de taper mye... 

Vetle virker til å ha roa seg litt og tar hensyn, leide Iselin over brua, selv om hun hang etter som et flagg, så gikk han iallefall ikke fra henne. 

Henrik dytta nå både på Marti og andre på sykkelturen. Enig i at han kunne spart seg kommentaren til Ingrid, samtidig er de stressa og slitne. Så får vi se. Imponert over Marti på etappen, den vinden var helt vill og hun veier jo ingenting, det er ikke bare tungt, men også veldig ubehagelig når vinden tar sånn tak. 

• Liker 4
Skrevet
_Maddie_ skrev (13 timer siden):

Så klart vil de ha noen som syter, det betyr ikke at den som blir med og bare syter og gjør ting mer slitsomt for andre burde blitt med, de kunne fortsatt tenkt litt over hva deltagelse innebar utenom betalingen. 

Så må vi være klar over at for "realityprofiler" spesielt, så er de castet for å fylle en spesiell rolle. Kan godt være Iselin har i kontrakten sin at hun skal være med bare 2 etapper, mot et honorar.  Tv selskapene lar det nok ikke være helt opp til tilfeldighetene hvordan ting skal utvikle seg i 71 og lignende.   Så har de nok en liten "verktøykasse" med grep de kan sette inn , om noe uforutsett skjer.  I tillegg så klipper de og setter sammen programmet sånn at det skal være spennende for oss seerne, kanskje MER spennende enn det i realiteten var på innspillingen.  Det virker jo som det ene laget er hakk i hæl på det andre, men det er ikke nødvendigvis sånn det var. 

(Savner også klokke, kilometer og grafikk som viser hvordan de ligger ann underveis. )

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Moira26 skrev (9 timer siden):

Liker egentlig laget til Vetle best men heier faktisk på Ingrid sånn blandt alle deltakerene så håper hun kommer seg langt. 

Vi får nok se mer og mer av den egentlige Henrik fremover. Ikke bra i det hele tatt.

Fint at flere faktisk ser oppførselen.

• Liker 2
Skrevet
Mollebolle skrev (4 minutter siden):

Vi får nok se mer og mer av den egentlige Henrik fremover. Ikke bra i det hele tatt.

Han er kanskje en typisk sterk deltager, som har INNERST inne litt vanskeligheter med at andre er svakere?  

Skrevet
shab skrev (11 timer siden):

Synes det var fint av Iselin å vente til utslagskonkurransen med å trekke seg slik at ingen andre sto i fare for å ryke ut ❤️ Hun kunne jo trukket seg når som helst før dette, og da ville det likevel blitt utslagskonkurranse. 

I søndagens episode så vi jo at Iselin i neste episode sa: jeg har noe jeg må si. Allerede da skjønte vi jo at hun kom til å trekke seg. En helt unødvendig spoiler.

• Liker 2
Skrevet
Pås skrev (7 minutter siden):

I søndagens episode så vi jo at Iselin i neste episode sa: jeg har noe jeg må si. Allerede da skjønte vi jo at hun kom til å trekke seg. En helt unødvendig spoiler.

ja, den var litt åpenbar. 

Ser fram til episoder der de som klager og syter er stemt ut, sånn at DET ikke er fokus i episodene 😄

Synes nå Marti gunner greit på med det hun har! 

• Liker 1
Skrevet
MiniMjau skrev (9 minutter siden):

ja, den var litt åpenbar. 

Ser fram til episoder der de som klager og syter er stemt ut, sånn at DET ikke er fokus i episodene 😄

Synes nå Marti gunner greit på med det hun har! 

Enig, forstår jo at Marti kan klage selvom det blir litt mye til tider. Glemmer at vedkommende er relativt ung, kanskje derfor ingen er for strenge.

Håper at Kai og Marti ryker neste gang.

Skrevet
Mollebolle skrev (2 timer siden):

Nå har han også blitt hyllet av Marti hele veien hittil da, for måten han hjelper henne, og også resten av laget, så litt merkelig å kaste han under bussen på den måten. 

Og angående Ingrid ser jo han litt på henne som en "likeperson", og da settes nok standarden deretter. Altså at han ønsker at hun er tøff nok i øyeblikket, dersom hun tror hun har rett, til å trumfe gjennom sin mening. I idretten er man ofte opptatt av brutalt ærlig og direkte kommunikasjon, det hører man ofte fra fleste toppidrettsutøvere, og føles ofte skarpt for alle andre. Men jeg skjønner Ingrid godt i situasjonen, vanskelig å stå på sitt der når du selv ikke er 100 % sikker, og det kom nok litt brått ut fra han i kampens hete der. 

Men basert på det alle andre på laget siter om han hittil, så er det merkelig å hevde "den virkelige Henrik" og "ser oppførselen hans".

• Liker 3
Skrevet

Enig med det flere av dere andre sier om at det er vanskelig å få noe forhold til lagene. Jeg blander hvem som er på hvilket lag hele tiden, og har ikke noen klar formening om hvem jeg heier på. Det har jeg pleid å ha før, og da er det også morsommere når jeg engasjerer meg i deltakerne. Det gjør jeg ikke denne sesongen så  langt. Det er vel forøvrig vanlig at de svakeste deltakerne syter og klagere mye sånn i starten. Det blir heldigvis bedre etterhvert som det er færre igjen. 

Det er også litt frustrerende at vi ikke vet hvor lang tid som egentlig skiller lagene, og hvor langt de har igjen osv.  De klipper jo sånn at det skal se ut som det er veldig tett hele tiden, men liker egentlig ikke det grepet. 

• Liker 1
Skrevet
Mala_L skrev (48 minutter siden):

Enig med det flere av dere andre sier om at det er vanskelig å få noe forhold til lagene. Jeg blander hvem som er på hvilket lag hele tiden, og har ikke noen klar formening om hvem jeg heier på. Det har jeg pleid å ha før, og da er det også morsommere når jeg engasjerer meg i deltakerne. Det gjør jeg ikke denne sesongen så  langt. Det er vel forøvrig vanlig at de svakeste deltakerne syter og klagere mye sånn i starten. Det blir heldigvis bedre etterhvert som det er færre igjen. 

Det er også litt frustrerende at vi ikke vet hvor lang tid som egentlig skiller lagene, og hvor langt de har igjen osv.  De klipper jo sånn at det skal se ut som det er veldig tett hele tiden, men liker egentlig ikke det grepet. 

Og når de virkelig er tett så pleier de å oppgi faktisk tid…

Synes for øvrig ikke Iselin har klaga mye, i alle fall ikke det som kom fram på kamera. Hun har mer vært stille. Fikk faktisk vondt av henne i går når hun forteller om dette med å være uten sminke, det virket helt genuint. Jeg ble også overrasket over hvor gammel hun er. Også imponert over hvordan hun håndterte den sykkelvelten, jeg har vært med på tilsvarende og det er ganske heftig altså. Blåst bakover og over ende, uten noen kontroll. Kraftig vind er guffent, og særlig når man er lettvekter og har null å stille opp med. Derfor er jeg også ekstra imponert over innsatsen til Marti på den sykkelen. 
Så langt heier jeg egentlig mest på Kristina og Cathrine. Gøy å se Cathrine komme mer fram under oppgavene også, og da hun fikk konkurransetenning på kunnskapskonkurransen.

• Liker 2
Skrevet
NedOpp skrev (1 time siden):

Og når de virkelig er tett så pleier de å oppgi faktisk tid…

Synes for øvrig ikke Iselin har klaga mye, i alle fall ikke det som kom fram på kamera. Hun har mer vært stille. Fikk faktisk vondt av henne i går når hun forteller om dette med å være uten sminke, det virket helt genuint. Jeg ble også overrasket over hvor gammel hun er. Også imponert over hvordan hun håndterte den sykkelvelten, jeg har vært med på tilsvarende og det er ganske heftig altså. Blåst bakover og over ende, uten noen kontroll. Kraftig vind er guffent, og særlig når man er lettvekter og har null å stille opp med. Derfor er jeg også ekstra imponert over innsatsen til Marti på den sykkelen. 
Så langt heier jeg egentlig mest på Kristina og Cathrine. Gøy å se Cathrine komme mer fram under oppgavene også, og da hun fikk konkurransetenning på kunnskapskonkurransen.

Cathrine med sykdom og ikke føle seg like sprek, men viser at det går an å ta ting mer med fatning og ikke bruke opp energien på sutring.  Martis klaging stjeler energi fra de andre og de bærer allerede all Ms sekk.  Synes laget viser veldig mye toleranse. En ting er å vise toleranse for svakere lagkamerater, en heeelt annen ting er å ha toleranse for konstant munndiare med sutring i babystemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...