AnonymBruker Skrevet 21. mai #101 Skrevet 21. mai Roci skrev (8 timer siden): Uavhengig hvilken type renseprodukt du bruker, så er det viktigste at du lar rensen virke tilstrekkelig lenge til å løse opp sminke og solkrem, så den bør masseres inn i huden i 60-90 sekunder, og man kan fint rense huden to ganger med samme produkt, slik du gjør. Har du forsøkt renselotion/krem? Jeg er veldig glad i The Ordinary Glycolipid Cream Cleanser, den er mild og effektiv og tørker ikke ut huden, funker fint på øyesminke også, så lenge den ikke er vannfast. Når jeg ser på produktene du bruker samlet, så inneholder de noen ingredienser som kan forårsake reaksjoner når huden din er sensitiv/sensitivert. For det første tror jeg rensen din er litt for uttørkende for huden din. For det andre inneholder både rensen og Kombucha Tea Essence planteekstrakter som kan gi reaksjon hos noen. Det kan også hende at du reagerer på de fermenterte ingrediensene i denne, selv om dette i utgangspunktet er bra for svekket hudbarriere. Kremen din inneholder en del parfyme, men ellers ingen ingredienser som vanligvis medfører irritasjon. Til sist inneholder solkremen din niaciamide, som er en kjempefin ingrediens, men som noen kan reagere på. Den inneholder også trollhassel (Witch Hazel), som man kan reagere på ved sensitiv hud. Den eneste måten å finne ut av hva du reagerer på, eller hvilken kombinasjon av produkter du reagerer på, er å kutte dem ut fra rutinen en periode og se hva som skjer. I ditt tilfelle tror jeg at jeg ville forsøkt å starte med å kutte ut kremen fra Laneige, ettersom det er det nyeste produktet i rutinen din, slik jeg oppfatter det. Dersom det ikke hjelper, ville jeg vurdert å kutte ut Tea Essence for en periode, og deretter bytte solkrem til en uten niacinamide og trollhassel. Skjønner godt at det er frustrerende, jeg kom også i skade for å overbehandle huden min for mange år siden, og det tok flere måneder før den var normal igjen. Jeg opplevde også å være ekstra sensitiv i denne perioden, og kuttet ut alt av aktive ingredienser, brukte kun mild rens, fuktighetskrem og solkrem. Tusen takk for gode råd og tips❤️ Har vært veldig fornøyd med rensen fra RoundLab på grunn av den kremete konsistensen. Har lest at den kan være uttørkende for noen, men jeg syns det er vanskelig å finne en god rens. Kommer definitivt til å kjøpe rensen fra The Ordinary. Takk! Vil du anbefale en toner som kan passe en sensitiv hud? Kommer til å kjøpe toneren fra Haru Haru til høsten, men tror du jeg kan bytte ut tea-essens fra Ceuruacle med for eksempel Atobarrier hydro essens fra Aestura? og Atobarrier krem istedenfor kremen fra Laneige? Har denne kremen liggende fra Dr. Althea, men har lest at flere har reagert på denne så har vært skeptisk til å prøve den. Har også en krem fra Dermaceutic som jeg heller ikke har prøvd. Det er en post-treatment krem, så kanskje den kan funke for en skadet/sensitiv hud? Har to solkremer som jeg ikke har åpnet enda, Beauty of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics og Cliniderm Sun Ultra Light Face Fluid. Disse tror jeg ikke skal inneholde noe som skaper irritasjon. Anonymkode: 84e8d...26b
AnonymBruker Skrevet 21. mai #102 Skrevet 21. mai Castor oil som siste steg i kveldsrutinen Anonymkode: c87d3...86d
Roci Skrevet 22. mai Forfatter #103 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk for gode råd og tips❤️ Har vært veldig fornøyd med rensen fra RoundLab på grunn av den kremete konsistensen. Har lest at den kan være uttørkende for noen, men jeg syns det er vanskelig å finne en god rens. Kommer definitivt til å kjøpe rensen fra The Ordinary. Takk! Vil du anbefale en toner som kan passe en sensitiv hud? Kommer til å kjøpe toneren fra Haru Haru til høsten, men tror du jeg kan bytte ut tea-essens fra Ceuruacle med for eksempel Atobarrier hydro essens fra Aestura? og Atobarrier krem istedenfor kremen fra Laneige? Har denne kremen liggende fra Dr. Althea, men har lest at flere har reagert på denne så har vært skeptisk til å prøve den. Har også en krem fra Dermaceutic som jeg heller ikke har prøvd. Det er en post-treatment krem, så kanskje den kan funke for en skadet/sensitiv hud? Har to solkremer som jeg ikke har åpnet enda, Beauty of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics og Cliniderm Sun Ultra Light Face Fluid. Disse tror jeg ikke skal inneholde noe som skaper irritasjon. Anonymkode: 84e8d...26b Atobarrier er jo en serie som er beregnet på sensitiv og sensitivert hud, og ingrediensmessig sett skal disse være trygge Det er en god vurdering å være forsiktig med kremen fra Dr. Althea, da den også inneholder en del planteekstrakter som noen kan reagere på, samt niacinamide. Du kan prøve Dermaceutic på dagtid, den inneholder solfaktor og bør derfor ikke brukes om kvelden, da kan du bruke Atobarrier. Solkremene skal være fine, begge to, men vær obs på at Beauty of Joseon inneholder niacinamide, dersom dette er noe du reagerer på. Så tenker jeg at det viktigste du gjør nå framover er å gi huden din ro og en stabil rutine Ingen aktive ingredienser, og ikke hyppig bytte av produkter. Hold deg til rens, essens, fukt og solkrem. Det tar 4-6 uker for huden å venne seg til nye produkter, så hyppig utskifting av produkter kan stresse den og gi reaksjoner.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #104 Skrevet 31. mai Roci skrev (På 22.5.2026 den 10.47): Atobarrier er jo en serie som er beregnet på sensitiv og sensitivert hud, og ingrediensmessig sett skal disse være trygge Det er en god vurdering å være forsiktig med kremen fra Dr. Althea, da den også inneholder en del planteekstrakter som noen kan reagere på, samt niacinamide. Du kan prøve Dermaceutic på dagtid, den inneholder solfaktor og bør derfor ikke brukes om kvelden, da kan du bruke Atobarrier. Solkremene skal være fine, begge to, men vær obs på at Beauty of Joseon inneholder niacinamide, dersom dette er noe du reagerer på. Så tenker jeg at det viktigste du gjør nå framover er å gi huden din ro og en stabil rutine Ingen aktive ingredienser, og ikke hyppig bytte av produkter. Hold deg til rens, essens, fukt og solkrem. Det tar 4-6 uker for huden å venne seg til nye produkter, så hyppig utskifting av produkter kan stresse den og gi reaksjoner. Har erstattet kremen fra Laneige med atobarrier365 og massert renseproduktet inn i huden i 90 sekunder, og huden min har allerede blitt bedre👏🏼 Har alltid fjernet renseprodukter etter kort tid, så tipset ditt om bruke lengre tid på å massere inn renseprodukt har hjulpet. Ser ut til å tåle essensen fra Dr. Ceuracle, noe jeg er virkelig glad for, for det er et fantastisk produkt. Bruker atobarrier, kombucha tea essence og skinbooster fra COSRX og huden stråler. Takk for gode tips, Roci☺️ Anonymkode: 84e8d...26b
Roci Skrevet 31. mai Forfatter #105 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har erstattet kremen fra Laneige med atobarrier365 og massert renseproduktet inn i huden i 90 sekunder, og huden min har allerede blitt bedre👏🏼 Har alltid fjernet renseprodukter etter kort tid, så tipset ditt om bruke lengre tid på å massere inn renseprodukt har hjulpet. Ser ut til å tåle essensen fra Dr. Ceuracle, noe jeg er virkelig glad for, for det er et fantastisk produkt. Bruker atobarrier, kombucha tea essence og skinbooster fra COSRX og huden stråler. Takk for gode tips, Roci☺️ Anonymkode: 84e8d...26b Så fint å høre, og tusen takk for at du tok deg tid til å oppdatere😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå