Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som den hudpleienerden jeg er, er jeg alltid interessert i å høre om andres favorittprodukter, rutiner og tips og triks som kan gjøre hudpleierutinen enda bedre😊 Her er mine:

- massere renseproduktet mitt inn i huden i minst 1 minutt for å sørge for at rester av sminke og solkrem får tid til å løse seg ordentlig opp. Bonus er at jeg stimulerer blodsirkulasjonen, noe som gir fin glød!

- bruke fuktspray mellom serum og dagkrem for ekstra fukt, funker spesielt bra dersom man - som jeg - har dehydrert hud. 

- bruke vaselin som "slugging" på smilerynkene de kveldene jeg ikke bruker retinal. Det hindrer fukttap fra huden og har faktisk gjort en forskjell for min del.

Sikkert mange som kjenner til dette fra før, det er jo ikke akkurat revolusjonerende🤭 Men småting som jeg opplever har forbedret hudpleien min. 

Hva er ditt beste "hack"?😊

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solfaktor heile året.

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Aldri produkter med parfyme 

Anonymkode: b48ea...773

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eneste vegvesenet brukt siden fødselen er frotteklut og så varmt vann jeg bare klarer i ansiktet. Samme gjorde mamma og mine søsken. Mine barn som er voksne fikk også denne runden hver dag. Ingen av oss er plaget med uren hud, huden er helt perfekt.

En sjelden gang smører jeg ansiktet med fuktighetskrem.spesielt når det er kaldt om vinteren og tørr luft.

Anbefales virkelig og sparer de som prøver massevis av penger.

Anonymkode: 0aa7a...16b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eneste vegvesenet brukt siden fødselen er frotteklut og så varmt vann jeg bare klarer i ansiktet. Samme gjorde mamma og mine søsken. Mine barn som er voksne fikk også denne runden hver dag. Ingen av oss er plaget med uren hud, huden er helt perfekt.

En sjelden gang smører jeg ansiktet med fuktighetskrem.spesielt når det er kaldt om vinteren og tørr luft.

Skal ikke stå vegvesenet, men jeg har 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da er dere heldige og har gode gener😊

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (3 timer siden):

Da er dere heldige og har gode gener😊

Man kan ødelegge for seg selv, til tross for gode gener. Moren min har tilnærmet perfekt hud og hun har aldri gjort noe for å ta vare på huden, men huden er jevn og silkemyk. Jeg hadde også en slik hud, men ikke nå lenger. Jeg fikk litt kviser på kinnene i voksen alder og klemte på de ofte og endte opp med å få arr. Huden min er veldig fin, men de små arrene jeg har på kinnene plager meg mye. Bruker retinol og syrer på kinnene, men reagerer ofte med flassing. Har forsøkt fraxel-laser, som gjorde huden min tilnærmet perfekt, men den klarte ikke å fjerne arrene.

Har slike arr på kinnene som plager meg en del, tar gjerne i mot tips på hvordan man kan dempe slike arr.

image.jpeg.a7a7065b149328bacef687846c284f1b.jpeg

Ellers bruker jeg Kombucha fra Dr. Ceuracle og CC-cream fra Erborian som gjør huden glødende. Får ofte komplimenter om at huden er glødende og fin. 

Anonymkode: 84e8d...26b

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns retinol har gjort huden min jevnere og finere. Også syns jeg det hjelper å massere huden med sånn sten, husker ikke hva det heter 😊 

Jeg har fet t-sone og litt porer, og den pore-filler primeren fungerer bra til å jevne ut huden 😁 jeg er også fan av erborian, selv om det blir litt mye glød for min del da jeg har litt fet hud 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Man kan ødelegge for seg selv, til tross for gode gener. Moren min har tilnærmet perfekt hud og hun har aldri gjort noe for å ta vare på huden, men huden er jevn og silkemyk. Jeg hadde også en slik hud, men ikke nå lenger. Jeg fikk litt kviser på kinnene i voksen alder og klemte på de ofte og endte opp med å få arr. Huden min er veldig fin, men de små arrene jeg har på kinnene plager meg mye. Bruker retinol og syrer på kinnene, men reagerer ofte med flassing. Har forsøkt fraxel-laser, som gjorde huden min tilnærmet perfekt, men den klarte ikke å fjerne arrene.

Har slike arr på kinnene som plager meg en del, tar gjerne i mot tips på hvordan man kan dempe slike arr.

image.jpeg.a7a7065b149328bacef687846c284f1b.jpeg

Ellers bruker jeg Kombucha fra Dr. Ceuracle og CC-cream fra Erborian som gjør huden glødende. Får ofte komplimenter om at huden er glødende og fin. 

Anonymkode: 84e8d...26b

Du har nydelig hud😊 Moren min gjorde heller ingen ting med huden sin, og i likhet med sin mor så hun ut som et skrukketroll fra hun var i midten av 60-årene. Hun hadde helt normal men noe solskadet hud fram til da. Jeg ser ut til å ha arvet farssiden min når det gjelder hud, og får ofte komplimenter for huden min i en alder av 55. Fram til jeg "oppdaget" hudpleie for alvor i midten av 40-årene, var jeg imidlertid plaget av en ubalansert hud med store porer og hudormer i t-sonen, så hudpleie har absolutt hjulpet meg😊 Slike arr som du har, blir du nok ikke kvitt med syrer og retinol alene , og flassingen du beskriver kan være et tegn på at du kanskje overbehandler huden din og tilfører for lite fukt. Jeg ville hørt med en hudpleier om microneedling, det er en behandling som setter i gang hudens egen reparasjonsprosess og muligens kan redusere arrene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (30 minutter siden):

Fram til jeg "oppdaget" hudpleie for alvor i midten av 40-årene, var jeg imidlertid plaget av en ubalansert hud med store porer og hudormer i t-sonen, så hudpleie har absolutt hjulpet meg😊

Kan jeg spørre hva du gjorde for å få bukt med dette?

Anonymkode: f6e4b...4a2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan jeg spørre hva du gjorde for å få bukt med dette?

Anonymkode: f6e4b...4a2

Ja, selfølgelig 😊 I hovedsak en kombinasjon av eksfoliering med glycolsyre og retinol, kombinert med å være nøye med å rense huden. Det tok noen måneder, men etter det har huden holdt seg fin. Jeg har kombinert hud og kan fortsatt oppleve å være litt oljete i t-sonen innimellom, men så lenge jeg bruker retinol (har gått over til retinal nå) og eksfolierer et par kvelder i uka, så holder huden seg fin😊 Nok fukt er faktisk også viktig for å unngå forstørrede porer, så rart det enn kan høres ut. Dehydrering gjør at huden blir mindre elastisk slik at porene blir litt større ,og om man har tørr hud, kan overskudd av døde hudceller tette porene, noe som også forstørrer porene.

Her er en "kick-start"-rutine du kan prøve, men OBS! Du må ikke gjøre dette mer enn maks 2 kvelder i uka, og vær ekstra nøye med fukt og solbeskyttelse. Fokuser på områdene med store porer og/eller sorte prikker.

Du trenger: 

• oljerens + vannbasert rens
  • eksfolierende syre (BHA, AHA (glykolsyre, melkesyre, mandelsyre)
  • leiremaske med kaolin eller bentonite

Slik gjør du

• påfør syreeksfoliering på ren og tørr hud, la virke i 20-30 minutter.
  • påfør deretter leiremaske uten å skylle av eksfolieringen. Det holder å påføre masken på områdene med store porer/sorte prikker. La masken sitte på i det tidsrommet som er angitt på forpakningen, som regl 10 min.
  • skyll av masken med lunkent vann, bruk evt. klut for å fjerne alle rester av masken
  • påfør renseolje på tørt og rent ansikt. La den virke i 10-15 minutter før du begynner å massere inn oljen i huden, med fokus på områdene med store porer/sorte prikker. Masser i 2-3 minutter. Tilfør deretter vann og skyll/vask av oljen. Rens deretter med en vannbasert rens, før du påfører evt. fuktserum og fuktighetskrem.
  • Husk solbeskyttelse dagen etter!

Rutinen bør ikke gjøres på hud som er uvant med syreeksfoliering, da dette kan føre til hudirritasjon. Bruk noen uker på å la huden tilvenne seg gradvis. Det er tilstrekkelig å eksfoliere 2-3 ganger i uka. Husk også patch test før produktet brukes i ansiktet :) 

Endret av Roci
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Roci - flinke deg! Kan du hjelpe meg litt med tips til produkter, alt fra rens, serum, retinol og solkrem. 

jeg har kombinert hud, men det som kanskje er litt «unikt» for min hud, er at det er t-sonen som er tørr, og ikke kinnene, som er normale. Dersom jeg bruker for tykke kremer, får jeg lett kviser i t-sonen. Ellers lite kviser. 
Har noen linjer i pannen som jeg misliker, og gjerne vil svekke. Ellers ønsker jeg meg mer glødglødglød! Føler at huden min er tørr uansett hva jeg bruker, og at den er grå og gusten for tiden. Usikker på om jeg har dehydrert hud eller ikke. 
Kan ev laste opp bilde og er 35 år ☺️

Skrevet (endret)
IkeaGirl skrev (2 timer siden):

Roci - flinke deg! Kan du hjelpe meg litt med tips til produkter, alt fra rens, serum, retinol og solkrem. 

jeg har kombinert hud, men det som kanskje er litt «unikt» for min hud, er at det er t-sonen som er tørr, og ikke kinnene, som er normale. Dersom jeg bruker for tykke kremer, får jeg lett kviser i t-sonen. Ellers lite kviser. 
Har noen linjer i pannen som jeg misliker, og gjerne vil svekke. Ellers ønsker jeg meg mer glødglødglød! Føler at huden min er tørr uansett hva jeg bruker, og at den er grå og gusten for tiden. Usikker på om jeg har dehydrert hud eller ikke. 
Kan ev laste opp bilde og er 35 år ☺️

Klart jeg skal hjelpe deg😊Det er nok litt mer uvanlig å ha tørr t-sone og normal hud ellers, men slik du beskriver det lurer jeg på om du egentlig har fuktfattig/dehydrert hud og ikke tørr, ettersom du får kviser av "tykker kremer". Du trenger ikke sende bilde, men en oversikt over produktene du bruker pr i dag, da kan jeg sjekke ingrediensene og se hvilke du kan beholde og hvilke du evt. bør bytte ut :) Si gjerne også noe om ønsket prisnivå :) 

Endret av Roci
  • Liker 1
Skrevet
Roci skrev (8 timer siden):

Klart jeg skal hjelpe deg😊Det er nok litt mer uvanlig å ha tørr t-sone og normal hud ellers, men slik du beskriver det lurer jeg på om du egentlig har fuktfattig/dehydrert hud og ikke tørr, ettersom du får kviser av "tykker kremer". Du trenger ikke sende bilde, men en oversikt over produktene du bruker pr i dag, da kan jeg sjekke ingrediensene og se hvilke du kan beholde og hvilke du evt. bør bytte ut :) Si gjerne også noe om ønsket prisnivå :) 

Jeg bruker litt forskjellig, og sikkert for mye, men blir litt slik når jeg ikke finner noe jeg synes funker. Nå går det mest i; 

Rens: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/ansiktsrens/cerave-hydrating-foaming-oil-cleanser,5032018?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Hydrating Foaming Oil - 1171159&gad_source=1&gad_campaignid=22335242851&gbraid=0AAAAADSYjGHLm30DXkBTSYmnYygtn6tNF&gclid=EAIaIQobChMIitnasr2WlAMVWmiRBR1dhztnEAQYASABEgKLb_D_BwE 

Skrubb: 

https://www.kicks.no/sensai-silky-purifying-silk-peeling-powder-40-g?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=195381186602&utm_term=&utm_campaign=&gad_source=1&gad_campaignid=16625541818&gbraid=0AAAAADuwE3qS1MzLAYAa9LEpoGuj9bB0Q&gclid=EAIaIQobChMIr-XP876WlAMVwQqiAx2mDh8IEAQYASABEgImoPD_BwE

Serum: 

https://www.kicks.no/lancome-renergie-hcf-triple-serum-50-ml?gad_source=1&gad_campaignid=23614097666&gbraid=0AAAAADuwE3rEhMA6ybvBnvYtqaSuXZOFm&gclid=EAIaIQobChMI7r3bz72WlAMVQEGRBR1HNxGPEAQYASABEgKxcPD_BwE

https://shop.tblmedical.no/products/face-formula-fra-elixir?currency=NOK&country=NO&variant=40913745019014&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Google Shopping&stkn=4380cad9a17a&gad_source=1&gad_campaignid=21606123580&gbraid=0AAAAA99quM_qSIJZO8hF0R0LGW7bxDUWM&gclid=EAIaIQobChMIla_6472WlAMVL1iRBR1nzwL6EAQYAyABEgLEcvD_BwE

Ansiktskrem: 

https://www.kicks.no/lancome-renergie-hpn-300-peptide-rich-cream-50-ml?gad_source=1&gad_campaignid=23614097666&gbraid=0AAAAADuwE3rEhMA6ybvBnvYtqaSuXZOFm&gclid=EAIaIQobChMIwqLG-r2WlAMVWlORBR2g_AAJEAQYASABEgJWS_D_BwE

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/nattkrem/klairs-rich-moist-soothing-cream-45014bc9,5032424?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Rich Moist Soothing - 1171567&gad_source=1&gad_campaignid=22335280078&gbraid=0AAAAADSYjGHiKk3xjOrq49S5eE5JAdGXL&gclid=EAIaIQobChMI0a_phb6WlAMVnQqiAx3jQTYIEAQYAiABEgIqJvD_BwE

Har tidligere brukt retinol fra Execuviance, men hatt pause pga jeg har fått barn. Ønsker gjerne å prøve ut et annet (retinol)serum. 

Jeg kan være villig til å investere litt, spesielt i serum og til dels krem, men helst ikke mye over kr 1000. Når det kommer til rens, føler jeg meg avhengig av en rens som kan skylles bort med vann, hvis ikke føler jeg meg ikke ordentlig ren. 

Skrevet

Kan legge til at jeg syns det er for mye parfyme i produktene fra Lancome og at jeg tror det først og fremst er kremen fra Klairs jeg får kviser av, samt en rekke solkremer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Silkeputetrekk! Det hjelper både hår og hud👌🏼

Anonymkode: 8cb2b...ce3

• Liker 5
Skrevet

Fikk bort kviselignende utslett med å vaske ansiktet med Head&Shoulders. Var hos legen, prøvde alt av produkter og kremer med og uten resept, ingenting annet hjalp. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Silkeputetrekk! Det hjelper både hår og hud👌🏼

Anonymkode: 8cb2b...ce3

Ja! Det er et godt "hack" - bruker det selv også😊

AnonymBruker
Skrevet

image.thumb.png.3a4be5739528a766a0cb91996f02fbbf.png

Anonymkode: 27f60...ff2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruke rikelig med hydrerende produkter for fukt, og det siste halve året har jeg brukt tretinoin gel. Min oljete hud med høy tendens til urenheter (som hverken profesjonell hudpleie/behandling eller alskens syrer og gode rutiner greide å stabilisere) er endelig mer rolig og fin. 

Og ja, SPF selvsagt. 

Anonymkode: 8bd8d...7ff

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...