Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sover nakne vasker dere sengetøy hele tiden? Ellers høres det ekkelt ut. Vi sover med hvert vårt barn/baby og har på bukse og t skjorte. 

Anonymkode: e9744...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sov naken eller med klær, det som er mest komfortabelt for deg/dere😃 Jeg har en datter på 8, og jeg sover fortsatt naken eller med string som jeg alltid har gjort, hun kommer ikke inn i sengen min lenger da. Men ser meg om morningen/i dusjen/på do, vi bor i en liten leilighet og privatliv eksisterer ikke😅 Har jobbet 15 år til sammen innenfor barnevernsfeltet, og tenker nakenhet er den naturligste ting i verden. Det som er det viktigste er å tørre å snakke med barn om hva som IKKE er lov, hva som er private områder, at alle bestemmer selv over sine private områder, at voksne ikke har lov til å be om bilder, be om å se eller ta på private områder med mindre man har skadet seg eller har vondt. Da har mamma/pappa/lege lov å se for å undersøke. Lære de å vaske seg selv, lære om grenser og lover i forhold til kropp.  Lære hvordan man snakker om egen kropp og andre sine kropper. Lære hvem og hvordan de kan snakke om det om noen voksne (eller andre barn!) gjør noe ulovlig med deres kropp. Lære de om respekt for andre sine grenser i forhold til kropp. Disse samtalene begynte vi med alderstilpasset da hun var sånn to år (jeg var nok ganske miljøskadet fra jobb), men hun vet nå veldig godt hva som er lov og ikke lov, hva som er greit og ikke greit. Finnes gode episoder på NRK super om dette for de minste. Men at mamma eller pappa sover naken tenker jeg ikke er noe å problematisere!

Anonymkode: 9cce2...e02

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 23.33):

Jeg har aldri kledd på meg pysj for at barna kommer inn. Vi har sovet i trusa/boxeren helt siden de ble født, så de har aldri opplevd noe annet. Det er ikke noe de har pratet om det eller stilt spørsmål om, det er bare sånn det er her hos oss. De er 5 og 8 år og de kan fortsatt komme inn til oss på natta. 

Anonymkode: 0b801...4e5

Det blir for meg veldig unaturlig, og bortimot kvalmende - 5 og 8 år.

Du vet at mange 3-åringer driver med selvtilfredsstillelse - både gutter og jenter?

Gutter koser med seg selv, og jenter gnir seg mot stolseter eller noe annet.

Spesielt ei jente gjorde dette ved alle måltider.

Og hvis vi ikke fikk avledet henne med f.eks. å prate eller vise fram noe, så ble hun mer og mer rød, laget høyere lyder (stønnet)  til hun tilslutt kom.

Har sett det gjentatte gang i barnehage.

Man skal ikke gjøre det til en "styggedom", men etterhvert som barna blir eldre så kan slikt få uheldige utfall.

Så å ligge tett sammen med de i senga nakne, er for meg både unaturlig og kvalmende 🫣🥵

Anonymkode: 41c1d...3c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover naken, alltid gjort. Når barna var små i barnehagealder fikk de da krype opp i senga fordet. Når de ble i skolealder har de bare kommet opp i senga vår hvis de er syke eller lei seg eller det er noe galt. Da vil de ofte inntil og holde rundt, da har jeg hatt en lang t-skjorte ved senga som jeg dro på meg, det ble littegrann for intimt for meg som naken. Men hvis man er komfortabel med det ser jeg ikke noe galt med naken heller.

Selv om jeg pleier å dekke meg selv til litt personlig, er ikke nakenhet mellom foreldre og barn seksualisert for meg, på ingen måte. Jeg synes faktisk det er forstyrrende at noen blander inn seksuelle tanker i at barn og foreldre sover i samme seng med lite/ingen klær på. Det er kun seksualisert hvis foreldrene er ekle pedofile. Så lenge man ikke er det, er da ikke nakenhet farlig. Vi ser hverandre nakne på badet også, jeg låser ikke døra i hverdagen, hvis de må innom og ta hårgelé i håret eller pusse tenna mens jeg dusjer gjør ikke det noe. Det skjedde ytterst sjelden etter de nærmet seg tenårene altså for da raser jo hormonene og kroppen blir litt flauere tema 😅 Men ikke noe krise lell om vi spotter hverandre nakne et halvt sekund.

Anonymkode: 8ad7f...f38

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 23.06):

Vi har et barn på 1 og 3 år. Han på 3 har kommet inn på soverommet vårt om morgenen den siste tiden. Jeg sover i toppløs og i string og mannen i bokser. Til nå har jeg dratt på med t skjorte og en nattshorts når han kommer inn. Men hva tenker dere. Er barn i den alderen bevisst på foreldrenes undertøy? Eller er det bare jeg som overtenker? Vil liksom ikke ha ska fortelle om trusa mi i bhg om dere skjønner. Vi er åpne om kropp og sånt men føler det er litt annerledes når man ligger helt tett inntil hverandre i samme dyne. Ønsker noen perspektiver på det.

Anonymkode: 9f63a...c9d

Jeg sover naken😂 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 23.37):

Det er jo ganske spesielt å sove med kropp direkte på lakenet. I det minste bruk bukse og t skjorte . 

Anonymkode: be326...67f

Det vanligste er faktisk å sove naken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du vet at mange 3-åringer driver med selvtilfredsstillelse - både gutter og jenter?

Og hvis vi ikke fikk avledet henne med f.eks. å prate eller vise fram noe, så ble hun mer og mer rød, laget høyere lyder (stønnet)  til hun tilslutt kom.

Man skal ikke gjøre det til en "styggedom", men etterhvert som barna blir eldre så kan slikt få uheldige utfall.

Så å ligge tett sammen med de i senga nakne, er for meg både unaturlig og kvalmende 🫣🥵

Det er mer kvalmende å lese ditt syn på barn, nakenhet og seksualitet. Nakenhet er 100% naturlig og helt unødvendig å blande sammen ...

Anonymkode: 161e1...dd4

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som sover nakne vasker dere sengetøy hele tiden? Ellers høres det ekkelt ut. Vi sover med hvert vårt barn/baby og har på bukse og t skjorte. 

Håper virkelig dere også vasker sengetøyet regelmessig?

Anonymkode: 43f3a...32c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvordan kan du dra paralleller mellom barns selvtilfredsstillelse og det å sove i samme seng som foreldre? Det er jo bare absurd. 

Jeg er ofte naken rundt barna mine. På badet, f.eks, i svømmehallen (også i forbindelse med jobb - jeg jobber med barn), og om de kommer inn til meg om natta. Det at jeg er et seksuelt vesen betyr ikke at jeg har seksuelle tanker eller intensjoner hver gang jeg er naken, eller med alle jeg er naken rundt… 

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, unger runker, hva så? Dette har ingenting å gjøre med trådens tema. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper virkelig dere også vasker sengetøyet regelmessig?

Nei, vasker aldri sengetøy. 

SELVFØLGELIG gjør vi det. 🤦🏼‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet

Fortell meg hvordan samsoving og orgasme henger sammen. I min verden gjør de det forsi de har funnet ut at det er godt (og det er helt naturlig), ikkenoe som kommer fra å sove i senga med lettkledde foreldre. Det som er viktig er å prate med de om sånt så de lærer deg sosiale aspektet. 

• Liker 3
Skrevet

Normale mennesker skifter på senga jevnlig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt på hvilken måte?

Jeg vet ikke hvordan du ligger når du sover, men jeg bretter ikke ut skinkene og gnir fitta og rævhullet på sengetøyet. 

Anonymkode: e47f6...48e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 23.14):

Hvorfor sover du i string? Selvfølgelig bør du kle på deg noe annet enn seksualiserende undertøy når du ligger med barn.

Anonymkode: aa6b1...ea5

Seksualiserende fordi det er ei stringtruse? Hahhaha oh lord du er konservativ 😂😂😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 23.43):

Tviler på at barn sier sånt ekkelt 

Anonymkode: 25ea9...798

Altså. Mitt barn fortalte uoppfordret ved levering en dag at Mamma prompa på badet, så...

Anonymkode: c5389...4b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 23.39):

MEN.. hvordan klarer du å sove i string?!!?

Det er SÅ deilig når bæsjebakteriene gnukker med tråden på tissekråka

Anonymkode: f65bd...c77

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (21 timer siden):

Når ble en string seksualiserende? Det er ett helt vanlig undertøysplagg i dag. Faktisk badetøy i mange tilfeller. Det som er merkelig er å sove i den. 

Det blir kun brukt av en grunn, se digg ut. Og hvorfor vil man se digg ut? Ergo, et seksualiserende plagg.

Skrevet

Har ikke barn, men ne øer og nieser som ofte er over siden søsknene mine bor i nabohusene. Tenker tilbake på min egen barndom, kan ikke huske å ha sett foreldrene mine i undertøy, eller sagt på en annen måte, selvsagt har jeg det, men husker ikke noe av det. Den ene gangen jeg så moren min som jeg husker var da jeg var 15 år. Tenkte ikke noe særlig på det. Det var... helt vanlig.

Uansett barn i barnehagen prater vel mer om at pappaen min er sterkere enn pappaen din, tenker jeg.

Off topic, jeg sover naken mesteparten av året bortsett da det er så kaldt at jeg må ta på meg noe for å ikke fryse ihjel. Vi snakker om -10 eller mindre

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det blir kun brukt av en grunn, se digg ut. Og hvorfor vil man se digg ut? Ergo, et seksualiserende plagg.

Du mannen min synes jeg er super sexy i bestemor truser....så da er det seksuell og? Eller at han synes han at jeg er sexy selv med stort bind i trusa..er da mens bind også seksualiserende å?

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...