Gå til innhold

Undertøy med barn i senga

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn på 1 og 3 år. Han på 3 har kommet inn på soverommet vårt om morgenen den siste tiden. Jeg sover i toppløs og i string og mannen i bokser. Til nå har jeg dratt på med t skjorte og en nattshorts når han kommer inn. Men hva tenker dere. Er barn i den alderen bevisst på foreldrenes undertøy? Eller er det bare jeg som overtenker? Vil liksom ikke ha ska fortelle om trusa mi i bhg om dere skjønner. Vi er åpne om kropp og sånt men føler det er litt annerledes når man ligger helt tett inntil hverandre i samme dyne. Ønsker noen perspektiver på det.

Anonymkode: 9f63a...c9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sover du i string? Selvfølgelig bør du kle på deg noe annet enn seksualiserende undertøy når du ligger med barn.

Anonymkode: aa6b1...ea5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kledd på meg ja

Anonymkode: 33130...427

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De forteller alt mulig i barnehagen. "Mammaen min har skjegg på tissen" og "Pappa sin rompe har hår på."

"Mamma har bare truse på om natta" kommer ingen til å heve et øyenbryn over. Nakenhet med egne barn er helt normalt. 

Anonymkode: a93f1...8fa

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, det er jo barnet ditt.

Anonymkode: eab77...afb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan være naken for den del.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kropp er da naturlig hvorfor kle på seg? Strimg er en helt vanlig truse. Nei normaliser kropp. 

Anonymkode: 0f0c3...705

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri kledd på meg pysj for at barna kommer inn. Vi har sovet i trusa/boxeren helt siden de ble født, så de har aldri opplevd noe annet. Det er ikke noe de har pratet om det eller stilt spørsmål om, det er bare sånn det er her hos oss. De er 5 og 8 år og de kan fortsatt komme inn til oss på natta. 

Anonymkode: 0b801...4e5

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske spesielt å sove med kropp direkte på lakenet. I det minste bruk bukse og t skjorte . 

Anonymkode: be326...67f

AnonymBruker
Skrevet

Greit å sove i undertøy tenker jeg, MEN.. hvordan klarer du å sove i string?!!?

Anonymkode: c7463...f61

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ganske spesielt å sove med kropp direkte på lakenet. I det minste bruk bukse og t skjorte . 

Seriøst? T-skjorte? Jeg sover kun i truse, hele året. Får klaus av å ligge med klær på overkroppen. 

Anonymkode: e6775...fad

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De forteller alt mulig i barnehagen. "Mammaen min har skjegg på tissen" og "Pappa sin rompe har hår på."

"Mamma har bare truse på om natta" kommer ingen til å heve et øyenbryn over. Nakenhet med egne barn er helt normalt. 

Anonymkode: a93f1...8fa

Tviler på at barn sier sånt ekkelt 

Anonymkode: 25ea9...798

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor sover du i string? Selvfølgelig bør du kle på deg noe annet enn seksualiserende undertøy når du ligger med barn.

Anonymkode: aa6b1...ea5

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bullshit - du kan sove med så mye klær du vil for min del altså, men andre sover med å lite klær de ønsker. Det er virkelig ikke spesielt på noen som helst måte 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er uten tvil sunnere for underlivet å sove naken enn med string men det sunneste for søvnen din er at du sover i hva du enn er mest komfortabel i. 
Hva barnet ditt eventuelt skulle komme til å fortelle om i barnehagen er irrelevant. Det er ikke noe seksuellt involvert uansett om du har string, tanga, naken eller bedtemortruse. Sov som du vil og snakk med barnet om kropp, helse, komfort, grenser, OK berøring og ikke OK berøring.

Snakk om kroppsdeler med kroppsdelenes faktiske navn og gjør det så naturlig som mulig at kropper er noe alle har og alles kropper er litt forskjellige og ganske like.

Anonymkode: bfc61...c89

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stringtruse er uhygenisk og lukter kjønn og rumpe etter kort tid.

Anonymkode: 0744a...a5b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo ganske spesielt å sove med kropp direkte på lakenet. 

Det gir god avkjøling på natt. Regner med at de har vaskemaskin.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sover nakne. Nå når ungene er blitt så store (6 og 7 år) tar vi på oss truse og boxer hvis de kommer inn til oss. Det er faktisk ingenting seksuelt å sove nakne, kun naturlig. 

Barna dusjer sammen med oss av og til også. Vi kan gå fra badet til rommet nakne for å finne klær etter dusj uten problemer. Eller skifte klær når barna er i rommet. Absolutt ingenting galt med det. Viser kun naturlig nakenhet for barna. 

ene barnet er veldig interessert i kropp, og spør hva ulike ting er på kroppen. Jeg syntes det er fint at hun har en trygg plass å spør, og at hun kan se at kropper er ulike. Eneste gangen jeg har bedt henne om å ikke kommentere er da vi var i badehallen, og hun lurte på ting om andre sin kropp…

i det barna gir beskjed at det er ubehagelig så er det naturlig oppførsel hjemme hos oss. 

Anonymkode: 67ebd...917

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har sovet naken hele mitt voksne liv, og det samme har min mann. Nå kom ikke barnet så ofte over i vår seng da, og ingenting etter han ble 3.

Jeg skjønner ikke at noen vil sove med klær på, og de som sover påkledd skjønner ikke at vi vil sove uten. Så det der er nok en umulig diskusjon 🙂

Anonymkode: 8a4b6...c8e

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå finnes det treåringer som fortsatt blir ammet...

Jeg har ikke hatt noe privatliv etter at jeg fikk barn. De følger etter meg inn på badet og på soverommet hele tiden. Eldste er 6 år. 

Anonymkode: e0196...e62

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tviler på at barn sier sånt ekkelt 

Anonymkode: 25ea9...798

Det er faktisk ganske vanlig. Barn forteller om det dem ser, og håper egentlig at de fleste skjønner det. Iallefall om en jobber med barn. Min datter fortalte pedagogen hun møtte når hun kom i barnehagen at mamma har blod i tissen første gang hun fikk med seg at jeg hadde mensen, pedagogen svarte bare at voksne damer hadde det, at det ikke var farlig osv. 

Anonymkode: a2e4f...904

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...