Gå til innhold

Tid for serox' sitt fjas igjen! :D


Gjest seroxata

Anbefalte innlegg

Halloen!

Phu...lenge siden jeg har vært her på KG! Jeg har det finfint! Vurderer å flytte...igjen...denne gangen til Vestlandet der kjærsten er fra. Men må tenke på det! Hadde jo vært gøy for et år eller noe:) Har kost meg masse i sommer, noe som begynner å synes hehe. Men det tar vi av seinere!!

Hva med deg? Nå må jeg lese i dagboka di, så kanskje jeg finner det ut:)

KlemZZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata

Hei alle sammen :=)

Har vært borte et par dager nå, vært litt på farten...

I forgårs var cindy og jeg helt borti Åmli og rotet :D Cindy skulle prøve en hest, som ho skal ha på for et års tid nå.... Startet rundt ett, og hoppet innom skeidar i full fart da vi ankom kr.sand.. fikk skaffet meg dvd-hylle, ENDELIG! Og fant en drøss med puter, men klarte ikke bestemme meg for hvilken farge jeg skulle ha :sur: så det får vi ta en annen dag.

Etter et par timer ankom vi stedet der vi skulle møte ho med hesten..

og plutselig var jammen hele familien der gitt :ler:

Hun, mora, faren, svigersønn eller sønn(?) med tre unger, stor ståhei :D

kjempekoselige folk da!!

Iris var skikkelig nusselig(hesten altså), men jeg falt jo TOTALT for en liten welshponni, sukk... bitteliten, megarund, svart med hvite avtegn, og DET frekke blikket! Jeg sa at jeg ville ha henne med meg, og mora til ho vi var hos sa at det var en god ide, for ho skulle selges..

hvorpå jeg sa at jeg kunne jo ikke bruke noen ponni, for ho var for lita.

da smalt det fra ho "jammen, det er jo det enkleste! du har nå et fint påskudd til å få deg unge, for da er ungen cirka tre når ponnien er fem, og perfekt altså :hoho: "

menmen, godt argument når jeg en gang blir gravid : "gubbeeeen, vi må ha ponni nåååå, til ungen såklart!! :sjarmor: "

Joa...

Iallefall. fikk salt opp Iris, og cindy la ut i vei, med meg og eieren bak (ja tenk, jeg gikk! mye! i skogen. i øspøsvær. med min kondis. for tenk.)

Cindy og Iris matchet perfekt!!

dro med familien hjem en tur etterpå, ble sittende i to timer og bable! Og hilse på de fire kattene og to hundene de hadde :)

Så klokka ble rett før ti før vi kom oss avgårde...

og bilen da..

host.

Skumring, regn og drittvær, og over der med evje, og veien der.. noe som betyr at det er ØDE! veldig øde og, faktisk...

og så begynner bilen å streike! turtelleren går fandenivoldsk, og alt av ting lyser og blinker, og vi skjønner ingenting!

ringer en kamerat, som sier at det sikkert går bra, men vi må stoppe om bilen begynner å lage merkelige lyder...

Og jeg som er liiivredd for mørke, øde veier uten dekning på mobilen :plystre:

Så får vi telefon igjen- med beskjed "falken eller viking kan hente dere om dere stopper, for ved nærmere ettertanke, så er det nok dynamoen, og dere vil antagelig miste lysene på bilen etterhvert" :overrasket::overrasket:

say what!?!?

Og sannelig, rett etterpå blir lysene mer og mer gule... kreler oss ned til Evje sentrum, wuhey! sånn ca 100 rånere overalt. festlig.

Etter å ha ringt gubben for å si fra om at vi kanskje kommer sent hjem pga diverse bilfeil, kjører vi igjen...

og seriøst, aldri vært så nervøs og konsentrert under en biltur før! Lysene ble stadig svakere, og samtidig åpnet himmelen seg, og det verste tordenværet åpenbarte seg! fantastisk morsomt...

Begge to satt helt trykt oppi ruta, og myste etter veikantene... kjørte vel maks 40 en god del av veien, for når bilene kom forbi ble vi totalt blenda..

holdt på å få en trailer og i fanget, maks ekkelt!

Men, nærmere ett på natta kom vi trygt fram til lyngdal, og jeg ble så utrolig glad over å være hjemme, for jeg hadde ikke trodd vi skulle overleve der ute.. :sjenert:

Kommer inn, til lyst og varmt hus, med gubben sprellende på golvet :ler:

holdt på å sette opp det nye stuebordet...

tenkte med megselv, at, gud så deilig å ha noen å komme hjem til, noen du er glad i, og som er glad i deg og! <3

Men ja... nå kommer ny hest om et par uker iallefall :)

Og så kommer snart de to siste hestene og, så det blir bra!

I kveld skal jeg og gubben ut på lista og spise middag hos søstra hans, med familien sin.. blir koselig :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkel kjøretur, da. Det er ikke moro å miste lysene når det er mørkt og regner. Godt du kom helberget hjem.

har du funnet brillene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

heisann bettie, towelie og #spidergirl# :)

og towelie; HYYYYYYYYL!!!!

Har enda ikke funnet brillene nei, jeg fatter bare ikke hvor de kan være :klø:

Er tilbake fra middag og overnatting hos søstra til gubben... var kjempekoselig!! FIkk god mat, og vin, og praten gikk lett :=)

Nå er det snakk om en safaritur til afrika sammen med de neste år :D:D

og så ville søstra og dattera hennes være med meg til Polen ei gang, og ri fra slott til slott (drømmen min i to, tre år) Så herlig :hoppe:

de er skikkelig reisefolk, den familien der, så det blir nok alvor av det og... gøyalt!

Var nede hos hestene istad, og fikk helt vondt av walkover... det ene framkneet er blåst opp til dobbel størrelse :( og han har fått seg et godt bitt under magen, samt mistet en sko på benet som er opphovnet :(

Har noen slåss tro!!!??!?

såret ser ikke dypt ut, så jeg renset det og smørte krem på, og beinet er fylt, men jeg kunne fint ta på det uten at han reagerte...

Stakkar, alltid han som får støyten.. ikke lett å være mann blant tre kåte kvinnfolk ;)

Er skikkelig sær i dag, kvalm, svimmel og trøtt, og konstant sulten! dumme meg prøvde jo å kutte ned på lykkepillene uten hjelp fra legen, er vel det som straffer seg nå,.... så nå venter jeg til jeg er hos psykologen min neste gang, for han skulle hjelpe meg sa han.... jojo..

i kveld skal gubben og jeg kose oss med biff :reise:

hyl. jeg begynner å få nerver også!! skal på ridekurs på Epona til uka! blir fra mandag til fredag.... og jeg er skikkelig pinglete når det gjelder å ri for folk! og sammen med flere andre, som sikkert alle er mye flinkere enn meg. må sikkert deles inn i ei gruppe alene, fordi jeg er så dårlig :hår:

men sist jeg var på helgekurs, dreit jeg meg nesten ut av skrekk, men så var det himla gøy når jeg bare kom i gang..

bare så kjedelig at jeg får så nerver, og begynner å grue meg to dager før!

snøft

post-5418-1154715609_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Har lest hele dagboka di jeg nå altså!

Og det var både spennende og gøy. Spennende fordi du er glad i dyr og har vært i kontakt med Astrid Moe (jeg gjettet det var henne da jeg leste brevet). Er glad i dyr selv, og har engasjert meg i katters ve og vel. Men er vokst opp på gård, har hatt hest på fôr og vært stolt eier av to stk selv. Så alt av dyr er kjærkomment hos meg!

Morsomt fordi du skriver godt og gjenforteller noen hysteriske historier :ler:

Ha en aldeles strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

hope: :kyss: back at you ;)

sissi: bare koselig vet du, likte dagboka di jeg :)

svimle: så artig!! hehe, ja, var nok astrid moe! har du vært i kontakt med ho noe du og eller? ;) Gøy at du hoppet innom!! :hoppe:

meemee: wehey til deg og ;)

OKOKOK!!! hikst og hulk! jeg har funnet garderobeskap i den nye ikeakatalogen!!!! IIIIH!!!! meg og gubben er nemlig altfor kresne, vil ikke ha den vanlige furugarderoben o.l. men jeg fant, jeg fant!! :lol: nå må han komme seg inn så jeg får vist han den!

og så har jeg funnet putene mine, sengeteppe, ALT!!

jeg er nødt til å dra til ikea SNAREST ;D;D må mase på gubben.

å faen, biffen! må løpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Svimle
svimle: så artig!! hehe, ja, var nok astrid moe! har du vært i kontakt med ho noe du og eller? ;) Gøy at du hoppet innom!! :hoppe:

Hadde en katt som tisset rundt i huset, så jeg kontaktet henne i håp om at vi skulle få henne til å slutte med det.

Ble fortalt at det var "gjester" i huset, og at det var mye jordstråling der. Hadde et par folk der inne som sa det samme - uten at de visste hva Astrid Moe hadde skrevet til meg :overrasket:

Det ble ryddet opp, og katten forsvant..

spooky..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Koselig med besøk i dagboka mi.. :)

Leste om hesten din som fikk juling av damene...Kanskje han bør stå alene???

Bare et forslag...

Peeene hesten på bildet forresten! Jeg og vil ha hest...Det er bare så dyrt.. :murvegg:

Vurderer sterkt å kjøpe en når jeg er ferdig å studere, men da spørs det jo om ikke vi har barn osv da.. :grine:

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Fint hestebilde ja :klem: Helgekurs er gøy! Ikkje noko og kvi seg til. Gler meg til å begynna å ri igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei...... der var du :)

Tenkte litt på,,,,,hester er jo utrolig fine dyr,

men jeg har bestandig vært redd for å komme for nær de, de er jo såååå store.

Er endel hester her omkring, og det ser veldig morsomt ut å ri, må vel prøve det engang....

Ellers håper jeg du har det bra ilag med bonden din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

heihei på dere :)

exita: der var du jo!! jeg har letet etter deg, men fant ikke dagboka. ser nå du har link i signaturen ;)

burde prøve å ri ei gang ja, det er helt fantastisk artig :)

Phu.. varmt i dag! Var nede og sjekket til hestene før i dag, stakkar, de var helt fortumla av varmen...

Har holdt meg mye inne, orker ikke gå ut, blir irritabel og arg når jeg blir for het :ler:

bestilt inn et lass med hodelag og diverse i knæsjfarger, for fikk bestilling fra flere venninner av cindy i dag, hehe.. og det er enorm etterspørsel etter de på hesteforumene og, så jeg forhandler for harde livet. phu.

nesten så jeg får litt lyst til å starte nettbutikk med spesielt hesteutstyr! men det ville nok gått i dass, så lite økonomisk og surrete som jeg er :forvirret:

jaja...

nå venter jeg atter en gang på gubben, vi skal ut og handle...

og i morra drar jeg fra han i fem dager.. huff!! blir rart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...