Gå til innhold

Tid for serox' sitt fjas igjen! :D


Gjest seroxata

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata

Wehey!

Etter et lengre opphold herfra, og sletting av den gamle dagboka mi, så fant jeg plutselig ut at jeg vil prøve å prøve på nytt!!Garanterer ikke at denne blir like mye oppdatert som før, men er mest for å få ut litt skrivekløe jeg har den :)

En rask liten oppdatering, for de som husker det siste av meg:

Jeg er fremdeles 22, selv om det ikke er så lenge igjen av det året :)

Fremdeles sammen med "bonden" min (wuhu, vi har faktisk vært sammen i over et halvt år ca nå!! )har fremdeles Walkover( som fremdeles har skaden i beinet som vi ikke finner ut av :( ) og styrer enda rundt i stallen :D

Ellers har meg og bonden kjøpt oss enda en hest sammen, ei varmblodshoppe som heter Lui's sweet fantasy...

JEg har flytttet. igjen.

Nå bor jeg litt lenger oppi gata her, ikke lenger i noen sving..

Stor fin grei lys leilighet, som jeg føler meg hjemme i :P

bonden min er nesten ferdig med robotfjøset, som forøvrig blir helt fantastisk flott! vi er fremdeles like forelska da, om mulig mer enn før ;) haha..

Har og en følelse av at han muligens finner denne dagboka, så i tilfelle : hei kjære :sjarmor:

Har blitt kjent med noen jevnaldrende der borte og, kjempekoselig det ;)

Var ute på ridetur med to stykker da jeg var hos bonden i helga, føler jeg kan trives godt der borte når det blir aktuelt, hehe..

I begynnelsen av mai drar jeg til syden og forøvrig, woho!! sammen med noen venninner fra stallen.. ned til Aya napa og slikke soooool!! :D og bare slappe av!

blir digg...

føler meg for tiden ganske fornøyd med livet mitt, det eneste hakket i plata er at jeg snart ikke har flere alternativer igjen angående mitt kjære gull, walkover!

har kosta på han sikkert minst 10 000 de siste månedene, og ingen finner helt eksakt ut av det.. har tilogmed hatt dyretolk på han, og hun traff noe så inni granskauen på masse, skriver muligens ned brevet en dag jeg gidder...

Men noe er helt forferdelig galt med høyre bakbenet... sukk.

nok syt, jeg har kjøpt Det nye, og fikk med gratis bok, laalalalla! lesetid nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest seroxata

:grine: blir jo helt rørt jo, trodde ikke folk hadde tenkt meg jeg! så koselig :klem::klem:

Det tar litt tid før jeg er back in the game, men jeg skal få kommet meg i gang med dagboklesingen igjen altså ;)

Ellers er det lite å si om denne dagen.

Jeg ligger hjemme med feber og vondt! fikk ikke lov til å opp i stallen av de andre i dag, så de tok hestene for meg..

Typisk nok kom C og T en tur til stallen, for å hilse på... ( to jenter jeg har blitt kjent med i Lyngdal)

men, de snokte rundt litt på egenhånd de, hehe!

Savner bonden min masse og, kunne så tenkt meg å krype inn i armkroken hans nå! :( blir ekstra kjedelig alene her når jeg er syyyyyk, buhu!

Har et skikkelig problem med Walkover og for tida.. som sagt, hesten blir ikke bedre.. jeg har vært til dyreklinikken her ute, dyrlegen har vært og bøyd og tøyd han opp flere ganger, jeg har vært til skien med han på klinikken der... og nå har jeg snart ikke flere muligheter igjen her :( :(

Jeg kan kun bruke han i skritt, hvis ikke går han helt på skeiva og halter!

Kommer en akupunktør/massør ned til oss etter påska, skal få han til å se på han.. er nesten det eneste jeg ikke har prøvd nå tror jeg..

må nok se i øynene at gullet mitt ikke kan pines så mye lenger.. :grine: og det er forferdelig tungt. ja, jeg har en hest til, men det blir likevel ikke det samme.

For Walkover er liksom "bestissen" min, han har trøkt seg så dypt inn i hjertet på meg, at det er rart om bonden ikke blir litt sjalu, høøhø...

Akkurat dette er det som er ille med å ha dyr.

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! Velkommen tilbake!

Har lurt på hvor du ble av skjønner du.... ;)

Flott å høre at det fortsatt er bonderomantikk hos deg!!! :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bok :hoppe: Kommer nok til å følge med her også utover. Høres ut som om du har det bra for tiden, og det er fint å høre.

God påske! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

Takktakk :) Smygel, jeg finner ingen dagbok på deg, har du ingen?? eller er jeg bare litt blind?? :)

uansett.. tenkte jeg skulle legge inn brevet fra dyretolken, bare sånn at jeg har det i tilfelle jeg mister orginalen...

Kjære June.

Vedlagt finner du den informasjonen walkover har kommet med i denne konsultasjonen. Av det som formidles, så er det nå en innfallsvinkel til å forstå hva det snakkes om.

Utover dette kommer dyr alltid til oss for å hjelpe oss. heldigvis er det gjensidig- vi kan også hjelpe dem- og på denne måten oppstår det balanse mellom oss.

Når dyr kommer inn i en familie- kan de svært raskt "smittes" av stemningen i familien. Både pluss og minus. Dyret kan snakke om fortrengte opplevelser og/eller følelser fra en persons liv!

Hensikten er da å hjelpe eier. Problemet blir synlig, og kan håndteres. dyr kan også avdekke fortid og forhold de selv ikke har deltatt i for å hjelpe sin eier å se sammenhenger. dyrets behov/følelser henger sammen med omgivelsenes. dyret blir "ren" når det får hjulpet sin eier med det som trykker der. Kunsten blir altså å spørre seg selv: hvem er det som snakker gjennom dyret? bare dyret selv, eller også et menneske??

Problemer med bena?

I mitt liv er det stor forvirring. Når noe går meg "hus forbi" blir jeg urolig og redd, og det sprenger i beina mine, mest av uro, men også fordi jeg er redd.

Jeg er redd jeg skal bli "sittende fast"i noe, jeg vet ikke hva! En slags "klemme" kanskje?

Ellers er jeg en løst-og-fast-hest, en som kan ta tingene som de kommer. Et stort paradoks har kommet til syne i meg. En stor hemmelighet.

Det jeg er mest redd for er kjærligheten.

Jeg synes alltid den går meg "hus forbi", og jeg er alltid den som blir sittende igjen-tafatt- med begge beina plantet på jorden, men med alvoret i himmelen.

Jeg er skjørbent.

Tåler ingenting før jeg gir meg over i skrikerier over hesten min. projiserer alle mine problem over på han, og ber han hjelpe meg i fra mitt ubevisste sinn. Jeg er lykken din, sier jeg til han, for jeg har kjøpt deg, og i dag er det morsdag, og da skal jeg bake kake til deg, for at du skal være glad i meg. Ja, det er dette det handler om hele tiden: å "kjøpslå" med seg selv og komme til kort overfor egne behov.

Jeg står alltid stallet opp i siste liten. Allting er i siste liten med meg.-jeg får aldri fingeren ut til å gjøre en god dags arbeid.

Jeg utsetter alltid arbeidet, og slentrere avgårde som om ingenting har hendt.

Jeg er så sint mamma! Det er ingen som bryr seg om meg, enda du har brukt alle sparepengene dine på å kjøpe ny hest til meg.

Jeg beundrer deg voldsomt vet du. Du har mye å lære av meg, lille vesen. Du har MYE å lære. OG mest av alt skal du lærehvordan du kan gi slipp på menn som er fulle av faen. Ja, jeg sier det rett ut: De djevelske menn i ditt liv. De som du ikke har hatt mot nok til å sette på plass!

Jeg er nemlig helbrederen din. Jeg er den som skal sette ting på plass for deg.

Livet ditt er et eneste stort sammensurium, og jeg er den som langsomt skal lappe det sammen, så det ikke skal plage deg mer.

Nå skal jeg fortelle deg om ryggen min. Den er skjev. Det har den vært hele tiden, og skulderen synker snart ned på b rystet på meg.

Alt er skjevt, inkludert din lille finger mamma. Du har "lurt" meg inn i et spill der jeg skal være arvtager for alle ofrene dine. Så jo før jo heller du skjeler litt til den veien som er rett for deg, jo før vil du helbrede min skjeve rygg. Det som befinner seg i mine bein, er slaggstoffer som har hopet seg opp. De har vært med blodomløpet til alle deler av min kropp, men havnet til slutt i beina.

En god utrensingskur av urter vil være uvurderlig, pluss at du kan la en massør klappe og stryke på meg, og gjøre arbeidet med å få det ut.

Du skal ikke være sint mer mamma! Det er nemlig det som plager deg hele tiden! Et sinne som renner innover i deg, og skader deg selv.

Et mykt lite barn som deg skal aldri være sint, men skal si fra utover når det er noen som klapper deg på skulderen for å stjele energien din. Du kjenner det jo så godt!- hvorfor sier du ikke ifra? folk har godt av å få seg en på trynet!

(han viser meg høyre bakben, som om det er en gammel betennelse rett over kodeleddet, som om senen/muskelen har stivnet der. )

Kneleddet mitt er også skjevt. Det er som om jeg erskjevt satt sammen, Skuldrene mine henger slapt og kan ikke bidra noe særlig til at jeg holder meg oppe.

Iblant er bena mine opphovnet, men det blir sånn når man rører seg for lite! En muskelbunt som meg!. og så ha slike plager!

Skal jeg fortelle deg noe mamma; alt er psykisk,

Absolutt alt. Fortettede energier blir det når man stagnerer i sin psyke. Når man ikke "tør" å bevege seg fremover i sitt liv, da "stopper" energiene og lag på lag av ubrukt bevegelse stivner til.

Det er da man får forkalkninger i skuldre og bakoverskutte bakben.

Løsningen er å løsne på seg selv.

Mennesket må må løsne sine plager ved å bevege seg i et plan av selvbevissthet. Da mykner skuldrene opp., blodomløpet kommer i gang og man tar bedre vare på seg selv.

Det har hesten godt av! Så slipper den å kjenne på stagnerte energiere. Så la meg si det en liten hemmelighet, min kjære venn.

Når du har det bra, da er jeg bra igjen!

Ta godt vare på deg selv du! så kommer jeg etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Huff.. Utrolig trist med hesten, da... Har fått en venninne med hest nå, så jeg er da innom den stallen av og til. Kan fortsatt ikke si jeg er sånn helt overbegeistra, men jeg er flink til å dele ut gulrøtter og slikt da. :ler:

Håper du blir frisk snart! Feber er dødskjipt, rett og slett..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Leste det som dyretolken har skrevet. Det er en jeg kjenner som hadde det på dyret sitt her om dagen.. hmm.. tror det var en hund. Mye som stemte der i hvert fall.

Litt rart også.. jeg vet liksom ikke hvor mye jeg skal tro på det. Det er litt weird at noen kan snakke med et dyr, som om det var en menneske.. og omvendt... Men, men. Alt må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe:

Hei! Jeg har savna deg jeg... Lagde til og med en savnetråd på personlige meldinger for ei stund siden. Har tenkt masse på deg!

Så bra at du og bonden har det bra. Leit med Walkover da, håper virkelig dere finner ut av det beinet.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata
Leste det som dyretolken har skrevet. Det er en jeg kjenner som hadde det på dyret sitt her om dagen.. hmm.. tror det var en hund. Mye som stemte der i hvert fall.

Litt rart også.. jeg vet liksom ikke hvor mye jeg skal tro på det. Det er litt weird at noen kan snakke med et dyr, som om det var en menneske.. og omvendt... Men, men. Alt må prøves!

ja, det er skikkelig merkelig synes jeg! særlig når hun ikke fikk annen info enn h estens navn og alder, og et par bilder av han! men mye som traff!!

Var det Astrid moe tilfeldigvis??

hun jeg brukte.. sendte ho just en mail jeg, for å høre om jeg kan få noen flere svar...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata
:hoppe:

Hei! Jeg har savna deg jeg... Lagde til og med en savnetråd på personlige meldinger for ei stund siden. Har tenkt masse på deg!

Så bra at du og bonden har det bra. Leit med Walkover da, håper virkelig dere finner ut av det beinet.. :klem:

nehei?? gjorde du?? ååå, så søtt :grine:

Snufs....

Ja, det er trist med walkover, og jeg klarer ikke gi slipp heller... men, har et par forsøk igjen..

og bonden og meg :sjarmor: HOHOH, bedre forhold enn dette her finnes ikke! han er mitt alt! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...