AnonymBruker Skrevet 14. april #81 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forventer absolutt ikke noe hurra eller applaus. Derfor jeg blir litt forundret når folk blir helt «sjokkert». Dette er jo bare sånt som kommer opp i normale samtaler på jobb/venner ect. «Hva gjordE du i helga» «jeg skifta dekk på bilene og grilla pølser» typ samtaler. Og da undrer meg rett og slett over om det er så veldig sjeldent som det høres ut som. TS Anonymkode: bde0d...c8a Det blir litt samme som når folk blir så "overrasket" over at pappaen har organisert barnebursdag, laget kake osv. Anonymkode: 3341a...dac 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #82 Skrevet 14. april 56 minutter siden, AnonymBruker said: Gjorde det før jeg fikk revmatisme. Anonymkode: ef37b...e17 Det er virkelig en helt fair ting. Ikke alle har helse til å gjøre alt. Greia her er jo at en del folk syns det virker helt tullete å gjøre det selv, når det koster «så lite» å sette det vekk, eller «få gubben til å fikse». Ikke alle syns de pengene er «så lite» heller. Anonymkode: bde0d...c8a
AnonymBruker Skrevet 14. april #83 Skrevet 14. april Jeg har skiftet dekk selv i alle år. Kvinne, liten og spinkel. Faktisk lært alle ungene mine det også. Da jeg kjøpte elbil gikk jeg over til dekkhotell. Litt skummelt med det å plassere jekken riktig. Nå er det en nødvendighet da jeg fikk en sykdom som gjør at jeg ikke kan gjøre det selv. Anonymkode: aa61b...157
AnonymBruker Skrevet 14. april #84 Skrevet 14. april Snok1 skrev (4 timer siden): Folk som gjør praktisk vedlikehold selv er sexy, kvinner som menn. Dessuten greaser jeg bremser og sjekker belegg mens hjulene likevel er av. Sparer penger og utfører sikkerhetssjekk. Det er dessuten raskest å bare gjøre det selv heller enn å stå i kø med en haug hjelpeløse høns to ganger i året. Greaser bremser...? Anonymkode: 4d04c...137
AnonymBruker Skrevet 15. april #85 Skrevet 15. april Det virker som om dere som skifter selv og mener det er tullete å gjøre det på verksted har vært heldige og lært dette av familiemedlemmer/foreldre i barndommen. Vi som ikke har vært så heldige, hvor kan det læres på en trygg måte? Anonymkode: eed31...3c4
AnonymBruker Skrevet 15. april #86 Skrevet 15. april Kan fint skifte dekk. Er ikke akkurat vanskelig. Har gjort det helt til nå, men nå har jeg bil som har så tunge dekk at samboeren gjør det fordi ryggen min ikke tåler det 😅 syns generelt enhver person som eier bil bør kunne et minimum, og en ting er å skifte dekk. Anonymkode: b8ca7...cf5
AnonymBruker Skrevet 15. april #87 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det virker som om dere som skifter selv og mener det er tullete å gjøre det på verksted har vært heldige og lært dette av familiemedlemmer/foreldre i barndommen. Vi som ikke har vært så heldige, hvor kan det læres på en trygg måte? Anonymkode: eed31...3c4 Dette kan man fint få lære på feks et verksted, evt om man kjenner noen andre som bytter på egen bil Anonymkode: b8ca7...cf5
AnonymBruker Skrevet 15. april #88 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det virker som om dere som skifter selv og mener det er tullete å gjøre det på verksted har vært heldige og lært dette av familiemedlemmer/foreldre i barndommen. Vi som ikke har vært så heldige, hvor kan det læres på en trygg måte? Anonymkode: eed31...3c4 Vet ikke hvor du bor. Men der vi bor har vi et garasjen opplegg som er for barn og ungdom, men på fredagen har de og åpent for voksene som vil prate, eller lære ting om bil Anonymkode: 5636e...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #89 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke hvor du bor. Men der vi bor har vi et garasjen opplegg som er for barn og ungdom, men på fredagen har de og åpent for voksene som vil prate, eller lære ting om bil Anonymkode: 5636e...1f4 Ah! Hvilken by?:) Anonymkode: eed31...3c4
AnonymBruker Skrevet 15. april #90 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det virker som om dere som skifter selv og mener det er tullete å gjøre det på verksted har vært heldige og lært dette av familiemedlemmer/foreldre i barndommen. Vi som ikke har vært så heldige, hvor kan det læres på en trygg måte? Anonymkode: eed31...3c4 Finn en onkel,en mannlig nabo eller kollega og spør om han vil lære deg det. Finns sikkert på YouTube og! Anonymkode: 65c96...168
AnonymBruker Skrevet 15. april #91 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finn en onkel,en mannlig nabo eller kollega og spør om han vil lære deg det. Finns sikkert på YouTube og! Anonymkode: 65c96...168 NafNorge har video på YouTube Anonymkode: 65c96...168
Momma Skrevet 15. april #92 Skrevet 15. april Det er som oftest mannen min som skifter, han gjør det mye raskere enn meg, men jeg har ingen problemer med å skifte dekk selv og har gjort det mange ganger.
AnonymBruker Skrevet 15. april #93 Skrevet 15. april Jeg har gjort det et par ganger så jeg vet at jeg får det til, men de siste 10 årene minst har jeg kjøpt meg ut av det. Blant alle oppgaver jeg prioriterer å beholde i en hektisk hverdag, er det så absolutt ikke en av de. Det er de letteste ca 2000,- jeg bruker i året, å bli jekket opp og ned på verkstedet å bruke 10 minutter på dekkskift mens jeg sitter og surfer… særlig mtp de vasker, lagrer og har forsikring på lagring ved brann/tyveri. Det skal sies, selv om jeg vet hvordan jeg skifter vet jeg ikke om jeg klarer det, når man får verksteder til å skru på hjul med verktøy kan det være drøyt å få de av igjen for hånd. Jeg punkterte for noen år siden, fikk ikke av hjulet og det gjorde ikke Falken heller så bilen måtte kjøres bort på plan. Anonymkode: 80f58...55d
Sticker Skrevet 15. april #94 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Anonymkode: bde0d...c8a Tar maks 40 min fra start til slutt, med å finne frem hjul, verktøy, rengjøre og smøre på nytt kobberfett ved behov, rydde bort igjen alt, sjekke lufttrykk og nullstille bilens trykkovervåkning. Men går fort en time ekstra hvis man vil vaske dekkene skikkelig, på frem og bakside, i alle kriker og kroker. Men god følelse å sette bort dekkene helt rene og blanke til neste gang dem skal på igjen 😁
AnonymBruker Skrevet 15. april #95 Skrevet 15. april Skifter dekk sjøl. Bremser, kalippere og olje og. Allt e blitt så dyrt no at eg har ikkje råd til å ha bilen på verksted. Youtube forteller hvordan😁 Anonymkode: 88e8a...380
AnonymBruker Skrevet 15. april #96 Skrevet 15. april anonymLala skrev (19 timer siden): Hadde jeg visst hvordan hadde jeg gjort det selv. Det er mye ‘’gjør det selv’’ ting i hjemmet jeg bruker youtube til, men akkurat dette vil jeg ikke risikere å gjøre (mulig feil) selv. Trafikken er ikke til å spøke med. Det er ikke så vanskelig😊 Anonymkode: 88e8a...380
T.M.I Skrevet 15. april #97 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? Anonymkode: bde0d...c8a Kvinne, 38 og skifter dekk selv. Tidligere har jeg betslt for det men tenkte det er da ikke så vanskelig og begynte selv. Tok et par sesonger før mamma stolte helt på det og etter første gangen tror jeg ho ikke satt seg i bilen i det hele tatt første månden 😅
AnonymBruker Skrevet 15. april #98 Skrevet 15. april Jeg klarer fint å gjøre det selv, men dekkene mine ligger i verkstedet til pappa og han liker å gjøre det for meg. Så da gjør han det Kvinne, 26. Anonymkode: 548fd...c3f
AnonymBruker Skrevet 15. april #99 Skrevet 15. april Legger om og avbalanserer hjemme. Gjør selvsagt hjulskift også. Anonymkode: 7104c...ea5
AnonymBruker Skrevet 15. april #100 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det virker som om dere som skifter selv og mener det er tullete å gjøre det på verksted har vært heldige og lært dette av familiemedlemmer/foreldre i barndommen. Vi som ikke har vært så heldige, hvor kan det læres på en trygg måte? Anonymkode: eed31...3c4 Jeg fikk eksen til å lære meg. Har du en venn/venninne eller familie som kan lære deg? Anonymkode: aa61b...157
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå