AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:56 #1 Skrevet tirsdag kl. 16:56 Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? Anonymkode: bde0d...c8a 2 2 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:02 #2 Skrevet tirsdag kl. 17:02 Jeg er kvinne. Vasker bilen for hånd med glede, kan polere og kose meg med bilvedlikehold. Men HJULSKIFT… det gidder jeg ikke. Har de på dekkhotell, da lagres de i korrekt temperatur og vaskes og måles. Betaler gjerne for den oppgaven. Har også en sjeldent gang bestilt full vask innvendig og utvendig av bilen og kjeramisk coating, men syns bilvask og -vedlikehold egentlig er en fin ting å gjøre selv. Takknemlig jobb! Anonymkode: 5bd6d...e9b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:02 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:02 Han skifter dekk,jeg er håndtlanger 😇 Han er bedre i kroppen til slik enn meg. Men om jeg måtte så hadde jeg fint greid det altså. Å betale for slik er så uaktuelt. Anonymkode: 65c96...168
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:03 #4 Skrevet tirsdag kl. 17:03 Alt jeg ikke trenger å gjøre selv, setter jeg bort. Anonymkode: 7d3f2...f54 6
Bokslukern Skrevet tirsdag kl. 17:04 #5 Skrevet tirsdag kl. 17:04 Jeg bytta dekk selv i alle år helt til jeg kjøpte meg SUV. Da ble dekkene så store og tunge at jeg ikke greide det alene. Men opplevde også at det ikke var så vanlig at damer bytter dekk. Syns det er kjekt å være selvhjulpen om jeg trenger det. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:07 #6 Skrevet tirsdag kl. 17:07 Min bil, alltid vært mitt ansvar. Har også lært bort til datter som har kjøpt bil. Anonymkode: 6f67e...b0c 5 2
Macro Skrevet tirsdag kl. 17:10 #7 Skrevet tirsdag kl. 17:10 Pappa er bilmekaniker så jeg låner bukk og skifter samtidig som han der han jobber. Er jo der jeg oppbevarer dekkene til neste sesong uansett.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:12 #8 Skrevet tirsdag kl. 17:12 Flott å skifte dekk selv. Forskjellen mellom kvinner og menn er at noen kvinner forventer stående applaus og roper ut til hele verden at de har skiftet dekk selv. De flinke kvinnene gjør jobben og holder kjeft. Anonymkode: 8e558...edb 9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:13 #9 Skrevet tirsdag kl. 17:13 Jeg har gjort det selv helt siden jeg fikk min første bil, ja. Har litt elsk-hat forhold til det. Jeg liker å være ute og gjøre noe fysisk, og gjøre noe jeg egentlig ikke føler jeg ka. Ssamtidig som det er kanskje det kjedeligste jeg vet om i verden. Aller mest gjør det så jeg kan slenge det i trynet på "mannen tar sin del av husarbeidet med å bytte dekk" type menn. Anonymkode: f2cef...d79
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:15 #10 Skrevet tirsdag kl. 17:15 Bokslukern skrev (10 minutter siden): Jeg bytta dekk selv i alle år helt til jeg kjøpte meg SUV. Da ble dekkene så store og tunge at jeg ikke greide det alene. Men opplevde også at det ikke var så vanlig at damer bytter dekk. Syns det er kjekt å være selvhjulpen om jeg trenger det. Jeg sliter også med å manøvrere dekkene til bilen min. Samboer kjører en e-golf, den hadde jeg latt klart å skifte dekk på. Trenger ikke spesialjekk heller, som man trenger på min… Anonymkode: 5bd6d...e9b
Thjelp Skrevet tirsdag kl. 17:15 #11 Skrevet tirsdag kl. 17:15 Jeg har skiftet dekk på alle biler fra jeg var 18 år. Klarer fint å skifte dekk alene. I år kommer jeg til å betale for dekkskifte, ikke fordi jeg ikke kan selv, men fordi jeg synes det tryggere med tanke på at jeg nå har større, nyere elbil hvor jeg er redd for å gjøre noe feil. 2
Blåttvann Skrevet tirsdag kl. 17:18 #12 Skrevet tirsdag kl. 17:18 Har ikke lenger rygg til det, men gjorde det da jeg var ung. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:18 #13 Skrevet tirsdag kl. 17:18 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? Anonymkode: bde0d...c8a Skifter av og til selv, av og til bestiller jeg time til det. Anonymkode: bfea7...32e 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:20 #14 Skrevet tirsdag kl. 17:20 Gjorde det før, men nå har jeg ikke bil lenger. Anonymkode: e7657...83c 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:20 #15 Skrevet tirsdag kl. 17:20 Jeg har også skiftet selv i alle år, men nå har jeg såpass stor bil, og med åra har jeg fått nervene utapå kroppen, så jeg har begynt å sette det bort. Har ingen dårlig samvittighet av den grunn. Anonymkode: c1ced...6a8 1
Ava+, Skrevet tirsdag kl. 17:21 #16 Skrevet tirsdag kl. 17:21 Jeg skifter dekk selv. Kjedelig jobb, men det må jo gjøres. K38 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:23 #17 Skrevet tirsdag kl. 17:23 Jeg kan selvfølgelig å skifte dekk, men jeg gidder ikke holde på med det selv. Pappa lærte meg det da jeg var rundt 10 år. Skifta alltid dekk på begge bilene hjemme mot en 50-lapp da jeg var liten. Kvinne 46 Anonymkode: 256e1...9b2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:24 #18 Skrevet tirsdag kl. 17:24 Ja jeg skifter hjul selv, men dekk nei. Anonymkode: 78dcd...c5e 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:25 #19 Skrevet tirsdag kl. 17:25 Gjør det selv, ja. Kvinne, 55 år. Lærte det av min mor lenge før jeg var gammel nok til å kjøre bil. Anonymkode: e26f0...df4 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:26 #20 Skrevet tirsdag kl. 17:26 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? Anonymkode: bde0d...c8a Får morsomme kommentarer når jeg tar det, dekkomlegg og oljeskift selv. Men jeg har mer eller mindre vokst opp på et verksted, så det faller seg naturlig. Det samme med å bytte bremser og klosser. Kvinne 32. Anonymkode: 23344...751 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå