Gå til innhold

Damer som skifter dekk selv.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har det noe å si om man er kvinne eller mann? Jeg gidder heller ikke. I år fant jeg ett firma som kom hjem til meg, skiftet og tok med seg hjulene mine. Har aldri vært så enkelt før 😅

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? 

Anonymkode: bde0d...c8a

Jeg som kvinne er møkkalei av å bytte dekkene og setter det nå bort. Har gjort det mange nok ganger. Har et hus og en hage å styre på med. 

Har gjort mer enn nok av reparasjoner på bilene mine opp gjennom årene, nå er jeg ferdig. Ønsker å bo slik at jeg slipper å ha bil. Det er mitt neste mål! 

Ingen mann kommer inn i mitt hus takk. 

Anonymkode: 640f2...3a0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som en raring - jeg synes å skifte dekk er en av de artigste arbeidsoppgavene vi har, så her skifter jeg på våre to biler, våre foreldres- og søskens biler. Rett og slett fordi jeg liker det. Dog blir jeg  stadig spurt av (mest eldre) menn om de skal hjelpe meg med å sjekke luft når jeg står på bensinstasjonen etterpå 😂🤷 Jeg tar det med et smil og spør tilbake om jeg skal hjelpe dem.

Anonymkode: a2ac3...460

• Liker 2
Skrevet

Jeg har skifta dekk selv i mange sesonger (uten rare blikk fra folk). Det er en så kjedelig jobb at jeg gladelig betaler for dekkhotell. Booker tid på nettsiden, møter opp og drikker kaffe og scroller mobilen i 10 min, og det er det. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. 

Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. 

Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? 

Mannen tar det. Mandig ;)

Anonymkode: 5b052...a6c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri skiftet dekk på bil, synes det er så billig å sette det bort. Så gidder ikke å gjøre det selv. Men jeg har totalrenovert bad og kjøkken, og bygd 2 terrasser alene, så jeg er handy. 

Anonymkode: bc4cb...c09

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke handy og synes det er billig med noen hundrelapper for å få skiftet dem av andre. 
Nå er jeg singel og vil gjerne ha en mann som liker å drive med bilhold, hater å vaske bil osv.  I hvert fall å gjøre det på bensinstasjon. 
Faren min sier han har feilet i oppdragelsen ved å ikke lære meg å skifte dekk og når jeg ville at ex mannen min skulle lære meg det for mange år siden mente han at det var for tungt…tror han hadde rett. 

K51

Anonymkode: 1a24d...06d

Skrevet

I starten av forholdet (snart 20 år nå ❤️). Så skiftet jeg selv, både på min og hans.

Med tiden har vi satt det bort på dekkhotell, da hushold med 4 barn og sykkel som hobby, har tatt beslag av plassen dekkene brukte. Så vi satte det bort for å få plass til andre ting i garasjen 😅🙈

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg vil se de som bytter selv på en bil med 19”/20”/21” hjul på, de er drittunge🤪😅

Anonymkode: 384f3...589

De er tunge ja, men langt ifra for tunge🙄

Jeg har ikke byttet selv på noen år, samboer foretrekker å ha kontrollen på det. Har kanskje fått tatt et og annet dekk etter at han har sett over bremser og slik, men ikke helt på egenhånd. Det viktigste for min del er å vite at jeg er istand til det. Selv om det heller ikke er like viktig lenger nå som reservehjul ikke er en greie lenger.

Anonymkode: 4bbe7...4ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tviler egentlig litt på at andre gir deg rare blikk fordi du skifter dekk, i så fall er det sikkert heller måten du sier det på... 

Jeg er kvinne og hadde lett skifta dekk selv, men jeg har ikke garasje, plass til dekkoppbevaring i leiligheten, eller jekk en gang, så jeg har satt bort oppgaven.

Anonymkode: b05b5...993

Jeg har hatt publikum når jeg har fikset på bilen min i gata. Mannfolk som stopper opp for å sjekke at jeg gjør det 'rett'. Det samme når jeg har brukt verkstedet på jobben min utenfor arbeidstid fordi jeg var dum nok til å ikke lukke porten! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De er tunge ja, men langt ifra for tunge🙄

Jeg har ikke byttet selv på noen år, samboer foretrekker å ha kontrollen på det. Har kanskje fått tatt et og annet dekk etter at han har sett over bremser og slik, men ikke helt på egenhånd. Det viktigste for min del er å vite at jeg er istand til det. Selv om det heller ikke er like viktig lenger nå som reservehjul ikke er en greie lenger.

Anonymkode: 4bbe7...4ce

Vi har 19’’, jeg klarer ikke løfte den fra bakken, og hvertfall ikke få dem på bilen og feste dem, så det brukeren for deg skriver stemmer for meg 😅 jeg er ikke spesielt sterk, men tror jeg er sammenlignbar med en del damer som ikke trener mye styrke eller driver med kroppsarbeid.  

Mannen derimot har ikke noe problemer med det. 

Anonymkode: 8a0d4...b27

AnonymBruker
Skrevet

Pleide å gjøre det selv for mange år siden, da jeg kunne bruke garasjejekken på jobben. Mens konene til kollegene mine kom og drakk kaffe mens mannen skiftet på konebilen, så pleide jeg å spørre hvorfor de ikke gjorde det selv. 
Nå er jeg en gammel dame, bilen har større hjul, så jeg bruker et firma som kommer hjem og skifter for meg. 

Anonymkode: 28d5b...6fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har 19’’, jeg klarer ikke løfte den fra bakken, og hvertfall ikke få dem på bilen og feste dem, så det brukeren for deg skriver stemmer for meg 😅 jeg er ikke spesielt sterk, men tror jeg er sammenlignbar med en del damer som ikke trener mye styrke eller driver med kroppsarbeid.  

Seriøst?? Kom deg på trening kvinne!! Du ber om trøbbel når du blir gammel om dette er vanskelig for deg! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skifter da dekk selv, men sier det ikke til alle, hvorfor skal jeg det? Tror kanskje aldri noen har spurt meg om det, er en helt normal ting å gjøre. Skifter gjerne for mamma og. 

Anonymkode: 80bbd...dee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du må seriøst begynne å trene. 

Anonymkode: 80bbd...dee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. 

Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. 

Hadde jeg visst hvordan man gjorde det, og hvis jeg hadde hatt nok fysisk styrke så hadde jeg gjort det selv. Vi lar folk på verkstedet bytte.

Jeg bytter derimot skilta på bilen min selv, i ny og ne. Har personlig tekst.

Anonymkode: eb0c2...2fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har både min og mannens bildekk på dekkhotell. Det er jeg som kjører bilene i vaskehall, sørger for å få dem på eu-kontroll, service og dekkskifte. Mannen min er helt uinteressert i biler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har aldri skiftet dekk på bil, synes det er så billig å sette det bort. Så gidder ikke å gjøre det selv. Men jeg har totalrenovert bad og kjøkken, og bygd 2 terrasser alene, så jeg er handy. 

Anonymkode: bc4cb...c09

Bra jobbet. Skjønner deg godt, er også veldig handy, men gidder ikke lenger skifte dekk selv, selv om jeg kan det og har gjort det flere ganger.

Anonymkode: b6d3f...25d

Skrevet

Jeg kan skifte dekk, lærte det av faren min. Mf men bor i leilighet med liten bod så velger å leie dekkhotell. 

AnonymBruker
Skrevet

Koser meg med bilvask (det kan mannen ingenting om) og skifter gledelig dekk selv, spesielt i forbindelse med den store vårvasken 😊 Er ikke sånn at jeg på død og liv MÅ gjøre det selv, kommer vinteren brått på og jeg ikke gidder den dagen, da sender jeg mannen ut 😅

K31

Anonymkode: 84b67...858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...