AnonymBruker Skrevet 14. april #21 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får morsomme kommentarer når jeg tar det, dekkomlegg og oljeskift selv. Men jeg har mer eller mindre vokst opp på et verksted, så det faller seg naturlig. Det samme med å bytte bremser og klosser. Kvinne 32. Anonymkode: 23344...751 Skulle ønske jeg kunne disse tingene selv, problemet nå er at jeg eier biler som man ikke kan gjøre dette på selv uten enten å miste garanti eller at jeg må inn i computeren og ordne masse greier først… Anonymkode: 5bd6d...e9b
AnonymBruker Skrevet 14. april #22 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle ønske jeg kunne disse tingene selv, problemet nå er at jeg eier biler som man ikke kan gjøre dette på selv uten enten å miste garanti eller at jeg må inn i computeren og ordne masse greier først… Anonymkode: 5bd6d...e9b Jeg eier gamle biler rett og slett for å kunne fikse det letteste selv. Jeg er også heldig som har tilgang på alt av utstyr i familien. Anonymkode: 23344...751 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #23 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg eier gamle biler rett og slett for å kunne fikse det letteste selv. Jeg er også heldig som har tilgang på alt av utstyr i familien. Anonymkode: 23344...751 Ulempen med gamle biler er driftskostnadene 🤣 Gikk over til elbil pga pris. Angrer jo ikke på det, men skulle ønske jeg kunne mer om hvordan biler faktisk fungerer. Men da jeg kjørte dieselbil så surra jeg meg jo ikke til å lære ting heller da… 🤣😬🤡 Nå er løpet kjørt uansett haha Anonymkode: 5bd6d...e9b
AnonymBruker Skrevet 14. april #24 Skrevet 14. april Vel, jeg vil se de som bytter selv på en bil med 19”/20”/21” hjul på, de er drittunge🤪😅 Anonymkode: 384f3...589
AnonymBruker Skrevet 14. april #25 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ulempen med gamle biler er driftskostnadene 🤣 Gikk over til elbil pga pris. Angrer jo ikke på det, men skulle ønske jeg kunne mer om hvordan biler faktisk fungerer. Men da jeg kjørte dieselbil så surra jeg meg jo ikke til å lære ting heller da… 🤣😬🤡 Nå er løpet kjørt uansett haha Anonymkode: 5bd6d...e9b Jeg betaler ikke en krone i verkstedutgifter. Kjøper kun delene. Hvor mye må du ut med når noe virkelig går galt med din elbil? Anonymkode: 23344...751 3
AnonymBruker Skrevet 14. april #26 Skrevet 14. april Jeg skifta på den gamle, og lærte faktisk min nåværende mann det. Men på den nye spanderer jeg skift. Den er så moderne at hjul og vindusvæske er snart det eneste en kan gjøre selv😅 Anonymkode: 5e896...8e7
AnonymBruker Skrevet 14. april #27 Skrevet 14. april Jeg har alltid skifta selv, også før jeg tok lappen. Er fra bygda, og her er det rimelig vanlig at damer i alle aldre gjør dette selv. Denne gangen blir det å bestille hjulskift for første gang, da jeg har fått prolaps i nakken🙈 så kan knapt bøye meg. Anonymkode: 0f5e9...51a 2
Blåsippa Skrevet 14. april #28 Skrevet 14. april Tok hjulskift selv i ca. 25 år, men etter at jeg kjøpte ny bil så ble jobben for tung. Nå har jeg dekkhotell.
AnonymBruker Skrevet 14. april #29 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg betaler ikke en krone i verkstedutgifter. Kjøper kun delene. Hvor mye må du ut med når noe virkelig går galt med din elbil? Anonymkode: 23344...751 Driftskostnadene som i drivstoff! Har garanti på bilene, og velger eie bil som er yngre enn fem år. Det er en grunn til at jeg har det sånn, nettopp for å slippe overraskende utgifter. Anonymkode: 5bd6d...e9b
AnonymBruker Skrevet 14. april #30 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Driftskostnadene som i drivstoff! Har garanti på bilene, og velger eie bil som er yngre enn fem år. Det er en grunn til at jeg har det sånn, nettopp for å slippe overraskende utgifter. Anonymkode: 5bd6d...e9b Jeg forstår hva du mener. For meg går det opp i opp med høye verkstedutgifter, forstår du? Hvor mye har du kostet på bilen din siden du kjøpte den, inkl forsikringer, verksted, lån, alle utgifter? Min koster drivstoffet, delene, forsikringen. Ingen lån. Anonymkode: 23344...751 2
Trolltunge Skrevet 14. april #31 Skrevet 14. april Jeg lærte det av min kjæreste da jeg var 18 år. Var tydeligvis det viktigste en kvinne skulle kunne i hans øyne. 😂 Jeg gjorde det selv i mange år, men sluttet da det ble mer praktisk å ha hjuene på dekkhotell på grunn av mangel på god lagringsplass. Da er bytte inkludert i prisen, og det er ikke viktig for meg å gjøre det selv. Bare ok å kunne det. Men ja, kjønnsroller henger i, og jeg får stadige kommentarer når jeg er den som pusser opp, og håndterer diverse verktøy. Jeg har nok mer verktøy enn en gjennomsnittlig mann. Ikke er noen av dem vanskelig å bruke heller, så jeg vet ikke bestandig hva jeg skal svare på kommentarer om hvor flink jeg er når jeg "har klart" å måle opp planker og sage dem riktig. Det føles nesten litt nedlatende, men jeg antar at det er godt ment, så jeg biter meg i tunga angående fleip om at det er mindre komplisert enn å lage gode kjøttkaker, eller tilsvarende. 😆😅 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #32 Skrevet 14. april Drivstoffet koster meg ca 2500 i mnd. Forsikring 700. Vært veldig lite feil med den. Forrige bilen min kostet 8000 og var da godkjent for 2 år, brukte den i 2 år, solgte for 4000 videre. Utgifter har vært nye dekk til felger jeg hadde liggende. Jobben gjorde jeg selv. Har etterfylt olje, skiftet olje og oljefilter, byttet bremser og fylt på spylevæske og frostvæske. Totalen for meg er nok ikke dyrere enn totalen for deg. Anonymkode: 23344...751
AnonymBruker Skrevet 14. april #33 Skrevet 14. april Har og altid skiftet hjul selv, vasker bil, skifter bremser, bytter lyspærer, oljeskift, filter osv selv. Vokste opp med en bror som er 16 år eldre en meg, var mye med ham og han lærte meg mye Yngste jenta her sveiser og lakkerer også på bil i tilleg til alt annet. Ho har vært med å bygd opp 3 biler. Anonymkode: 5636e...1f4 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #34 Skrevet 14. april Jeg fikser sommerdekk, mannen fikser vinterdekk. Unntatt de gangene jeg har vært gravid eller barsel. Anonymkode: 51cb0...051
AnonymBruker Skrevet 14. april #35 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ulempen med gamle biler er driftskostnadene 🤣 Gikk over til elbil pga pris. Angrer jo ikke på det, men skulle ønske jeg kunne mer om hvordan biler faktisk fungerer. Men da jeg kjørte dieselbil så surra jeg meg jo ikke til å lære ting heller da… 🤣😬🤡 Nå er løpet kjørt uansett haha Anonymkode: 5bd6d...e9b Hvilke driftskostnader? Min bil er snart 30 år og går og går. Ingen feil og ikke noe annet enn vanlig slitedeler å skifte. El-biler koster flesk å skifte deler og man må demontere bilen for å få skifta ei lyspære. Takke meg til en lettvint bil der selv jeg kan skifte pære uten problemer. Anonymkode: 65c96...168 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #36 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? Anonymkode: bde0d...c8a Får mannen til å skifte for meg? Det er vår bil som vi eier sammen. Ja, det er han som skifter dekkene på vår bil. Jeg bidrar med å vaske bilen. Av og til sjekker jeg oljen og av og til fyller jeg på med spylevæske og andre ganger gjør han det. Anonymkode: 90140...1ae
AnonymBruker Skrevet 14. april #37 Skrevet 14. april Jeg lærte å skifte dekk av pappa, og tenkte jeg skulle kunne gjøre det selv, men jeg er litt for mange timer med styrketrening eller hardt fysisk arbeid unna til å klare å løfte dekkene på Teslaen opp fra bakken til at det er aktuelt, så den jobben tar mannen. Dette er vår andre bil, den første vi hadde var litt mindre med litt lettere dekk, men heller ikke der var jeg sterk nok til å klare å løfte dekkene på plass på en god måte. skifta dekkene på bilen til mamma i høst, da. Anonymkode: 8a0d4...b27
Sinsiew Skrevet 14. april #38 Skrevet 14. april (endret) Jeg kan skifte dekk(og olje, faktisk). Har skifta dekk på bil, og hjulpet til med skift av dekk på traktor. Men vi setter bort jobben. Jeg sliter med kroppen akkurat nå, og alt av slikt arbeid gjør vondt. Mannen gidder ikke når han heller kan betale noen andre for å gjøre det. Stort sett alt som har med bil å gjøre, setter vi bort. Endret 14. april av Sinsiew
AnonymBruker Skrevet 14. april #39 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? Anonymkode: bde0d...c8a Jeg skiftet dekk helt til jeg fikk ryggproblemer, nå skifter naboen og jeg lager middag, good deal ☺️ Anonymkode: eb1d8...5ec 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #40 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? Anonymkode: bde0d...c8a Tviler egentlig litt på at andre gir deg rare blikk fordi du skifter dekk, i så fall er det sikkert heller måten du sier det på... Jeg er kvinne og hadde lett skifta dekk selv, men jeg har ikke garasje, plass til dekkoppbevaring i leiligheten, eller jekk en gang, så jeg har satt bort oppgaven. Anonymkode: b05b5...993
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå