Grønnsaksvaffel Skrevet 14. april #61 Skrevet 14. april Jeg skifter selv og har gjort det siden jeg kjøpte min første bil i 1994. En gratis halvtimes treningsøkt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #62 Skrevet 14. april K50 her. Gjør det meste selv. Det meste er mulig og man vil det nok og jeg er også vokst opp i et hjem der vi gjorde stort sett alt selv. Bytter dekk, oljeskift,tennplugger, filter, pærer og div. væsker som trengs. Utover det har jeg gjort en rekke reparasjoner på egen og andres bil. Jeg har spart utrolig mye penger på det. Ikke fordi jeg må, men synes verskteden tar seg altfor godt betalt ift det jeg får igjen for det. Men jeg har kjent på mestringsfølelse, grått og bannet mye når det har gått litt trått. Ideelt skulle jeg gjerne hatt en handy mann ved min side, slik at vi kunne gjort det sammen. Jeg pleide alltid å være håndtlanger før for min mann, både inne og ute når det var noe som skulle gjøres. Gøy med felles prosjekt. Anonymkode: f441e...34b
Snok1 Skrevet 14. april #63 Skrevet 14. april Folk som gjør praktisk vedlikehold selv er sexy, kvinner som menn. Dessuten greaser jeg bremser og sjekker belegg mens hjulene likevel er av. Sparer penger og utfører sikkerhetssjekk. Det er dessuten raskest å bare gjøre det selv heller enn å stå i kø med en haug hjelpeløse høns to ganger i året. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #64 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hver gang jeg sier at jeg skifter dekk på bilen min selv (kvinne 44år) så får jeg rare blikk og «det gidder ikke jeg» av andre kvinner. Er det virkelig så rart å skifte egne dekk på bilen? I dag har jeg skifta på min og mammas. Samboer tok sin, men det hender jeg har hans også. Kommer helt an på hvem som har tid og mulighet osv. Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Hva gjør du som kvinne? Skifter du de selv? Setter det bort? Eller får mannen til å skifte for deg? Anonymkode: bde0d...c8a Og jeg synes det er skikkelig bortkastet tid og energi å bruke på noe som koster under 500,- å få gjort av andre. Anonymkode: 4374b...699
AnonymBruker Skrevet 14. april #65 Skrevet 14. april Gjorde det før jeg fikk revmatisme. Anonymkode: ef37b...e17
AnonymBruker Skrevet 14. april #66 Skrevet 14. april Fikk nettopp av ett lekk traktordekk med gubben som snakkende support, - fyren er nyoperert og jeg la ned veto mot att han skulle ta den jobben her altså. Var litt småtungt å få det på hengeren alene eneste. Anonymkode: 5edef...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #67 Skrevet 14. april Ava+, skrev (2 timer siden): Jeg skifter dekk selv. Kjedelig jobb, men det må jo gjøres. K38 🤣🤣Kjedelig faktisk,da har du ikke gjort mye kjedelig🤣🤣 Anonymkode: f21a2...12f
moomino Skrevet 14. april #68 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, jeg vil se de som bytter selv på en bil med 19”/20”/21” hjul på, de er drittunge🤪😅 Anonymkode: 384f3...589 Vi gjør nå det. Men vi har nå garasje med buk og. Har og skiftet på traktor det er være
AnonymBruker Skrevet 14. april #69 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og jeg synes det er skikkelig bortkastet tid og energi å bruke på noe som koster under 500,- å få gjort av andre. Anonymkode: 4374b...699 Skulle jeg begynt å regne på tapt arbeidsfortjeneste hadde jeg knapt kunnet lage middag en gang,koster 500,- gjort av andre.. Anonymkode: f21a2...12f 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #70 Skrevet 14. april Min søster på 60 skifter da hjul på traktorene,dem er da drøye 2m høye og 1m brede. Men nå skal sønnen på 38 ta over gården,blir spennende.... Anonymkode: f21a2...12f 1
Tiuren Skrevet 14. april #71 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Og jeg synes det er skikkelig bortkastet tid og energi å bruke på noe som koster under 500,- å få gjort av andre. Anonymkode: 4374b...699 En halvimes arbeid å bytte selv, 20 minutt på verksted, 500kr spart. Det er ganske mange tusen i timen, uten skatt..... 3
anonymLala Skrevet 14. april #72 Skrevet 14. april Hadde jeg visst hvordan hadde jeg gjort det selv. Det er mye ‘’gjør det selv’’ ting i hjemmet jeg bruker youtube til, men akkurat dette vil jeg ikke risikere å gjøre (mulig feil) selv. Trafikken er ikke til å spøke med.
AnonymBruker Skrevet 14. april #73 Skrevet 14. april Det er så bra m alle kule damer som skifter dekk selv. Jeg gjør mange tradisjonelle manneoppgaver, men dekkskift har jeg dessverre aldri lært meg. Skulle ønske jeg kunne. Anonymkode: 2c460...efb 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #74 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner mange enten betaler for å få de bytta eller får mannen til å bytte de. Mens jeg syns det er skikkelig bortkasta penger å bruke på noe som tar 40min å gjøre selv. Anonymkode: bde0d...c8a Jeg er mann, og jeg begynte å skifte dekk for min mor allerede som 16 åring. I dag, 30 år senere gidder jeg ikke gjøre det selv. Tiden min er mer verdt enn de 600 kronene det koster å bytte og vaske dekk. Anonymkode: 2b104...ca8 1
Ava+, Skrevet 14. april #75 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): 🤣🤣Kjedelig faktisk,da har du ikke gjort mye kjedelig🤣🤣 Anonymkode: f21a2...12f Hver sin smak😄👍
AnonymBruker Skrevet 14. april #76 Skrevet 14. april Nope, hjulskift har jeg aldri giddet å satt meg inn i, det gjør heldigvis samboer. Men, vaske bil, polere kanskje og ta godt vare på den sånn sett, det gjør jeg med glede. Anonymkode: 48dfd...693
AnonymBruker Skrevet 14. april #77 Skrevet 14. april Jeg setter det bort. Helt topp at andre gjør det, menn eller kvinner Anonymkode: 3341a...dac
AnonymBruker Skrevet 14. april #78 Skrevet 14. april Det er hipp som happ. Skifter på min egen, men ikke på teslaen, der er dekkene så svære og tunge. Er det litt tidsnød kan jeg ta det på verksted, betaler kun 300kr. Ser at jeg ofte skifter selv på våren, men tar det på verksted i oktober. K41 Anonymkode: e4655...9cc
AnonymBruker Skrevet 14. april #79 Skrevet 14. april Er vel som med sex. Folk gidder ikke lenger og setter bort jobben der også .... Anonymkode: f21a2...12f 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #80 Skrevet 14. april 3 hours ago, AnonymBruker said: Flott å skifte dekk selv. Forskjellen mellom kvinner og menn er at noen kvinner forventer stående applaus og roper ut til hele verden at de har skiftet dekk selv. De flinke kvinnene gjør jobben og holder kjeft. Anonymkode: 8e558...edb Jeg forventer absolutt ikke noe hurra eller applaus. Derfor jeg blir litt forundret når folk blir helt «sjokkert». Dette er jo bare sånt som kommer opp i normale samtaler på jobb/venner ect. «Hva gjordE du i helga» «jeg skifta dekk på bilene og grilla pølser» typ samtaler. Og da undrer meg rett og slett over om det er så veldig sjeldent som det høres ut som. TS Anonymkode: bde0d...c8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå