rolfkjo Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 (endret) Neida jeg hater ikke barnevernet, noen ganger griper de ikke inn hvor deskulle grepet inn. I mitt tilfelle er det prisipp som er grunnen til at barnevernet prisippiellt sa at mor skulle ha barnet, til tross for at ungen hadde det svært bra hos meg, skolen og naboer skrøt av hvor fin han var blitt. Og jeg ble sendt til et senter i 3 mnd for å bli sjekket døgnet rundt med video filming og psykologer hver dag. ( må bare si at denne instutisjonen er jeg 100% fornøyd med) Her ble vi skrevet ut med topp krakter og at de hadde ingen ting å si om meg som far til ungen. Mora nektet å være på denne institusjonen på grunn av at hun ikke brydde seg så mye om ungen og var kanskje redd for utfallet av oppholdet. Unge kiddnappet hun med barnevernets velsignelse, for det er jo mor som skal ha ungene ikke far! I dag er ungen tatt fra henne og satt i fosterhjem, uten å spørre meg om jeg kan ha han. Jeg fikk dekket noe advokat kostnader men så var det slutt, jeg måtte bare stoppe å bruke advokat, for det koster store summer, 10 000 skal de ha for tjenesten pr gang, det er formye for meg. I dag vil jeg så gjerne kjempe videre men vet ikke min arme råd hvordan jeg skal klare å betale advokaten. Håper mitt barn ikke blir en av de som faller utenfor. hilsen pappa E-postadressen er slettet. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å poste e-postadresser i forumet. Du kan heller legge inn e-postadressen i profilen din. Hannen -mod Endret 8. april 2006 av Hannen
Lynne Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Ikke greit det der. I noen situasjoner hadde nok far vært en bedre løsning enn mor. Uheldigvis så finnes det også mødre som bruker ungene for å straffe far, og da ved å nekte samvær. Har du vært i kontakt med Jussbuss? De har egen nettside. Det er sisteårs jusstudenter som bruker dette som praksis og det er gratis. Søk på nettet og ta kontakt med dem. Lykke til!!!
Far til 2 Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 Jeg forstår veldig godt din frusterasjon over det manglende likeverd myndighetene har lagt opp til mht barns rett til samvær med far. Men det er viktig at du fokuserer på barnets beste og ikke på den manglende "likestillingen". Du kan naturligvis ikke gi opp uten videre, men må benytte de muligheter du har. Lynne sitt forslag mht Jussbuss er naturligvis en måte. Avhengig av inntekten din kan du også søke om fri rettshjelp. Jeg tror du også kan gå til sak uten dyre advokatutgifter, ved å la en dommer ta en avgjørelse i et "forliksråd", men det siste kan være en sjanse å ta ettersom din motpart utvilsomt vil stille med en advokat. Uansett er det viktig at du ikke gir deg uten at du viser at du vil gå langt for å kjempe for ditt barns rett til omsorg fra deg som far.
rolfkjo Skrevet 8. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2006 Ikke greit det der. I noen situasjoner hadde nok far vært en bedre løsning enn mor. Uheldigvis så finnes det også mødre som bruker ungene for å straffe far, og da ved å nekte samvær. Har du vært i kontakt med Jussbuss? De har egen nettside. Det er sisteårs jusstudenter som bruker dette som praksis og det er gratis. Søk på nettet og ta kontakt med dem. Lykke til!!! ← Takk for den hyggelige klemmen fra deg den smakte godt... skal sjekke ditt forslag..
rolfkjo Skrevet 8. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2006 Jeg forstår veldig godt din frusterasjon over det manglende likeverd myndighetene har lagt opp til mht barns rett til samvær med far. Men det er viktig at du fokuserer på barnets beste og ikke på den manglende "likestillingen". Du kan naturligvis ikke gi opp uten videre, men må benytte de muligheter du har. Lynne sitt forslag mht Jussbuss er naturligvis en måte. Avhengig av inntekten din kan du også søke om fri rettshjelp. Jeg tror du også kan gå til sak uten dyre advokatutgifter, ved å la en dommer ta en avgjørelse i et "forliksråd", men det siste kan være en sjanse å ta ettersom din motpart utvilsomt vil stille med en advokat. Uansett er det viktig at du ikke gir deg uten at du viser at du vil gå langt for å kjempe for ditt barns rett til omsorg fra deg som far. ← Ja jeg er klar over at det er til barnets beste og jeg vil selvsagt ikke noe annet, han har ikk sett meg på 3 år og er sterkt preget av sin mors hevn, så det er ikke noe enkel sak. Hun har gjentatte forsøk prøvd å få han på piller slik at hun slipper bryderiet med han, men heldigvis måtte de ha min godkjenning først. Er det best at han ikke ser meg mer så er det det som vil skje. Takk for støtta
Diktern Skrevet 9. april 2006 #6 Skrevet 9. april 2006 la barna være der de har det best! noen ganger er det hos far, andre ganger hos mor. utrolig synd at du har mista kontakten med sønnen din!
rolfkjo Skrevet 9. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2006 la barna være der de har det best! noen ganger er det hos far, andre ganger hos mor. utrolig synd at du har mista kontakten med sønnen din! ← Takk for innlegget. Ja det er synd at jeg har mistet kontakten, men det er værre at han har mistet kontakten med meg.
Søster_27 Skrevet 9. april 2006 #8 Skrevet 9. april 2006 Noen ganger skjønner jeg ikke hvor på planeten barnevernet befinner seg. Ja som oftest gjør de en god jobb, men er det ikke så at barn først og fremst burde ha vært plassert hos noen av den nærmeste familie?? Hva kan ikke en bortplassering hos vilt fremmede føre til? Ofte går det også bra, men det blir ikke bra når barnet mister kontakt med sine foreldre som er fullstendig oppegående! Det går faktisk utover barnet, og det kan påvirke den resten av livet.
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2006 #9 Skrevet 9. april 2006 Jeg trodde barnevernet lette etter egnet omsorg i barnets nære relasjoner først jeg?
rolfkjo Skrevet 10. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 10. april 2006 Jeg trodde barnevernet lette etter egnet omsorg i barnets nære relasjoner først jeg? ← Ja man kan lure noen ganger. det er gått prinsipp i saken, du kan lese hele historien på min hjemmeside.
Cand alt Skrevet 10. april 2006 #11 Skrevet 10. april 2006 Noen ganger skjønner jeg ikke hvor på planeten barnevernet befinner seg. Ja som oftest gjør de en god jobb, men er det ikke så at barn først og fremst burde ha vært plassert hos noen av den nærmeste familie?? Hva kan ikke en bortplassering hos vilt fremmede føre til? Ofte går det også bra, men det blir ikke bra når barnet mister kontakt med sine foreldre som er fullstendig oppegående! Det går faktisk utover barnet, og det kan påvirke den resten av livet. ← Du vet ikke nok om denne saken (ingen av oss vet) til å kunne uttale seg om hva slags intensjoner barnevernet har i denne saken. Saken er uansett trist.
Gjest Maren Skrevet 10. april 2006 #12 Skrevet 10. april 2006 Det er farlig å innvolvere seg i saken hvor en kun kjenner den ene siden. Jeg vet med sikkerhet at bernevernet gjør alt de kan for at barna ikke skal lide og de overlater selvsagt barna til de nærmeste dersom de er egnet til det. En annen ting jeg stusser på er oppfordringen til kronerulling - jeg forstår ikke at folk gir fremmede mennesker penger uten å kjenne bakgrunnen - husk at barnevernet har taushetsplikt og ikke uttaler seg i hytt og vær. Dessuten koster det ikke 10.000 kroner hver gang du henvender deg til en advokat - jeg har vært i kontakt med advokat i flere tilfeller og du betaler på langt nær så mye for å åfå hjelp til å skrive et brev, etc.
rolfkjo Skrevet 10. april 2006 Forfatter #13 Skrevet 10. april 2006 Det er farlig å innvolvere seg i saken hvor en kun kjenner den ene siden. Jeg vet med sikkerhet at bernevernet gjør alt de kan for at barna ikke skal lide og de overlater selvsagt barna til de nærmeste dersom de er egnet til det. En annen ting jeg stusser på er oppfordringen til kronerulling - jeg forstår ikke at folk gir fremmede mennesker penger uten å kjenne bakgrunnen - husk at barnevernet har taushetsplikt og ikke uttaler seg i hytt og vær. Dessuten koster det ikke 10.000 kroner hver gang du henvender deg til en advokat - jeg har vært i kontakt med advokat i flere tilfeller og du betaler på langt nær så mye for å åfå hjelp til å skrive et brev, etc. ← vel du involverer deg ikke, men overlater det til en advokat... og når man får en advokat dreier det seg ikke om å skrive brev, tror du må sjekke mer om dette. han skal ha penger for reise, opphold for den tiden han skal bruke etc etc, og tror du noen advokater sier at dette skal jeg betale???
rolfkjo Skrevet 10. april 2006 Forfatter #14 Skrevet 10. april 2006 vel du involverer deg ikke, men overlater det til en advokat... og når man får en advokat dreier det seg ikke om å skrive brev, tror du må sjekke mer om dette. han skal ha penger for reise, opphold for den tiden han skal bruke etc etc, og tror du noen advokater sier at dette skal jeg betale??? ← og det er kun en advokat som kan gjøre noe fra eller til.. derfor er det viktig å få dette prøvd for en rett hvor barnevernet ikke kan si at de har tausetplikt.. høres nesten ut som at du mener det skal bare ligge.. selv om at jeg er en pappa og ikke mamma, gjør jeg alt for mine barn..
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #15 Skrevet 10. april 2006 Jeg er en mamma,for mange år siden mistet jeg omsorgen for mitt barn. Det var det beste som kunne skje i vårt tillfelle,jeg så ikke hva jeg gjorde. Vi fikk hjelp og 3,5 år etterpå kom ungen tilbake igjen. Hvis man vil ha barnet sitt så kjemper man. Jeg har truffet flere menn som sier det samme som deg. Men jeg har også truffet et par fedre som har engasjert advokater, som har stått på,betalt for en barnehageplass som ikke ble brukt,for de ville vise at de hadde lagt alt til rette for at ungen skulle ha det greit om han vant. Disse fedrene vant, de gav aldri opp,de betalte på advokatgjeld lenge etterpå at de fikk ungen tilbake. Men de klarte det. Synes det er for mye " synes synd på meg" kommentarer. Endel fedre gir opp. Sikkert mye ved denne saken som du ikke har belyst for oss. I en skikkelig sak så ser man sine svakheter selv også ikke bare fremhever hvor jævlig eksen er osv. Så det lille jeg har klart å tyde så har ungen det bra der det er og du er UMODEN !!
rolfkjo Skrevet 10. april 2006 Forfatter #16 Skrevet 10. april 2006 Jeg er en mamma,for mange år siden mistet jeg omsorgen for mitt barn. Det var det beste som kunne skje i vårt tillfelle,jeg så ikke hva jeg gjorde. Vi fikk hjelp og 3,5 år etterpå kom ungen tilbake igjen. Hvis man vil ha barnet sitt så kjemper man. Jeg har truffet flere menn som sier det samme som deg. Men jeg har også truffet et par fedre som har engasjert advokater, som har stått på,betalt for en barnehageplass som ikke ble brukt,for de ville vise at de hadde lagt alt til rette for at ungen skulle ha det greit om han vant. Disse fedrene vant, de gav aldri opp,de betalte på advokatgjeld lenge etterpå at de fikk ungen tilbake. Men de klarte det. Synes det er for mye " synes synd på meg" kommentarer. Endel fedre gir opp. Sikkert mye ved denne saken som du ikke har belyst for oss. I en skikkelig sak så ser man sine svakheter selv også ikke bare fremhever hvor jævlig eksen er osv. Så det lille jeg har klart å tyde så har ungen det bra der det er og du er UMODEN !! ← ja mye skal man høre før øra faller av. du har tydeligvis ikke lest på min side. exen har mistet 3 andre av sine barn og jeg har vært igjennom det meste av psykolog tester, til og med vært på et barne intutusjon hvor vi ble sjekket hver dag med det som hører med. Og hvis du leser alt så ser du at jeg ikke gir opp min sønn. det er mest synd på han for jeg klarer meg selv jeg. og umoden er alt annet enn rapportene om meg sier. har forresten 2 gutter til og ei datter som jeg har adoptert. Ja jeg prøver å skaffe nok penger til å kjøre saken videre til fordel for ungen, ikke for meg selv...
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #17 Skrevet 10. april 2006 ja mye skal man høre før øra faller av. du har tydeligvis ikke lest på min side. exen har mistet 3 andre av sine barn og jeg har vært igjennom det meste av psykolog tester, til og med vært på et barne intutusjon hvor vi ble sjekket hver dag med det som hører med. Og hvis du leser alt så ser du at jeg ikke gir opp min sønn. det er mest synd på han for jeg klarer meg selv jeg. og umoden er alt annet enn rapportene om meg sier. har forresten 2 gutter til og ei datter som jeg har adoptert. Ja jeg prøver å skaffe nok penger til å kjøre saken videre til fordel for ungen, ikke for meg selv... ← Hvis du er såååå flink, hvorfor har du ikke ungen hos deg da??
rolfkjo Skrevet 10. april 2006 Forfatter #18 Skrevet 10. april 2006 Hvis du er såååå flink, hvorfor har du ikke ungen hos deg da?? ← les for fanken hva jeg skriver... det er gått prinsipp i saken.. derfor har ikke jeg ungen...
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #19 Skrevet 10. april 2006 les for fanken hva jeg skriver... det er gått prinsipp i saken.. derfor har ikke jeg ungen... ← Lett å vippe av pinnen er du,kanskje det er noe mer enn prinsipp som er årsaken til at du ikke har ungen din
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #20 Skrevet 10. april 2006 Når det lukter svidd, så ulmer det som regel ett eller annet sted ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå