Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men kan du ikke si til henne at dette plager deg og be henne respektere at du ikke vil høre mer om det?

Anonymkode: 38e81...60d

Enig, vi damer må faktisk si i fra til venninnene våre som ligger med andres menn at det ikke er ok, og at vi ikke vil høre om det. OG at de bør stoppe med det av respekt for seg selv og den uskyldige parten oppe i dette, nemlig kona til mannen de ligger med. 

Anonymkode: 68f3a...a16

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, vi damer må faktisk si i fra til venninnene våre som ligger med andres menn at det ikke er ok, og at vi ikke vil høre om det. OG at de bør stoppe med det av respekt for seg selv og den uskyldige parten oppe i dette, nemlig kona til mannen de ligger med. 

Det er mannens ansvar å ikke ligge med andre kvinner. 

Kvinner skal ikke bære mannens ansvar ved å la være å ligge med opptatte menn. 

Ta det nå hvert fall opp med MANNEN! 

Anonymkode: a5a56...8ea

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ca 3 venner som høres identisk ut som din venninne. 

Jeg tror også at de finner en slags unnskyldning om at deres forhold er annerledes enn andre utroe mennesker.  

Men typisk forklaring er

- forholdet er dødt

- de deler ikke seng

- konen er vanskelig 

- de skal gå snart,er bare vanskelig å finne rett tidspunkt og bla bla bla

Anonymkode: a0874...16e

De fleste av disse mennene lyver som bare f. De fleste ligger fortsatt med kona, men får max spenning i livet ved å ha forbudt sex med en annen. Statistikk viser at de færreste går fra kona, så disse damene som ligger med andres menn er bare triste vesener som ofte sitter i årevis og venter på andres menn som de aldri får.. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lærte du aldri forskjellen på ditt og mitt? Hvem faen vil ha en mann som er gift? Jeg skjønner dere bare ikke. Jeg syntes dere er noen ekle jævler som lar en mann som også ligger med kona si, ligge med dere. Dere er med på å kjøre et uskyldig menneske nesten utenfor stupet. Snakker av erfaring dessverre. Shame on you. 

Mannens ansvar er et annet spørsmål. Her var det snakk om damer som ligger med andres menn. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig i at mannen her en en drittsekk. Det betyr jo likevel ikke at elskerinnen er uskyldig? Begge to gjør jo noe som skader en tredjepart. 

Anonymkode: 067e8...706

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Enig i det. Jeg syntes bare det er så merkelig at en kvinne som ser for seg en fremtid med denne mannen ikke klarer å ta inn empati for familien hans i dette regnestykket. Det er som om de ikke eksisterer. Som om at deres forhold ikke vil ha noen konsekvenser for andre. Hadde vært interessant om noen av dere som at vært i min venninnes sko kunne delt sine erfaringer….

Anonymkode: 436a8...19e

Jeg har vert der. Mannen har ikke empati for kona, da har iallefall ikke elskerinna det. Vi snakket aldri om hans fam. Vi var ferdige med barn på hver vår kant, så målet var ikke å flytte sammen å ha storfamilien samlet. 
vi skulle bare være kjærester, og inkludere ungdommene kanskje etter et par år.
jeg hadde aldri trengt å hatt noe med hans x å gjøre.  

Anonymkode: 29331...aee

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så blir kona gravid.... 

Anonymkode: 89658...b8a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Svarer kun på overskriften: elskerinner er helt normale kvinner som forelsker ser i en attraktiv mann. Slutt å være bitter! 

Anonymkode: 86888...d4f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En venninne av meg er hodestups forelsket i en gift mann med flere barn. De har hatt et hemmelig forhold i lang tid, men mye kontakt i alle kanaler. Dette har vært gjennomførbart fordi de jobber sammen, og reiser mye (også i andre land). 

Hun sier hun har forsøkt å avslutte relasjonen mange ganger, men at følelsene er for sterke. Han har angivelig vurdert å forlate sin kone, men når alt kommer til alt så klarer han ikke å gjøre det. Jeg er litt lei av å høre om denne «fantastiske» mannen hun aldri kan få, men det som fascinerer meg mest er at hun tilsynelatende ikke har en eneste tanke for den stakkars bedratte kona og ungene hans, og hva som er konsekvensene av en rasert familie dersom de hadde fått vite om forholdet. Det er som de ikke eksisterer…. Dersom han hadde forlatt kona for henne så måtte hun jo ha forholdt seg til både henne og barna, de er en del av totalpakken hun hadde kjempet for.

Til og med jeg føler en slags medlidenhet, og jeg vet ikke en gang hvem kona er? Er dette vanlig at elskerinner glemmer at mannen egentlig har en annen familie hjemme? Venninnen min er egentlig svært oppegående og omsorgsfull. Hun er selv mor, og gikk gjennom et tøft brudd. Blir man virkelig å blendet av forelskelse at man ikke klarer å se forbi de rosa skyene? Lammes konsekvenstenkingen i forelskelsens rus? 

Nei

Mennesker er av natur egoistiske

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig i det. Jeg syntes bare det er så merkelig at en kvinne som ser for seg en fremtid med denne mannen ikke klarer å ta inn empati for familien hans i dette regnestykket. Det er som om de ikke eksisterer. Som om at deres forhold ikke vil ha noen konsekvenser for andre. Hadde vært interessant om noen av dere som at vært i min venninnes sko kunne delt sine erfaringer….

Jeg har nok til dels vært i din venninnes sko. Dvs jeg vet ikke om jeg vil si at det var like intenst som det du beskriver. Primært var det et emosjonelt forhold, men vi hadde også noen få seksuelle møter.

Men ja; jeg tenkte på kona og barna hans innimellom. Har selv vært nært vitne til et stygt brudd pga utroskap og sett hvordan det ødela for (eks)kona og barna. Dette er en av grunnene til at jeg har kommet meg ut av det også. Han var hele tida tydelig på at ansvaret ovenfor familien hans lå hos ham, og jeg kjøpte vel den. Han var også ekstremt opptatt av å slette alle spor og følte seg trygg på at ting ikke ville bli oppdaget, så da kjøpte jeg den også.

Nå i ettertid tenker jeg på ham som en feig jævel. Han lovte meg aldri noe, så sånn sett var han ærlig ovenfor meg, men han visste at jeg hadde følelser for ham, så derfor håpte jeg vel at han ville velge meg bare han fikk tid til å tenke. Det skjedde aldri, så nå har jeg brutt.

Jeg tror ingen som kjenner meg vil si at jeg er uten empati, tvert i mot, men for min del klarte jeg å holde familien hans på «avstand» fordi jeg aldri har møtt dem eller kjenner dem, og fordi han selv sa at ansvaret og risikoen lå på ham. 

Nå venter jeg på masse hatske meldinger for jeg vet hva KG-horden mener om «sånne som meg», men jeg ber om å bli trodd på at jeg aldri ville noen noe vondt. Jeg var vel bare forelsket og håpefull…

Anonymkode: 33dd8...7c8

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det?

Anonymkode: 93f36...85f

Den utroe har ett valg

Klandrer aldri den en er utro med kun den utroe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller vi skal ta diskusjonen om menn (eller kvinner) som selv er utro er empatiløse. 
Og hvorfor bare elskerinner? Hva med elskere?

Anonymkode: 05edf...9b8

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Lærte du aldri forskjellen på ditt og mitt? Hvem faen vil ha en mann som er gift? Jeg skjønner dere bare ikke. Jeg syntes dere er noen ekle jævler som lar en mann som også ligger med kona si, ligge med dere. Dere er med på å kjøre et uskyldig menneske nesten utenfor stupet. Snakker av erfaring dessverre. Shame on you. 

Mannens ansvar er et annet spørsmål. Her var det snakk om damer som ligger med andres menn. 

Jo. Jeg har lært forskjell på mitt og ditt. 

Og "mitt" er ikke to andres forhold. Det er deres. Hvis én part velger være utro, så er det ikke MITT ansvar. Det er den utroe parts ansvar. All tid du tar på deg andres ansvar, trenger de ikke ta ansvaret selv. 

Hvor i ALLE DAGER har du det fra at jeg ligger med gifte menn?! Men -hvis- jeg hadde gjort det, ville det fremdeles ikke vært mitt ansvar å la være. Jeg er ikke en del av forholdet - jeg kan ikke ødelegge! Det er DEN UTROE PART (samma om det er mann eller dame) som er ansvarlig. 

Bruk mindre tid på å være sint på utenforstående - bruk mer tid på de ansvarlige. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble bedratt og etter at jeg fikk vite det, oppsøkte jeg damen min eks hadde hatt sex med to ganger hjemme hos oss.

Hun sa at hun visste godt at han var sammen med meg og hun visste hvem jeg var ogkså, men at hun ikke ofret meg en eneste tanke!

Så spurte jeg henne om hun ikke tenkte på at jeg eksisterte når hun lå og k****** i vår seng, og jeg hadde smykker og ringer liggende på nattbordet, min morgenkåpe hengende på en krok på døren og mine ting stående fremme både på soverom og i badet, men hun sa hun ikke la merke til det, for hun var så opptatt med min eks.

🖕

Anonymkode: 62257...3e8

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet en venninne fordi jeg også ble lei av å høre om dette evinnelige maset etter en fyr som var gift og hadde barn. Hun selv hadde sex med noen på en fest, og fikk sååå dårlig samvittighet ovenfor denne mannen. Jeg prøvde å si at HAN ikke hadde noe han skulle sagt, han var jo gift. Hun ringte og fortalte, og han skjelte henne loddrett ut. Nå er hun sur på meg fordi jeg "fikk henne" til å si det. Hun er så inni sitt eget hode og prøver å rettferdiggjøre det hele at det er like greit for meg at vi ikke snakker lengre. Konsekvenser av egne handlinger, gitt.

Anonymkode: 1f0d6...208

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ble bedratt og etter at jeg fikk vite det, oppsøkte jeg damen min eks hadde hatt sex med to ganger hjemme hos oss.

Hun sa at hun visste godt at han var sammen med meg og hun visste hvem jeg var ogkså, men at hun ikke ofret meg en eneste tanke!

Så spurte jeg henne om hun ikke tenkte på at jeg eksisterte når hun lå og k****** i vår seng, og jeg hadde smykker og ringer liggende på nattbordet, min morgenkåpe hengende på en krok på døren og mine ting stående fremme både på soverom og i badet, men hun sa hun ikke la merke til det, for hun var så opptatt med min eks.

🖕

Anonymkode: 62257...3e8

Og når var du sint på mannen din som bedro deg? Det ser jeg ingenting av her. 

Det er jo HAN du skal vise fingeren, det er HAN som inviterte henne inn og lå med henne! 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og når var du sint på mannen din som bedro deg? Det ser jeg ingenting av her. 

Det er jo HAN du skal vise fingeren, det er HAN som inviterte henne inn og lå med henne! 

Dette. Hvorfor er det alltid elskerinnen som får skylden...? Drit nu i dem, vær heller forbannet på mannen.

Anonymkode: 1f0d6...208

• Liker 12
Skrevet

Ja, det fremstår for meg som at de mangler litt empati. 

Ja, det er den som er utro som har mest skyld, men jeg mener helt klart at den part som er med på leken også har en del skyld. En elskerinne er ikke uskyldig. Og jeg klarer ikke å forstå at man kan få seg til å velge å være elskerinne, som igjen gjør at man da bidrar til utroskap. For meg er det helt uforståelig.

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som har vært det.

Nei, de er overhodet ikke empatiløse.

De tror på mannens historie, blir manipulert og dødsforelska.

Og siden de ikke kan vise seg i offentlig rom i egen by, så blir det en egen boble som er helt fri for realisme. 

Anonymkode: a0157...a22

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

empatiløse ja i den forstand at egne følelser er viktigere og overskygger alt annet og i den form at hans kone ikke er hennes ansvar rett og slett, det er jo ikke hun som er gift.. Hun går ikke bak noens rygg  e g e n t l i g  det er det hans om gjør. 

Anonymkode: 2dc8b...afd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...