Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

⬆️ Her har du svaret du må lese høyt for deg selv mange ganger. 
Helt ærlig TS, er denne posten også din? Språket og fokuset er nemlig veldig likt:

Anonymkode: d32d2...304

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han ble sur da jeg bøyde meg over for å gi klem i bilen ved sentrum. Jeg sa ifra om det, han sa han ikke var klemme menneske. Utrolig lite sjarm sådan, så vet ikke helt hva jeg så i han. Jeg hever hodet og tror jeg finner em bedre for meg!😁

Anonymkode: fb7ac...9b3

Du burde ta deg tid alene, lenge. Jobb med deg selv før du dater igjen. 

Anonymkode: 7fd05...96a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

⬆️ Her har du svaret du må lese høyt for deg selv mange ganger. 
Helt ærlig TS, er denne posten også din? Språket og fokuset er nemlig veldig likt:

HÆ? Nei dette er da ikke meg!? Det kan jeg virkelig sverge på. Slutt å tro alle er meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det begynner fremstå som du forveksler oppmerksomhet fra menn med følelser/kjærlighet. Ser du ikke selv hvor selvdestruktivt dette er? Ser du ikke ett mønster i hvilke menn du velger deg? 

Hei, ja jeg begynner faktisk å tenke dit jeg også. Jeg fikk en snap av han idag tidlig, jeg kjente det knøt seg i magen av angst og toknmeg en hel time fr jeg ville åone den. Hadde det vært for 3 dager siden hadde jeg jublet inni meg. Jeg er over han allerede.

Dermed kan det ikke ha vært følelser, men det at jeg trakk meg mot en som er «vanskelig» å få eller en som trigget meg av en annen grunn. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, ja jeg begynner faktisk å tenke dit jeg også. Jeg fikk en snap av han idag tidlig, jeg kjente det knøt seg i magen av angst og toknmeg en hel time fr jeg ville åone den. Hadde det vært for 3 dager siden hadde jeg jublet inni meg. Jeg er over han allerede.

Dermed kan det ikke ha vært følelser, men det at jeg trakk meg mot en som er «vanskelig» å få eller en som trigget meg av en annen grunn. Ts

Veldig god refleksjon og veldig riktig observert! ❤️

Hvis du fortsette i denne retningen, i stedet for å date eller ligge med andre, så kan du nøste opp disse programmeringene - og stille MYE sterkere når du begynner å date igjen! Fokuser på deg selv i seks mnd minimum og jobb iherdig med slike refleksjoner. Du vil ikke angre. 

Anonymkode: 84fb1...d95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

HÆ? Nei dette er da ikke meg!? Det kan jeg virkelig sverge på. Slutt å tro alle er meg. 

Det var i alle fall godt å høre for din del, det er to med relativt likt språk som går på samme smellen. (Men regner med at du forstår at med antallet tråder om dette fra deg havner man brått i å påpeke eller anta det, det er jo faktisk sånn at man prøver å hjelpe deg videre)

Apropos det, om du nå ser et mønster (hvilket er fantastisk og billetten til en bedre hverdag) som ikke  tjener deg, gjør noe med det nå, spesielt om du også har barn, de merker hvordan mamma har det.
At du trekkes mot noe som avviser deg er er ekstremt sterke følelser, du er trygg i et mønster du kjenner igjen. Det er bare feil følelser på feil plass, og ikke kjærlighet, men dette vet du.

Vet ikke hvor mye tilknytningsteori du har lest etter tips men det er et fint sted å begynne. Håper det løser seg for deg og at tiden med grubletråder over menn som ikke verdt tiden din er over💪

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 15.10):

Det er jo nettopp det jeg sier her. Mange som støtter denne mannen. Jeg gikk IKKE inn med han for å kun ligge sammen. Jeg sa jeg var ute etter forhold, men han ville fortsette å møte meg etter dette, han kunne da snudd av ren respekt. Litt lengre uti så kom det snikende frem at ønsket var kun å ligge/se film/spise etc. Jeg var allerede da svak nok og ville gå med på det. Det innebar såklart at vi hadde det greit begge, ga hverandre oppmerksomhet og kun til hverandre. Vi kunne aldri spise ute.

Tror ikke det kosta så mye for han å gi slipp jeg. 

Det er din oppgave å sette grenser for hva du ønsker å tolerere. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 14.44):

Nettopp. 

Takk for råd dere. Jeg har det MYE bedre nå. Uten han. ☺️

❤️💪💪💪💪💪

AnonymBruker
Skrevet

Det var i alle fall godt å høre for din del, det er to med relativt likt språk som går på samme smellen. (Men regner med at du forstår at med antallet tråder om dette fra deg havner man brått i å påpeke eller anta det, det er jo faktisk sånn at man prøver å hjelpe deg videre)

Apropos det, om du nå ser et mønster (hvilket er fantastisk og billetten til en bedre hverdag) som ikke  tjener deg, gjør noe med det nå, spesielt om du også har barn, de merker hvordan mamma har det.
At du trekkes mot noe som avviser deg er er ekstremt sterke følelser, du er trygg i et mønster du kjenner igjen. Det er bare feil følelser på feil plass, og ikke kjærlighet, men dette vet du.

Vet ikke hvor mye tilknytningsteori du har lest etter tips men det er et fint sted å begynne. Håper det løser seg for deg og at tiden med grubletråder over menn som ikke verdt tiden din er over💪

Ja da er vi flere, det er ikke meg. Har nok med meg selv nå, klarer ikke tanken på en annen mann nå.

Det går alltid litt tid. Jeg vet jeg antageligvis likte han mer enn bare som en venn. Han er uansett ikke god for meg. Når jeg begynner å tenke riktig, møte en tilfeldig ute heller og med et annet selvbilde og tro på meg selv - vil jeg kanskje møte mannen i mitt liv. Jeg håper jo det skjer en vakker dag. 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Veldig god refleksjon og veldig riktig observert! ❤️

Hvis du fortsette i denne retningen, i stedet for å date eller ligge med andre, så kan du nøste opp disse programmeringene - og stille MYE sterkere når du begynner å date igjen! Fokuser på deg selv i seks mnd minimum og jobb iherdig med slike refleksjoner. Du vil ikke angre. 

Takk 😊 skal prøve på det, virkelig. Men hvis jeg møter en jeg liker der ute, en som jeg tilfeldig treffer på byen/stranden/kiosken og som jeg føler bare er HELT riktig, da kan jeg ikke la sjansen gå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk 😊 skal prøve på det, virkelig. Men hvis jeg møter en jeg liker der ute, en som jeg tilfeldig treffer på byen/stranden/kiosken og som jeg føler bare er HELT riktig, da kan jeg ikke la sjansen gå. 

Forstår du at du utsetter det riktige forholdet hver eneste gang du faller for fristelsen med menn som viser seg å være feil? 

Du MÅ la "sjansene" gå med mindre de er helt riktig. Det er der du trør feil gang på gang. Du ønsker så desperat at de skal være "The One" at du overser tegnene som viser at de er useriøse og/eller emosjonelt utilgjengelige.

Hvis du jobber med deg selv FØRST... og lar "sjansene" gå, så vil du ha mye bedre sjanse til å finne den rette mannen. Jeg lover. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Forstår du at du utsetter det riktige forholdet hver eneste gang du faller for fristelsen med menn som viser seg å være feil? 

Du MÅ la "sjansene" gå med mindre de er helt riktig. Det er der du trør feil gang på gang. Du ønsker så desperat at de skal være "The One" at du overser tegnene som viser at de er useriøse og/eller emosjonelt utilgjengelige.

Hvis du jobber med deg selv FØRST... og lar "sjansene" gå, så vil du ha mye bedre sjanse til å finne den rette mannen. Jeg lover. 

Innen 3år håper jeg virkelig det er mulig å finne the one. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Innen 3år håper jeg virkelig det er mulig å finne the one. 

Hvis du fortsetter som.du har gjort til nå, med å hoppe på sjansene som byr seg uten å være bevisst på dine mønstre og ignorerer røde flagg (i dem og i deg selv), så kan jeg garantere deg at du sitter her om tre år også. 

Du må endre taktikk. 

Ligg unna dating fullstendig i seks måneder og fokuser på å jobbe deg gjennom barndommen og følelser og dårlig selvfølelse. De tingene som gjlr at du velger feil menn og finner deg i ALTFOR mye før du setter grenser.

Disse tingene vil haunte deg resten av livet hvis ikke. Og da er du her om tre år, enda mer såret og enda mer usikker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at du har et håp om å bli reddet av den perfekte mannen - at han skal komme og smelte bort all usikkerhet i deg, og du vil plutselig føle deg selvsikker fordi han vil ha deg og viser hvor mye du betyr for han? 

Det er isåfall en veldig skadelig tankegang for deg, som du må bryte ut av... Selvskading gjennom dagdrømming som fører til fullstendig ansvarsfraskrivelse. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis du fortsetter som.du har gjort til nå, med å hoppe på sjansene som byr seg uten å være bevisst på dine mønstre og ignorerer røde flagg (i dem og i deg selv), så kan jeg garantere deg at du sitter her om tre år også. 

Du må endre taktikk. 

Ligg unna dating fullstendig i seks måneder og fokuser på å jobbe deg gjennom barndommen og følelser og dårlig selvfølelse. De tingene som gjlr at du velger feil menn og finner deg i ALTFOR mye før du setter grenser.

Disse tingene vil haunte deg resten av livet hvis ikke. Og da er du her om tre år, enda mer såret og enda mer usikker. 

Ligger dette tydelig fra barndommen, på hviken måte?  Og på hvilken måte kan menn "lukte" at her er det ei som vi kan lure. Det er vel umulig for de å vite og er de bevisst ute etter slike?

Men ja, jeg følger dine råd. Og håper jeg lykkes til slutt. Det er vel én for alle. Skjønner gødt de som velger å være single, de er nok det for en grunn. Er 35år og mye av livet foran meg, så skal bli spennende å se. 

Han skrev på snap igår at det aldri var feil med å kose med damer, da tenkte jeg han tenkte på meg - neida, det var generelt. Prøver han virkelig å være ekkel her. Jeg angrer så på at jeg svarte han. Er fullstendig ferdig der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kan det tenkes at du har et håp om å bli reddet av den perfekte mannen - at han skal komme og smelte bort all usikkerhet i deg, og du vil plutselig føle deg selvsikker fordi han vil ha deg og viser hvor mye du betyr for han? 

Det er isåfall en veldig skadelig tankegang for deg, som du må bryte ut av... Selvskading gjennom dagdrømming som fører til fullstendig ansvarsfraskrivelse. 

Jeg skjønner. Takk for gode råd🧊 Hvilken type menn/personlighet skal jeg gå etter? Hjemmedate er big NO. Sette grenser på at jeg vil bruke tid, ikke forhaste meg. Gjerne starte som venner? Altså, er vel ingen oppskrifter her, men har alltid beundret de damene som jeg ser har det godt i et forhold, der mannen har respekt for dama og det lyser gjensidig kjærlighet. Det må være en god følelse, virkelig. Jeg har hatt ett slikt forhold, det var det som varte lengst - 12år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ligger dette tydelig fra barndommen, på hviken måte?  Og på hvilken måte kan menn "lukte" at her er det ei som vi kan lure. Det er vel umulig for de å vite og er de bevisst ute etter slike?

Men ja, jeg følger dine råd. Og håper jeg lykkes til slutt. Det er vel én for alle. Skjønner gødt de som velger å være single, de er nok det for en grunn. Er 35år og mye av livet foran meg, så skal bli spennende å se. 

Han skrev på snap igår at det aldri var feil med å kose med damer, da tenkte jeg han tenkte på meg - neida, det var generelt. Prøver han virkelig å være ekkel her. Jeg angrer så på at jeg svarte han. Er fullstendig ferdig der. 

For å lykkes så trenger du psykolog, du har store issues og det kommer du aldri til å klare å ordne opp i på egenhånd, og før du gjør jobben i samarbeid med en profesjonell så kan jeg garantere deg at ingenting og da mener jeg ingenting kommer til å endre seg.

Anonymkode: 24f1f...a21

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Litt merkelig det der. Har hatt en ff for lang tid tilbake, vi var sammen i et halvt år for omkring 2år siden. 

Nå etter de to årene ringer han meg igjen og husker meg, savner meg og videre. Jeg får helt totalt avsmak!

Så det er ikke alltid sånn. Bare sier det🙉 ts

AnonymBruker
Skrevet

Litt merkelig det der. Har hatt en ff for lang tid tilbake, vi var sammen i et halvt år for omkring 2år siden. 

Nå etter de to årene ringer han meg igjen og husker meg, savner meg og videre. Jeg får helt totalt avsmak!

Så det er ikke alltid sånn. Bare sier det🙉 ts

Nok en gang forveksler du kåthet for interesse. Det er to vilt forskjellige ting fra menn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...