Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt merkelig det der. Har hatt en ff for lang tid tilbake, vi var sammen i et halvt år for omkring 2år siden. 

Nå etter de to årene ringer han meg igjen og husker meg, savner meg og videre. Jeg får helt totalt avsmak!

Så det er ikke alltid sånn. Bare sier det🙉 ts

Anonymkode: fb7ac...9b3

Det er ikke seg han savner... det er lett tilgang på sex. 

Anonymkode: 7fd05...96a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ligger dette tydelig fra barndommen, på hviken måte?  Og på hvilken måte kan menn "lukte" at her er det ei som vi kan lure. Det er vel umulig for de å vite og er de bevisst ute etter slike?

Men ja, jeg følger dine råd. Og håper jeg lykkes til slutt. Det er vel én for alle. Skjønner gødt de som velger å være single, de er nok det for en grunn. Er 35år og mye av livet foran meg, så skal bli spennende å se. 

Han skrev på snap igår at det aldri var feil med å kose med damer, da tenkte jeg han tenkte på meg - neida, det var generelt. Prøver han virkelig å være ekkel her. Jeg angrer så på at jeg svarte han. Er fullstendig ferdig der. 

Du ble ikke sett eller hørt i dine formative år, og du jakter ubevisst etter dine foreldres validering gjennom dine partnere. Din programmering fra barndommer forteller deg at du kun er god nok hvis du blir sett, hørt og valgt av en annen person - at de prioriterer deg og liker deg best. Osv. Osv. 

Det gjør at du blir desperat og villig til å gjøre ALT for at de skal like deg bedre. For at de skal velge deg. Du har kanskje fått mest validering på utseende og kropp, og dermed tolker du dette som interesse og verdi.

Jeg ser problemet som tredelt.

1. Du har ikke lært seg å validere deg selv og å bygge en stødig selvfølelse, basert på deg som person, ikke hvordan du ser ut eller hva du gjør i sengen eller om du blir likt. 

2. Du fokuserer på potensialet hos hver mann du får oppmerksomhet fra og begynner å dagdrømme. Du blir fullstendig "delulu" og leser romantiske følelser mellom svake linjer av lyst og kåthet. Du ignorerer illrøde flagg av samme grunn, fordi du sårt ønsker at de skal forelske seg. 

3. Du har kastet bort all din tid på å finne NOEN... I stedet for å faktisk fokusere på å finne en som er kompatibel med deg, og sunn for deg. Det utlyser desperasjon, for du har jo bare ønsket en kjæreste så sårt at det har nesten vært det samme hvem det blir. Bare det blir NOEN, fordi det er for ubehagelig å være alene. 

Løsningen er å lære deg å bli komfortabel i deg selv. Bli glad i deg selv. Lære å respektere deg seg.

Du kan ikke forvente at menn du ikke kjenner skal respektere deg og bli glade i deg, når du ikke klarer dette selv. Du kjenner deg selv bedre enn andre, og hvis ikkw du engang har respekt for deg selv.. Skjønner du? 

Jeg støtter rådet om psykolog. Det er en stor jobb og du ønsker en livspartner. Hvorfor kaste bort enda flere år enn du allerede har gjort? 

Anonymkode: 84fb1...d95

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2026 den 8.41):

Jeg skjønner. Takk for gode råd🧊 Hvilken type menn/personlighet skal jeg gå etter? Hjemmedate er big NO. Sette grenser på at jeg vil bruke tid, ikke forhaste meg. Gjerne starte som venner? Altså, er vel ingen oppskrifter her, men har alltid beundret de damene som jeg ser har det godt i et forhold, der mannen har respekt for dama og det lyser gjensidig kjærlighet. Det må være en god følelse, virkelig. Jeg har hatt ett slikt forhold, det var det som varte lengst - 12år. 

Dette kan du spørre om igjen etter at du har fått hjelp med selvbildet og har kommet så langt at du er fornøyd med deg selv og en hverdag UTEN mann. Først da kan du være en partner noen kan se noe langsiktig med. Som noen sa over her; så lenge ikke en gang du respekterer deg selv så kan du ikke forvente at andre å gjør det heller. Dette er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man kan forvente.

Hvorfor tenker du at det er smart å spørre om dette nå? Ser du ikke at det stikk i strid med du sier at du skal gjøre?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nok en gang forveksler du kåthet for interesse. Det er to vilt forskjellige ting fra menn. 

Dette er noe du definitivt behøver profesjonell hjelp med, du har ikke fått med deg verktøy for å tolke og å respondere på helt normale sosiale cues. Det er er ikke noe poeng i lete etter noe som helst  før dette er løst, du kommer til selvsabotere UANSETT om det er drømmeprinsen med hav av tålmodighet eller det vanlige FF-sirkuset. 

Anonymkode: d32d2...304

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du ble ikke sett eller hørt i dine formative år, og du jakter ubevisst etter dine foreldres validering gjennom dine partnere. Din programmering fra barndommer forteller deg at du kun er god nok hvis du blir sett, hørt og valgt av en annen person - at de prioriterer deg og liker deg best. Osv. Osv. 

Det gjør at du blir desperat og villig til å gjøre ALT for at de skal like deg bedre. For at de skal velge deg. Du har kanskje fått mest validering på utseende og kropp, og dermed tolker du dette som interesse og verdi.

Jeg ser problemet som tredelt.

1. Du har ikke lært seg å validere deg selv og å bygge en stødig selvfølelse, basert på deg som person, ikke hvordan du ser ut eller hva du gjør i sengen eller om du blir likt. 

2. Du fokuserer på potensialet hos hver mann du får oppmerksomhet fra og begynner å dagdrømme. Du blir fullstendig "delulu" og leser romantiske følelser mellom svake linjer av lyst og kåthet. Du ignorerer illrøde flagg av samme grunn, fordi du sårt ønsker at de skal forelske seg. 

3. Du har kastet bort all din tid på å finne NOEN... I stedet for å faktisk fokusere på å finne en som er kompatibel med deg, og sunn for deg. Det utlyser desperasjon, for du har jo bare ønsket en kjæreste så sårt at det har nesten vært det samme hvem det blir. Bare det blir NOEN, fordi det er for ubehagelig å være alene. 

Løsningen er å lære deg å bli komfortabel i deg selv. Bli glad i deg selv. Lære å respektere deg seg.

Du kan ikke forvente at menn du ikke kjenner skal respektere deg og bli glade i deg, når du ikke klarer dette selv. Du kjenner deg selv bedre enn andre, og hvis ikkw du engang har respekt for deg selv.. Skjønner du? 

Jeg støtter rådet om psykolog. Det er en stor jobb og du ønsker en livspartner. Hvorfor kaste bort enda flere år enn du allerede har gjort? 

Dette skulle stått på et jævla stort billboard midt i sentrum av hver by, sikker på at mange hadde følt seg truffet, våknet opp og kanskje fått et bedre liv. 

Anonymkode: 7fd05...96a

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2026 den 8.27):

Ligger dette tydelig fra barndommen, på hviken måte?  Og på hvilken måte kan menn "lukte" at her er det ei som vi kan lure. Det er vel umulig for de å vite og er de bevisst ute etter slike?

Men ja, jeg følger dine råd. Og håper jeg lykkes til slutt. Det er vel én for alle. Skjønner gødt de som velger å være single, de er nok det for en grunn. Er 35år og mye av livet foran meg, så skal bli spennende å se. 

Han skrev på snap igår at det aldri var feil med å kose med damer, da tenkte jeg han tenkte på meg - neida, det var generelt. Prøver han virkelig å være ekkel her. Jeg angrer så på at jeg svarte han. Er fullstendig ferdig der. 

Du tillater han i såfall å være ekkel. Men nei han er fremdeles bare ærlig, er det hyggelig?  Neida. Men fremdeles ærlig og du lar han være ærlig . Fremdeles ditt ansvar å sette grenser for deg selv. 

Anonymkode: 75091...f85

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nok en gang forveksler du kåthet for interesse. Det er to vilt forskjellige ting fra menn. 

Dette! Menn er kåte på enormt mange!!! Det er ikke noe å dåne av altså. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke sant?

Mtp. hvor mange dokumenterte hendelser av menn som bruker alle slags grønnsaker, tekstiler, dyr (selv reptiler!), for å få utløsning, så er menns kåthet for oss virkelig ikke noe vi burde legge så stor vekt på.

Spesielt ikke til det punkt hvor det er selvutslettende for det livet vi egentlig ønsker oss. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2026 den 8.27):

Hadde aldri trodd at du er 35 år.. Du skriver som en psyk tenåring. Her er det mye som ikke stemmer og du trenger hjelp til å sortere tanker, ta vare på deg selv og nyte livet. 
Hva jobber du med? Har du noen gode venner du kan finne på ting med? 

Anonymkode: 0ce09...b67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde aldri trodd at du er 35 år.. Du skriver som en psyk tenåring. Her er det mye som ikke stemmer og du trenger hjelp til å sortere tanker, ta vare på deg selv og nyte livet. 
Hva jobber du med? Har du noen gode venner du kan finne på ting med? 

Anonymkode: 0ce09...b67

Nei, jeg nevner ikke her hva jeg jobber med, det har du ingenting med. Om jeg har venner? Og «Psyk tenåring» ja. Du høres jo lite riktig ut selv 😳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 12.05):

Spennende for damer å høre dette😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei, jeg nevner ikke her hva jeg jobber med, det har du ingenting med. Om jeg har venner? Og «Psyk tenåring» ja. Du høres jo lite riktig ut selv 😳

Brukeren har litt rett da. Du fremstår som veldig usikker og umoden for alderen. Jeg ville også ha tippet på at du ville ha vært mye, mye yngre.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er i seneste laget å forstå det i tredveårene, men jeg håper du får øyene litt opp nå. 

Kåtskap er ikke en valuta du burde gi noen verdi, overhodet. Du tar enorme livsavgjørelser basert på menns kåtskap. Du og barnet ditt er de eneste som taper på dette. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sannhet kan gjøre vondt. Rart om ikke damer her inne visste det før jeg skrev setningen…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, han ville jeg skulle treffe han igår. Jeg sa nei. Han var visst rar i kroppen, og veldig sliten. Han skrev siste snap kl 19.00 igår og siden har han verken åpnet min siste, eller vært pålogget på insta eller facebook. Altså 20t siden på facebook. Han er alltid pålogget der, så nesten redd det har skjedd han noe. 

Kan ikke ha blokket meg når vi fortsatt er venner på face og jeg ser scoretallene på snap. 

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (17 timer siden):

Brukeren har litt rett da. Du fremstår som veldig usikker og umoden for alderen. Jeg ville også ha tippet på at du ville ha vært mye, mye yngre.

Okay 🤭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ts her, han ville jeg skulle treffe han igår. Jeg sa nei. Han var visst rar i kroppen, og veldig sliten. Han skrev siste snap kl 19.00 igår og siden har han verken åpnet min siste, eller vært pålogget på insta eller facebook. Altså 20t siden på facebook. Han er alltid pålogget der, så nesten redd det har skjedd han noe. 

Kan ikke ha blokket meg når vi fortsatt er venner på face og jeg ser scoretallene på snap. 

Han er ikke ditt ansvar og du burde ikke ha sjekket hans SoMe i det hele tatt. Du har jo tydeligvis MER enn nok med å ta vare på deg selv så med mindre han ikke har familie/venner/kollegaer/flere dørmatter noe sted i verden eller bad deg ringe en ambulanse er dette ikke noe du skal bry hverken deg eller noen her med, ikke noen «skal bare for at» BS, seriøst.

Anonymkode: d32d2...304

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ah. Det gir jo fullstendig mening og er svært enkelt å tolke:

Fyren var kåt. Han skrev de han kjenner som var potensielt tilgjengelig for lettvinn sex. En annen sa ja - derav var han frakoblet. Fordi han var opptatt med andre ting. 

Nei, det mest logiske er ikke at noe han skjedd han noe. Han ønsket omsorg og nærhet, ikke nødvendigvis fra deg - men fra NOEN. Dette må ikke forveksles med romantisk interesse på noe vis. 

Nei, du burde ikke kontakte han for å "sjekke om det går bra med han". 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og, måten du følger med på hans aktivitet på nett vitner om at du fremdeler er helt fullstendig hekta på denne fyren. 

Prøvde du deg med kameraten din i helgen? Eller har du fokusert på å jobbe deg forbi tilknytningsproblematikken din som blokkerer deg fra kjærlighet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gidder du? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fyren var kåt. Han skrev de han kjenner som var potensielt tilgjengelig for lettvinn sex. En annen sa ja - derav var han frakoblet. Fordi han var opptatt med andre ting. 

Hvorfor skal det alltid være flere damer, de kan ikke bare knipse. Dessuten sætror du damer er villige til det å bare ha seg? Jeg tror ikke han hadde ei der nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...