Blueberrymuffin Skrevet 1. mai #201 Skrevet 1. mai (endret) Anonym90059005 skrev (10 timer siden): Eller skjønte du det fordi Mads sa til oss det hintet om at de kunne trykke på hverandres knapper med en gang der. Finaleoppgaven var elendig, lite spenning og deltakerne skjønte ikke oppgaven. Selv Emil som fant ut det med første/siste, ante jo ikke etterpå om han ville bli nr 1 eller 2. Jeg skjønte det før Mats ga hintet. Vi så en sklie med et nedfelt som hadde en hodeskalle, som tydelig har plass til en kule, og åpenbart betyr at man dør/ryker ut om kulen havner nede i feltet. I tillegg til at de i traileren fra episoden før fokuserte på skriften «den første skal bli den siste». At nummer to vant var også åpenbart, da nedfeltet kun hadde plass til en kule. Dette var en IQ oppgave, som dessverre ikke alle tok. Finaleoppgaven var ikke elendig, kun folk som ikke var smarte nok. Alle oppgavene i boksen denne sesongen har hatt en vri, og når dette også er tilfelle i siste oppgaven, så kaller noen det dårlig fordi de ikke skjønte oppgaven. Selv er jeg glad for at de tørr å gjøre oppgaver kompliserte, slik at det krever litt av TV seerne, og at de ikke fordummer oppgavene i frykt for at folk skal kalle det dårlig i etterkant fordi de ikke hadde forutsetningene til å forstå oppgaven. Nei, en oppgaven er ikke dårlig, fordi man ikke er smart nok. Kaller man denne oppgaven dårlig, viser man kun at man ikke forsto oppgaven selv, og det er i utgangspunktet ikke oppgaven sin feil ✌️ Endret 1. mai av Blueberrymuffin 4 2
Sauehode Skrevet 1. mai #202 Skrevet 1. mai Jeg skjønner egentlig ikke poenget med boksen. Altså hvorfor må de komme ut av en boks? Det er jo nesten ingen sjokkoppgaver. Føler årets sesong har bært preg av at oppgavene deres er å finne ut hva oppgaven er. Ikke at de blir overrasket over å dette ut til nye locations som man tenker kanskje boksens funksjon er. De var feks tre ganger i den fabrikken. Hva er vitsen med boksen for å dra dit. 1 2
Babyface Skrevet 1. mai #203 Skrevet 1. mai Blueberrymuffin skrev (14 timer siden): Det var ikke en surrete oppgave, oppgaven var i grunn helt genial. Bare spillerne som var igjen som ikke var så flinke, så deltagerne var surrete, ikke oppgaven. Jeg forsto opplegget ganske fort. Det var om å gjøre å få en annen spillers ball fort ned, samtidig som man måtte ta risken med å være nære bunnen selv, for å få et forsprang når det kun var to baller igjen. Skrek til TVen når Kasper var først og presterte å trykke sin egen farge. Var ganske tydelig på hvordan banen var konstruert, hva som var poenget. At Kasper (eller seere) ikke klarer å se hvordan sklien funger gjør ikke oppgaven surrete. For oss som liker logiske oppgaver og taktiske spill så var dette en suveren oppgave, iværtfall i min bok Finalen var bygget slik at det skulle være mest mulig taktikk, og det tror jeg vi hadde fått om deltagere som Erik eller Sofie hadde stått igjen til slutt, for tror de hadde skjønt poenget. Derfor synd at ikke en eller begge av de hadde stått igjen i finalen. Det var om å gjøre å få en annen spiller fort ned, uten å selv spille safe. For hvis man fikk en annen spiller ut, men spilte safe selv, så ville man i runde to gitt bort førsteplassen. Et genialt opplegg om man faktisk forsto oppgaven fra start. Enig, oppgaven var ikke vanskelig å forstå. 1
lin Skrevet 1. mai #204 Skrevet 1. mai Gøy finale 👍😃 Har ikke Emil snakka om at han bodde i USA i barndommen? 3
Anonym90059005 Skrevet 2. mai #205 Skrevet 2. mai (endret) Blueberrymuffin skrev (22 timer siden): Jeg skjønte det før Mats ga hintet. Vi så en sklie med et nedfelt som hadde en hodeskalle, som tydelig har plass til en kule, og åpenbart betyr at man dør/ryker ut om kulen havner nede i feltet. I tillegg til at de i traileren fra episoden før fokuserte på skriften «den første skal bli den siste». At nummer to vant var også åpenbart, da nedfeltet kun hadde plass til en kule. Dette var en IQ oppgave, som dessverre ikke alle tok. Finaleoppgaven var ikke elendig, kun folk som ikke var smarte nok. Alle oppgavene i boksen denne sesongen har hatt en vri, og når dette også er tilfelle i siste oppgaven, så kaller noen det dårlig fordi de ikke skjønte oppgaven. Selv er jeg glad for at de tørr å gjøre oppgaver kompliserte, slik at det krever litt av TV seerne, og at de ikke fordummer oppgavene i frykt for at folk skal kalle det dårlig i etterkant fordi de ikke hadde forutsetningene til å forstå oppgaven. Nei, en oppgaven er ikke dårlig, fordi man ikke er smart nok. Kaller man denne oppgaven dårlig, viser man kun at man ikke forsto oppgaven selv, og det er i utgangspunktet ikke oppgaven sin feil ✌️ Nettopp, du så en trailer på forhånd hvor de fokuserte på den teksten. Og du så kameraet fokuserte på sklien med den hodeskallen. Det er noe helt anderledes enn de som stresset løper rundt der og prøver å forstå opplegget, og hvor den naturlige tanken er å bli ferdig først. Jeg mener de bommer på oppgaven når ingen i finalen skjønte den fullt ut, det ble ingen spenning og vi gikk glipp av dramatikken/taktikken hvor de kunne trykket på hverandres knapper. Selv ikke etter Kasper røyk ut var jo Emil sikker på om han vant eller ikke. Alt disse momentene tyder på at produksjonen bommet med finaleoppgaven. Endret 2. mai av Anonym90059005 5 2
LibertyNoCap Skrevet 2. mai #206 Skrevet 2. mai Anonym90059005 skrev (40 minutter siden): Nettopp, du så en trailer på forhånd hvor de fokuserte på den teksten. Og du så kameraet fokuserte på sklien med den hodeskallen. Det er noe helt anderledes enn de som stresset løper rundt der og prøver å forstå opplegget, og hvor den naturlige tanken er å bli ferdig først. Jeg mener de bommer på oppgaven når ingen i finalen skjønte den fullt ut, det ble ingen spenning og vi gikk glipp av dramatikken/taktikken hvor de kunne trykket på hverandres knapper. Selv ikke etter Kasper røyk ut var jo Emil sikker på om han vant eller ikke. Alt disse momentene tyder på at produksjonen bommet med finaleoppgaven. Men Emil skjønte at man ikke skulle være først? Er han et geni han da? Kasper stresset seg opp når han ikke såg walkietalkien, og fikk tunnelsyn for å ta igjen de andre. Enig i at det hadde blitt mere intenst om de jobbet for å sende hverandre sin ball ned først. Om alle hadde skjønt oppgaven er jeg redd for at Kasper ville røket først pågrunn av allianser uansett. Som ville svekket konkuransen like mye eller mer fra mitt perspektiv. Men det er sånn Boksen konkurransene fungerer, litt ferdigheter, litt stresshåndtering, mye tilfeldigheter. 4 1
Anonym90059005 Skrevet 2. mai #207 Skrevet 2. mai LibertyNoCap skrev (3 timer siden): Men Emil skjønte at man ikke skulle være først? Er han et geni han da? Kasper stresset seg opp når han ikke såg walkietalkien, og fikk tunnelsyn for å ta igjen de andre. Enig i at det hadde blitt mere intenst om de jobbet for å sende hverandre sin ball ned først. Om alle hadde skjønt oppgaven er jeg redd for at Kasper ville røket først pågrunn av allianser uansett. Som ville svekket konkuransen like mye eller mer fra mitt perspektiv. Men det er sånn Boksen konkurransene fungerer, litt ferdigheter, litt stresshåndtering, mye tilfeldigheter. Han skjønte det ja, men han skjønte ikke at han kunne trykket på Kasper sin knapp. Han skjønte heller ikke om han faktisk ble nr 1 eller 2. Sier ikke at oppgaven er umulig å skjønne, sier bare at som finaleoppgave funket den ikke helt når ingen fattet hva de skulle gjøre. Syns ikke de traff med oppgaven. 4
Beneath the Moon Skrevet 2. mai #208 Skrevet 2. mai Velfortjent seier til Emil, har heiet på han side starten. En fin fyr tvers igjennom. 4 2
Ludovica- Skrevet 2. mai #209 Skrevet 2. mai Jeg syns finaleoppgaven var litt kjedelig. Dvs jeg merket at jeg zoomet litt ut. 6 2
makkapakka Skrevet 2. mai #210 Skrevet 2. mai Klarte ikke helt å sette meg ned for å se siste episode, enda det var finale og jeg har sett alle episodene før. Gikk forbi en og to ganger mens tvn sto på, spolet tilbake for å se hvorfor Kasper var først i mål og kom på 3.plass, og for å få med meg at det var nr 2 og 3 som vant, syns det ble litt feil, men sånn er nå boksen! 1
Mollebolle Skrevet 3. mai #211 Skrevet 3. mai Ludovica- skrev (21 timer siden): Jeg syns finaleoppgaven var litt kjedelig. Dvs jeg merket at jeg zoomet litt ut. Helt enig! Jeg spolte meg gjennom slutten 🙄 2
ElectricScum Skrevet 4. mai #212 Skrevet 4. mai Synes det var ufortjent at Kasper ikke vant. Han har vært overlegen i de fleste øvelser, selv med alle ulemper han har fått. Jeg synes det var irriterende at de atter en gang legger opp til at det er en fordel å ha allianser for å kunne hevde seg i siste oppgave. Fort gjort at Kasper kunne endt opp uten en eneste hjelper og Emil med fem. Heldigvis ble det ikke en slik skjevfordeling, men konseptet suger uansett. Ikke nok med det, men så kan ikke Morten dy seg fra å gjemme walkie talkien fra Kasper for å legge inn en ekstra snublefelle for han, og selvsagt vil det bidra til enda mer stress for Kasper. Nok en gang skal man premieres for å være kjip i stedet for at alle får likt utgangspunkt. At Kasper overså finta som Mads hadde lagt inn var uheldig, for han har tidligere vært den første til å få teften for slike feller. Han var suveren gjennom hele oppgaven. Da er det surt og lite fortjent surrehue-Morten med sine to virrehøns, som knapt klarte rote seg frem til én eneste sjetong i aller siste øyeblikk, cruiser inn til en andreplass. 11 2
Anonym90059005 Skrevet 5. mai #213 Skrevet 5. mai ElectricScum skrev (På 4.5.2026 den 10.12): Synes det var ufortjent at Kasper ikke vant. Han har vært overlegen i de fleste øvelser, selv med alle ulemper han har fått. Jeg synes det var irriterende at de atter en gang legger opp til at det er en fordel å ha allianser for å kunne hevde seg i siste oppgave. Fort gjort at Kasper kunne endt opp uten en eneste hjelper og Emil med fem. Heldigvis ble det ikke en slik skjevfordeling, men konseptet suger uansett. Ikke nok med det, men så kan ikke Morten dy seg fra å gjemme walkie talkien fra Kasper for å legge inn en ekstra snublefelle for han, og selvsagt vil det bidra til enda mer stress for Kasper. Nok en gang skal man premieres for å være kjip i stedet for at alle får likt utgangspunkt. At Kasper overså finta som Mads hadde lagt inn var uheldig, for han har tidligere vært den første til å få teften for slike feller. Han var suveren gjennom hele oppgaven. Da er det surt og lite fortjent surrehue-Morten med sine to virrehøns, som knapt klarte rote seg frem til én eneste sjetong i aller siste øyeblikk, cruiser inn til en andreplass. Ja, det at Morten kunne gjemme hans Walkie talkie var litt spesielt, trodde det var avklart på forhånd at sabotasje ikke er lov, eventuelt hvor går grensen? Og plutselig bare hang den på korrekt plass igjen... Kunne Kasper tatt med seg de andre sine walkier og kasta de på sjøen liksom. Merkelig at de tillot Morten å gjemme den. Ellers enig i alt du skriver. 5
MissStiles Skrevet 6. mai #214 Skrevet 6. mai Jeg har ikke fått sett de siste episodene før nå, og den finalen da. Synes det er helt greit at Emil vant. Han fulgte med, Kasper gjorde det for fort, og Morten… ja.. der gikk det for sakte igjen. Kasper hadde også fortjent å vinne men Emil forsto oppgaven og da vant han! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå