Gå til innhold

Klokkeslett barnebursdag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke bare en helg når 15 unger skal feire bursdagen sin ila året. Hvis alle velger lørdag eller søndag, så er det 15 helger der man ikke kan reise bort gitt at man prioriterer å gå i bursdag. 

Anonymkode: dd0d9...d67

Ble plutselig glad for at jeg nesten ikke har slektninger rundt meg, men hvis jeg måtte delta ville jeg nok foretrukket søndag kl 13. 

Anonymkode: c215d...82f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater barnebursdag i helgene, av hele mitt hjerte. Syns det er noe oppriktig satanistisk med de som på død og liv skal ødelegge en lørdag for hele klassen 😅 Burde ikke vært lov spør du meg. Jeg vil gjøre ALT annet enn å sitte i timesvis og småpjatte med de andre foreldrene, når vi for en gangs skyld har fri og kan gjøre andre ting/kose oss som familie. 

I klassen til eldste kjører vi 17-18.30 på en ukedag. Vært sånn for alle, i alle år. Har aldri vært diskutert felles at vi skulle gjøre det sånn, det har bare blitt sånn. Og det er helt perfekt spør du meg. Ingen grunn til at det trenger vare lenger, og helgene blir ikke ødelagt. 

Anonymkode: b10ff...d31

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hater barnebursdag i helgene, av hele mitt hjerte. Syns det er noe oppriktig satanistisk med de som på død og liv skal ødelegge en lørdag for hele klassen 😅 Burde ikke vært lov spør du meg. Jeg vil gjøre ALT annet enn å sitte i timesvis og småpjatte med de andre foreldrene, når vi for en gangs skyld har fri og kan gjøre andre ting/kose oss som familie. 

I klassen til eldste kjører vi 17-18.30 på en ukedag. Vært sånn for alle, i alle år. Har aldri vært diskutert felles at vi skulle gjøre det sånn, det har bare blitt sånn. Og det er helt perfekt spør du meg. Ingen grunn til at det trenger vare lenger, og helgene blir ikke ødelagt. 

Jeg hater barnebursdag i ukedagene etter jobb. Synes det er noe oppriktelig satanisk med de som på død og liv skal ødelegge den  allerede sprengte tiden en har på ettermiddagen for hele klassen 😅. Burde ikke være lov spør du meg. Jeg vil gjør ALT annet en å stresse hjem fra jobb for å rekke det, eller enda verre de dagene jeg ikke har sluttet enda og må bytte tjenester med andre eller tigge besteforeldre om hjelp. Vil heller hjem og kose oss som familie og ha bursdagene i helgen hvor det er masse tid.

Anonymkode: d0ee5...bf1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mens for andre er dette ett mareritt. Jeg hadde aldri arrangert noe som helst etter jobb i ukedagene. Da trenger vi som familie tid til å hente oss inn til neste dag.

Anonymkode: e77d8...d62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hater barnebursdag i ukedagene etter jobb. Synes det er noe oppriktelig satanisk med de som på død og liv skal ødelegge den  allerede sprengte tiden en har på ettermiddagen for hele klassen 😅. Burde ikke være lov spør du meg. Jeg vil gjør ALT annet en å stresse hjem fra jobb for å rekke det, eller enda verre de dagene jeg ikke har sluttet enda og må bytte tjenester med andre eller tigge besteforeldre om hjelp. Vil heller hjem og kose oss som familie og ha bursdagene i helgen hvor det er masse tid.

Anonymkode: d0ee5...bf1

Veldig morsomt.. Kreativt innlegg 😝 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mens for andre er dette ett mareritt. Jeg hadde aldri arrangert noe som helst etter jobb i ukedagene. Da trenger vi som familie tid til å hente oss inn til neste dag.

Ja vi er ulike... Vi har det ikke så travelt om ettermiddagene, så barnebursdag på en onsdag gjør meg ingenting. Men helgene vil vi ha fri 😅

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om dere blir så slitne etter en dag på skole og jobb at barna ikke orker halvannen time i bursdag, da må jeg jo si jeg stusser på kapasiteten (men nå kan det jo være noen diagnoser du ikke nevner da).

Mine barn orket både idrett etter skole, samt å leke med venner etter skole. Ei heller har jeg måtte være med i bursdager når barna har vært i bursdag, så for min del har det ikke betydd noe fra eller til. Om man har problemer med å rekke det, kan man vel gardere seg med andre foreldre som ikke har noe problem med få det til. Om jeg måtte plukket opp en eller tre på Sfo for å orde de klare til bursdagsfeiring, og kjøre de i bursdag  hadde ikke kostet meg en kalori.

Anonymkode: 2a5f6...6e9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bursdag er stor stas for mange barn. Trist at noe barna gleder seg til blir redusert til en plage og et irritasjonsmoment for de voksne 😢

Er vel heller ikke vanlig at foreldre er med og sitter i selskapet fra barna er 6-7 år gamle? En av oss har vært med når de feiret 5-års dager (og noen få som startet med å invitere til 4-årsdag). Men etter det har vi bare fulgt og hentet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (4 minutter siden):

Bursdag er stor stas for mange barn. Trist at noe barna gleder seg til blir redusert til en plage og et irritasjonsmoment for de voksne 😢

Er vel heller ikke vanlig at foreldre er med og sitter i selskapet fra barna er 6-7 år gamle? En av oss har vært med når de feiret 5-års dager (og noen få som startet med å invitere til 4-årsdag). Men etter det har vi bare fulgt og hentet. 

Når du har 34 bursdager i løpet av året, og brorparten skal ha det lørdag formiddag.. Ja, da er det litt irriterende. Men som de aller fleste voksne så er ikke dette noe man snakker høyt om. Og det er jo ikke barnas feil at foreldrene velger å legge selskapet på en lørdag kl 13.

• Liker 1
Skrevet
Sandie skrev (7 minutter siden):

Enig. Syns det er koselig jeg. Helga blir da ikke ødelagt for barnet som gleder seg til å gå i bursdag iallefall

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om dere blir så slitne etter en dag på skole og jobb at barna ikke orker halvannen time i bursdag, da må jeg jo si jeg stusser på kapasiteten (men nå kan det jo være noen diagnoser du ikke nevner da).

Mine barn orket både idrett etter skole, samt å leke med venner etter skole. Ei heller har jeg måtte være med i bursdager når barna har vært i bursdag, så for min del har det ikke betydd noe fra eller til. Om man har problemer med å rekke det, kan man vel gardere seg med andre foreldre som ikke har noe problem med få det til. Om jeg måtte plukket opp en eller tre på Sfo for å orde de klare til bursdagsfeiring, og kjøre de i bursdag  hadde ikke kostet meg en kalori.

Det er jo ikke lite stress å pynte og gjøre i stand til bursdag rett etter jobb og så har man kanskje en halvtime på seg?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (6 minutter siden):

Ja barnebursdag syns jeg faktisk er en plage. Det er grusomt, både å delta i og å arrangere selv, faktisk noe jeg gruer meg til hver gang. Viser ikke det for ungene selvsagt, men det syns jeg. Familieselskap er mye hyggeligere selv om det er flere unger involvert der for vår del enn klassebursdag 😅 

Her er det vanlig. Blir kalt "bonding mellom foreldre" som er et (tulle)tiltak for hele skolen som FAU har kommet på. Kanskje meningen min hadde endret seg hadde jeg sluppet å sitte og smile og chitchat'e med folk jeg ikke har noe til felles med 🤷🏽‍♀️ Men enn så lenge er barnebursdag en plage, og særlig når helgene skal ødelegges av det 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja barnebursdag syns jeg faktisk er en plage. Det er grusomt, både å delta i og å arrangere selv, faktisk noe jeg gruer meg til hver gang. Viser ikke det for ungene selvsagt, men det syns jeg. Familieselskap er mye hyggeligere selv om det er flere unger involvert der for vår del enn klassebursdag 😅 

Her er det vanlig. Blir kalt "bonding mellom foreldre" som er et (tulle)tiltak for hele skolen som FAU har kommet på. Kanskje meningen min hadde endret seg hadde jeg sluppet å sitte og smile og chitchat'e med folk jeg ikke har noe til felles med 🤷🏽‍♀️ Men enn så lenge er barnebursdag en plage, og særlig når helgene skal ødelegges av det 😅

Hvorfor fikk du barn da om det er så grusomt og fælt? Og du kan ho droppe barna av i bursdagen og gå hjem og hente når de er ferdig

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke lite stress å pynte og gjøre i stand til bursdag rett etter jobb og så har man kanskje en halvtime på seg?

Om jeg skal ha selskap her hjemme på en hverdag etter jobb, så er jeg heldigvis så god på å planlegge at alt er klart før jeg drar på jobb. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om jeg skal ha selskap her hjemme på en hverdag etter jobb, så er jeg heldigvis så god på å planlegge at alt er klart før jeg drar på jobb. 

Maten da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fikk du barn da om det er så grusomt og fælt?

Så om man misliker barnebursdager, så skal man ikke få barn? hehe, heldigvis har vi hatt det veldig bra opp gjennom til tross for barnebursdager altså. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Maten da?

ja, den kan ikke gjøres klar ? 

Det gjør jeg jo med vanlig middag om jeg vet jeg har dårlig tid også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Hvorfor fikk du barn da om det er så grusomt og fælt? Og du kan ho droppe barna av i bursdagen og gå hjem og hente når de er ferdig

Fordi barnebursdag er det eneste ved å ha barn? Nå er du bare useriøs.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Etter skolen på fredager er helt genialt. Helgebursdager er noe herk. 

Anonymkode: 6b8c2...c1c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Fordi barnebursdag er det eneste ved å ha barn? Nå er du bare useriøs.

Det er en stor del av det i småskolen da... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

ja, den kan ikke gjøres klar ? 

Det gjør jeg jo med vanlig middag om jeg vet jeg har dårlig tid også.

Og så må man gjerne dusje og være presentabel og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...