Gå til innhold

Klokkeslett barnebursdag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når klokken synes dere det er best å ha eller gå i barnebursdag, 6 årsdag.

Anonymkode: 176a5...0e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi begynt å ha bursdager litt tidlig i helgene. Type 12.00 - 13:30. Eller 11.30 - 13.00. Det har slått veldig an - da er ungene uthvilte, bursdagsbarnet har ikke gått hele dagen å bare ventet, de som er avhengig av Adhd medisiner har fortsatt god effekt av den.

Også går det også an å ha ettermiddagsfeiring med familien samme dag om man vil det. 

I ukedagene har det også vært noen som praktiserer å ha det rett etter skolen, fra 12.40 til 15.00 - da bor gjerne bursdagsbarnet slik at man kan gå i flokk. Kan være litt tidlig å hente klokka 15.00 for endel, så den er kanskje ikke så "universal". 

Anonymkode: 6a87e...038

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket tidspunkt?

17.00 er fint

Anonymkode: 7b020...e7a

• Liker 2
Skrevet

Her så var det ofte rett etter skolen,ble med bursdag barnet rett hjem. Og til ca 18.

I helg ofte fra 12 til 14/15 tiden eller 16 til 18 ut fra om det var ute i naturen, hjemme eller på lekeland/bowling

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde i helg, kl 12-14. Vi hadde utebursdag i januar, så det var fint å ha det mens det var lyst og sol. 😅

Anonymkode: 58107...7c0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg kunne velge hadde det blitt søndag klokken 13

Anonymkode: d0ee5...bf1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har stort sett alltid fra 12-14 på lørdager. Det som passer best

Anonymkode: e77d8...d62

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har stort sett hatt det hverdag, eller på søndager rundt kl 17-17. Da slipper man at folk må sette av helgen sin til å feire bursdag. Og er de på hytta, så kan de event dra litt tidligere på søndag. Har alltid mislikt de som tar bursdagene på lørdag midt på dagen. Da ødelegger det for all mulige planer.

Anonymkode: 2a5f6...6e9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når klokken synes dere det er best å ha eller gå i barnebursdag, 6 årsdag.

Anonymkode: 176a5...0e1

13-15 hadde vi. Andre pleier å ha 12-14. Min unge var i en bursdag en gang jeg syns var vel tidlig. 11-13.

Men er en del som har på ettermiddag og. I lekeland var vi en gang fra kl 17- 19

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her har vi begynt å ha bursdager litt tidlig i helgene. Type 12.00 - 13:30. Eller 11.30 - 13.00. Det har slått veldig an - da er ungene uthvilte, bursdagsbarnet har ikke gått hele dagen å bare ventet, de som er avhengig av Adhd medisiner har fortsatt god effekt av den.

Også går det også an å ha ettermiddagsfeiring med familien samme dag om man vil det. 

I ukedagene har det også vært noen som praktiserer å ha det rett etter skolen, fra 12.40 til 15.00 - da bor gjerne bursdagsbarnet slik at man kan gå i flokk. Kan være litt tidlig å hente klokka 15.00 for endel, så den er kanskje ikke så "universal". 

Anonymkode: 6a87e...038

Åh serr? Hadde aldri giddet å arrangere bursdag rett etter skolen. Slitsomt å gå i bursdag og da men sliten unge og foreldre som har hasta hjem etter jobb.bsyns man burde holde bursdagsfeiringer til helg når man har fri

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har stort sett hatt det hverdag, eller på søndager rundt kl 17-17. Da slipper man at folk må sette av helgen sin til å feire bursdag. Og er de på hytta, så kan de event dra litt tidligere på søndag. Har alltid mislikt de som tar bursdagene på lørdag midt på dagen. Da ødelegger det for all mulige planer.

Man klarer seg en helg uten hyttetur...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke bare en helg når 15 unger skal feire bursdagen sin ila året. Hvis alle velger lørdag eller søndag, så er det 15 helger der man ikke kan reise bort gitt at man prioriterer å gå i bursdag. 

Anonymkode: dd0d9...d67

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Når man har to barn (eller fler), så blir det ganske mange helger til slutt, ikke bare den ene helgen ditt barn skal feire. (i klassen til datteren min var de 20 jenter, mens i sønnen min sin klasse var de 14 gutter. I tillegg til alle de bursdagene hvor både gutter og jenter var invitert). 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er vi snart ferdig med barnebursdaget, men må si jeg liker best at det er en ettermiddag i ukedagene (mandag-torsdag). Eventuelt søndag ettermiddag.

Med flere barn så har vi i perioder ikke kunnet reist vekk i helger fordi ett eller flere barn skulle i bursdag (ja, vi prioriterer bursdager), og når det blir helg etter helg.... ja da blir man litt låst.

Så vi har alltid kjørt barneselskap i ukedager slik at flest mulig har hatt anledning til å komme.

Anonymkode: 537b6...00d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Klokken 10 på en lørdag. Ferdig 12. 

Anonymkode: b0f33...b45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når man har to barn (eller fler), så blir det ganske mange helger til slutt, ikke bare den ene helgen ditt barn skal feire. (i klassen til datteren min var de 20 jenter, mens i sønnen min sin klasse var de 14 gutter. I tillegg til alle de bursdagene hvor både gutter og jenter var invitert). 

Må de gå i alle bursdagene da? Noen ganger går man glipp av ting. Det er en del av livet.

Skrevet

Jeg synes det er best å ha i helgen, og da helst "rett etter lunsj" så man får i ungene litt mat før bursdagen starter. Så helg sånn rundt 12-13-tiden en gang.

Synes det er aller best med søndag når jeg skal arrangere selv, for da har jeg hele lørdagen til rydding og kakebaking. Om jeg ikke skal arrangere selv er lørdag like greit. 

På ettermiddag etter skolen ville ført til mye frafall er jeg redd, noen barn er bare altfor slitne etter skoletid (spesielt diagnosebarn), mens andre enten har aktiviteter selv eller søsken som må kjøres/hentes/ledsages. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bursdag med klassen i skolens gymsal fra 18-1930. Vår blir 8 nå om ti dager. De fleste han har blitt bedt i er fra den samme tiden. Men har også vært i bursdag på en tirsdag (lekeland) kl 17. det ble stress mtp jobb og alt som må ordnes og kjøring på ca 20 min. 

Anonymkode: dde02...29d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må de gå i alle bursdagene da? Noen ganger går man glipp av ting. Det er en del av livet.

Selvsagt er det ikke farlig å gå glipp av ting, vet ikke hvor du leser at jeg skriver at de ikke kan gå glipp av noe-
 Men det er jo synd for bursdagsbarnet når 7 av barna ikke kommer pga tidspunktet. 
Så barnebursdager er noe vi har prioritert, ikke for våre barn skyld, men for for bursdagsbarna.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Syns 12- 14, eller 13-15 på en av helgedagene er best. Etter bhg/skoletid (det første året) er det bare stress, og vanskelig for oss å få til. 

Endret av tussi84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...