AnonymBruker Skrevet 3. februar #21 Skrevet 3. februar Beloved skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er best å ha i helgen, og da helst "rett etter lunsj" så man får i ungene litt mat før bursdagen starter. Så helg sånn rundt 12-13-tiden en gang. Synes det er aller best med søndag når jeg skal arrangere selv, for da har jeg hele lørdagen til rydding og kakebaking. Om jeg ikke skal arrangere selv er lørdag like greit. På ettermiddag etter skolen ville ført til mye frafall er jeg redd, noen barn er bare altfor slitne etter skoletid (spesielt diagnosebarn), mens andre enten har aktiviteter selv eller søsken som må kjøres/hentes/ledsages. Den erfaringen sitter ikke vi med her (Nå er vi ferdige med slikt da). . De aller fleste dropper en trening den dagen for å gå i bursdag, og de færreste blir så slitne etter skolen at de ikke orker å gå i bursdag. Har man søsken som må kjøres, så avtaler man vel bare med andre foreldre i klassen? Frafallet har absolutt vært størst på bursdager på lørdag formiddag. Anonymkode: 2a5f6...6e9 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar #22 Skrevet 3. februar Beloved skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er best å ha i helgen, og da helst "rett etter lunsj" så man får i ungene litt mat før bursdagen starter. Så helg sånn rundt 12-13-tiden en gang. Synes det er aller best med søndag når jeg skal arrangere selv, for da har jeg hele lørdagen til rydding og kakebaking. Om jeg ikke skal arrangere selv er lørdag like greit. På ettermiddag etter skolen ville ført til mye frafall er jeg redd, noen barn er bare altfor slitne etter skoletid (spesielt diagnosebarn), mens andre enten har aktiviteter selv eller søsken som må kjøres/hentes/ledsages. Nå går vårt i 2.trinn og aldri opplevd at det er frafall etter skolen. Og hvis noen trenger skyss til bursdagen, så er klassen flinke til å hjelpe hverandre med det. Anonymkode: dde02...29d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #23 Skrevet 3. februar Synes søndag 13-15 eller noe sånt er fint. Mulig å planlegge greit rundt, litt enklere for hyttefolk som kan ofre noen timer og nok tid til eventuelle forberedelser. Spyr for øvrig at formuleringen «når klokken». Anonymkode: 961d3...5b9 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #24 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Den erfaringen sitter ikke vi med her (Nå er vi ferdige med slikt da). . De aller fleste dropper en trening den dagen for å gå i bursdag, og de færreste blir så slitne etter skolen at de ikke orker å gå i bursdag. Har man søsken som må kjøres, så avtaler man vel bare med andre foreldre i klassen? Frafallet har absolutt vært størst på bursdager på lørdag formiddag. Anonymkode: 2a5f6...6e9 Samme erfaring her! Anonymkode: 8655e...84c
AnonymBruker Skrevet 3. februar #25 Skrevet 3. februar Søndag tidlig ettermiddag. Vi er heldigvis ferdig med det styret der, men for vår del vsr det søndag tidlig ettermiddag som fungerte best. Folk rakk hytta, man kunne gjøre klart i løpet av helgen, barna var uthvilt- ja i heletatt perfekt tidspunkt. Jeg HATA de som insisterte på at lørdag kl 10 var passende. Som B menneske liker jeg (og hele familien) å ta det med ro i helgene. Å stresse seg avgårde for å treffe folk kl 10 en lørdag er bare så pyton som det kan få blitt. Hoiing og skriking og løping- blæh 👀🤬 Anonymkode: da34a...d54 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #26 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man har to barn (eller fler), så blir det ganske mange helger til slutt, ikke bare den ene helgen ditt barn skal feire. (i klassen til datteren min var de 20 jenter, mens i sønnen min sin klasse var de 14 gutter. I tillegg til alle de bursdagene hvor både gutter og jenter var invitert). Anonymkode: 2a5f6...6e9 Hvordan makter dere småbarnsforeldre alt dette? Selv blir jeg deppa av et og annet programforpliktet familieselskap skal komme i veien for min slække-helg hvor jeg gjør hva jeg vil. Hver gang jeg snubler over slike tråder kjenner jeg på en utrolig lettelse over å ha valgt et liv uten barn. All kudos til dere. Helt ærlig. Kudos herfra til evigheten. Anonymkode: f1f0e...29e
Maleficenta Skrevet 3. februar #27 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan makter dere småbarnsforeldre alt dette? Selv blir jeg deppa av et og annet programforpliktet familieselskap skal komme i veien for min slække-helg hvor jeg gjør hva jeg vil. Hver gang jeg snubler over slike tråder kjenner jeg på en utrolig lettelse over å ha valgt et liv uten barn. All kudos til dere. Helt ærlig. Kudos herfra til evigheten. Anonymkode: f1f0e...29e Syns det er koselig jeg. Ungene gleder seg veldig til dette og har det kjekt og du kan jo slacke uten problemer etter du har droppa barnet av i selskapet og det blir det i to timer 2
Maleficenta Skrevet 3. februar #28 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke bare en helg når 15 unger skal feire bursdagen sin ila året. Hvis alle velger lørdag eller søndag, så er det 15 helger der man ikke kan reise bort gitt at man prioriterer å gå i bursdag. Anonymkode: dd0d9...d67 I min gutt din klasse er det ikke så mange gutter og det er mest vanlig med guttebursdsg og jente bursdag hos oss så blir ikke mer enn 9 bursdager da. Kanskje litt fler da det er noen få som ber hele klassen.
AnonymBruker Skrevet 3. februar #29 Skrevet 3. februar Her er det ofte flere som feirer sammen og da er det hele klassen. I november var det 5 barn sammen i en felles feiring. Og da er det 4 ganger man ikke trenger og dra. Guttungen feiret sin med 4 andre i fjor. I år ville han ha guttebursdag på skolen. Anonymkode: dde02...29d
AnonymBruker Skrevet 3. februar #30 Skrevet 3. februar 16-18 er fint. Ikke i helg, da er det få som kommer rundt her i hvertfall. Anonymkode: b8954...651 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #31 Skrevet 3. februar Maleficenta skrev (9 minutter siden): I min gutt din klasse er det ikke så mange gutter og det er mest vanlig med guttebursdsg og jente bursdag hos oss så blir ikke mer enn 9 bursdager da. Kanskje litt fler da det er noen få som ber hele klassen. 9 helger er ganske mye, om man jobber helg i tillegg det blir få helger å kunne reise bort. Anonymkode: b8954...651 1 3
Sandie Skrevet 3. februar #32 Skrevet 3. februar tussi84 skrev (50 minutter siden): Syns 12- 14, eller 13-15 på en av helgedagene er best. Etter bhg/skoletid (det første året) er det bare stress, og vanskelig for oss å få til. Enig i dette. Ble de invitert i bursdager etter barnehagen måtte en av oss ofte avspasere for å rekke å hente de og gjøre de klar hjemme. Det var mange sure og slitne barn i de bursdagene. Vi har pleid å ha det lørdag formiddag eller tidlig ettermiddag og stort sett alle har dukket opp. Det er ikke så mange hyttefolk her vi bor, og fra 1.klasse har de gått sammen 2-3 stk når de feirer bursdager. Bursdag er nok ofte mer populært hos barna enn hytteturer, så jeg ser ikke problemet med å ofre en hyttetur.
AnonymBruker Skrevet 3. februar #33 Skrevet 3. februar Sandie skrev (Akkurat nå): Enig i dette. Ble de invitert i bursdager etter barnehagen måtte en av oss ofte avspasere for å rekke å hente de og gjøre de klar hjemme. Det var mange sure og slitne barn i de bursdagene. Vi har pleid å ha det lørdag formiddag eller tidlig ettermiddag og stort sett alle har dukket opp. Det er ikke så mange hyttefolk her vi bor, og fra 1.klasse har de gått sammen 2-3 stk når de feirer bursdager. Bursdag er nok ofte mer populært hos barna enn hytteturer, så jeg ser ikke problemet med å ofre en hyttetur. Man ofrer ikke bare én hyttetur om alle feirer i helg Anonymkode: b8954...651 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #34 Skrevet 3. februar Rett etter skolen i ukedagene, eller så tidlig som mulig lørdagene. Anonymkode: b799b...779
Sandie Skrevet 3. februar #35 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man ofrer ikke bare én hyttetur om alle feirer i helg Anonymkode: b8954...651 Skal godt gjøres om absolutt alle feirer i helger og det er vel ikke alle helger i året man er på hytten uansett. Det vil være veldig spesielt. 1
Maleficenta Skrevet 3. februar #36 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rett etter skolen i ukedagene, eller så tidlig som mulig lørdagene. Anonymkode: b799b...779 Hvordan har man tid til å fikse det rett etter jobb?
AnonymBruker Skrevet 3. februar #37 Skrevet 3. februar Maleficenta skrev (1 time siden): Åh serr? Hadde aldri giddet å arrangere bursdag rett etter skolen. Slitsomt å gå i bursdag og da men sliten unge og foreldre som har hasta hjem etter jobb.bsyns man burde holde bursdagsfeiringer til helg når man har fri Vi er forskjellige. Noen ønsker å ha helgen fri for arrangementer, så forstår de som velger i ukedagene også. Veldig kjedelig hvis alle bursdagene kommer i helger, slik at en aldri kan reise på hytten osv. Anonymkode: b799b...779 3
Maleficenta Skrevet 3. februar #38 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 9 helger er ganske mye, om man jobber helg i tillegg det blir få helger å kunne reise bort. Anonymkode: b8954...651 Nå reiser ikke vi bort så mye så ser ikke helt den problemstillingen
Maleficenta Skrevet 3. februar #39 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er forskjellige. Noen ønsker å ha helgen fri for arrangementer, så forstår de som velger i ukedagene også. Veldig kjedelig hvis alle bursdagene kommer i helger, slik at en aldri kan reise på hytten osv. Anonymkode: b799b...779 Hva er det med den jævla hytta egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #40 Skrevet 3. februar Er vel kanskje større sjanse for at det krasjer med idrett og andre aktiviteter i helger. Det har vært en bursdag på lørdag fra 14 og da var det frafall på opptil flere pga håndballkamp. Anonymkode: dde02...29d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå