NordicViking Skrevet 28. februar Forfatter #41 Skrevet 28. februar (endret) Bidraget fra Serbia er klart. Det er Lavina med sangen 'Kraj mene'. (LINK) ... Endret 2. mars av NordicViking Ny link. 1
NordicViking Skrevet 28. februar Forfatter #42 Skrevet 28. februar (endret) Bidraget fra Bulgaria er klart. Det er Dara med sangen 'Bangaranga'. (LINK) ... Endret 28. februar av NordicViking Lagt til ny link.
NordicViking Skrevet 1. mars Forfatter #43 Skrevet 1. mars NordicViking skrev (2 timer siden): Det finske bidraget ble klart i kveld. Storfavorittene Linda Lampenius & Pete Parkkonen vant en knusende seier. De skal nå representere Finland i Wien med sangen 'Liekinheitin'. (LINK) ... Det er ikke ofte jeg lar meg begeistre av låter som deltar i Eurovision-finalen. De siste 10 årene er det bare en håndfull bidrag som kommer inn på min egen private favoritt-liste. Det er hhv. Måneskin (2021), Käärijä (2023), Baby Lasagna (2024) og KAJ (2025). Og i år kommer Linda Lampenius & Pete Parkkonen fra Finland inn på denne lista. I år er det 20 år siden Finland fikk sin første - og hittil eneste - seier i Eurovision. De var nær ved å vinne i 2023, men nådde ikke helt opp. Kan 2026 endelig bli Finlands år? Jeg tror at årets finske bidrag vil være med og knive om seieren helt til slutt. Dette bidraget er noe av det beste jeg har hørt på lenge, og jeg er ikke den eneste som føler det slik. Mange Eurovision YouTubere er fra seg av begeistring over dette bidraget. Linda Lampenius & Pete Parkkonen vant en knusende seier i den finske finalen, og fikk den høyeste poengscoren noen sinne - til og med bedre enn Käärijä i 2023. (LINK) Den offisielle videoen hadde samlet opp hele 2,5 millioner visninger på YouTube FØR finalen. Det er mer enn noen annen artist i hele Eurovision-universet i år. Og det er imponerende. Det store spenningsmomentet var hvordan de ville gjøre det live på scenen, og de bestod med glans. Så nå er det bare å glede seg til finalen i Wien den 16. mai. Finland er min favoritt i år. 🤍💙🤍 ... Live fra den finske finalen: 2 2
NordicViking Skrevet 1. mars Forfatter #44 Skrevet 1. mars (endret) Sanremo-festivalen i Italia er over, og vinneren ble Sal Da Vinci med sangen 'Per sempre sì'. Han vil få tilbud om å representere Italia i Eurovision. En beslutning vil bli tatt de nærmeste dagene. (LINK) EDIT: Sal Da Vinci har nå bekreftet at han vil representere Italia i Eurovision 2026. Dermed er det italienske bidraget klart. ... Endret 13. mars av NordicViking Ny link.
NordicViking Skrevet 1. mars Forfatter #45 Skrevet 1. mars Bidraget fra Australia er klart. Det er Delta Goodrem med sangen 'Eclipse'. (LINK) ... 1 2
Blått Skrevet 1. mars #46 Skrevet 1. mars NordicViking skrev (58 minutter siden): Bidraget fra Australia er klart. Det er Delta Goodrem med sangen 'Eclipse'. (LINK) ... Har ikke hørt denne sangen, men jeg så navnet og kjente det kriblet i kroppen 🥹 husker henne fra jeg var ung, så mange herlige sanger ❤️🥹 1
Blått Skrevet 1. mars #47 Skrevet 1. mars NordicViking skrev (På 25.2.2026 den 18.06): Sanremo-festivalen er i gang i Italia. De startet tirsdag, og vil holde det gående til lørdag. Da blir det finale, hvor vinneren får tilbud om å representere Italia i Eurovision. (LINK) 🟩⬜🟥 Tusen takk for alle de flotte oppdateringene du gjør i denne tråden. Setter veldig stor pris på det 🥰🫶 3
NordicViking Skrevet 4. mars Forfatter #48 Skrevet 4. mars (endret) Bidraget fra Romania er klart. Det er Alexandra Căpitănescu med sangen 'Choke Me'. (LINK) ... Endret 13. mars av NordicViking Ny link. 2
NordicViking Skrevet 5. mars Forfatter #49 Skrevet 5. mars (endret) Bidraget fra Israel er klart. Det er Noam Bettan med sangen 'Michelle'. (LINK) ... Endret 5. mars av NordicViking Ny link. 2
NordicViking Skrevet 6. mars Forfatter #50 Skrevet 6. mars Bidraget fra Storbritannia er klart. Det er Look Mum No Computer med sangen 'Eins, Zwei, Drei'. (LINK) ...
NordicViking Skrevet 6. mars Forfatter #51 Skrevet 6. mars Bidraget fra Frankrike er klart. Det er Monroe med sangen 'Regarde'. (LINK) ... 1
NordicViking Skrevet 7. mars Forfatter #52 Skrevet 7. mars (endret) Bidraget fra San Marino er klart. Det er Senhit med sangen 'Superstar'. (LINK) (Boy George var med og skrev sangen, og synger noen få strofer helt på slutten - via video) ... Endret 13. mars av NordicViking Ny link.
NordicViking Skrevet 7. mars Forfatter #53 Skrevet 7. mars I dag er det finale i tre land: Polen, Portugal og Sverige. I Melodifestivalen i Sverige er det 12 artister som kjemper om seieren. Den store favoritten er Felicia med sangen 'My System'. Personlig så har jeg litt sans for Lilla Al-Fadji med sangen 'Delulu'. Noen vil kanskje kalle dette en 'tullelåt', men jeg synes den er ganske artig. Vi husker jo KAJ fra i fjor og deres 'tullelåt'. Nå er ikke Lilla Al-Fadji noen ny KAJ, og jeg tviler på at han når høyt opp, men det blir høy allsangfaktor her. Finalen kan ses gratis på SVTPlay fra klokken 20:00. 😁 .. https://eurovisionworld.com/national/sweden/melodifestivalen-2026#final 2
NordicViking Skrevet 7. mars Forfatter #54 Skrevet 7. mars (endret) Melodifestivalen er slutt, og bidraget fra Sverige er klart. Det er Felicia med sangen 'My System'. (LINK) ... Endret 8. mars av NordicViking Ny link. 4
NordicViking Skrevet 8. mars Forfatter #55 Skrevet 8. mars (endret) Bidraget fra Portugal er klart. Det er Bandidos do Cante med sangen 'Rosa'. (LINK) ... Endret 9. mars av NordicViking Ny link.
NordicViking Skrevet 8. mars Forfatter #56 Skrevet 8. mars Bidraget fra Polen er klart. Det er Alicja med sangen 'Pray'. (LINK) ...
NordicViking Skrevet 9. mars Forfatter #57 Skrevet 9. mars Bidraget fra Aserbajdsjan er klart. Det er Jiva med sangen 'Just Go'. (LINK) ...
Nevian Skrevet 12. mars #58 Skrevet 12. mars Fy fader, beaten i Sverige sin sitter som et skudd ass! 2
Børste Skrevet 13. mars #59 Skrevet 13. mars Nevian skrev (7 timer siden): Fy fader, beaten i Sverige sin sitter som et skudd ass! Ja, skikkelig bra😃👏👏
NordicViking Skrevet 13. mars Forfatter #60 Skrevet 13. mars Bidraget fra Tsjekkia er klart. Det er Daniel Žižka med sangen 'Crossroads'. (LINK) ... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå