Gå til innhold

Kutta ut sukker. Dette skjedde

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sa jo at det kan godt være forskjellig diagnose bare med samme navn 

Anonymkode: 2ec8f...a42

Nei, absolutt ikke: de symptomene du nevner skjer ikke med det jeg har. Hvordan det du har oppstod er også helt annerledes enn hvordan det jeg har kan oppstå - det finnes flere måter, men ingen av de er det du nevner.  

Endret av katties
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 37, kvinne. Kutta i utgangspunktet bakst og sjokolade og is og slikt, kutta ikke alle produkter som har sukker i seg som ketchup osv. Er normalvektig 

Anonymkode: eca7a...1dc

Hva erstattet du det med? Og ketchup inneholder kanskje 20% tilsatt sukker. Personlig tror jeg at mye av den gode effekten folk kan få av å kutte ut sukker, kommer i virkeligheten fra at de kutter ut ferdigprodukter.

Anonymkode: 740c9...788

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

Nei, absolutt ikke: de symptomene du nevner skjer ikke med det jeg har. Hvordan det oppstår er også helt annerledes enn hvordan det jeg har oppstår - det finnes flere måter, men ingen av de er det du nevner.  

Nå har jeg aldri hatt noen symptomer på det og hvordan det oppstår er som sagt forskjellige fra person til person, hvordan det kan oppstå for andre vet jeg ikke om jeg har kun lest om det som var relevant for meg og kan fortsatt lite om det 

Uansett så er det ikke deg eller meg denne tråden handler om men ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva erstattet du det med? Og ketchup inneholder kanskje 20% tilsatt sukker. Personlig tror jeg at mye av den gode effekten folk kan få av å kutte ut sukker, kommer i virkeligheten fra at de kutter ut ferdigprodukter.

Bare en liten notis. Det finnes ketchup uten tilsatt sukker. Men den smaker høgg😆

Anonymkode: c4131...d2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun sa jo at hun ikke har kutte ut ketchup og man får ketchup uten sukker. Man får det meste i dag uten sukker borsett fra tomatpurre det har jeg ikke sett uten 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har jeg aldri hatt noen symptomer på det og hvordan det oppstår er som sagt forskjellige fra person til person, hvordan det kan oppstå for andre vet jeg ikke om jeg har kun lest om det som var relevant for meg og kan fortsatt lite om det 

Dere har jo ikke samme sykdom...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare en liten notis. Det finnes ketchup uten tilsatt sukker. Men den smaker høgg😆

Jeg syns den smaker som vanlig ketchup, det og si at sukkerfri eller lett produkter ikke er godt sittet nok mest i hode 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nettopp, denne tråden handler om det TS spurte om, og den autoimmune sykdommen jeg har forsvant når jeg kutta ut sukker. Legen min var også veldig overrasket da han hadde lest om det før, men ikke selv opplevd å se resultatene av å kutte sukker sterkt. Så min erfaring er fortsatt: i mitt tilfelle så stoppet utviklingen av en autoimmun sykdom når jeg reduserte sukker til veldig små mengder.  I tillegg er energien min jevnere enn før gjennom dagen. Altså: ikke lignende erfaringer - hos meg skjedde det ting. Noen av de tingene som skjedde var ikke noe jeg kunne føle, men de var veldig detekterbare på blodtest. 

Endret av katties
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere har jo ikke samme sykdom...

Jeg vet det har du vondt for det??..

Skrevet

Jeg syns den smaker som vanlig ketchup, det og si at sukkerfri eller lett produkter ikke er godt sittet nok mest i hode 

Spiser mye sukkerfritt jeg, altså. Men ketchupen liker jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun sa jo at hun ikke har kutte ut ketchup og man får ketchup uten sukker. Man får det meste i dag uten sukker borsett fra tomatpurre det har jeg ikke sett uten 

Hva med å bare kverne tomater på boks? Blir litt tynnere kanskje, men uten sukker?

Skrevet

Jeg vet det har du vondt for det??..

Ble du sur?

Skrevet
katties skrev (1 minutt siden):

Nettopp, denne tråden handler om det TS spurte om, og den autoimmune sykdommen jeg har forsvant når jeg kutta ut sukker. Legen min var også veldig overrasket da han hadde lest om det før, men ikke selv opplevd å se resultatene av å kutte sukker sterkt. Så min erfaring er fortsatt: i mitt tilfelle så stoppet utviklingen av en autoimmun sykdom når jeg reduserte sukker til veldig små mengder. 

Men det er jo heller ikke relevant når ts ikke har den sykdommen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan bestille på nett ser jeg, men det er jo litt tiltak hvis man trenger den idag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan bestille på nett ser jeg, men det er jo litt tiltak hvis man trenger den idag.

Nå tror jeg få tallet spiser det hver dag så da har det lite å si for kosten 

Skrevet

Nå tror jeg få tallet spiser det hver dag så da har det lite å si for kosten 

Ja, det er sant. Bare påpeker at det finnes, hvis man vil ha det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Finnes ikke brunost uten sukker. 

Skrevet
cafflatte skrev (2 minutter siden):

Ok det er ikke  sikkert at hun spiser det 

Ts forsvant 

Skrevet
cafflatte skrev (3 minutter siden):

Kun melkesukker.

Melk.no

Brunost er ikke tilsatt sukker

Stadig blir brunosten trukket frem som sukkerbombe og sammenlignet med søte pålegg som sjokoladepålegg. For å avlive en myte først som sist: Brunost inneholder ikke tilsatt sukker. Den inneholder naturlig sukker i form av laktose (melkesukker). 

• Nyttig 2
Skrevet

Folk som har hatt et moderat forhold til sukker, vil jo heller ikke merke store forskjeller…. 

Anonymkode: 6d099...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...