AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #21 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor gammel er du? Hvor mye spiste du før? Snakker vi masse sjokolade og greier, eller vanlig mat som inneholder sukker? Må vite utgangspunktet ditt for å kunne forstå 🙂 Anonymkode: d48e7...5bb Jeg er 37, kvinne. Kutta i utgangspunktet bakst og sjokolade og is og slikt, kutta ikke alle produkter som har sukker i seg som ketchup osv. Er normalvektig Anonymkode: eca7a...1dc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #22 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kuttet ut sukker. Ved å ikke drikke alkohol i helgene, gikk jeg ned 15 kilo på få uker. Anonymkode: 68267...c37 Smart, jeg drikker veldig lite alkohol, kanskje et par glass i mnd Anonymkode: eca7a...1dc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #23 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja jeg har også den erfaringen. Men greia er at da har du fortsatt en fungerende insulinregulering. Fortsetter du å spise mye sukker så kan du få forverret helse med tiden, og insulinresistens. Anonymkode: 6349a...b75 Jeg spiser ikke mye sukker! men jeg spiser litt i helgene og nå og da. Anonymkode: eca7a...1dc
BeepBoop Skrevet 22. desember 2025 #24 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke hvis man spiser ordentlige mat Jeg selv er overvektig og har lavt blodsukker og spiser bare ordentlige mat Anonymkode: 2ec8f...a42 Normalt sett så trenger ingen å spise sukker for å opprettholde normalt blodsukker. Du skjønner sikkert at jeg snakket om folk som ikke har diabetes, insulinresistens el. men normale friske mennesker. Når det er sagt, du har sikkert gått til lege for å finne ut hva ditt problem er, og bør følge rådene legen har gitt deg i ditt spesielle tilfelle. Du er unntaket her, ikke regelen. 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #25 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er 37, kvinne. Kutta i utgangspunktet bakst og sjokolade og is og slikt, kutta ikke alle produkter som har sukker i seg som ketchup osv. Er normalvektig Anonymkode: eca7a...1dc Men hvorfor i alle dager skal du ned i vekt når du sier du er normal vektig??🙈 Anonymkode: 2ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #26 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vel jeg har lavt blodsukker Tror du virkelig folk ikke kan få det? Da trenger du virkelig å lese deg opp en god del Anonymkode: 2ec8f...a42 At det er noe galt med metabolismen i akkurat din kropp betyr da virkelig ikke at mennesker, som en generell regel, trenger å spise sukker. Hjelpes. Anonymkode: 7db36...89d 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #27 Skrevet 22. desember 2025 BeepBoop skrev (3 minutter siden): Normalt sett så trenger ingen å spise sukker for å opprettholde normalt blodsukker. Du skjønner sikkert at jeg snakket om folk som ikke har diabetes, insulinresistens el. men normale friske mennesker. Når det er sagt, du har sikkert gått til lege for å finne ut hva ditt problem er, og bør følge rådene legen har gitt deg i ditt spesielle tilfelle. Du er unntaket her, ikke regelen. Vel ifølge energi fysiologi på avdelingen for sykelig overvektig anbefaler å ikke kutte ut sukker og alle andre leger jeg har vært hos, så tror nok dem har mye mer kunnskap om det og ja selvfølgelig vet jeg det gjelder dem som ikke har diabetes det er overhode ikke noe jeg har Anonymkode: 2ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #28 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At det er noe galt med metabolismen i akkurat din kropp betyr da virkelig ikke at mennesker, som en generell regel, trenger å spise sukker. Hjelpes. Anonymkode: 7db36...89d Hjelpes kan du si som tror du vet så mye bedre enn fagfolk 🤣😂😂 Anonymkode: 2ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #29 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Smart, jeg drikker veldig lite alkohol, kanskje et par glass i mnd Anonymkode: eca7a...1dc Herre min så du vil at man skal bli alkoholiker for å gå ned i vekt? Å hvis ts er den som sa at hn er normalvektig er det virkelig ingen grunn for å gå ned i vekt Anonymkode: 2ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #30 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Så rart. Jeg opplevde mer stabilt blodsukker, mindre cravings, mindre oppblåst, mer energi og gikk ned flere kilo. Anonymkode: c4131...d2a Samme her. Kuttet alt tilsatt sukker 1. oktober, og har til nå gått ned 5 kg til tross for overgangsalder og lavt stoffskifte. Har ikke endret på noe annet, trener like mye/lite som før og spiser helt vanlig mat. Anonymkode: cce15...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #31 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alt er farlig om dagen. Spis og lev som du vil. Kroppen trenger litt sukker. Anonymkode: 3c491...e15 Det er helt sant! Anonymkode: 2ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #32 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herre min så du vil at man skal bli alkoholiker for å gå ned i vekt? Å hvis ts er den som sa at hn er normalvektig er det virkelig ingen grunn for å gå ned i vekt Anonymkode: 2ec8f...a42 Tror du må lese kommentaren en gang til. Her anbefales det minst mulig alkohol. Alkohol er en kaloribombe, og er absolutt det første man må kutte for å gå ned i vekt. Anonymkode: 68267...c37 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #33 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingenting! Ikke gikk jeg ned i vekt, ikke følte jeg meg bedre eller mer opplagt. Hører jo så mye om dette farlige sukkeret, men jeg merket nada på kroppen etter to mnd uten. Noen med lignende opplevelser? Anonymkode: eca7a...1dc Merker vel forskjell på prøvene på hos legen? Blodsukkeret ditt er sikkert endret, osv. Anonymkode: 25f0e...2be 1
BeepBoop Skrevet 22. desember 2025 #34 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel ifølge energi fysiologi på avdelingen for sykelig overvektig anbefaler å ikke kutte ut sukker og alle andre leger jeg har vært hos, så tror nok dem har mye mer kunnskap om det og ja selvfølgelig vet jeg det gjelder dem som ikke har diabetes det er overhode ikke noe jeg har Anonymkode: 2ec8f...a42 Jo, men nå snakker vi ikke om sykelige overvektige med insulinresistens eller lignende tilstander, som du tydeligvis har siden du sliter med blodsukkeret. Normale mennesker trenger fortsatt ikke å spise sukker, det er da ikke noe å krangle på. Du sier jo selv at du vet det. Når det er sagt så er det vanvittig mye uvitenhet når det gjelder overvekt hos leger. Jeg gikk selv ned 75 kg på 11 måneder. Jeg fikk beskjed av flere leger om å kutte ut sukker helt. For meg var det det lureste jeg noensinne har gjort. Jeg var insulinresistent da jeg begynte (de aller fleste med sykelig overvekt er det), men det forsvant fort med kiloene. 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #35 Skrevet 22. desember 2025 Ts du har jo sagt at du er normalvektig så hvorfor i alle dager ønsker du å gå ned i vekt da? Snakk med legen din du begynner å få et farlig syns på vekt Anonymkode: 2ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #36 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingenting! Ikke gikk jeg ned i vekt, ikke følte jeg meg bedre eller mer opplagt. Hører jo så mye om dette farlige sukkeret, men jeg merket nada på kroppen etter to mnd uten. Noen med lignende opplevelser? Anonymkode: eca7a...1dc Samme her! Gikk uten sukker et helt år og det viste seg ikke på vekta. Jeg ble faktisk kun deprimert…. Anonymkode: 52d02...73c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #37 Skrevet 22. desember 2025 BeepBoop skrev (2 minutter siden): Jo, men nå snakker vi ikke om sykelige overvektige med insulinresistens eller lignende tilstander, som du tydeligvis har siden du sliter med blodsukkeret. Normale mennesker trenger fortsatt ikke å spise sukker, det er da ikke noe å krangle på. Du sier jo selv at du vet det. Når det er sagt så er det vanvittig mye uvitenhet når det gjelder overvekt hos leger. Jeg gikk selv ned 75 kg på 11 måneder. Jeg fikk beskjed av flere leger om å kutte ut sukker helt. For meg var det det lureste jeg noensinne har gjort. Jeg var insulinresistent da jeg begynte (de aller fleste med sykelig overvekt er det), men det forsvant fort med kiloene. Men da er det sikkert mange år siden du fikk den beskjeden å det kommer stadig vekk ny kunnskap og jeg har heller aldri vært så stor som det du var Uansett så er det ingen grunn for at ts trenger å kutte det ut for å gå ned i vekt når hun har normal bmi, det er jo noe av det viktigste å fokusere på tenker jeg at hun bør snakke med en lege som kan gi info på en mer trygg måte Anonymkode: 2ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #38 Skrevet 22. desember 2025 Jeg spiste mye godis. Gikk ikke opp et gram. Så kom overgangsalder lavt stoffskifte etc. Og gikk voldsomt opp på kort tid. Har klart å stoppe det med lavkarbo. Men går ikke ned Anonymkode: 1db0f...941
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #39 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spiste mye godis. Gikk ikke opp et gram. Så kom overgangsalder lavt stoffskifte etc. Og gikk voldsomt opp på kort tid. Har klart å stoppe det med lavkarbo. Men går ikke ned Anonymkode: 1db0f...941 Men ts skal ikke ned i vekt hun har normal bmi Anonymkode: 2ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #40 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Merker vel forskjell på prøvene på hos legen? Blodsukkeret ditt er sikkert endret, osv. Anonymkode: 25f0e...2be Blodsukkeret mitt var veldig fint fra før!:) har ikke testet etter de to mnd uten Anonymkode: eca7a...1dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå