Gå til innhold

Kutta ut sukker. Dette skjedde

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samme her! Gikk uten sukker et helt år og det viste seg ikke på vekta. Jeg ble faktisk kun deprimert….

Anonymkode: 52d02...73c

Hehe, ta her! Så merkelig egentlig, min konklusjon er at kroppen min tåler litt sukker:) 

Anonymkode: eca7a...1dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hjelpes kan du si som tror du vet så mye bedre enn fagfolk 🤣😂😂

Anonymkode: 2ec8f...a42

Jeg er selv en fagperson. Selvsagt.

Anonymkode: 7db36...89d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blodsukkeret mitt var veldig fint fra før!:) har ikke testet etter de to mnd uten 

Ts hvorfor sier du at du vil ned i vekt? Du har jo sagt at du har normal bmi så det du holder på med nå er farlig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kuttet ut sukker. Ved å ikke drikke alkohol i helgene, gikk jeg ned 15 kilo på få uker.

Anonymkode: 68267...c37

Jeg tar meg noen øl og kanskje en drink eller to, hver dag. Kuttet ut i 7 uker. Merket ingen forskjell på humør, energi eller søvn osv. 

Anonymkode: 7a64c...64c

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men ts skal ikke ned i vekt hun har normal bmi 

Folk med normal bmi trenger heller ikke tilsatt sukker. Sukker er ikke noe man trenger for å leve, er du sugen på noe søtt, spis frukt. 

Anonymkode: 58162...5b8

• Liker 3
Skrevet

Jeg er selv en fagperson. Selvsagt.

Javel håper virkelig ikke det er innenfor dette temaet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts hvorfor sier du at du vil ned i vekt? Du har jo sagt at du har normal bmi så det du holder på med nå er farlig 

Jeg er i øvre del av normal bmi, lyst å gå ned 4-5 kg:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk med normal bmi trenger heller ikke tilsatt sukker. Sukker er ikke noe man trenger for å leve, er du sugen på noe søtt, spis frukt. 

Anonymkode: 58162...5b8

Sukker er en veldig liten del av det som er viktig å fokusere på nå når ts har et veldig farlig syn på vekt 

Det eneste som er viktig nå er at ts kommer seg til lege så fort som mulig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel jeg har lavt blodsukker

Tror du virkelig folk ikke kan få det? Da trenger du virkelig å lese deg opp en god del 

Hæ? Man kan få lavt blodsukker, men man får det opp på normalnivå med helt vanlig kosthold. Du trenger ikke gå inn for å spise sukker for å få opp blodsukkeret.

For å få det over normalnivå kan man spise masse sukker og gjerne over tid slik at man til slutt sitter med forhøyet langtidssukker. 

Anonymkode: e709e...878

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i øvre del av normal bmi, lyst å gå ned 4-5 kg:)

Men det er ikke noen grunn for å gå ned i vekt for det 

Vær fornøyd med den vekta du har nå 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tar meg noen øl og kanskje en drink eller to, hver dag. Kuttet ut i 7 uker. Merket ingen forskjell på humør, energi eller søvn osv. 

Anonymkode: 7a64c...64c

Vekt da?

Skrevet

Hæ? Man kan få lavt blodsukker, men man får det opp på normalnivå med helt vanlig kosthold. Du trenger ikke gå inn for å spise sukker for å få opp blodsukkeret.

For å få det over normalnivå kan man spise masse sukker og gjerne over tid slik at man til slutt sitter med forhøyet langtidssukker. 

Anonymkode: e709e...878

Jeg har normalt kosthold nå Men når der ble målt for noen år siden så hadde jeg ikke det å spise faktisk en del usunt også rett føre prøven ble tatt og den var da lavt langtidssukker, selv med mye diabetes i familien og var gravid 

Jeg har forsatt lavt blodsukker nå og blir svimmel når det er lavt 

Skal på ny kontroll om noen mnd 

Skrevet

Jeg fikk diabetes 2 og måtte kutte ut sukker og ellers være streng med karbohydrater (og mettet fett), kutte ut kunstig søtning og trene mye.

Vel, jeg har gått ned enormt i vekt, og blodsukkeret er helt ekstremt bra (ikke under grensa, altså).  Men, jeg føler meg svimmel, sliten, kvalm, kraftløs, aldri skikkelig "mett i hodet"/tilfreds, har et enormt sukkersug, opplever matstøy konstant og føler meg stappet i magen etter hvert måltid.  Jeg bruker ikke medisiner og har aldri gått på ozempic/wegovy.

Anonymkode: d4c8f...667

Skrevet

Jeg fikk diabetes 2 og måtte kutte ut sukker og ellers være streng med karbohydrater (og mettet fett), kutte ut kunstig søtning og trene mye.

Vel, jeg har gått ned enormt i vekt, og blodsukkeret er helt ekstremt bra (ikke under grensa, altså).  Men, jeg føler meg svimmel, sliten, kvalm, kraftløs, aldri skikkelig "mett i hodet"/tilfreds, har et enormt sukkersug, opplever matstøy konstant og føler meg stappet i magen etter hvert måltid.  Jeg bruker ikke medisiner og har aldri gått på ozempic/wegovy.

Anonymkode: d4c8f...667

Men du bruker vel medisiner for selve diabetes? 

Å jeg har aldri hørt at dem med diabetes 2 får beskjed om å kutte søtsaker, ingen jeg vet om med det har kuttet det ut, en syns jeg trøkker i seg litt vel mye godt hele tiden selv om hun fikk diabetes for ca 1 år siden og sier det er helt greit så lenge hun tar medisiner 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Javel håper virkelig ikke det er innenfor dette temaet 

Selvsagt er det det. Hvilken relevans skulle det ha å nevne det om ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det det. Hvilken relevans skulle det ha å nevne det om ikke?

Fikk ikke inntrykk av at det var innenfor dette temaet med dine svar 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kuttet ut sukker. Ved å ikke drikke alkohol i helgene, gikk jeg ned 15 kilo på få uker.

Herregud, hvor tørst har du vært liksom... tullprat fra ende til annen...

Anonymkode: b10ab...ed1

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingenting! Ikke gikk jeg ned i vekt, ikke følte jeg meg bedre eller mer opplagt. Hører jo så mye om dette farlige sukkeret, men jeg merket nada på kroppen etter to mnd uten. Noen med lignende opplevelser? 

Du har ikke kuttet ut sukker, noe du allerede har bekreftet.

Så hva spiste du før på en vanlig dag og hva spiser du nå?

Anonymkode: ca493...b0c

Skrevet

Men deg er heller ikke anbefalt å kutte det ut helt 

Er det ingen på kg som skjønner at det ikke er bra med for lavt blodsukker? 

Man trenger faktisk fett og sukker i kosten men i små mengder 

Men trenger ikke sukker i kosten hvis man ellers spiser et balansert kosthold med både karbohydrater, fett og proteiner. Hvor har du dette fra?

Sånn ellers så trenger man faktisk en del fett i kostholdet. Faktisk så mye som mellom 25-40%, men da helst umettet fett.

Karbohydrater er sukker.

De omdannes i alle fall til glukose druesukker, fruktsukker eller galaktose) i siste instans, med unntak av kostfiber, som omdannes til kortkjedede fettsyrer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At det er noe galt med metabolismen i akkurat din kropp betyr da virkelig ikke at mennesker, som en generell regel, trenger å spise sukker.

Hjelpes.

Ikke meg du svarer, men jeg synes det er ekstremt å kutte ut alt sukker. Vi trenger f.eks. frukt hver dag.

Da jeg gikk ned i vekt, fokuserte jeg på sunt kosthold, (kalorier inn/ut). Kuttet ikke ut sunne matgrupper. Frukt og bær er vitamin og fiberrike matvarer som også inneholder viktige antioksidanter og mineraler.

Dette ekstreme lavkarbo kostholdet til enkelte har gått helt over styr. 

Anonymkode: 28e2c...b2f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...