Gå til innhold

Kutta ut sukker. Dette skjedde

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Herregud, hvor tørst har du vært liksom... tullprat fra ende til annen...

Anonymkode: b10ab...ed1

Det er rundt 200 kalorier i en halvliter øl. Drikker man en 6 pakning i løpet av en helg, så blir det litt. Blir ofte mer enn en 6 pakning også, om man går skikkelig på fylla.

Anonymkode: 68267...c37

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er rundt 200 kalorier i en halvliter øl. Drikker man en 6 pakning i løpet av en helg, så blir det litt. Blir ofte mer enn en 6 pakning også, om man går skikkelig på fylla.

To glass rødvin utgjør også ganske mange kalorier.

• Nyttig 1
Skrevet

Jegg kutta det ut i en stund, og en autoimmun sykdom forsvant. En type sykdom som jeg ikke har sett at i det hele tatt er assosiert med aukerinntak. Jeg spiste ikke fryktelig mye sukker til vanlig heller, men når jeg kutta det omtrent ut fullstendig så hadde jeg plutselig ikke antistoffer dor sykdommen i blodet. Det tok en del mer rid enn 3 måneder da. 

På kort sikt så har jeg alltid merket mer energi og jevnere energinivå gjennom dagen.

Ellers så er det ikke hvilke som helst mengder sukker som er farlige: å spise for mye er dårlig, og spesielt om man  beveger seg lite. Og så er mye av det det forårsaker langsiktige ting - slik som aldring: hele kroppen eldes fortere med sukker, inkludert hjernen. De fleste opplever ikke demens før de er i 70-80-årene, etter et langt liv med dårlige vaner.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
katties skrev (9 minutter siden):

Jegg kutta det ut i en stund, og en autoimmun sykdom forsvant. En type sykdom som jeg ikke har sett at i det hele tatt er assosiert med aukerinntak. Jeg spiste ikke fryktelig mye sukker til vanlig heller, men når jeg kutta det omtrent ut fullstendig så hadde jeg plutselig ikke antistoffer dor sykdommen i blodet. Det tok en del mer rid enn 3 måneder da. 

På kort sikt så har jeg alltid merket mer energi og jevnere energinivå gjennom dagen.

Ellers så er det ikke hvilke som helst mengder sukker som er farlige: å spise for mye er dårlig, og spesielt om man  beveger seg lite. Og så er mye av det det forårsaker langsiktige ting - slik som aldring: hele kroppen eldes fortere med sukker, inkludert hjernen. De fleste opplever ikke demens før de er i 70-80-årene, etter et langt liv med dårlige vaner.  

Den sykdommen har ingen ting med sukker å gjøre jeg har det selv 

Ikke har jeg noe dårlig energi nå med bedre kosthold eller før når den ikke var noe bra 

Anonymkode: 2ec8f...a42

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du bruker vel medisiner for selve diabetes? 

Å jeg har aldri hørt at dem med diabetes 2 får beskjed om å kutte søtsaker, ingen jeg vet om med det har kuttet det ut, en syns jeg trøkker i seg litt vel mye godt hele tiden selv om hun fikk diabetes for ca 1 år siden og sier det er helt greit så lenge hun tar medisiner 

Nei, jeg bruker ingen diabetesmedisiner. Man kan holde det i sjakk med kosthold og trening, men da er det ikke plass til mye søtsaker. Ernæringsfysiolog sa til og med på et kurs jeg var på at vi måtte telle antall bær (10 blåbær om dagen var maks, eventuelt 1 drue...) SÅ streng er ikke jeg, altså, men jeg kommer nok unna med litt mer karbohydrater fordi jeg trener så mye. Jeg vet om diabetikere som helst ikke spiser rå gulrot eller paprika, altså, fordi de inneholder foe mye karboer.

Anonymkode: d4c8f...667

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Den sykdommen har ingen ting med sukker å gjøre jeg har det selv 

Ikke har jeg noe dårlig energi nå med bedre kosthold eller før når den ikke var noe bra 

Og hvilken sykdom tror du det er da? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg bruker ingen diabetesmedisiner. Man kan holde det i sjakk med kosthold og trening, men da er det ikke plass til mye søtsaker. Ernæringsfysiolog sa til og med på et kurs jeg var på at vi måtte telle antall bær (10 blåbær om dagen var maks, eventuelt 1 drue...) SÅ streng er ikke jeg, altså, men jeg kommer nok unna med litt mer karbohydrater fordi jeg trener så mye. Jeg vet om diabetikere som helst ikke spiser rå gulrot eller paprika, altså, fordi de inneholder foe mye karboer.

Anonymkode: d4c8f...667

Okei da hadde jeg heller valgt medisiner for å kunne ha mer avslappet forhold til mat 

Å jeg har alderi hørt om noen med diabetes 2 går til eneringsfyiolog, jeg har bare hørt dem får all info fra fastlege. Ikke har det vært snakk om trening heller 

Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

Og hvilken sykdom tror du det er da? 

Jeg har det jo selv så jeg vet hva det er 

Det er mange forskjellige grunner for at man får det, jeg fikk det siden cellegiften angrep beinmargen, antistoff sykdommen gjør sånn at blodet blir tykker så det er lettere å få blodpropp og spontanabort 

Med blodfortynnende så går det helt fint å leve helt normalt liv 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har det jo selv så jeg vet hva det er 

Det er mange forskjellige grunner for at man får det, jeg fikk det siden cellegiften angrep beinmargen, antistoff sykdommen gjør sånn at blodet blir tykker så det er lettere å få blodpropp og spontanabort 

Med blodfortynnende så går det helt fint å leve helt normalt liv 

Høres lite greit ut 😕 Men nei, helt feil sykdom. Det jeg har må også medisinere, men det er veldig variabelt hvor godt utfallet er. Man kan leve med det hele livet, så lenge man får medisin. Uten medisin stenger kroppen sakte ned. 

Endret av katties
  • Liker 1
Skrevet
katties skrev (13 minutter siden):

Høres lite greit ut 😕 Men nei, helt feil sykdom. Det jeg har må også medisinere, men det er veldig variabelt hvor godt utfallet er. Man kan leve med det hele livet, så lenge man får medisin. Uten medisin stenger kroppen sakte ned. 

Men det heter jo det samme 

Jeg har hatte i ca 2år før det ble oppdaget, så det er ikke lenge siden dem fant ut av det 

Det blir tatt mye prøver fremover og dem har sagt at di tror det nok ikke kommer til å endre seg men holder det stabilt med medisiner 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatte i ca 2år før det ble oppdaget, så det er ikke lenge siden dem fant ut av det 

Det blir tatt mye prøver fremover og dem har sagt at di tror det nok ikke kommer til å endre seg men holder det stabilt med medisiner 

Nei, det er definitivt ikke det samme. 

• Liker 1
Skrevet
katties skrev (Akkurat nå):

Nei, det er definitivt ikke det samme. 

Nei vel trenger ikke bli sur 

Det har det samme navnet så da tenker man jo at det er det samme 

For allt jeg vet kan det være forskjellig varianter av det , det vet jeg ikke jeg har ikke satt meg så mye inn i det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Autoimmune sykdommer er en sekkebetegnelse på mange forskjellige diagnoser. Fellestrekket er at kroppens immunforsvar går til angrep på egen kropps celler og/eller vev. 

Anonymkode: 4526a...337

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Autoimmune sykdommer er en sekkebetegnelse på mange forskjellige diagnoser. Fellestrekket er at kroppens immunforsvar går til angrep på egen kropps celler og/eller vev. 

Nemlig. Jeg har to forskjellige autoimmune sykdommer, det er kun en fellesbetegnelse på det du sier her.

Anonymkode: c4131...d2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei vel trenger ikke bli sur 

Det har det samme navnet så da tenker man jo at det er det samme 

For allt jeg vet kan det være forskjellig varianter av det , det vet jeg ikke jeg har ikke satt meg så mye inn i det 

Jeg er ikke sur - jeg svarer bare det som er tilfellet: vi har ikke den samme sykdommen. Det er merkelig at du påstår at vi har det da, spesielt når jeg sier at det ikke er tilfellet, og at jeg er sikker på det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan godt hende, jeg har bare fått det ene navnet av legen og når jeg har søkt det opp så har det stemt iforhold til min sykdom 

Skrevet
katties skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke sur - jeg svarer bare det som er tilfellet: vi har ikke den samme sykdommen. Det er merkelig at du påstår at vi har det da, spesielt når jeg sier at det ikke er tilfellet, og at jeg er sikker på det. 

Jeg sa jo at det kan godt være forskjellig diagnose bare med samme navn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan godt hende, jeg har bare fått det ene navnet av legen og når jeg har søkt det opp så har det stemt iforhold til min sykdom 

Eksempler på autoimmune sykdommer:

Diabetes type 1

Leddgikt

MS

Psoriasis 

Lupus

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eksempler på autoimmune sykdommer:

Diabetes type 1

Leddgikt

MS

Psoriasis 

Lupus

Cøliaki er også en autoimmun sykdom. Tenker diett har mye og si her.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sa jo at det kan godt være forskjellig diagnose bare med samme navn 

Sykdommen din heter jo ikke autoimmun, den er autoimmun.

Anonymkode: c4131...d2a

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...