Pawn Hearts Skrevet 2. desember 2025 #41 Skrevet 2. desember 2025 Det er litt trist at postbudet snart er historie, men jeg er med på det selv: All offentlig post kommer elektronisk, og jeg har sagt nei takk til uadressert reklame. Julekortutvekslingen er også en helt annen enn i gamle dager; de fleste julehilsenene går som SMS eller epost eller via Facebook/Messenger, og de nærmeste prater jeg med i telefonen om jeg ikke feirer sammen med dem. Egentlig mottar jeg ikke stort annet enn menighetsbladet (rett i søpla), fagforeningsblekka og tiggerbrev fra SOS Barnebyer og Flyktningehjelpen (ja da, dere skal få, men vent til desemberlønninga har kommet!). Derfor lå det, som vanlig, ingenting i postkassa i dag. Og det vil antakelig være like tomt i morgen.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #42 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 0.09): Reklame--som gikk rett i papirdunken. Anonymkode: 6452c...11b Skaff et nei takk til reklame klistremerke? Gratis hos posten. Jeg fikk en pakke 👏🏼 Anonymkode: 1f814...f4e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #44 Skrevet 2. desember 2025 Pawn Hearts skrev (8 minutter siden): All offentlig post kommer elektronisk Det er ingen forpliktelse. Det er mulig og lov å deaktivere/avslutte Digipost. Det er mulig å reservere seg mot digital post fra kommunen osv. Anonymkode: ded54...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #45 Skrevet 2. desember 2025 tånegla skrev (45 minutter siden): En regning fra Telia på 37.000, heldigvis var den ikke min. Åh nei! Det er mye! Anonymkode: ded54...e2b
Nowayback Skrevet 2. desember 2025 #46 Skrevet 2. desember 2025 Ikke sjekket på noen dager. Ligger sikkert noen regninger der. Vi er jo tross alt i Norge.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #47 Skrevet 2. desember 2025 Maskinfører skrev (På 25.11.2025 den 22.34): Brev fra sjefen 😀 En god melding, da, virker det som? 😊 Anonymkode: 01720...d6d 1
Maskinfører Skrevet 2. desember 2025 #48 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En god melding, da, virker det som? 😊 Anonymkode: 01720...d6d Yepp 😀 han er jo min onkel 😀
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #50 Skrevet 2. desember 2025 Bortsett fra Menighetsbladet ett par ganger i året, og jeg er ikke engang medlem i kirka, er postkassen alltid tom og bare til pynt😀 Anonymkode: 07db3...071
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #52 Skrevet 2. desember 2025 Jeg fikk en pakke fra Solhatt.no. Nye frø, så nå skal jeg sette meg ned og planlegge neste års dyrkesesong 😊 Jeg nyter stort sett vinteren også, hver årstid har sin sjarm, men det er noe spesielt å dyrke frem noe selv, enten det er urter og salat i vinduskarmen, blomster ute eller grønnsaker. Har ikke egen hage, men utrolig hva man kan få frem på lite område og potter i ulike størrelser også 😊 Anbefaler forøvrig å støtte Solhatt! Norge produserer under 1 % av frø vi trenger til egen grønnsaksdyrking. Solhatt driver med egen frøproduksjon, og overskuddet går tilbake i bedrift for å øke produksjonen av norske frø. Dette er ekstremt viktig for selvforsyning og selvberging i fremtiden, og også for å bevare norske arter som ellers ville forsvunnet. Norske arter er tilpasset norske forhold gjennom tiår og hundreår. Et beredskapslager av frø burde vært en naturlig del av alles beredskapslager, selv de uten hage, for det kan være helt avgjørende i lengre kriser. Frø lagret riktig kan vare "evig", og det tar svært lite plass! Anonymkode: 01720...d6d 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #53 Skrevet 2. desember 2025 Maskinfører skrev (7 minutter siden): Yepp 😀 han er jo min onkel 😀 Høres bra ut! 😊 Anonymkode: 01720...d6d 1
Maskinfører Skrevet 2. desember 2025 #54 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres bra ut! 😊 Anonymkode: 01720...d6d Ja var en invitasjon 😀 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #55 Skrevet 2. desember 2025 Maskinfører skrev (10 minutter siden): Ja var en invitasjon 😀 Så koselig, det er jeg glad for på dine vegne! 😊 Anonymkode: 01720...d6d 1
Maskinfører Skrevet 2. desember 2025 #56 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så koselig, det er jeg glad for på dine vegne! 😊 Anonymkode: 01720...d6d Ja få fint 😀 1
Pawn Hearts Skrevet 2. desember 2025 #57 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er ingen forpliktelse. Det er mulig og lov å deaktivere/avslutte Digipost. Det er mulig å reservere seg mot digital post fra kommunen osv. Anonymkode: ded54...e2b Sikkert, men det er jeg ikke interessert i.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #58 Skrevet 2. desember 2025 Lokalavisa. Kommer hver tirsdag og torsdag. Anonymkode: 1ba83...77b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #59 Skrevet 3. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 6.21): Det er veldig mange som gjør det. Unge mennesker også, spesielt unge mennesker. Jeg sender post hver mnd. Det har jeg gjort i årevis. Tidligere med familien, alltid i julen, via postcrossing, med brevvenner hjemme og i utlandet. Jeg er 35. Aldri hørt om postcrossing? Nettside - stats De sender 460.000+ postkort hver mnd. Og mye mer enn det, for det sendes også en utrolig mengde post utenom denne delen av postcrossing. The social value of cards and letters in your private life (på engelsk) Anonymkode: ded54...e2b Der var jeg frelst, sender to kort i morgen og meldte meg inn etter å ha lest dette. Jeg har også profil på Snailmail.com og har skrevet litt brev mtp å finne ett par genuine brevvenner. USA ser ut til å ha mange ivrige brevskrivere, jeg sender dit men ønsker meg egentlig helst faste brevvenner fra ulike land nå. AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 7.14): Det er ganske mye. Ingen sier at det ikke sendes mindre post. Men det er fortsatt mange som sender post. Selv om det aldri blir gjort reklame for det eller noe sånt. Agendamagasin hadde også en fin artikkel om det. 17 nov 2025. https://agendamagasin.no/kommentarer/ikke-drep-budbringeren/ Så mange mennesker er ensomme. Vi må virkelig sende mer post! Anonymkode: ded54...e2b Takk, ja å skrive brev og kort er en fin hobby for oss som ikke har så mange. Håper flere får øynene opp for å bruke posten. Å sammenlikne fysiske brev og kort med mail ol, blir aldri det samme. Anonymkode: 9d712...f2f 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #60 Skrevet 3. desember 2025 Glemte å svare vedr hva som lå i min postkasse nå,- ett tiggerbrev fra en ukjent organisasjon (har ikke tatt meg bryet å ta det inn). Forøvrig sendte jeg 5 postkort til div brevvenner i europa og USA i går og nå sendes det to i morgen til USA. Anonymkode: 9d712...f2f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå