AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #21 Skrevet 25. november 2025 Reklame--som gikk rett i papirdunken. Anonymkode: 6452c...11b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #22 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sender/mottar du ikke brev og postkort til/fra familie, venner eller andre? Anonymkode: ded54...e2b Nei det er det vel ingen som gjør lenger Anonymkode: 1a424...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #23 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei det er det vel ingen som gjør lenger Anonymkode: 1a424...0b2 Mulig den eldste generasjonen gjør det. Jeg har hvert fall ikke fått noe slik siden jeg flytta hjemmefra. Trudde det ikke var vanlig å sende post til hverandre lenger. Jeg ser ikke det behovet. Når sosiale medier kom så kommunisere vi mest der hele verden trur jeg. Anonymkode: 396ff...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #24 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei det er det vel ingen som gjør lenger Anonymkode: 1a424...0b2 Det er veldig mange som gjør det. Unge mennesker også, spesielt unge mennesker. Jeg sender post hver mnd. Det har jeg gjort i årevis. Tidligere med familien, alltid i julen, via postcrossing, med brevvenner hjemme og i utlandet. Jeg er 35. Aldri hørt om postcrossing? Nettside - stats De sender 460.000+ postkort hver mnd. Og mye mer enn det, for det sendes også en utrolig mengde post utenom denne delen av postcrossing. The social value of cards and letters in your private life (på engelsk) Anonymkode: ded54...e2b 3
piggrokken Skrevet 26. november 2025 #25 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er veldig mange som gjør det. Unge mennesker også, spesielt unge mennesker. Jeg sender post hver mnd. Det har jeg gjort i årevis. Tidligere med familien, alltid i julen, via postcrossing, med brevvenner hjemme og i utlandet. Jeg er 35. Aldri hørt om postcrossing? Nettside - stats De sender 460.000+ postkort hver mnd. Og mye mer enn det, for det sendes også en utrolig mengde post utenom denne delen av postcrossing. The social value of cards and letters in your private life (på engelsk) Anonymkode: ded54...e2b Jeg jobbet i posten i mange år. Tro meg - posten er død. Da jeg startet i 1997 brukte vi 2 timer hver dag 14 dager for kun for å sortere julekort. Idag er det redusert med typ 98 prosent. Det blir mer pakker, men konkurrentene tar over, det blir som i Danmark- staten gir opp om noen år. Da jeg startet tenkte jeg en 50 års karriere i verket. Det ble 25. Det vi brukte 8 timer på for i 97, bruker man 10 minutter på nå. Jeg kjenner til postcrossing fordi en på de mange rutene jeg sorterte til drev med det, men jeg sorterte til ca 8x1500 husstander (estimert ca 20k personer) og ÉN person drev med det. Man overlever ikke om man leverer 4 postkort annenhver dag. I postkassa mi lå donaldbladet og 2 blader fra Storbritannia igår. Forutenom blader, får jeg ingenting av brev bortsett fra postkort til jul, ferie og bursdag. Det siste jeg sendte var på fredag, 3 pakker med finnsalg. Er glad for at jeg byttet jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #26 Skrevet 26. november 2025 Har ikke mottatt noe post på flere år. Herlig. Anonymkode: 277d9...5f4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #27 Skrevet 26. november 2025 piggrokken skrev (25 minutter siden): I postkassa mi lå donaldbladet og 2 blader fra Storbritannia igår. Forutenom blader, får jeg ingenting av brev bortsett fra postkort til jul, ferie og bursdag. Det siste jeg sendte var på fredag, 3 pakker med finnsalg. Det er ganske mye. Ingen sier at det ikke sendes mindre post. Men det er fortsatt mange som sender post. Selv om det aldri blir gjort reklame for det eller noe sånt. Agendamagasin hadde også en fin artikkel om det. 17 nov 2025. https://agendamagasin.no/kommentarer/ikke-drep-budbringeren/ Så mange mennesker er ensomme. Vi må virkelig sende mer post! Anonymkode: ded54...e2b 2
piggrokken Skrevet 26. november 2025 #28 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ganske mye. Ingen sier at det ikke sendes mindre post. Men det er fortsatt mange som sender post. Selv om det aldri blir gjort reklame for det eller noe sånt. Agendamagasin hadde også en fin artikkel om det. 17 nov 2025. https://agendamagasin.no/kommentarer/ikke-drep-budbringeren/ Så mange mennesker er ensomme. Vi må virkelig sende mer post! Anonymkode: ded54...e2b Det blir sendt mer pakker, mindre brev. Dette er realiteten. Hadde forstått argumentet ditt for 150 år siden, men idag er det 1000 måter å kommunisere på. Jeg mener, vi klager jo ikke på at det ikke er telegram mer. Samtidig gjør staten det den gjør med de fleste statlige institusjoner for tida: Kutter service, og da folk ikke får den gamle kvaliteten lenger, gidder ikke folk å bruke det mer, og staten klager over at folk bruker det mindre og kutter mer. Mitt lokale navkontor er oppe fra 10 til 14. Folk får beskjed om at de kan ta alt over nettet. Jeg sier selvsagt ikke at det er staten sin feil at vi sender mindre brev, men da det finnes mange andre tilbydere av samme service, er det da skattebetalerne som skal finansiere en ulønnsom bedrift som færre og færre bruker? Jeg sender mye post, og kommer til å bruke de, men gamle dager er over nå. Det kjappeste nettkjøpet mitt fra USA tok 4 dager i 2007. Det kommer ikke til å skje igjen, desverre...
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #29 Skrevet 26. november 2025 piggrokken skrev (21 minutter siden): er det da skattebetalerne som skal finansiere en ulønnsom bedrift som færre og færre bruker To ting blandes sammen her for å manipulere situasjonen. Hvis det er en kommersiell virksomhet, bør du også selge produktet/tjenesten din og annonsere den ordentlig. Hvis det ikke er en kommersiell virksomhet, og du ikke annonserer for produktene/tjenestene, bør du ikke si at den ikke er lønnsom. For det var også aldri meningen. Du klandrer andre for ikke å oppnå et resultat, mens du aldri gjorde noe for å oppnå det resultatet. Denne situasjonen drives frem av myndighetene, som ønsker mer kontroll over all kommunikasjon ved å gjøre den digital. De unngår bevisst å annonsere for posten. De ønsker (med vilje) å stoppe med posten. Som et resultat øker de prisene, leverer på færre dager og gjør alt til noe vanskelig. Slik manipulerer de folk til å sende mindre post. Det er en høna-og-egget-situasjon og manipulerer situasjonen. Men kan vi gå tilbake til hovedtemaet? Takk! For ut fra det jeg har lest, mottar mange fortsatt post. Så det er fortsatt post. Nei, ikke så mye som før, men det er fortsatt mye post. Anonymkode: ded54...e2b 2
piggrokken Skrevet 26. november 2025 #30 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): To ting blandes sammen her for å manipulere situasjonen. Hvis det er en kommersiell virksomhet, bør du også selge produktet/tjenesten din og annonsere den ordentlig. Hvis det ikke er en kommersiell virksomhet, og du ikke annonserer for produktene/tjenestene, bør du ikke si at den ikke er lønnsom. For det var også aldri meningen. Du klandrer andre for ikke å oppnå et resultat, mens du aldri gjorde noe for å oppnå det resultatet. Denne situasjonen drives frem av myndighetene, som ønsker mer kontroll over all kommunikasjon ved å gjøre den digital. De unngår bevisst å annonsere for posten. De ønsker (med vilje) å stoppe med posten. Som et resultat øker de prisene, leverer på færre dager og gjør alt til noe vanskelig. Slik manipulerer de folk til å sende mindre post. Det er en høna-og-egget-situasjon og manipulerer situasjonen. Men kan vi gå tilbake til hovedtemaet? Takk! For ut fra det jeg har lest, mottar mange fortsatt post. Så det er fortsatt post. Nei, ikke så mye som før, men det er fortsatt mye post. Anonymkode: ded54...e2b Trodde dette var et diskusjonsforum, ikke juche-Korea. Uansett, du får tro hva du vil om hva du leser kontra av å høre på en som har drevet med det i et kvart århundre. Tilbake til det jeg sa i mitt første innlegg, det som tok 8 timer i 97, tar knappest 10 minutter nå. De fleste ville fått sjokk om de hadde sett det, og situasjonen bedrer seg ikke. Å finne en ny jobb da landet er i opptur er det lureste jeg har gjort på mange år. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #31 Skrevet 26. november 2025 piggrokken skrev (5 minutter siden): Uansett, du får tro hva du vil om hva du leser kontra av å høre på en som har drevet med det i et kvart århundre. Kanskje du burde lese bedre. Det er ikke alt eller ingenting. (Veldig norsk! Alt eller ingenting!) Ja, det er mindre post, ingen sier at det ikke er sant, men det sendes fortsatt mye post. Det er ikke null/ingenting. Og selvfølgelig kan det bli mer igjen. Men det er jo lett å ignorere alle gode argumenter og muligheter, gjøre absolutt ingenting, og så gråte og klage høyt over at det er mindre post og at det ikke blir bedre. Anonymkode: ded54...e2b 1
piggrokken Skrevet 26. november 2025 #32 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kanskje du burde lese bedre. Det er ikke alt eller ingenting. (Veldig norsk! Alt eller ingenting!) Ja, det er mindre post, ingen sier at det ikke er sant, men det sendes fortsatt mye post. Det er ikke null/ingenting. Og selvfølgelig kan det bli mer igjen. Men det er jo lett å ignorere alle gode argumenter og muligheter, gjøre absolutt ingenting, og så gråte og klage høyt over at det er mindre post og at det ikke blir bedre. Anonymkode: ded54...e2b Jeg har ikke sagt det ikke er noe, jeg sa det minimalt av det som har vært. Å vente på det blir mer post er fånyttes - det eneste som kan få markant økning i posten er om alle teknologiske fremskritt de siste typ 150 årene forsvinner i en eller form for naturkatastrofe. Se bare på forumet, ikke mange får post, så slenger du på 20 år og da er det ingen som venter på brev lenger. Private aktører leverer pakker. Se hva Danmark gjør - sånn blir det her også. Synd, men sånn er det. Jeg vil ikke sitte med lua i hånda da staten slutter med post. Derfor byttet jeg jobb. Angrer ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #33 Skrevet 26. november 2025 Idag kom det mange godbiter. Pakke fra en nettside, som inneholdt en ny kalenderbok for 2026! 🤩 En regning fra telenor Bladet "jakt og fiske". Reklame. Jeg liker å få post, og kunne gjerne fått mer, men ikke regninger 😉 Anonymkode: c2e19...f8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #34 Skrevet 2. desember 2025 Et kirkeblad og en gratis kalender for 2026 Anonymkode: ded54...e2b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #35 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 6.21): Det er veldig mange som gjør det. Unge mennesker også, spesielt unge mennesker. Jeg sender post hver mnd. Det har jeg gjort i årevis. Tidligere med familien, alltid i julen, via postcrossing, med brevvenner hjemme og i utlandet. Jeg er 35. Aldri hørt om postcrossing? Nettside - stats De sender 460.000+ postkort hver mnd. Og mye mer enn det, for det sendes også en utrolig mengde post utenom denne delen av postcrossing. The social value of cards and letters in your private life (på engelsk) Anonymkode: ded54...e2b Det kunne jeg tenke meg i bli med på. Hadde en brevvenninne da jeg gikk på barneskolen. I dag mottar jeg knapt noe personlig i postkassa. Anonymkode: 06a14...b24 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #36 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det kunne jeg tenke meg i bli med på. Hadde en brevvenninne da jeg gikk på barneskolen. I dag mottar jeg knapt noe personlig i postkassa. Anonymkode: 06a14...b24 Det kan du gjøre. Det er bare å lage konto og du kan starte. Vil du gi oss en oppdatering her av og til? Og kanskje her også? Anonymkode: ded54...e2b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #37 Skrevet 2. desember 2025 Menighetsbladet. Nå driver jeg å samler på de i postkassen. Målet er å få den så full at det ikke er plass til flere menighetsblader. Anonymkode: e0f4a...6f8
tånegla Skrevet 2. desember 2025 #38 Skrevet 2. desember 2025 En regning fra Telia på 37.000, heldigvis var den ikke min. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #40 Skrevet 2. desember 2025 Ingenting for det er ikke post før i morgen. Anonymkode: d740c...177
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå