Gå til innhold

Hvorfor mister folk barna?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi du snakker bare tull og konspi uten å backe noe som helst. Og dette skrev jeg til deg i den forrige tråden også. 

Det er ekstremt stor forskjell på å vinne frem i sin sak og det at den andre parten har opptrådt og handlet urettmessig. Det er derfor grovt å påstå slike ting uten dokumentasjon. 

Men du forstår det jo ikke. Du har jo ikke evne til å reflektere i det hele tatt. Og det er nok noe av årsaken til at barnevernet og nemnda kom til den konklusjonen de kom til. Selv om tingretten kom til motsatt konklusjon. 

Anonymkode: 8c520...cbf

Jeg har veldig god evne til refleksjon, i motsetning til deg. Her mener du noe om en som du ikke kjenner til. Det vitner om dårlig dømmekraft. Årsaken til nemdas beslutning vet du heller ingenting om. Slik kan det gå når løgner og manipulasjon blir lagt frem. Det handler ikke om min vurderingsevne, men om barnevernets brudd. Dette ble svært tydelig i retten. Men du må bare leve i din virkelighet 

Anonymkode: 9effc...372

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kanskje noe med hvordan dagens foreldre ikke ønsker hvordan deres barn skal oppvokse som dem selv. Når det i realiteten fører ungene deres vekk. 

Kanskje deres foreldre hadde et point med oppdragelsen, kontra dagens foreldres oppdragelse...

Anonymkode: 4a67e...0b9

Skrevet

Har kanskje noe med hvordan dagens foreldre ikke ønsker hvordan deres barn skal oppvokse som dem selv. Når det i realiteten fører ungene deres vekk. 

Kanskje deres foreldre hadde et point med oppdragelsen, kontra dagens foreldres oppdragelse...

Oppdragelsesstil går ofte i generasjoner. Man kan endre mye hvis man er bevisst på å gjøre noe annerledes, men ofte er det ganske likt. 
jeg er vokst opp med to gode foreldre, og ser mye foreldrene mine i meg selv som mor. Mine søsken også. Er glad jeg har hatt en oppvekst med empati for andre, gode holdinger og verdier. Ofte kan det medføre ulemper i møte med bedritne folk, men jeg kan legge meg hver kveld med en god samvittighet. Jeg er ærlig og er ikke kjip mot andre. Mine barn er samme 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette er jo motsatt av det ts påstår, hun mener at det er « så mange hyggelige mennesker med absolutt alt på stell» som MISTER barna sine til barnevernet. Helt uten at ts kan forestille seg hvorfor, så hun må spørre her om mulige årsaker til at bv helt random tar barn fra fine familier. Og «hjelpes så mange det skjer hos!»

Anonymkode: 2147c...58d

Barnevernet "tar" ikke bare barn fra "random" familier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fordi du snakker bare tull og konspi uten å backe noe som helst. Og dette skrev jeg til deg i den forrige tråden også. 

Det er ekstremt stor forskjell på å vinne frem i sin sak og det at den andre parten har opptrådt og handlet urettmessig. Det er derfor grovt å påstå slike ting uten dokumentasjon. 

Men du forstår det jo ikke. Du har jo ikke evne til å reflektere i det hele tatt. Og det er nok noe av årsaken til at barnevernet og nemnda kom til den konklusjonen de kom til. Selv om tingretten kom til motsatt konklusjon. 

Anonymkode: 8c520...cbf

👆

Anonymkode: a7f29...eae

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

👆

Alle som har dårlige erfaringer med barnevernet lyver. De er dumme, og mangler mentaliseringsevne. 
Alle som jobber i barnevernet eller for barnevernet er guds gave til barna. De gjør aldri feil, og alle er dypt personlig egnet i jobben. 
Da ansatte som jobber for barnevernet forgriper seg på en rekke sårbare jenter på institusjon, som ble tiltalt og dømt til fengsel er det også bare tull og tøys. Selv om saken er dekket i hele Norge og dommen ligger åpen er det og bare tull og tøys. For å tro at barnas beskyttere kan være ondskapsfulle er som å banne i kirken. 
Selv om man ikke kjenner til eller har vært innom barnevernet selv, eller har bare god erfaring selv, så lyver alle som ikke har hatt det. De må være gærne. For de som ikke har samme mening eller opplevelse som en selv lyver. 
samfunnet står ikke opp for de mest sårbare barna, fordi de har tillit til et system man ikke vet noen ting om. 
Naivitet har alltid være kjennemerket til nordmenn 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det jeg skriver. Offentlige instanser er pliktig til å svare på henvendelser etter forvaltningsloven. Så da vet du det 

Aha, hvilken hjemmel viser du til da?

Skrevet
DesmondMiles skrev (2 timer siden):

Aha, hvilken hjemmel viser du til da?

Ja, barnevernet har plikt til å svare på henvendelser fra foreldre.

Dette følger av flere lovbestemmelser:

Forvaltningsloven § 11 – veiledningsplikt

Forvaltningsloven § 11a – plikt til å svare “uten ugrunnet opphold”

Barnevernsloven § 1-7 – plikt til å gi foreldre nødvendig informasjon

Barnevernsloven § 13-1 – plikt til dialog og samarbeid

Å ignorere henvendelser er en saksbehandlingsfeil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alle som har dårlige erfaringer med barnevernet lyver. De er dumme, og mangler mentaliseringsevne. 
Alle som jobber i barnevernet eller for barnevernet er guds gave til barna. De gjør aldri feil, og alle er dypt personlig egnet i jobben. 
Da ansatte som jobber for barnevernet forgriper seg på en rekke sårbare jenter på institusjon, som ble tiltalt og dømt til fengsel er det også bare tull og tøys. Selv om saken er dekket i hele Norge og dommen ligger åpen er det og bare tull og tøys. For å tro at barnas beskyttere kan være ondskapsfulle er som å banne i kirken. 
Selv om man ikke kjenner til eller har vært innom barnevernet selv, eller har bare god erfaring selv, så lyver alle som ikke har hatt det. De må være gærne. For de som ikke har samme mening eller opplevelse som en selv lyver. 
samfunnet står ikke opp for de mest sårbare barna, fordi de har tillit til et system man ikke vet noen ting om. 
Naivitet har alltid være kjennemerket til nordmenn 

Du er langt ute på viddene , ditt eneste ønske er tråd etter tråd for å sverte bv

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er langt ute på viddene , ditt eneste ønske er tråd etter tråd for å sverte bv

håper ikke du jobber i barnevernet 😅 hjelp. 

Anonymkode: b02a1...28d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så du benekter alle de hendelsene som mediene har skrevet om Bv? Da er det mange unge som har lyvet til mediene, kun ifølge deg oppsøkt etter 15 minutters fame? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Så du benekter alle de hendelsene som mediene har skrevet om Bv? Da er det mange unge som har lyvet til mediene, kun ifølge deg oppsøkt etter 15 minutters fame? 

Hun tror alle som forteller om dårlige opplevelser med Bv driver med tull og tøys. Hun tror også at å dele egne vonde erfaringer med Bv handler om å sverte Bv, ikke om å stå opp for seg selv og dele egne erfaringer. 
det er det samme som om en kvinne skriver her inne at mannen slår henne. Da er det tull og tøys, det kan sverte omdømme til menn. 
det er ikke mange søk før en leser og ser vonde ting barn blir utsatt av under barnevernet. Barn som gråter og forteller. 
Det er ingen som påstår at Bv er tyranner og kidnapper barn, at de er jævler hele tiden. Men det er begge deler i denne etaten. 
Jeg vet om ei sak der Bv har godkjent et fosterhjem der Bv VET de har slått tidligere fosterbarn. 
Denne saken er oppe i retten nå. 
Hadde likt å vært flue på veggen og hørt hvordan de skal bortforklare dette. Dokumentene fra barna ligger der. 

• Liker 1
Skrevet

Hun tror alle som forteller om dårlige opplevelser med Bv driver med tull og tøys. Hun tror også at å dele egne vonde erfaringer med Bv handler om å sverte Bv, ikke om å stå opp for seg selv og dele egne erfaringer. 
det er det samme som om en kvinne skriver her inne at mannen slår henne. Da er det tull og tøys, det kan sverte omdømme til menn. 
det er ikke mange søk før en leser og ser vonde ting barn blir utsatt av under barnevernet. Barn som gråter og forteller. 
Det er ingen som påstår at Bv er tyranner og kidnapper barn, at de er jævler hele tiden. Men det er begge deler i denne etaten. 
Jeg vet om ei sak der Bv har godkjent et fosterhjem der Bv VET de har slått tidligere fosterbarn. 
Denne saken er oppe i retten nå. 
Hadde likt å vært flue på veggen og hørt hvordan de skal bortforklare dette. Dokumentene fra barna ligger der. 

Må du slutte å dikte sånn 😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei , men når noen starter tråd etter tråd for å kun skrive hets om bv og dikter opp mer og mer for hver tråd så benekter jeg det ja.  Å hvor har jeg skrevet at de oppsøker famw? Dere må slutte å dikte sånn

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei , men når noen starter tråd etter tråd for å kun skrive hets om bv og dikter opp mer og mer for hver tråd så benekter jeg det ja.  Å hvor har jeg skrevet at de oppsøker famw? Dere må slutte å dikte sånn

Jeg har ikke startet tråd etter tråd som du beskylder meg for. Da får du legge frem dokumentasjon på dine påstander. 

Skrevet

Jada, for alt som er bekymringsverdig mot Bv er oppdiktet. Du får følge med i mediene og lese hva som skrives. Du kan også gå inn på lovdata og lese dommer mot barnevernet i det siste. 
Men du tror vel det også bare er tull og tøys? 

Skrevet

Sannheten kan være skremmende for mange, da er det lettere å beskylde barn og unge for at de farer med tull og tøys. I dag leste jeg en artikkel der AMK og legevakt sviktet totalt. De tok ikke inn en alvorlig syk pasient, og de unnlot også å journalføre det. Dagen etter kom vedkommende til en annen lege og ble innlagt på sykehus. Legesenteret innrømmet å ha gjort en feil. Er det tull og tøys også? 
Leger gjør så godt de kan, vi skal være glad vi bor i Norge. Alle kan gjøre feil, alle er bare mennesker… skal vi dra den hver gang en ansvarlig leder setter liv og helse i fare? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke startet tråd etter tråd som du beskylder meg for. Da får du legge frem dokumentasjon på dine påstander. 

Det er flere som kjenner igjen måten du skriver på

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er flere som kjenner igjen måten du skriver på

Dette er vel tull og tøys… det er ingen som har skrevet dette bortsett fra deg.

Du får ha lykke til med å leve i din fantasiverden. Skjønner ikke hva du gjør her inne om du tror anonyme deler vonde historier med hensikt i å lyve. Ingenting av det som skrives her inne kan etterprøves, og hvis du har tanker om at alle lyver så burde du heller være med folk irl så du får bekreftet at folk er ekte 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, barnevernet har plikt til å svare på henvendelser fra foreldre.

Dette følger av flere lovbestemmelser:

Forvaltningsloven § 11 – veiledningsplikt

Forvaltningsloven § 11a – plikt til å svare “uten ugrunnet opphold”

Barnevernsloven § 1-7 – plikt til å gi foreldre nødvendig informasjon

Barnevernsloven § 13-1 – plikt til dialog og samarbeid

Å ignorere henvendelser er en saksbehandlingsfeil.

Det er ikke automatisk saksbehandlingsfeil, nei. Veldig mange som har barnevernssak har lite selvinnsikt, og er lite realitetsorienterte. Når disse folkene ikke liker svarene de får, så er ikke dette saksbehandlingsfeil.

Noen foreldre som har mistet omsorgen for barna sine ringer og sender SMS til saksbehandler daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...