Gå til innhold

Snusfornuftige barn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

SELVFØGELIG er du så smart og flink at DU ville ha plukket opp på omsorgssvikten denne brukeren skjulte som barn. Bare kanskje ikke hvis du var så hyperfokusert på å hate et annet barn fordi de ikke likte å leke i gjørmen 😂 

Anonymkode: a6308...70b

😅 Jeg er glad jeg fikk gitt deg mulighet til å hovere på et særdeles umodent nivå og med dårlig humor.  Vil du vite sannheten så er det fordi jeg også har vokst opp med grov omsorgssvikt. Er nesten som man får en sjette sans av det. 

Hvor har jeg skrevet at jeg hater barn som ikke vil velte seg i gjørme? Kanskje du burde ta deg noen minutter på å reflektere over hva med mine svar som trigger deg. Kanskje fordi du ikke visste forskjellen på snusfornuftig vs bare fornuftig? Hva vet jeg. Ts.

Anonymkode: 0f456...91b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

😅 Jeg er glad jeg fikk gitt deg mulighet til å hovere på et særdeles umodent nivå og med dårlig humor.  Vil du vite sannheten så er det fordi jeg også har vokst opp med grov omsorgssvikt. Er nesten som man får en sjette sans av det. 

Hvor har jeg skrevet at jeg hater barn som ikke vil velte seg i gjørme? Kanskje du burde ta deg noen minutter på å reflektere over hva med mine svar som trigger deg. Kanskje fordi du ikke visste forskjellen på snusfornuftig vs bare fornuftig? Hva vet jeg. Ts.

Da burde du av alle mennesker klare å vise litt nestekjærlighet til barn. Ikke hate dem for…ingenting. Håper du fant mer varme blant venninnenes familier enn dette barnet har funnet hos deg. 

Historien din blir bare mer og mer snodig. Du var vilter som barn samtidig som du var veldig konsentrert og fokusert og rolig, du var populær og omgjengelig samtidig som du led av grov omsorgssvikt, du hadde ADHD men var skoleflink, du er utrolig flink sosialt men finner nesten ikke støtte fra noen i hele tråden… osv. 

• Liker 7
Skrevet

Det her er utrolig flaue greier, ts. Du evner ikke å beskrive hva du mener og flytter mållinja hver gang du får et svar som ikke utelukkende underbygger at dette barnet bare er en tapt sak. Barnet er ikke fornuftig, ikke veloppdratt, ikke autistisk, ikke traumatisert - og dette bare VET du, som den menneskekjenneren du er, dette barnet er bare et sånt barn som INGEN liker fordi «ingen liker besserwissere». Hva i all verden er poenget med denne tråden? Å henge ut et av dine barns venner på nett fordi det ikke er «likandes»? Barn ønsker å bli likt, om de ikke forstår at atferden deres framprovoserer motvilje hos andre er det jo bare utrolig synd på dem. Det er ufattelig for meg at en voksen kan reagere på det med å gå til kvinneguiden for å klage. 

Anonymkode: fa986...101

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da burde du av alle mennesker klare å vise litt nestekjærlighet til barn. Ikke hate dem for…ingenting. Håper du fant mer varme blant venninnenes familier enn dette barnet har funnet hos deg. 

Men herlighet, selv om man misliker en type menneske, så betyr ikke det at man ikke viser de omsorg og kjærlighet. 

Har flere barn (ungdommer nå), og har opp igjennom hatt uendelig mange barn her hjemme. Noen liker man mer enn andre (ganske sikkert pga mennesketyper), men alle har allikevel vært velkommen her, blitt tatt i mot med et smil og et hei, vært velkommen ved middagsbordet, invitert på hytta, etc. 

Jeg skjønner at mange her ikke klarer å oppføre seg om de misliker noen, men jeg klarer altså å være grei mot folk jeg egentlig ikke liker så godt, og som jeg finner lite sjarmerende. 

Helt klart mange her som går i forsvar, og som sikkert har barn som er denne mennesketypen. Men da kan dere trøste dere med at de fleste voksne (inkludert meg selv) oppfører oss fint? Ønsker de velkommen og inkluderer de allikevel. 

Men å sette seg på sin høye hest, og si at man ikke misliker noen mennesker.. det har jeg faktisk vanskelig for å tro på. For med så mange stygge kommentarer flere her lirer av seg mot trådstarter, så skinner det greit gjennom at dere ikke så fantastiske som dere prøver å fremstå. (Ja, hun formulerte seg dårlig i første innlegg, men så har hun ganske mange ganger prøvd å rette det opp.).

Anonymkode: f41f9...92e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men herlighet, selv om man misliker en type menneske, så betyr ikke det at man ikke viser de omsorg og kjærlighet. 

Har flere barn (ungdommer nå), og har opp igjennom hatt uendelig mange barn her hjemme. Noen liker man mer enn andre (ganske sikkert pga mennesketyper), men alle har allikevel vært velkommen her, blitt tatt i mot med et smil og et hei, vært velkommen ved middagsbordet, invitert på hytta, etc. 

Jeg skjønner at mange her ikke klarer å oppføre seg om de misliker noen, men jeg klarer altså å være grei mot folk jeg egentlig ikke liker så godt, og som jeg finner lite sjarmerende. 

Helt klart mange her som går i forsvar, og som sikkert har barn som er denne mennesketypen. Men da kan dere trøste dere med at de fleste voksne (inkludert meg selv) oppfører oss fint? Ønsker de velkommen og inkluderer de allikevel. 

Men å sette seg på sin høye hest, og si at man ikke misliker noen mennesker.. det har jeg faktisk vanskelig for å tro på. For med så mange stygge kommentarer flere her lirer av seg mot trådstarter, så skinner det greit gjennom at dere ikke så fantastiske som dere prøver å fremstå. (Ja, hun formulerte seg dårlig i første innlegg, men så har hun ganske mange ganger prøvd å rette det opp.).

Hvor mange tråder har du startet på KG for å klage på harmløse personlighetstrekk hos barnas venner, da?  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet er ikke fornuftig, ikke veloppdratt, ikke autistisk, ikke traumatisert - og dette bare VET du, som den menneskekjenneren du er, dette barnet er bare et sånt barn som INGEN liker fordi «ingen liker besserwissere».

Bortsett fra TS sitt barn. Så det er håp i verden. TS hater dette andre barnet, men hennes avkom er en bedre versjon av henne

Anonymkode: b4660...688

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 4.30):

😅 Skjeldent jeg har følt meg mindre intelligent enn andre. Pga Adhd har jeg (og ene barnet) fått testet IQ'en vår, og den er godt over snitt. Klarte meg godt på skole, og i høyere utdanning

Du vet at gjennomsnittet for IQ er ganske lavt ikke sant? Det å være godt over gjennomsnittet betyr ikke at man er særlig intelligent. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mange tråder har du startet på KG for å klage på harmløse personlighetstrekk hos barnas venner, da?  

Jeg har ikke startet noen tråd om dette selv, men det er da nok av tråder her på kg hvor folk klager over andres personlighetstrekk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har ikke startet noen tråd om dette selv, men det er da nok av tråder her på kg hvor folk klager over andres personlighetstrekk. 

Kan ikke huske sist noen startet en tråd for å klage på et barn i barnas omgangskrets som på ingen måte gjør TS eller barna skade. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan ikke huske sist noen startet en tråd for å klage på et barn i barnas omgangskrets som på ingen måte gjør TS eller barna skade. 

Nei, men det er da mange nok tråder her på dette forumet som omhandler andre menneskers irriterende personlighetstrekk. Være seg kolleger, svigerfamilie, søsken, foreldre etc.. Helt uten at Ts blir halshugd slik som i denne tråden. 

Men den traff nok en nerve..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men det er da mange nok tråder her på dette forumet som omhandler andre menneskers irriterende personlighetstrekk. Være seg kolleger, svigerfamilie, søsken, foreldre etc.. Helt uten at Ts blir halshugd slik som i denne tråden. 

Men den traff nok en nerve..

Og nerven er at det er vanvittig fælt å skrive hatefullt om et barn. Er barn som TS' barn har VALGT å være venner med.  Dette er ikke et barn som mobber eller behandler TS' barn dårlig. Det er personligheten til barnet som angripes, ikke atferden

Så ja, heldigvis treffer det en nerve. Det er slemt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ditt problem og ditt ansvar. Jeg jobber med små barn og det er ikke alle jeg heller liker like godt eller at de trigger noe i meg. Da er det min jobb å jobbe med meg selv. 

Anonymkode: f716d...7ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Og nerven er at det er vanvittig fælt å skrive hatefullt om et barn. Er barn som TS' barn har VALGT å være venner med.  Dette er ikke et barn som mobber eller behandler TS' barn dårlig. Det er personligheten til barnet som angripes, ikke atferden

Så ja, heldigvis treffer det en nerve. Det er slemt 

TS har ikke et eneste sted skrevet at hun er slem mot barnet, at barnet ikke er velkomment, at hun behandler barnet noe dårlig etc.

Har heller ikke et sted sett at hun angriper dette barnet når det er på besøk der hjemme.

Så kjenner jeg har problemer med å se at hun er så fryktelig slem. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 21.56):

Høres ut som det er på tide å få hjelp for traumene fra oppveksten om de får deg til å mislike andre folk så sterkt, og tom små barn. 

Anonymkode: d2b0f...528

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 22.49):

Historien din blir bare mer og mer snodig. Du var vilter som barn samtidig som du var veldig konsentrert og fokusert og rolig, du var populær og omgjengelig samtidig som du led av grov omsorgssvikt, du hadde ADHD men var skoleflink, du er utrolig flink sosialt men finner nesten ikke støtte fra noen i hele tråden… osv. 

Jenter er bedre på å maskere adhd enn gutter. Så jeg var oppfinnsom og vilter, men ikke helt bajas. Jeg brukte hyperfokuset mitt på skole og lesing, så jeg har alltid hengt med i skole og utdanning. Som utadvendte og kreative barn flest var jeg ansett som morsom og livlig å være venn med. Til tross for omsorgssvikt har jeg vært heldig med andre voksne rundt meg som var støttet opp om utviklingen av de bedre sidene mine. Skjønner hvorfor jeg reagerer på snusfornuftige mennesker uansett alder: Det er motsatte personlighetstrekk av meg selv. Men jeg forstår at det trengs alle type mennesker i verden.  Men det betyr ikke at det er min foretrukne mennesketyper. Nå er jeg ferdig med den tråden her. Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Til tross for omsorgssvikt har jeg vært heldig med andre voksne rundt meg som var støttet opp om utviklingen av de bedre sidene mine.

Så heldig du var. Synd at du ikke da selv er en god voksen som støtter opp om utviklingen av de bedre sidene av dette barnet du har lagt for hat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så heldig du var. Synd at du ikke da selv er en god voksen som støtter opp om utviklingen av de bedre sidene av dette barnet du har lagt for hat. 

:fnise: (Ts)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...