Gå til innhold

Snusfornuftige barn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er et av barna ene ungen tar med hjem via vennegruppe noen ganger som jeg ganske enkelt ikke tåler helt. Veldig snusfornuftig og veldig vant til å ha alt fokus på seg. Får på følelsen av at dette barnet er svært vant til å være eneste barnet rundt voksne. Vi har alle vårt og dette barnet vekker så mye motvilje i meg, altså. Når ungen og de andre er besøk og herjer og leker helt fritt ute, passer det snusfornuftige barnet på å ikke bli skitten eller bustete på håret. Når jeg spør hvorfor får jeg et snusfornuftig svar om at hen ikke vil bli skitten.. Skjønner at det er bra å ha så fornuftige barn, men det er rart, eller...? Barna det er snakk er 9 år.

Anonymkode: 0f456...91b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn har forskjellig personlighet!  Man kunne oppdratt etslikt barn til å bære motsatt likevell ender noen opp sånn.  Ikke rart synes jeg. 

Anonymkode: fe0da...c4c

• Liker 23
Skrevet

Jøss, det var også noe å irritere seg over. Så lenge han er snill og grei og en god venn for ditt barn er vel det det viktigste? 

Anonymkode: 35ce0...fb6

• Liker 34
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er et av barna ene ungen tar med hjem via vennegruppe noen ganger som jeg ganske enkelt ikke tåler helt. Veldig snusfornuftig og veldig vant til å ha alt fokus på seg. Får på følelsen av at dette barnet er svært vant til å være eneste barnet rundt voksne. Vi har alle vårt og dette barnet vekker så mye motvilje i meg, altså. Når ungen og de andre er besøk og herjer og leker helt fritt ute, passer det snusfornuftige barnet på å ikke bli skitten eller bustete på håret. Når jeg spør hvorfor får jeg et snusfornuftig svar om at hen ikke vil bli skitten.. Skjønner at det er bra å ha så fornuftige barn, men det er rart, eller...? Barna det er snakk er 9 år.

Kan være barnet er oppdratt i en annen kultur der man skal ta vare på klærne sine og slikt. Veldig normalt i mange-mange land.

• Liker 10
Skrevet
Ny Bruker skrev (1 minutt siden):

Kan være barnet er oppdratt i en annen kultur der man skal ta vare på klærne sine og slikt. Veldig normalt i mange-mange land.

Blir oppdratt til å ta vare på klærne sine??? Barnet er barn av innvandrer-foreldre ja.

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som mitt barn. En fornuftig gutt, som er godt oppdratt. Har fått fullt fokus hjemmefra. Jeg har problemer med å like barn som herjer rundt, som ikke er de smarteste, som helt tydelig ikke har fått så mye fokus hjemmefra.

Anonymkode: 95e68...43a

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som mitt barn. En fornuftig gutt, som er godt oppdratt. Har fått fullt fokus hjemmefra. Jeg har problemer med å like barn som herjer rundt, som ikke er de smarteste, som helt tydelig ikke har fått så mye fokus hjemmefra.

Det er godt våre barn ikke skal leke sammen, da. For jeg liker at barn er barn og ikke mini-voksne.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er godt våre barn ikke skal leke sammen, da. For jeg liker at barn er barn og ikke mini-voksne.

Noen må jo oppdra renholdsarbeidere også, så egentlig fint at folk er forskjellige.

• Liker 7
Skrevet

Enig. Inni meg så hater jeg også slike snusfornuftige barn som alltid skal være så veslevoksne, og spesielt i nærheten av voksne. Vise hvor flinke de er til å følge regler, og hvor flinke de er. Som skal fortelle så fort noen andre barn gjør noe de ikke burde eller som alltid har fasiten. 

Men klistret selvsagt på et smil utad.

Anonymkode: f41f9...92e

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen må jo oppdra renholdsarbeidere også, så egentlig fint at folk er forskjellige.

Haha, virkelig voksen og moden, du. Renholdsarbeider har jeg ikke vært siden tenårene.  Ingenting galt med ærlig arbeid, men foretrekker selvsagt lontorjobben som følge av en mastergrad. Hva gjør du da som følte deg så truffet av en kommentar som ikke engang var myntet på deg? Annet enn å oppdra et snusfornuftig barn, da.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Noen barn bare liker ikke så godt å rulle rundt i søledammer. Barn som voksne er forskjellige og de er ikke mindre barn av den grunn. De bare syns andre ting er morsommere. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg var et stille og forsiktig barn. Du ville sikkert kalt meg snusfornuftig. 

Det er bra vi er forskjellige. Det er ikke alle som synes det er like sjarmerende med barn som kommer inn med gjørmete klær som de vrenger fra seg i yttergangen heller.. Men vi skjønner at folk er forskjellige 

Anonymkode: b4660...688

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg var et stille og forsiktig barn. Du ville sikkert kalt meg snusfornuftig. 

Det er bra vi er forskjellige. Det er ikke alle som synes det er like sjarmerende med barn som kommer inn med gjørmete klær som de vrenger fra seg i yttergangen heller.. Men vi skjønner at folk er forskjellige 

Stille og forsiktig er noe annet og ikke det jeg snakker om.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Enig. Inni meg så hater jeg også slike snusfornuftige barn som alltid skal være så veslevoksne, og spesielt i nærheten av voksne. Vise hvor flinke de er til å følge regler, og hvor flinke de er. Som skal fortelle så fort noen andre barn gjør noe de ikke burde eller som alltid har fasiten. 

Men klistret selvsagt på et smil utad.

Nettopp. Er akkurat sånne barn jeg mener. 

Skrevet

Veslevoksent barn er jo ofte et tegn på intelligens, og selv om barnet har en sterk mening betyr det jo ikke at det er frekt? Hvorfor skal barnet bli skittent bare fordi du mener det burde bli det?

Anonymkode: 1d69c...bc7

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stille og forsiktig er noe annet og ikke det jeg snakker om.

Stille og forsiktig er min positive omskriving av din snusfornuftig. 

Reagerer veldig på måten du provoseres av barn. Du er voksen, ta deg sammen

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Veslevoksent barn er jo ofte et tegn på intelligens, og selv om barnet har en sterk mening betyr det jo ikke at det er frekt? Hvorfor skal barnet bli skittent bare fordi du mener det burde bli det?

Se svaret over, hvor jeg svarer en som har beskrevet hva jeg mener med snusfornuftige barn. Vi har alle vårt, og du reagerer sikkert på annet jeg ikke reagerer på. Ts.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener overhodet ikke stille og forsiktig barn i det hele tatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor trigges du at en niåring som ikke vil bli skitten? Hvorfor bryr du det i det hele tatt ? Sært å legge et barn for hat for noe sånt.

Anonymkode: a6308...70b

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

nei, veslevoksen er absolutt ikke et tegn på intelligens. Når jeg ser veslevoksne barn, så tenker jeg at de strekker seg uhorvelig langt for å bli likt av voksne personer rundt seg/foreldre.

Tror vi legger forskellig i det ´å være veslevoksen. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stille og forsiktig er heller ikke snusfornuftig. er man stille og forsiktig, så er man ofte noen som ikke tør å si det man mener, og som er redd for å f.eks bli skitten/skade seg/etc

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...