lillemeg90 Skrevet 24. november 2025 Forfatter #181 Skrevet 24. november 2025 sinusen skrev (2 timer siden): Ååå @lillemeg90, så fint å høre! Jeg var også spent på dine vegne.🥰🥰 Ringte helsestasjonen og fikk time der i midten av desember. Jeg vil også ta en tidlig ultralyd. Føles så lenge å vente - og første helsestasjonsjekk er vel ikke med ultralyd heller. Leser at man kan ta tidlig ultralyd privat fra uke seks, men får man sett noe da? Hva om jeg bommet på hvilken uke jeg er i? I dag fortalte hu at i uke 5 så de plommesekken, og i uke 6 kunne man det e lite hjerte blinke. Om man er kortere på vei får man jo sett mindre enn tenkt, i det private tar de nok sjelden hensyn til det. Når ser du for deg ul da?
lillemeg90 Skrevet 24. november 2025 Forfatter #182 Skrevet 24. november 2025 sinusen skrev (2 timer siden): Ååå @lillemeg90, så fint å høre! Jeg var også spent på dine vegne.🥰🥰 Ringte helsestasjonen og fikk time der i midten av desember. Jeg vil også ta en tidlig ultralyd. Føles så lenge å vente - og første helsestasjonsjekk er vel ikke med ultralyd heller. Leser at man kan ta tidlig ultralyd privat fra uke seks, men får man sett noe da? Hva om jeg bommet på hvilken uke jeg er i? I dag fortalte hu at i uke 5 så de plommesekken, og i uke 6 kunne man det e lite hjerte blinke. Om man er kortere på vei får man jo sett mindre enn tenkt, i det private tar de nok sjelden hensyn til det. Når ser du for deg ul da? Og tusen hjertelig takk, både til deg, @Parv og @Overthinking❤️ 1
lillemeg90 Skrevet 24. november 2025 Forfatter #183 Skrevet 24. november 2025 sinusen skrev (3 timer siden): Ååå @lillemeg90, så fint å høre! Jeg var også spent på dine vegne.🥰🥰 Ringte helsestasjonen og fikk time der i midten av desember. Jeg vil også ta en tidlig ultralyd. Føles så lenge å vente - og første helsestasjonsjekk er vel ikke med ultralyd heller. Leser at man kan ta tidlig ultralyd privat fra uke seks, men får man sett noe da? Hva om jeg bommet på hvilken uke jeg er i? I dag fortalte hu at i uke 5 så de plommesekken, og i uke 6 kunne man det e lite hjerte blinke. Om man er kortere på vei får man jo sett mindre enn tenkt, i det private tar de nok sjelden hensyn til det. Når ser du for deg ul da? Og tusen hjertelig takk, både til deg, @Parv og @Overthinking❤️
sinusen Skrevet 24. november 2025 #185 Skrevet 24. november 2025 lillemeg90 skrev (16 minutter siden): Wops. Her klikke det 😛 Hahah, uff! Jeg vil veldig gjerne se et lite hjerte banke og ha vært på ultralyd så jeg tør å fortelle litt folk før jul❤️
blåtimen Skrevet 24. november 2025 #186 Skrevet 24. november 2025 lillemeg90 skrev (4 timer siden): En liten reke med bankende hjerte målt til 8+1, er 8+2 etter mens termin i dag ❤️ er så lettet og glad 🥰 takk for støtten ❤️ De fineste nyhetene å lese, så så så glad på deres vegne. ❤️❤️ Nå er det lov å være skikkelig glad! 1
blåtimen Skrevet 24. november 2025 #187 Skrevet 24. november 2025 sinusen skrev (1 time siden): Hahah, uff! Jeg vil veldig gjerne se et lite hjerte banke og ha vært på ultralyd så jeg tør å fortelle litt folk før jul❤️ Jeg var på tidlig ultralyd når jeg var 6+4 og så tydelige, sterke hjerteslag ❤️ Etter en nylig spontanabort klarte jeg ikke å vente lenger, bekymringen spiste meg opp. Mitt inntrykk er at du kan forvente å se hjerteslag(hvis det er, så klart) om du er over 6+0. Men det KAN være at de ikke finner det så tidlig, så det tryggeste er å vente til du er rundt 7, ville jeg sagt 🙏🏻 Som lille90 skrev så er det ikke så mye de ser så tidlig som jeg dro. De sjekker at svangerskapet er i jordmor, finner plommesekken, den lille bønna og eventuelt hjerteslag. For meg var det likevel en stor lettelse og har gjort at jeg klarer å glede meg mer over graviditeten.
sinusen Skrevet 24. november 2025 #188 Skrevet 24. november 2025 blåtimen skrev (2 timer siden): Jeg var på tidlig ultralyd når jeg var 6+4 og så tydelige, sterke hjerteslag ❤️ Etter en nylig spontanabort klarte jeg ikke å vente lenger, bekymringen spiste meg opp. Mitt inntrykk er at du kan forvente å se hjerteslag(hvis det er, så klart) om du er over 6+0. Men det KAN være at de ikke finner det så tidlig, så det tryggeste er å vente til du er rundt 7, ville jeg sagt 🙏🏻 Som lille90 skrev så er det ikke så mye de ser så tidlig som jeg dro. De sjekker at svangerskapet er i jordmor, finner plommesekken, den lille bønna og eventuelt hjerteslag. For meg var det likevel en stor lettelse og har gjort at jeg klarer å glede meg mer over graviditeten. Uka før jul er jeg mest sannsynlig i uke 8, så kanskje det er et bra tidspunkt. Hadde vært så utrolig koselig å ha med et lite bilde når vi forteller familie i jula! Har dere fortalt noen? Enn så lenge føler jeg meg ikke gravid, men overtenker alt. 1
Parv Skrevet 24. november 2025 #189 Skrevet 24. november 2025 Tenker litt likt som deg, @sinusen. Hadde vært fint å kunne dele nyheten med de nærmeste før jul. Akkurat nå er jeg så dårlig at jeg ikke skjønner hvordan det skal kunne gå an å skjule det for noen 😅 greier nesten ikke å sitte oppreist om dagen.. Passer innmari dårlig med todagers kurs på dobbeltrom med en kollega i begynnelsen av desember i alle fall….
sinusen Skrevet 24. november 2025 #190 Skrevet 24. november 2025 Oi, uffda, @Parv! Og du er bare en ukes tid foran meg i følge terminlista. Har du fortalt det til sjefen? Det er jo heldigvis lov til å dele med akkurat så mange man vil dele med.
blåtimen Skrevet 24. november 2025 #191 Skrevet 24. november 2025 sinusen skrev (1 time siden): Uka før jul er jeg mest sannsynlig i uke 8, så kanskje det er et bra tidspunkt. Hadde vært så utrolig koselig å ha med et lite bilde når vi forteller familie i jula! Har dere fortalt noen? Enn så lenge føler jeg meg ikke gravid, men overtenker alt. Ja, det hørtes ut som et fint tidspunkt å gjøre det på! Da ser du litt mer enn bare den lille klumpen man ser i uke 6 og så får du et ferskt ultralydbilde å vise frem når du forteller 💖 Jeg har fortalt ganske mange egentlig. Nærmeste familie, så foreldre, søsken+partnere og en håndfull venninner. Jeg hadde som nevnt en spontanabort sist jeg var gravid og da syns jeg det var kjipt å ikke ha den støtten fordi ingen visste det, så denne gangen fikk flere vite det tidlig med beskjed om å holde det hemmelig for utvidet familie og venner litt til Samboeren min vil gjerne overraske svigers til jul siden vi ikke ser de fysisk før da, så det blir koselig på julaften. Årets fineste julegave egentlig, om jeg kan få si det selv 🤭🎄 2
Parv Skrevet 24. november 2025 #192 Skrevet 24. november 2025 sinusen skrev (30 minutter siden): Oi, uffda, @Parv! Og du er bare en ukes tid foran meg i følge terminlista. Har du fortalt det til sjefen? Det er jo heldigvis lov til å dele med akkurat så mange man vil dele med. Ja, tenk det! Føles som en evighet siden jeg fikk positiv test, men det er jo faktisk bare noen uker siden. 😅 Har ikke fortalt verken mine nærmeste eller sjefen enda - vil ha litt mer sikkerhet først. Samtidig vil jeg ikke vente for lenge. Jeg har noen tunge opplevelser fra tidligere svangerskap, og for meg vil ikke 12 uker være noen «magisk grense», så jeg synes det er greit at dem rundt meg vet om graviditeten. Det er alltid godt å ha flere å støtte seg på ☺️ Når tenker du å fortelle jobb/folk rundt deg? 1
Parv Skrevet 24. november 2025 #193 Skrevet 24. november 2025 blåtimen skrev (Akkurat nå): Ja, det hørtes ut som et fint tidspunkt å gjøre det på! Da ser du litt mer enn bare den lille klumpen man ser i uke 6 og så får du et ferskt ultralydbilde å vise frem når du forteller 💖 Jeg har fortalt ganske mange egentlig. Nærmeste familie, så foreldre, søsken+partnere og en håndfull venninner. Jeg hadde som nevnt en spontanabort sist jeg var gravid og da syns jeg det var kjipt å ikke ha den støtten fordi ingen visste det, så denne gangen fikk flere vite det tidlig med beskjed om å holde det hemmelig for utvidet familie og venner litt til Samboeren min vil gjerne overraske svigers til jul siden vi ikke ser de fysisk før da, så det blir koselig på julaften. Årets fineste julegave egentlig, om jeg kan få si det selv 🤭🎄 Så fin tanke ☺️ Jeg støtter veldig den tankegangen om å dele tidlig for å kunne få ekstra støtte i tiden man er i nå. Disse ukene er lange, og man blir gjerne veldig ensom i bekymringene sine.. Å dele hemmeligheten sin med noen som kan gi støtte og forståelse tror jeg er veldig lurt om man er bekymret. Man har jo partneren, men en mann vil ikke greie å sette seg inn i disse følelsene. 🙈 Da jeg mistet forrige gang hadde jeg bare rukket å dele graviditeten med ganske få. i etterkant kjente jeg veldig mye på at jeg skulle ønske at flere hadde fått vite om babyen vår tidligere. Familie og venner fikk bare «kjenne ham» han et par måneder før vi mistet han.. 2
sinusen Skrevet 24. november 2025 #194 Skrevet 24. november 2025 @Parv Klemmer til deg, altså. 🥰 De erfaringene har jeg heldigvis ikke, og krysser jo fingrene for at alt går fint. @blåtimenHar enn så lenge bare fortalt det til helsestasjonen. Og vil gjerne dele det med familie/venner når vi er fysisk sammen, så da blir det nærmere jul. Vi ser hans familie ganske snart, men vi må vurdere litt. For meg føles det rart å skulle si det til hans familie før min... I tilfelle noe går galt og sånn. Sjefen får vite det ganske raskt tror jeg. Kan jo si det om jeg trenger en del fri pga helsestasjon eller om jeg blir for dårlig til å være på jobb... Men de andre? Har et julebord med vinsmaking som det blir litt rart om jeg ikke er med på... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 1
lillemeg90 Skrevet 24. november 2025 Forfatter #195 Skrevet 24. november 2025 Nå svarer jeg generelt siden det ble så mange svar! Men jeg tror også det er fint å dele med noen. Jeg har måttet si det på jobb pga årsaker som har med jobben å gjøre. Så ca alle vet det der og noen gode venninner. Ellers vet ikke barna det enda heller, eller familie. Vi har så lyst å vente med å fortelle til besteforeldre til julaften, håper vi klarer det ellers får nok barna vite det snart. Jeg er 12 uker noen dager før julaften og har bestilt en privat ultralyd bare for å se at ting er bra da. Får ikke TUL før etter jul. Klarer ikke å gå gjennom julen uten å vite Håper virkelig at dette går veien for dere nå @Parv❤️ håper du får god oppfølging og har mye støtte rundt deg. Men jeg også synes det er mye å bedre ved en eventuell spontanabort å kunne si at man bare har mistet, ikke at man var gravid og så mistet. Har opplevd begge deler. Og den første var absolutt den enkleste ❤️ 3
Smash! Skrevet 25. november 2025 #196 Skrevet 25. november 2025 Heisann! Jeg kommer fra IKM november❤️ Har skummet meg gjennom denne tråden for å se litt hva dere har skrevet tidligere😊 Jeg testet først positivt 19. nov (11pdo). Hadde generelt jevn stigning frem til for 3 dager siden. Etter det har streken vært lik og fortsatt svak. Har blitt litt skremt etter å ha lest i forum.. Dro derfor til legen i dag (17dpo). Fikk beskjed om at jeg ikke fikk hcg-blodprøve fordi positiv test var positiv test, selv om den var svak. De sa jeg kunne teste igjen om 4 dager😊 Lar derfor være å teste frem til da, men kjenner jeg er ganske nervøs og innstiller meg på det dårlige utfallet. Parv, hvordan utartet det seg for deg selv om du hadde svake tester?😊 Dette er min første graviditet forresten, så alt dette er helt nytt for meg. Tenker det er veldig hyggelig å være del av en liten gruppe her. Ifølge Babyverden har jeg termin 4. august! Angående det dere diskuterer om å si fra til folk rundt, synes jeg dere har mange fine synspunkter! Jeg har ikke tenkt så mye på det enda, og vurderer det nok etterhvert😊 - Smash 4
lillemeg90 Skrevet 25. november 2025 Forfatter #197 Skrevet 25. november 2025 Smash! skrev (59 minutter siden): Heisann! Jeg kommer fra IKM november❤️ Har skummet meg gjennom denne tråden for å se litt hva dere har skrevet tidligere😊 Jeg testet først positivt 19. nov (11pdo). Hadde generelt jevn stigning frem til for 3 dager siden. Etter det har streken vært lik og fortsatt svak. Har blitt litt skremt etter å ha lest i forum.. Dro derfor til legen i dag (17dpo). Fikk beskjed om at jeg ikke fikk hcg-blodprøve fordi positiv test var positiv test, selv om den var svak. De sa jeg kunne teste igjen om 4 dager😊 Lar derfor være å teste frem til da, men kjenner jeg er ganske nervøs og innstiller meg på det dårlige utfallet. Parv, hvordan utartet det seg for deg selv om du hadde svake tester?😊 Dette er min første graviditet forresten, så alt dette er helt nytt for meg. Tenker det er veldig hyggelig å være del av en liten gruppe her. Ifølge Babyverden har jeg termin 4. august! Angående det dere diskuterer om å si fra til folk rundt, synes jeg dere har mange fine synspunkter! Jeg har ikke tenkt så mye på det enda, og vurderer det nok etterhvert😊 - Smash Velkommen hit @Smash!❤️ Gratulerer så mye med positiv test. Jeg legger deg inn i terminlisten 🥰 det er veldig mye glede og trøst å være med i en termin gruppe. Det er i hvertfall tydelig for meg etter å ha hengt her ca en måned. Ekstra spennende med første graviditet. Det er vel en god del her inne som er førstegangsfødende ❤️ 1
sinusen Skrevet 25. november 2025 #198 Skrevet 25. november 2025 (endret) Hei @Smash!, gratulerer og velkommen! 🥰🥰 Jeg er mega-ny på alt selv - første graviditet - og synes det er veldig vanskelig å stole på "positiv test er positiv test", selv med digital test som viste 2-3 uker. Jeg hadde en relativt stor blødning da jeg forventet mensen, så for meg gikk det halvannen uke etter det igjen at jeg til slutt tok en graviditetstest. Jeg tror jeg har termin i slutten av juli, men det kan være helt feil også (har litt kort syklus).. Endret 25. november 2025 av sinusen 1
Parv Skrevet 25. november 2025 #199 Skrevet 25. november 2025 (endret) Smash! skrev (7 timer siden): Heisann! Jeg kommer fra IKM november❤️ Har skummet meg gjennom denne tråden for å se litt hva dere har skrevet tidligere😊 Jeg testet først positivt 19. nov (11pdo). Hadde generelt jevn stigning frem til for 3 dager siden. Etter det har streken vært lik og fortsatt svak. Har blitt litt skremt etter å ha lest i forum.. Dro derfor til legen i dag (17dpo). Fikk beskjed om at jeg ikke fikk hcg-blodprøve fordi positiv test var positiv test, selv om den var svak. De sa jeg kunne teste igjen om 4 dager😊 Lar derfor være å teste frem til da, men kjenner jeg er ganske nervøs og innstiller meg på det dårlige utfallet. Parv, hvordan utartet det seg for deg selv om du hadde svake tester?😊 Dette er min første graviditet forresten, så alt dette er helt nytt for meg. Tenker det er veldig hyggelig å være del av en liten gruppe her. Ifølge Babyverden har jeg termin 4. august! Angående det dere diskuterer om å si fra til folk rundt, synes jeg dere har mange fine synspunkter! Jeg har ikke tenkt så mye på det enda, og vurderer det nok etterhvert😊 - Smash Gratulerer så mye og velkommen til deg ☺️ Angående testene tror jeg ikke du skal legge alt for mye i styrken på strekene. Mine tester var nokså like (relativt svake streker) over flere dager (kanskje i en uke) før jeg plutselig fikk sterkere streker. Innså også at noen tester bare virket å være litt slappe i fargen, samtidig som at jeg mest sannsynlig ikke hadde kommet like langt på vei som jeg først hadde trodd eggløsning var nok litt senere enn først beregnet, og første gang jeg testet var jeg nok bare 14-15 dpo, ikke 20-21 dager dpo som jeg først trodde. 😅 Nå vet jeg jo per dags dato ikke om dette ender i et vellykket svangerskap, men symptomene er i aller høyeste grad til stede og jeg fikk «3+» på en digital clearblue-test med ukesindikator akkurat i det jeg tippet 5 uker. Samtidig testet jeg med strimmeltester som endelig viste sterke, rosa streker. Om du greier, vent noen dager før du tester igjen. Om testene fortsatt er svake synes jeg du skal pushe litt ekstra for å få tatt en blodprøve så du får litt ro. ❤️ Endret 25. november 2025 av Parv 1
lillemeg90 Skrevet 25. november 2025 Forfatter #200 Skrevet 25. november 2025 Hvordan er lunta deres for tiden? Min er ikke eksisterende og jeg føler meg tidvis som en heks 🧙🏻♀️ takler virkelig ikke at barna haler ut tiden ved leggetid eller mye søskenkrangling. Det er vel hormonene som gjør det.. men stikker litt i hjertet når 6 åringen lurte på om jeg kunne slutte med sintestemmen😭 skal sies at jeg har vert mye alene med barna de siste ukene og i tillegg er ganske dårlig. Men føler likevel ikke det et en unnskyldning, de er jo bare barn ❤️ 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå