Gå til innhold

Jeg ligger med mannen din...

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vel tull hele greia, men intersseant å se de forskjellige svar.

Anonymkode: 0455b...405

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 3.48):

Han du har vært sammen med i 15 år. Han absolutt ingen ville trodd at er utro. Han som sykler hjem fra jobb og tar sin del av både husarbeid og barn hver dag. Dere har det bra sammen, det er egentlig lite som mangler.

Likevel er han helt vill etter meg. Sender meg melding når du ikke er i nærheten. Igjennom hele jobbhverdagen. På kveldene når du er ute. Dagdrømmer om meg, drømmer om meg på natten, våkner av det, tenker på meg døgnet rundt. Ihvertfall i følge han selv.

Jeg skal ikke ta han ifra deg. Bare vit at jeg ligger med han, at han kysser meg hver gang han har muligheten og at du eller noen andre som kjenner han hadde aldri gjettet det.

Pga det kan jeg aldri stole på en mann ingen. 

Anonymkode: 27710...4b4

Litt trist å lese dette. Det skinner så tydelig igjennom  i de ordene du bruker at du henter mye av din egen verdi i det han forteller deg med ord, at han er vill etter deg og tenker på deg hele tiden, slik du beskriver i innlegget ditt.
Dette mater egoet ditt og får deg til å føle deg bra. Noen tenker på deg hele tiden, så det må bety at du er veldig attraktiv og har en verdi, og det skaper en midlertidig tilfredsstillelse.

I første avsnitt forteller du hvordan han sykler til jobb hver dag, tar sin del av husarbeid og ansvar hjemme. Det virker som at du vil beskrive ham som en ansvarlig og bra mann. Men dette forteller jo ingenting om hvem han er som menneske?  I tillegg er det hans gjerne hans egne ord og beskrivelser. Hvem er han når det gjelder?

Du avslutter med at du aldri kan stole på en mann igjen. Antakelig gjør du ikke det i utgangspunktet,  og det er gjerne en viktig grunn til at du gjør deg tilgjengelig for slike menn som dette. Han holder deg i ånde med ord og mater selvfølelsen din. Så lenge han klarer å holde egoet ditt avhengig av det, vil du være tilgjengelig for ham og hjelpe ham å få dekket hans behov for spenning og mat til eget ego, uten å måtte gjøre store omveltninger i familie-og hverdagslivet. 

De fleste som ligger med gifte menn,  trenger den oppmerksomheten, det indre fyllet og de overfladiske ordene de får gjennom det for å fylle et eller annet tomrom.  De er redde for seriøse forhold fordi de innerst inne er overbeviste om at ingen menn er til å stole på, og er veldig redde for at de blir lurt og bedratt selv. 
De henter egenverdi i andre mennesker i stedet for å skape den på andre måter.
Det ender tilslutt som en slags selvsabotasje, der de gradvis skaper et større og større tomrom i seg selv, samtidig som de minsker sjansene til å skape gode og trygge parforhold videre i livet sitt fordi de har fylt opp seg selv og tatt imot  menn som ikke er til å stole på når det gjelder. 

Endret av Manna
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...