Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
bullehurk skrev (10 minutter siden):

Man kan i stor grad takke damemagneten Simen, og valgkamp på tik-tok for frp`s fremgang.

Ja, det tror jeg man kan. Spesielt med tanke på skolevalget. FpU har vært på.

Endret av PusheenPusheen
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MAGEROST skrev (9 timer siden):

Sier vel alt om Arbeiderpartiet og de bullshit verdiene de hevder å stå for?

Dessverre reflekterer valgresultatet folkets mentalitet, altså norges befolkning hvor lavt vi står i dag på en strak-ryggradsnivå.

En redd befolkning vil ha trygghet, som sauer vil ha sin gjeter - til tross for at gjeteren er inkompetent, lyver og liksom skal presenteret folkets beste interesser. 

Det faktum at AP som lå under de andre partiene tidligere i år, men klarte seg med en "stolten-comeback" - sier mye om at folket er mer opptatt av tryne-faktor og kjendis-status enn faktisk politisk føring: Den er den samme.

Og dette godtar folk... 🥴

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (38 minutter siden):

Da ser vi forskjellig på det, jeg har det mye bedre nå enn jeg hadde det da Høyre og FrP styrte sist, f. eksempel.  

Norgesprisen snakket de om allerede før våren på Debatten, og det ble spurt om hva som tok lang tid. Nå er det lenge siden, så jeg husker ikke detaljene, men det er ikke bare å knipse med fingrene og så får man Norgespris, det er masse som skal avtales og tilrettelegges, og de sa at det med høy sannsynlighet ville bli klart innen 1.oktober, hvis de kom til makta. Så de som har fulgt med, visste om dette før det lakk like før valget nå, det har vært in the works en god stund. Jeg skulle personlig sett at vi ikke hadde alle disse utenlandskablene som genererte høyere strømpriser. Så glemmer folk at forslag skal igjennom Stortinget. Selv om Ap (eller FrP for den saks skyld hvis de hadde vunnet), fremmer et forslag, så er det ikke gitt at det går igjennom. Det er sårbarheten med så mange parti. Høyres energipolitiske talsperson stemte nei, og FrP varslet også nei til dette.  

Da er ikke du et flertall for å si det sånn. De aller fleste har fått dårligere råd som følge av prisveksten som det er gjort altfor lite med. Og det har i aller størst grad rammet enslige og enslig forsørgere. Sparepengene flyr ut av vinduet og førsøk på å ha noe ekstra til uforutsette utgifter er vanskelig for mange. Som enslig forsørger er jeg glad jeg er gjeldsfri i disse tider. Har derimot tjent litt på de høye rentene, men til tross for det så har jeg allikevel fått mindre å rutte med. Tar jeg på meg noen ekstravakter på jobb så forsvinner så mye av det i skatt at det nesten ikke er verdt det.  Kan jeg spørre hva som har gjort det lettere for deg de siste 4 årene som følge av rødgrønn politikk i denne dyrtiden? Det ble jeg litt nysgjerrig på.

Når det gjelder Norgespris så er det ikke snakk om å knipse i fingrene, det har gått 4 år, og er det litt rart at det skulle bli klart akkurat rett etter valget eller? Har ingen tro på at det blir klart innen 1 oktober heller og mistenker at det vil drøye ut i det lengste. Kanskje tar jeg feil, håper det. 

Frp var i mot Norgespris fordi de mente det var dårligere enn deres egen løsning som er makspris. De støttet derimot Norgespris fram til en bedre løsning i så fall var klar. Igjen ser vi nok et forsøk på løgn og manipulering fra AP og venstrevridd media.

Media er også en viktig årsak til at AP ble størst. Og det er skremmende å se hvor langt de har gått for å påvirke. De legger også opp til direkte mobbing av Sylvi og Frp fordi de har blitt en stor trussel. Er glad mange har avslørt dette. En annen ting flere har lagt merke til er at akkurat da talen til Sylvi begynte på TV2 under valget i går, så ble det reklame og det var bare de siste ordene hun sa som ble vist. Er det tilfeldig?  

Endret av Alizee
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
umAxa skrev (9 minutter siden):

Dessverre reflekterer valgresultatet folkets mentalitet, altså norges befolkning hvor lavt vi står i dag på en strak-ryggradsnivå.

En redd befolkning vil ha trygghet, som sauer vil ha sin gjeter - til tross for at gjeteren er inkompetent, lyver og liksom skal presenteret folkets beste interesser. 

Det faktum at AP som lå under de andre partiene tidligere i år, men klarte seg med en "stolten-comeback" - sier mye om at folket er mer opptatt av tryne-faktor og kjendis-status enn faktisk politisk føring: Den er den samme.

Og dette godtar folk... 🥴

Nettopp! Skremmende! Klarer ikke folk å tenke selv? 🙈

• Liker 1
Skrevet
Alizee skrev (5 minutter siden):

Da er ikke du et flertall for å si det sånn. De aller fleste har fått dårligere råd som følge av prisveksten som det er gjort altfor lite med. Og det har i aller størst grad rammet enslige og enslig forsørgere. Sparepengene flyr ut av vinduet og førsøk på å ha noe ekstra til uforutsette utgifter er vanskelig for mange. Som enslig forsørger er jeg glad jeg er gjeldsfri i disse tider. Har derimot tjent litt på de høye rentene, men til tross for det så har jeg allikevel fått mindre å rutte med. Tar jeg på meg noen ekstravakter på jobb så forsvinner så mye av det i skatt at det nesten ikke er verdt det.  Kan jeg spørre hva som har gjort det lettere for deg de siste 4 årene som følge av rødgrønn politikk i denne dyrtiden? Det ble jeg litt nysgjerrig på.

Når det gjelder Norgespris så er det ikke snakk om å knipse i fingrene, det har gått 4 år, og er det litt rart at det skulle bli klart akkurat rett etter valget eller? Har ingen tro på at det blir klart innen 1 oktober heller og mistenker at det vil drøye ut i det lengste. Kanskje tar jeg feil, håper det. 

Frp var i mot Norgespris fordi de mente det var dårligere enn deres egen løsning som er makspris. De støttet derimot Norgespris fram til en bedre løsning i så fall var klar. Igjen ser vi nok et forsøk på løgn og manipulering fra AP og venstrevridd media.

Media er også en viktig årsak til at AP ble størst. Og det er skremmende å se hvor langt de har gått for å påvirke. De legger også opp til direkte mobbing av Sylvi og Frp fordi de har blitt en stor trussel. Er glad mange har avslørt dette. En annen ting flere har lagt merke til er at akkurat da talen til Sylvi begynte på TV2 under valget i går, så ble det reklame og det var bare de siste ordene hun sa som ble vist. Er det tilfeldig?  

Ho er ikke alene om å ha det bedre under rød/grønt. Ja jeg har fått dårligere råd, det er da selvfølge at man får i en slik verden. Alt begynte å gå opp før Støre tok over i 2021.

Det å tro at med borgerlig ville vi hatt lavere renter og pris er jo litt spesielt, Norge er ikke i en egen boble der vi er beskyttet fra alt. 

Dette var et verdivalg, hvilke verdier skal vi ha i samfunnet. Skal vi ha er samfunn med ekstremt hat til syke, innvandrere, ressurssvake? Eller skal vi ha et inkluderende samfunn der vi tar vare på alle. 
Et samfunn er tjent med å ta vare på de som har minst, det blir en friskere befolkning, mindre kriminalitet og flere i jobb. 
Å stemme på frp er å stemme på at samfunnet vårt skal være polarisert, et samfunn der bare de sterkeste har det godt. 
Vi ser mot valgresultatene at vi er på vei til et samfunn fullt av hat, rasisme. Jeg håper venstresiden klarer å få snudd dette. Det er kanskje den viktigste saken som det må jobbes med. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Alizee skrev (9 minutter siden):

Nja, jeg vet nu ikke. Hadde majoriteten hatt det dårligere med AP i regjering, hadde ikke folk stemt på rødgrønt igjen, eller? 

Jeg fulgte med på nrk og de har ikke reklame. Jeg hørte alle talene uten avbrudd. Man trenger ikke se på tv2, liksom. 

Ang mobbing så har vel nettopp Jonas fått sin del også - av FrP velgere. I ca alle kommentarfeltet spyr folk ut eder og galle. Heldigvis har ikke det påvirket folks stemmer.

Vi kan godt være uenig om hvem som burde vunnet og hvem sin politikk som er best og dårligst for folk flest, men nå vant rødgrønt og da krysser jeg fingrene for at de styrer skuta godt fremover, for alle. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Forvirret23 skrev (2 minutter siden):

Ho er ikke alene om å ha det bedre under rød/grønt. Ja jeg har fått dårligere råd, det er da selvfølge at man får i en slik verden. Alt begynte å gå opp før Støre tok over i 2021.

Det å tro at med borgerlig ville vi hatt lavere renter og pris er jo litt spesielt, Norge er ikke i en egen boble der vi er beskyttet fra alt. 

Dette var et verdivalg, hvilke verdier skal vi ha i samfunnet. Skal vi ha er samfunn med ekstremt hat til syke, innvandrere, ressurssvake? Eller skal vi ha et inkluderende samfunn der vi tar vare på alle. 
Et samfunn er tjent med å ta vare på de som har minst, det blir en friskere befolkning, mindre kriminalitet og flere i jobb. 
Å stemme på frp er å stemme på at samfunnet vårt skal være polarisert, et samfunn der bare de sterkeste har det godt. 
Vi ser mot valgresultatene at vi er på vei til et samfunn fullt av hat, rasisme. Jeg håper venstresiden klarer å få snudd dette. Det er kanskje den viktigste saken som det må jobbes med. 

Enig med deg, derfor stemte jeg Ap.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Nja, jeg vet nu ikke. Hadde majoriteten hatt det dårligere med AP i regjering, hadde ikke folk stemt på rødgrønt igjen, eller? 

Jeg fulgte med på nrk og de har ikke reklame. Jeg hørte alle talene uten avbrudd. Man trenger ikke se på tv2, liksom. 

Ang mobbing så har vel nettopp Jonas fått sin del også - av FrP velgere. I ca alle kommentarfeltet spyr folk ut eder og galle. Heldigvis har ikke det påvirket folks stemmer.

Vi kan godt være uenig om hvem som burde vunnet og hvem sin politikk som er best og dårligst for folk flest, men nå vant rødgrønt og da krysser jeg fingrene for at de styrer skuta godt fremover, for alle. 

Fordi AP lyver og manipulerer med god hjelp av venstrevridd media. AP har dessverre mange trofaste velgere gjennom mange år som også stemmer av vane, og de vil så gjerne tro på det som blir sagt.

Nå er det vel mye verre at media som liksom skal være så nøytrale som mulig og har en stor makt legger opp til mobbing enn at Frp velgere gjør det eller? Mobbe gjør også AP velgere, men media burde holde seg for gode til det.

På hvilken måte har du fått det bedre som følge av rødgrønn politikk de siste årene? 

• Liker 3
Skrevet
Purple Diamond skrev (10 timer siden):

Er skuffet over at det ble Støre. Men for et fantastisk valg for FRP! Håper på Sylvi neste gang 😃💪

Om Støre fortsetter i samme spor som har har gjort de siste 4 år.... Da kommer FRP til å ta 50% alene ved neste valg....!

Skrevet
umAxa skrev (35 minutter siden):

HVIS stolten-comback er det viktige, hvilket jeg tviler på, så er det fordi Stoltenberg har mye større tillit i tilknyttning til økonomisk politikk, og han ligger et hav av nivå til høyre i forhold til Støre. Det handler lite om trynefaktor og kjendis status.

Hadde jeg sett for meg at vi var sikker Stoltenberg fortsatte som finansministrer, hadde jeg vært mer komfortabel med valgresultatet. 

Skrevet
Druid skrev (4 minutter siden):

HVIS stolten-comback er det viktige, hvilket jeg tviler på, så er det fordi Stoltenberg har mye større tillit i tilknyttning til økonomisk politikk, og han ligger et hav av nivå til høyre i forhold til Støre. Det handler lite om trynefaktor og kjendis status.

Hadde jeg sett for meg at vi var sikker Stoltenberg fortsatte som finansministrer, hadde jeg vært mer komfortabel med valgresultatet. 

Stoltenberg om egen fremtid:

"– Jeg har drevet valgkamp for å få denne regjeringen gjenvalgt, hvor jeg er finansminister. Jeg er motivert til å fortsette, og så er det alltid slik i politikken at man må ha evigheten som perspektiv, men samtidig være forberedt på at det kan skje noe på kort varsel. Jeg ønsker å fortsette, sier Stoltenberg til TV 2."

Og lengre ned:

"Halvannen måned før valget, over en duggfrisk pils med nettopp Stoltenberg, hadde Støre følgende å si om sin finansminister og veien videre:

– Han er en dyktig finansminister, han er bra for regjeringen og jeg ønsker at han skal fortsette.

– Hvis Arbeiderpartiet fortsetter å lede regjeringen, så kan du love at han fortsetter?

– Ja, jeg har ingen andre planer.

– Er det et løfte?

– Ja, svarte Støre."

Det høres ut som både han og statsministeren ønsker at han skal fortsette. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er fornøyd med at AP og venstresiden vant stortingsvalget, men ser at det kan bli vanskelig med enighet om mange saker når det er så mange forskjellige meninger.   Jeg er lei av Frps retorikk, og at de går til personangrep mot de som har andre meninger. Statsministeren sier at i Norge har vi meningsmotstandere, ikke fiender.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Haldrup skrev (9 minutter siden):

Om Støre fortsetter i samme spor som har har gjort de siste 4 år.... Da kommer FRP til å ta 50% alene ved neste valg....!

Jeg hadde ikke blitt overasket. Politisk forståelse er i fritt fall i Norge.

For Støre kommer ikke til å ha partipolitisk styringsevne de neste 4 årene, de neste 4 årene blir stortingsstyre, og det betyr at FrP kommer til å ha unaturlig stor makt til å få gjennomført politikk som de vil slippe å ta ansvar for. 

Det er en ironi i at FrP antagelig kommer til å få fullført prosjektet med å flytte svenske tilstander til Norge, uten at man ikke finner ut ansvaret før det må ryddes...   

• Nyttig 5
Skrevet
Druid skrev (1 minutt siden):

For Støre kommer ikke til å ha partipolitisk styringsevne de neste 4 årene, de neste 4 årene blir stortingsstyre, og det betyr at FrP kommer til å ha unaturlig stor makt til å få gjennomført politikk som de vil slippe å ta ansvar for. 

Det er en ironi i at FrP antagelig kommer til å få fullført prosjektet med å flytte svenske tilstander til Norge, uten at man ikke finner ut ansvaret før det må ryddes...   

Du har helt rett.

Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Det høres ut som både han og statsministeren ønsker at han skal fortsette. 

Og hadde Ap fått  styringsevne, der de skulle balansert SV og Sp, hadde det vært relevant hva de ønsker.  

Det shitshowet vi ser nå, kan kreve noe helt annet. 

Skrevet
Druid skrev (5 minutter siden):

Og hadde Ap fått  styringsevne, der de skulle balansert SV og Sp, hadde det vært relevant hva de ønsker.  

Det shitshowet vi ser nå, kan kreve noe helt annet. 

Ja, det blir spennende å se hvordan dette skal løses. Hadde ideelt sett håpet på SV og Sp, men Rødt og MDG blir noen jokerkort her. Heldigvis har Ap vært klar på at de har gått til valg på Ap-regjering, sånn at de er klar over at den kabalen legges innen Ap. 

Skrevet
Haldrup skrev (2 timer siden):

Håper du har rett!

• Liker 1
Skrevet
Druid skrev (2 timer siden):

For Støre kommer ikke til å ha partipolitisk styringsevne de neste 4 årene, de neste 4 årene blir stortingsstyre, og dt et betyr at FrP kommer til å ha unaturlig stor makt til å få gjennomført politikk som de vil slippe å ta ansvar for. 

Enig.

Frp klager på "svenske tilstander" men vil ikke bruke penger for å bedre levekårene til de som vil falle utenfor. De forstår ikke at folk uten jobb eller i lavtlønnsjobber og i dårlige arbeidsforhold må ha bolig og penger til mat på bordet for å bli gode hjem for sine ungdommer.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Perine skrev (38 minutter siden):

Enig.

Frp klager på "svenske tilstander" men vil ikke bruke penger for å bedre levekårene til de som vil falle utenfor. De forstår ikke at folk uten jobb eller i lavtlønnsjobber og i dårlige arbeidsforhold må ha bolig og penger til mat på bordet for å bli gode hjem for sine ungdommer.

Det høres ikke feil ut det du sier, men samtidig så skjer jo ikke "å falle utenfor" bare fordi det er der veien automatisk ender. Man må gjennom flere dårlige livsvalg for å havne utenfor jobb eller dårlig arbeidsforhold - som selvsagt påvirker økonomisk frihet i fremtiden.

Skal vi ha politikk som skal flytte penger til de som konstant tar dårlige valg i livet, eller satser på å dra nytte av velferdssystemet så mye som mulig, fordi den bare fortsetter å gi?

Man kan jo undre på hvorfor norge slår rekorder på ung uføre, og overbruk i nav tjenster, og konseptet velferdsinnvandrere er ting. 

Jeg er sterkt uenig i mye av FRP sin politikk, spesielt økonomisk, men man kan ikke ignorere at man i store strøk faktisk får det man legger til rette for:

Vi har en sterk velferd som skal hjelpe mange, så da har vi mange som må hjelp 🤷‍♂️

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer.

Sciurus, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...