Justlooking Skrevet 8. september 2025 #81 Skrevet 8. september 2025 Er det ikke merkelig at Støre som flest ikke likte for det ble likevel ikke vanlige folks tur de siste årene til tross for fagre løfter. Hva har skjedd som endret dette? 6 2
-Pusheen- Skrevet 8. september 2025 #82 Skrevet 8. september 2025 Nevian skrev (6 minutter siden): Men hvis høyresiden skal sikre en seier må de lære av denne runden, og avklare statsminister-spørsmålet på forhånd. De må innse at Listhaug er for kontroversiell hos for mange, og at det dytter vippe-velgere over mot venstre bare for å unngå henne - selv om det er aldri så naturlig at det største partiet skal ha statsministeren. De må heller gi den rollen til Erna (hvis hun fortsatt sitter) fordi ingen forakter Erna, men mange forakter Listhaug. Erna er mye mer "spiselig". Men tror ikke hun stiller om 4 år, med mindre noe spektakulært skjer. 2
Macro Skrevet 8. september 2025 #83 Skrevet 8. september 2025 Nevian skrev (3 minutter siden): Men hvis høyresiden skal sikre en seier må de lære av denne runden, og avklare statsminister-spørsmålet på forhånd. De må innse at Listhaug er for kontroversiell hos for mange, og at det dytter vippe-velgere over mot venstre bare for å unngå henne - selv om det er aldri så naturlig at det største partiet skal ha statsministeren. De må heller gi den rollen til Erna (hvis hun fortsatt sitter) fordi ingen forakter Erna, men mange forakter Listhaug. Jeg stemte taktisk, Høyre, sist nettopp fordi Sylvi kan være for hardcore for mange. Sylvi har blitt eldre, mer erfaren og moden. Det er feil å si mange forakter Listhaug i dag. Noe har endret seg. Folk har nok fått sansen for at det som blir sagt er ekte, ment og gjennomførbart. Så mye stygt drit Erna har stått i unner jeg ingen. 3 4
newman01 Skrevet 8. september 2025 #84 Skrevet 8. september 2025 Svart skjerm skrev (2 minutter siden): Der tar du feil. Det er veldig mange høyrevelgere som har droppet Høyre nettopp pga Erna. Gått over til FRP. Hvordan hun håndterte aksjesaken med hennes mann pluss brudd på covidrestriksjoner sitter fortsatt inne hos folks bevissthet. Folk vil ikke stemme på en "skitten" partileder. Men Støres bruk av svart arbeidskraft er helt ok i LO-leiren? Og sender barna på privatskole, hadde mamma på privat omsorgssenter, og er flittig bruker og tilhenger av privat helsehjelp 3 1 5
Sinsiew Skrevet 8. september 2025 #85 Skrevet 8. september 2025 Justlooking skrev (6 minutter siden): Er det ikke merkelig at Støre som flest ikke likte for det ble likevel ikke vanlige folks tur de siste årene til tross for fagre løfter. Hva har skjedd som endret dette? Stoltenberg. 9 1
Sinsiew Skrevet 8. september 2025 #86 Skrevet 8. september 2025 (endret) newman01 skrev (1 time siden): Men Støres bruk av svart arbeidskraft er helt ok i LO-leiren? Og sender barna på privatskole, hadde mamma på privat omsorgssenter, og er flittig bruker og tilhenger av privat helsehjelp Kan ikke kritisere venstresiden like mye som høyresiden. Endret 8. september 2025 av Sinsiew Fjernet emoji etter tilbakenelding om at emojien ble tolket på en helt annen måte enn hva som var min intensjon. 1 1
Macro Skrevet 8. september 2025 #87 Skrevet 8. september 2025 Justlooking skrev (5 minutter siden): Er det ikke merkelig at Støre som flest ikke likte for det ble likevel ikke vanlige folks tur de siste årene til tross for fagre løfter. Hva har skjedd som endret dette? Jeg som FRPer frykter ikke RødGrønn-regjering. Jeg frykter mest Støre som statsminister. Han er en dårlig, lite handlekraftig og utydelig leder. 5 1
Nevian Skrevet 8. september 2025 #88 Skrevet 8. september 2025 Svart skjerm skrev (3 minutter siden): Der tar du feil. Det er veldig mange høyrevelgere som har droppet Høyre nettopp pga Erna. Gått over til FRP. Hvordan hun håndterte aksjesaken med hennes mann pluss brudd på covidrestriksjoner sitter fortsatt inne hos folks bevissthet. Folk vil ikke stemme på en "skitten" partileder. Erna mister nok noen velgere i kraft av dette, men det er like fullt kun en enkeltepisode som kommer lenger unna for hver dag. Sylvi derimot er mislikt for hele sitt vesen og sin personlighet - og den vil være minst like tydelig tilstede om fire år. Men hvis Høyre får f.eks. Asheim i førersetet i stedet - da tror jeg høyresiden kommer til å gjøre det knallgodt i sum. 3 2
Svart skjerm Skrevet 8. september 2025 #89 Skrevet 8. september 2025 newman01 skrev (12 minutter siden): Men Støres bruk av svart arbeidskraft er helt ok i LO-leiren? Og sender barna på privatskole, hadde mamma på privat omsorgssenter, og er flittig bruker og tilhenger av privat helsehjelp Den sleipe bruktbilselgeren Støre ble reddet av Stoltenberg 6 1
Druid Skrevet 8. september 2025 #90 Skrevet 8. september 2025 Justlooking skrev (10 minutter siden): Er det ikke merkelig at Støre som flest ikke likte for det ble likevel ikke vanlige folks tur de siste årene til tross for fagre løfter. Hva har skjedd som endret dette? Sylvi Listhaug! Hadde Sylvi listhaug sagt klart fra at hun ikke var statsministerkandidat, hadde velgerflukten fra Høyre og Venstre blitt mindre, og dette bildet sett helt anderledes ut. Og alle visste hun ikke kunne være en samlende statsminister og hun ville ikke tjene politisk for FrP i den posisjonen, men fraværet av en klar uttalelse skremte velgere på høyresiden. Støre ble ikke valgt, Blå side ble valgt vekk. Trasig men sant. 3
Macro Skrevet 8. september 2025 #91 Skrevet 8. september 2025 Nevian skrev (4 minutter siden): Erna mister nok noen velgere i kraft av dette, men det er like fullt kun en enkeltepisode som kommer lenger unna for hver dag. Sylvi derimot er mislikt for hele sitt vesen og sin personlighet - og den vil være minst like tydelig tilstede om fire år. Men hvis Høyre får f.eks. Asheim i førersetet i stedet - da tror jeg høyresiden kommer til å gjøre det knallgodt i sum. Hvordan er den minst like tilstede om 4 år når du ser hvordan FRP og Sylvi har utviklet seg? Jeg tror Listhaug vinner neste valg. Det er en gavepakke for henne at Støre vant nå. 2
Alizee Skrevet 8. september 2025 #92 Skrevet 8. september 2025 Hvor ble det av resultatet etter opptellingen av stemmene etter valgdagen i dag, sovnet jeg og gikk glipp av noe?
mwaer Skrevet 8. september 2025 #93 Skrevet 8. september 2025 Bombasi skrev (2 timer siden): Fantastisk å se at Norge har fått nok av Erna Solberg og Høyre, og serverer Høyre et bunnvalg. Det må få konsekvenser for Erna. Endelig. Hadde Ine Søreide vært statsministerkandidat for Høyre dette valget så hadde blåblå side vunnet og Søreide endt som statsminister. Det er jeg nesten helt sikker på gitt at FrP gjør et knallvalg, og har dratt mange Høyre-stemmere på veien. Ellers er jeg veldig tilfreds med å se at rødgrønn side vinner, og at FrP fortsatt forblir et opposisjonsparti med Listhaug i spissen. Det hadde vært skandale å se henne som statsminister. Jeg tror også at de gikk i fella med Erna. Synes det er på tide at Erna går av som leder. Det gjelder også mange andre partier. Det er godt med et friskt pust som kan være med løfte partiene og skape bedre debatter enn mye av det tøvet som har foregått i valgperioden. Synes ikke debattene har vært så mye bedre enn det man ser i statene, og det står mange av partilederne for. Nevian skrev (29 minutter siden): Men hvis høyresiden skal sikre en seier må de lære av denne runden, og avklare statsminister-spørsmålet på forhånd. De må innse at Listhaug er for kontroversiell hos for mange, og at det dytter vippe-velgere over mot venstre bare for å unngå henne - selv om det er aldri så naturlig at det største partiet skal ha statsministeren. De må heller gi den rollen til Erna (hvis hun fortsatt sitter) fordi ingen forakter Erna, men mange forakter Listhaug. Jeg tror også usikkerhet rundt statsminister-spørsmålet har gjort folk usikre. Det er mange flere enn man tror som stemmer taktisk. Det har jo MDG spilt mye på i år. Personlig ville jeg for eksempel ikke ha stemt på Venstre mye på grunn av risikoen for at Listhaug kunne ha bli statsminister med min stemme. Det er synd, men sånn er det.
Svart skjerm Skrevet 8. september 2025 #94 Skrevet 8. september 2025 Synes det er skremmende at så mange som nesten 5% stemte Rødt og de er inne på stortinget. Et parti som vil ha en mer utvidet velferdsstat, større offentlig forbruk, flere flyktninger og samtidig fase ut olje- og gassproduksjon og ha mindre kapitalisme (færre arbeidsplasser). Skjønner ikke folk at dette er et regnestykke som går i minus? Hvem er det som stemmer Rødt? Lever de i en alternativ verden? 5 4
Brunello Skrevet 8. september 2025 #95 Skrevet 8. september 2025 Haldrup skrev (På 7.9.2025 den 20.40): De siste 20 årene har vinneren av skolevalget også vunnet stortingsvalget.... Så det ser ut til at høyre og frp tar seieren i år Da fikk vi i alle fall konstatert at den rekken er brutt. Selv om FrP gjorde et fantastisk godt valg. 3
Sinsiew Skrevet 8. september 2025 #96 Skrevet 8. september 2025 Svart skjerm skrev (20 minutter siden): Synes det er skremmende at så mange som nesten 5% stemte Rødt og de er inne på stortinget. Et parti som vil ha en mer utvidet velferdsstat, større offentlig forbruk, flere flyktninger og samtidig fase ut olje- og gassproduksjon og ha mindre kapitalisme (færre arbeidsplasser). Skjønner ikke folk at dette er et regnestykke som går i minus? Hvem er det som stemmer Rødt? Lever de i en alternativ verden? Du er ikke alene om å synes det.. Det er skremmende at folk ikke har bedre økonomisk forståelse. Jeg skjønner ikke at folk stemmer inn kommunisme. 2 3
mwaer Skrevet 8. september 2025 #97 Skrevet 8. september 2025 Tror dere Erna går av etter dette valgresultatet her da? 1
Purple Diamond Skrevet 8. september 2025 #98 Skrevet 8. september 2025 Er skuffet over at det ble Støre. Men for et fantastisk valg for FRP! Håper på Sylvi neste gang 😃💪 6 1
Sinsiew Skrevet 8. september 2025 #99 Skrevet 8. september 2025 mwaer skrev (3 minutter siden): Tror dere Erna går av etter dette valgresultatet her da? Det håper jeg. På tide med et skifte i den gården. 4
Macro Skrevet 8. september 2025 #100 Skrevet 8. september 2025 mwaer skrev (2 minutter siden): Tror dere Erna går av etter dette valgresultatet her da? Jeg tror det. Erna er en fantastisk politiker men jeg tror hun trenger ro og fred. Erna har alltid hatt en artig snert, den forsvant etter saken med Sindre. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå