Svart skjerm Skrevet mandag kl 20:25 #61 Skrevet mandag kl 20:25 test1e skrev (19 minutter siden): Deilig å se det blir rød/grønn seier. Fornuftig styring i disse tider med toll som kommer, strømpolitikk, EU-debatt som kommer til å bli lagt død Godt å se et sterkt NEI-parti i FrP på andre siden. NEI-vinden blåser over det ganske land.... Og Venstre.... fnis.... Med de rav gale i Rødt, SV og MDG? 4 5
Majer Skrevet mandag kl 20:28 #62 Skrevet mandag kl 20:28 Majer skrev (På 7.9.2025 den 7.42): AP, Frp, Rødt og Mdg blir valgets vinnere målt i prosent Jeg hadde visst rett. Unntaket er kanskje AP som går marginalt fram, men de er fremdeles de største 1
test1e Skrevet mandag kl 20:29 #63 Skrevet mandag kl 20:29 (endret) Sinsiew skrev (29 minutter siden): Hva mener du med EU debatt som blir lagt død? De vil ikke med i EU, men vil utvide samarbeidet, så det blir jo uansett mer direktiver tredd over oss Vi er et av verdens beste land å bo og leve i. Vi er øverst eller helt i toppen i de fleste parametere, uansett hvilken graf man bruker, det var vi til og med før EØS-avtalen. (Som Ola og Kari aldri fikk stemme over) Drømmen om medbestemmelsesrett Fakta er at ved et medlemskap vil Norge få en 13 - 14 seter i en sal med 750 plasser. Norge vil ikke 'få en hånd på rattet' som politikere og ja-pressen prøver å innbille oss. Vi havner ikke engang i baksetet. Norge må finne seg i å havne kneblet i bagasjen Flytte makt og beslutninger så langt bort fra velgerne at man ikke kan holde noen til ansvar er en politisk struktur ingen nordmann skal godta. Saker som demokrati, arbeidsrettigheter, fiskeri, jordbruk, suverenitet, myntenhet, sentralbank, selvråderett og selvstendighet er enda viktigere i dag enn de var i går. Regime i Brussel ønsker mer maktoverføring fra nasjonalstatene "Abolition of veto powers, more EU powers in health, energy, defence, and social and economic policies" Norge er bedre på samarbeid med EU enn medlemslandene seg imellom, og det skal vi fortsatt være, men vi må aldri oppgi våre grenser, vårt flagg, vår selvstendighet. Vi kan si ja til direktiver til vi sier NEI, og da er det ikke en dritt EU kan gjøre NEI til EU Endret mandag kl 20:46 av test1e 3 3
Jajajane Skrevet mandag kl 20:30 #64 Skrevet mandag kl 20:30 Sinsiew skrev (2 minutter siden): Uavhengig av hvem som vinner(må innrømme at jeg opplever et snev av demokratisk apati. Det går rett til helvete uansett hvem som vinner, for det er ikke annet å skue enn halvsannheter, vinglete meninger og brutte løfter tim både høyre og venstre. Renter i sky, strøm som koster mer enn det burde mtp hvor dumme valg som er blitt gjort, helsekøene som er lengre enn et vondt år...), så er det på tide at Erna Solberg går av som leder i Høyre. Hun har spilt sine kort ferdig, og har ingen fler joker i ermet å ta av. Enig. Vi som bor i Norge og som stemmer på disse politikerene er taperene i valget. Det er oss «vanlige» som får det tøft, vi som må betale for alle de påfunnene regjeringen stemmer for. Jeg har aldri hatt det så økonomisk hardt som disse 4 siste årene. I helga måtte jeg rett og slett velge om jeg hadde råd til en hvitost på butikken, noe jeg valgte å ikke bruke penger på. En hvitost! Fortsetter prisene på mat, renter, drivstoff, strøm og avgifter til å fortsette/øke, må jeg selge det lille huset mitt innen et år. Innen et år har jeg ikke sjanse til å klare å dekke alt av utgifter. Hadde det bare vært meg, så hadde det gått relativt greit, men er barndomshjemmet til barnet mitt vi må selge. DET slår hardt i meg! Jeg har solgt bilen, for å «spare», sagt opp tv-abb, endret matinnkjøp - kan ikke lenger kjøpe det jeg trenger/ønsker. Aldri vært rik, men har alltid klart oss, og hatt mat på bordet. Helt til for ca 4 år siden, da snudde det…. Nye 4 år med det samme, og garantert verre! 4 2 4
test1e Skrevet mandag kl 20:33 #65 Skrevet mandag kl 20:33 Svart skjerm skrev (4 minutter siden): Med de rav gale i Rødt, SV og MDG? Derfor er det godt med et sterkt AP med støtte av SP. Her blir det nok mye gi og ta, og flere utenlandskabler blir det ikke med SP og Rødt. Det viktigste blir selvfølgelig å holde MDG unna viktig politikk 2 1
Sinsiew Skrevet mandag kl 20:33 #66 Skrevet mandag kl 20:33 test1e skrev (1 minutt siden): Vi er et av verdens beste land å bo og leve i. Vi er øverst eller helt i toppen i de fleste parametere, uansett hvilken graf man bruker, det var vi til og med uten EØS-avtalen. (Som Ola og Kari aldri fikk stemme over) Drømmen om medbestemmelsesrett Fakta er at ved et medlemskap vil Norge få en 13 - 14 seter i en sal med 750 plasser. Norge vil ikke 'få en hånd på rattet' som politikere og ja-pressen prøver å innbille oss. Vi havner ikke engang i baksetet. Norge må finne seg i å havne kneblet i bagasjen Flytte makt og beslutninger så langt bort fra velgerne at man ikke kan holde noen til ansvar er en politisk struktur ingen nordmann skal godta. Saker som demokrati, arbeidsrettigheter, fiskeri, jordbruk, suverenitet, myntenhet, sentralbank, selvråderett og selvstendighet er enda viktigere i dag enn de var i går. Regime i Brussel ønsker mer maktoverføring fra nasjonalstatene "Abolition of veto powers, more EU powers in health, energy, defence, and social and economic policies" Norge er bedre på samarbeid med EU enn medlemslandene seg imellom, og det skal vi fortsatt være, men vi må aldri oppgi våre grenser, vårt flagg, vår selvstendighet. Vi kan si ja til direktiver til vi sier NEI, og da er det ikke en dritt EU kan gjøre NEI til EU Jeg er helt enig, altså. Jeg bare kommenterte på at AP vil ha et sterkere samarbeid. Somigjen betyr flere reguleringer fra EU. Det virket som om du syns det er bra hvis AP vinner valget, og for de som er imot EU/EØS er det jo ikke nødvendigvis det.
Mynlen Skrevet mandag kl 20:34 #67 Skrevet mandag kl 20:34 Stabbur skrev (3 timer siden): Jeg tenker man må tenke begge deler. Feks senke formueskatten til bedrifter, men også sørge for at de som feks er syke får hjelpen de trenger til å bli friske. Dyrt for samfunnet at syke ikke får hjelp. Det at de borgelige partiene har en politikk der de tenker at de syke skal bli friske, ved å gjøre de fattige, er ulogisk. Bedrifter betaler ikke formuesskatt, så der er det ikke noe å senke. 2
Sinsiew Skrevet mandag kl 20:40 #68 Skrevet mandag kl 20:40 Jajajane skrev (4 minutter siden): Enig. Vi som bor i Norge og som stemmer på disse politikerene er taperene i valget. Det er oss «vanlige» som får det tøft, vi som må betale for alle de påfunnene regjeringen stemmer for. Jeg har aldri hatt det så økonomisk hardt som disse 4 siste årene. I helga måtte jeg rett og slett velge om jeg hadde råd til en hvitost på butikken, noe jeg valgte å ikke bruke penger på. En hvitost! Fortsetter prisene på mat, renter, drivstoff, strøm og avgifter til å fortsette/øke, må jeg selge det lille huset mitt innen et år. Innen et år har jeg ikke sjanse til å klare å dekke alt av utgifter. Hadde det bare vært meg, så hadde det gått relativt greit, men er barndomshjemmet til barnet mitt vi må selge. DET slår hardt i meg! Jeg har solgt bilen, for å «spare», sagt opp tv-abb, endret matinnkjøp - kan ikke lenger kjøpe det jeg trenger/ønsker. Aldri vært rik, men har alltid klart oss, og hatt mat på bordet. Helt til for ca 4 år siden, da snudde det…. Nye 4 år med det samme, og garantert verre! Vi sliter, skikkelig. Og det har alt å gjøre med dyrere strøm, dyrere mat og økte renter. I tillegg ble medisinene mine dyrere nå. Jeg trenger de for å leve et godt liv, faktisk for å leve et langt liv. Men de blir ikke sett på som livsnødvendige her og nå, derfor får jeg de ikke på blå resept lengre.. Det hjelper ikke at vi betaler mindre i barnehage og SFO utgifter, når prisene ellers øker noe så himla mye. I tillegg vil AP i kommunen innføre eiendomsskatt. Da må vi selge, for det kan hende blir å vippe lasset slik rentene og strømprisene har økt. Og det er en skatt som gir null mening for meg, her kjøper vi eiendom, og selv om den er vår skal vi altså skatte av den. Jaja... er ikke alt man skal forstå av skatter. Akkurat som at jeg ikke forstår at man skal betale formueskatt dersom huset øker i verdi. Er ikke som om man sitter med mer penger bare fordi huset blir verdivurdert til over 6 millioner, når man kjøpte det for langt mindre en gang i tiden. 1
Sinsiew Skrevet mandag kl 20:40 #69 Skrevet mandag kl 20:40 Mynlen skrev (6 minutter siden): Bedrifter betaler ikke formuesskatt, så der er det ikke noe å senke. Bedrifter betaler formueskatt jo.
Mynlen Skrevet mandag kl 20:43 #70 Skrevet mandag kl 20:43 Sinsiew skrev (2 minutter siden): Bedrifter betaler formueskatt jo. Nei, bare unntaksvis, for kommandittinvesteringer. Gjelder de aller færreste. 1 2
Macro Skrevet mandag kl 20:47 #71 Skrevet mandag kl 20:47 Som forventet vinner Støre, men har alltid sett for meg at Listhaug tar 2029. Playing the long run. 7
Svart skjerm Skrevet mandag kl 20:49 #72 Skrevet mandag kl 20:49 Macro skrev (1 minutt siden): Som forventet vinner Støre, men har alltid sett for meg at Listhaug tar 2029. Playing the long run. Støre fikk drahjelp av Stoltenberg. 9
delias Skrevet mandag kl 20:56 #73 Skrevet mandag kl 20:56 Svart skjerm skrev (6 minutter siden): Støre fikk drahjelp av Stoltenberg. Støre har jo ansatt Stoltenberg som sin støttekontakt, så og si. 7
Nevian Skrevet mandag kl 20:57 #74 Skrevet mandag kl 20:57 Macro skrev (2 minutter siden): Som forventet vinner Støre, men har alltid sett for meg at Listhaug tar 2029. Playing the long run. At en blokk får tre perioder på rad har kun skjedd to ganger etter 1945, så at det blir blått styre i 2029 er nesten gitt på forhånd - men bare nesten 😊 1 1
Macro Skrevet mandag kl 21:02 #75 Skrevet mandag kl 21:02 (endret) Svart skjerm skrev (14 minutter siden): Støre fikk drahjelp av Stoltenberg. FRP har gjort et kanonbra valg og det sender et tydelig signal. All den tid venstresidige velgere har kalt oss dumme, uintelligente, psykopater osv så er det gledelig å se at vi er så mange. Så mange tar ikke feil, vi mener bare ulikt. Endret mandag kl 21:04 av Macro 6 2 2
Macro Skrevet mandag kl 21:03 #76 Skrevet mandag kl 21:03 Nevian skrev (4 minutter siden): At en blokk får tre perioder på rad har kun skjedd to ganger etter 1945, så at det blir blått styre i 2029 er nesten gitt på forhånd - men bare nesten 😊 Enig. Vi har en klar trend. Jeg er evig takknemmlig for hvordan Sylvi håndterte Innvandringskrisen. Helt overbevist om at hun berga landet da. 2
newman01 Skrevet mandag kl 21:11 #77 Skrevet mandag kl 21:11 Fascinerende at KRF får flere stemmer enn Venstre. Mørkemannen Ulstein er ikke særlig karismatisk eller sympatisk. 1
Nowayback Skrevet mandag kl 21:13 #78 Skrevet mandag kl 21:13 Har ikke stemt. Ser ut at det blir regjering likevel.
Nevian Skrevet mandag kl 21:13 #79 Skrevet mandag kl 21:13 Macro skrev (3 minutter siden): Enig. Vi har en klar trend. Jeg er evig takknemmlig for hvordan Sylvi håndterte Innvandringskrisen. Helt overbevist om at hun berga landet da. Men hvis høyresiden skal sikre en seier må de lære av denne runden, og avklare statsminister-spørsmålet på forhånd. De må innse at Listhaug er for kontroversiell hos for mange, og at det dytter vippe-velgere over mot venstre bare for å unngå henne - selv om det er aldri så naturlig at det største partiet skal ha statsministeren. De må heller gi den rollen til Erna (hvis hun fortsatt sitter) fordi ingen forakter Erna, men mange forakter Listhaug. 2 1
Svart skjerm Skrevet mandag kl 21:18 #80 Skrevet mandag kl 21:18 Nevian skrev (1 minutt siden): Men hvis høyresiden skal sikre en seier må de lære av denne runden, og avklare statsminister-spørsmålet på forhånd. De må innse at Listhaug er for kontroversiell hos for mange, og at det dytter vippe-velgere over mot venstre bare for å unngå henne - selv om det er aldri så naturlig at det største partiet skal ha statsministeren. De må heller gi den rollen til Erna (hvis hun fortsatt sitter) fordi ingen forakter Erna, men mange forakter Listhaug. Der tar du feil. Det er veldig mange høyrevelgere som har droppet Høyre nettopp pga Erna. Gått over til FRP. Hvordan hun håndterte aksjesaken med hennes mann pluss brudd på covidrestriksjoner sitter fortsatt inne hos folks bevissthet. Folk vil ikke stemme på en "skitten" partileder. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå