AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #61 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For et merkelig spørsmål Anonymkode: eed64...074 Jeg synes det er ett veldig godt spørsmål. Hadde vi tvunget våre barn vek fra vennene hver helg hadde vi vært fiender. Det er veldig mye sosialt som skjer i helgene. Her hvor vi bor er det heldigvis de færreste som har hytte. Personlig hadde jeg heller aldri giddet å bruke penger og tid på sekundærbolig. Bortkastede penger. Anonymkode: 65a5f...f39
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #62 Skrevet 6. september 2025 Vi prioriterer bursdager uavhengig av tidspunkt. Har ingen sterke meninger, men foretrekker vel helst ettermiddager og søndager fremfor lørdager. Og tidspunkt for formiddagen opp til 4.-5.klasse. Anonymkode: 65ba2...842 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2025 #63 Skrevet 7. september 2025 Blir kvalm av dere foreldre som skriver «Det hadde jeg aldri giddet!» Tenk på det lille bursdagsbarnet som gleder seg og håper at noen kommer i bursdagen deres. Den store dagen! Så er det faktisk en mulighet for at gjestene ikke kommer bare fordi foreldrene deres «ikke gidder»?! Skam dere!! Når det er barnebursdag så møter man opp. Tenker dere bare på dere selv?🤢 Anonymkode: 6dd9c...3ba 2 1
Elsker sjokolade Skrevet 7. september 2025 #64 Skrevet 7. september 2025 Dere som skriver rett fra skolen og i bursdag, pynter ikke barna seg når de skal i bursdag lenger? Og dere som skriver fra 17.30-19, hva rekker dere på 1.5 time? Får ikke barna pølser, pizza eller annen mat? Er det ikke bursdagskake? Er noen år siden jeg hadde barnebursdager, men de fikk mat og kake. Og gjerne snacks og fruktspyd el.l. Og det var moro å pynte seg, både for bursdagsbarnet og gjestene. Og bursdagen varte gjerne 3-4 timer. Jeg synes det er stusselig hvis barna kommer rett fra skolen, mest sannsynlig ikke med rene klær og skal få det unnagjort på 1.5 time.
GørilB Skrevet 7. september 2025 #65 Skrevet 7. september 2025 Her i huset prioriter vi bursdager uansett dag og klokkeslett, så langt det lar seg gjøre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2025 #66 Skrevet 7. september 2025 Vår erfaring er at fredag ettermiddag eller lørdag formiddag passer best for flest. De som er opptatt i helgen er som regel bortreist hele helgen uansett og mandag-torsdag er mange opptatt med fritidsaktiviteter. Anonymkode: ce592...da9 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2025 #67 Skrevet 7. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir kvalm av dere foreldre som skriver «Det hadde jeg aldri giddet!» Tenk på det lille bursdagsbarnet som gleder seg og håper at noen kommer i bursdagen deres. Den store dagen! Så er det faktisk en mulighet for at gjestene ikke kommer bare fordi foreldrene deres «ikke gidder»?! Skam dere!! Når det er barnebursdag så møter man opp. Tenker dere bare på dere selv?🤢 Anonymkode: 6dd9c...3ba Nei, søndag ettermiddag er eneste dagen vi får spist sammen som familie, og fet prioriteres høyt! For mine barn hadde sp sen bursdag bare resultert i vanskelig legging og trøtte barn dagen etterpå. Og det står jeg glatt i over når man enkelt kan unngå det. Anonymkode: 65a5f...f39
AnonymBruker Skrevet 7. september 2025 #68 Skrevet 7. september 2025 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, søndag ettermiddag er eneste dagen vi får spist sammen som familie, og fet prioriteres høyt! For mine barn hadde sp sen bursdag bare resultert i vanskelig legging og trøtte barn dagen etterpå. Og det står jeg glatt i over når man enkelt kan unngå det. Anonymkode: 65a5f...f39 Og hvis alle foreldrene tenker slik, så er det ingen som dukker opp hos bursdagsbarnet som sitter og venter spent. Ganske råttent gjort. Huff ja men å unngå vanskelig legging for deg, er jo helt klart viktigere 🤢 Anonymkode: 6dd9c...3ba 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #69 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blir kvalm av dere foreldre som skriver «Det hadde jeg aldri giddet!» Tenk på det lille bursdagsbarnet som gleder seg og håper at noen kommer i bursdagen deres. Den store dagen! Så er det faktisk en mulighet for at gjestene ikke kommer bare fordi foreldrene deres «ikke gidder»?! Skam dere!! Når det er barnebursdag så møter man opp. Tenker dere bare på dere selv?🤢 Anonymkode: 6dd9c...3ba Vi prioriterer bursdagen, blant annet av hensyn til barnet som inviterer. Men tråden her handler om hva vi foretrekker. Svaret fra meg er da søndag ettermiddag eller helst en hverdag. Bursdager, fotball- og håndballkamper og andre arrangementer opptar så å si nesten hver eneste helg. Jeg vil på hytta, og de gangene vi kommer oss av gårde kan vi enten først reise lørdag ettermiddag eller dra hjem tidlig søndag. Med flere barn, og hvert av dem er i 10-12 bursdager i året blir det få ledige helger. Anonymkode: 62f8d...912 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #70 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og hvis alle foreldrene tenker slik, så er det ingen som dukker opp hos bursdagsbarnet som sitter og venter spent. Ganske råttent gjort. Huff ja men å unngå vanskelig legging for deg, er jo helt klart viktigere 🤢 Anonymkode: 6dd9c...3ba Jeg prioriterer at barna mine skal få en god start på uka ja. At du ønsker å holde på med legging til 10-11 på kvelden skal ikke jeg legge meg opp i. Mine må tidlig opp fordi både jeg og mannen pendler. Når det er sagt finnes det veldig mange gode tidspunkt som passer bedre gjennom helgen. At familie tid ikke er viktig for akkurat deg er heller ikke min sak, men for oss er det ukens høydepunkt. Jeg prioriterer bursdag så lenge det passer Anonymkode: 65a5f...f39
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #71 Skrevet 8. september 2025 Kan si først at vi prioriterer bursdager uansett. Det vanligste blant de jeg kjenner er søndager, og det gjelder faktisk også for de eldre i familien som inviterer til bursdagslunsj. Som regel kl 13. Jeg synes det er fint tidspunkt. Vi drar også ofte på hytta i helgene, men vi kan komme oss hjemme tidlig søndag fra (sommer)hytta om nødvendig. Lørdager kan man få unna nødvendige ærend. En hytte som ligger 3+ timer unna byen anser jeg som litt for langt unna for en helg uansett…Vi drar kun på fjellet om vi har langhelg eller mer. Anonymkode: ee0b1...edf 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #72 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 21.45): Sånn at alle helgens planer går i vasken pga denne bursdagen? Nei, ta det sent! Anonymkode: 21c03...2c2 De inviteres vel ikke i bursdager hver bidige helg? La nå ungene kose seg i bursdag en lørdag eller søndag der de er opplagte fremfor en sliten fredag etter skolen. Og så kan de voksne slappe av litt, uten å tettpakke hele helgen med planer. Anonymkode: 24d23...305 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #73 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 21.27): Hva tenker dere er best? du har barn i 2-5 klasse og barnet er invitert i en bursdag. Passer det best om bursdagen er på en fredag eller en søndag? Hva ville dere foretrukket? Er det innafor å invitere barn rundt 3-4 klasse til bursdag kl. 1700, som varer til 1900? Anonymkode: 24fcd...bd7 Vi kommer uansett nå. Men på fredagene er barna ganske tomme for energi. Lørdag 17-19 funker fint, så lenge ikke mange har småsøsken å ta hensyn til som må sove etc :) Anonymkode: ac95b...a40
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #74 Skrevet 8. september 2025 Herregud som folk klager her i tråden. Anonymkode: ac95b...a40 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #75 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg prioriterer at barna mine skal få en god start på uka ja. At du ønsker å holde på med legging til 10-11 på kvelden skal ikke jeg legge meg opp i. Mine må tidlig opp fordi både jeg og mannen pendler. Når det er sagt finnes det veldig mange gode tidspunkt som passer bedre gjennom helgen. At familie tid ikke er viktig for akkurat deg er heller ikke min sak, men for oss er det ukens høydepunkt. Jeg prioriterer bursdag så lenge det passer Anonymkode: 65a5f...f39 Jeg prioriterer barna mine, jo. Og andres barn som inviterer oss til den store dagen sin. Du derimot prioriterer deg sjøl. Er det ikke nok av andre kvelder du kan hive ungene dine tidlig i seng og hølje nedpå noen glass vin? At familietid ikke er viktig for meg aner jeg ikke hvor du får ifra, ganske patetisk forsøk 😂 Anonymkode: 6dd9c...3ba 1 1
Tjoheiii Skrevet 9. september 2025 #76 Skrevet 9. september 2025 Signerer søndag ettermiddag typ fra 16, så hyttefolket får tid til å komme seg hjem
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #77 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg prioriterer barna mine, jo. Og andres barn som inviterer oss til den store dagen sin. Du derimot prioriterer deg sjøl. Er det ikke nok av andre kvelder du kan hive ungene dine tidlig i seng og hølje nedpå noen glass vin? At familietid ikke er viktig for meg aner jeg ikke hvor du får ifra, ganske patetisk forsøk 😂 Anonymkode: 6dd9c...3ba Jeg drikker ikke vin, og grunnen for å legge de til vanlig tid er fordi etter søndag har de en lang uke foran seg med treninger, kamper og lange skoledager. Det finnes så mange bedre tidspunkt å invitere til i helgene. Lørdagen kan man invitere hele dagen feks. Men akkurat skole og det at de skal være opplagte er noe som står høyt på prioriteringslista. Men vin? Nei ellers takk! Det hadde aldri vært årsaken til at jeg ikke hadde latt de dra i bursdag. Så nei, jeg prioriterer ikke vin, men opplagte unger som skal klare skolen og være opplagte. Å invitere til bursdag søndag fra 17-19 er det verste tidpunktet jeg noen gang kunne tenkt meg. Vi har ikke familie bursdag så sent engang. Hos oss starter de klokken 14-17. nettop av grunnen over. Anonymkode: 65a5f...f39
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #78 Skrevet 9. september 2025 Elsker sjokolade skrev (På 7.9.2025 den 20.25): Dere som skriver rett fra skolen og i bursdag, pynter ikke barna seg når de skal i bursdag lenger? Og dere som skriver fra 17.30-19, hva rekker dere på 1.5 time? Får ikke barna pølser, pizza eller annen mat? Er det ikke bursdagskake? Er noen år siden jeg hadde barnebursdager, men de fikk mat og kake. Og gjerne snacks og fruktspyd el.l. Og det var moro å pynte seg, både for bursdagsbarnet og gjestene. Og bursdagen varte gjerne 3-4 timer. Jeg synes det er stusselig hvis barna kommer rett fra skolen, mest sannsynlig ikke med rene klær og skal få det unnagjort på 1.5 time. De kommer i hverdagsklær fra skolen, evt kler seg litt penere på skolen denne dagen. Vi gjorde det hele barneskolen. De kom med bussen ca kl 15. (enten jeg eller mannen var hjemme fra ca kl 14..30 disse dagene, og den andre kom samtidig med barna), slik at vi var der begge to. Vi pleier å starte med pølser, og det tar ca 10 minutter for dem å klemme i seg 1-3 pølser hver. Så er det aktiviteter og lek, før jeg "kaller inn til kake" ca 20 minutter før foreldrene skal hente. Da sitter barn pent ved bordet når foreldrene kommer, så vi slipper å "lete" etter dem og "fange dem inn". Vi har også vært obs på hvilke aktiviteter som forgikk ulike dager. Da legger vi bursdagen til en ukedag hvor det ikke er trening eller øvelse for aktiviteter der barnets venner går. Men vi velger gjerne en ukedag med trening eller øvelse på en aktivitet vi vet barn vi egentlig ikke ønsker i hus går på. Da er alle invitert, men kanskje det likevel blir en sortering mot de klassekameratene barnet faktisk leker med og litt færre av "bajasene" Anonymkode: 6b623...f8f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #79 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg prioriterer barna mine, jo. Og andres barn som inviterer oss til den store dagen sin. Du derimot prioriterer deg sjøl. Er det ikke nok av andre kvelder du kan hive ungene dine tidlig i seng og hølje nedpå noen glass vin? At familietid ikke er viktig for meg aner jeg ikke hvor du får ifra, ganske patetisk forsøk 😂 Anonymkode: 6dd9c...3ba Hvis du får en ettermiddag i uken du kan være med familien din, og du velger å sende familien bort mener jeg det er nedprioritering av familie tid. Anonymkode: 65a5f...f39
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #80 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De kommer i hverdagsklær fra skolen, evt kler seg litt penere på skolen denne dagen. Vi gjorde det hele barneskolen. De kom med bussen ca kl 15. (enten jeg eller mannen var hjemme fra ca kl 14..30 disse dagene, og den andre kom samtidig med barna), slik at vi var der begge to. Vi pleier å starte med pølser, og det tar ca 10 minutter for dem å klemme i seg 1-3 pølser hver. Så er det aktiviteter og lek, før jeg "kaller inn til kake" ca 20 minutter før foreldrene skal hente. Da sitter barn pent ved bordet når foreldrene kommer, så vi slipper å "lete" etter dem og "fange dem inn". Vi har også vært obs på hvilke aktiviteter som forgikk ulike dager. Da legger vi bursdagen til en ukedag hvor det ikke er trening eller øvelse for aktiviteter der barnets venner går. Men vi velger gjerne en ukedag med trening eller øvelse på en aktivitet vi vet barn vi egentlig ikke ønsker i hus går på. Da er alle invitert, men kanskje det likevel blir en sortering mot de klassekameratene barnet faktisk leker med og litt færre av "bajasene" Anonymkode: 6b623...f8f Hjelpes.. Anonymkode: 3135b...374 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå