Gå til innhold

Barnebursdag - Hva er best?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare rundt 5-6 per skoleår

Men når man har 3 unger og alle har 27/28 unger i klassen. Det blir endel bursdager og helger da

Anonymkode: 7f2ef...1f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er mulighet for å få forlate jobb tidligere på fredager.

Anonymkode: 24fcd...bd7

Ok? Ikke på min jobb. Tror det gjelder de færreste å kunne gå tidlig hver fredag. 

Anonymkode: d09f9...c6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sent søndag så folk kommer hjem fra hytta...

Ikke drep en hel søndag med bursdag fra 12-14. Det er det mest håpløse jeg vet om.
Ødelegger hele hyttehelga faktisk, ikke vits i å reise opp for å reise ned søndag morgen kl 8.
Mens til kl 17 søndag går jo...

Men fredag etter skolen går også, så reiser man på hytta rett etter bursdagen i stedet.

Anonymkode: 78bdc...851

Enig selvom vi aldri er på noen hytte. Ødelegger hele dagen med bursdag ett sted mellom 11 og 15. får ikke gjort noe på formiddagen og ikke noe på ettermiddagen heller. 

heier på kveldstid - 17.30-19 

Anonymkode: 5e734...d53

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her. Jeg jobbet langt unna skolen og hjemmet. Så hverdag etter skole er helt uaktuelt. Og hvis noen velger gudstjeneste fremfor bursdag på en søndag, så er de veldig velkomne til å ikke komme.

Til de som mener "man bør jo vite hva som er vanlig i klassen???" Nei, det er ny klasse. Lurte bare på hva andre tenkte, generelt. 

Takk for innspill! 

Anonymkode: 24fcd...bd7

Tenkte 3kl ikke er ny klasse. Men om det er ny, inviter når det passer dere. Neste gang vet dere gjerne mer.

Anonymkode: c76f0...c2d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men når man har 3 unger og alle har 27/28 unger i klassen. Det blir endel bursdager og helger da

Anonymkode: 7f2ef...1f2

Vi har to barn og 29 elever i klassene, men bor i et område der få har råd til å feire bursdag, og de som har går gjerne to eller tre sammen for å dele på kostnaden. Jeg forstår godt at dersom man faktisk har 120 barnebursdager i året (for å sette det litt på spissen) så går alle helger med til det.

Anonymkode: c0a07...671

Skrevet

Hadde aldri giddet en søndag fra 17-19. Umulig å få ungene i seng fordi de er så gira. Vi pleier å ha barnebursdager på lørdager mellom 12-14. Søndagen er familie dag hvor vi ønsker å gjøre andre ting. Fredagene er fult opp med andre ting, så det hadde ikke passet uansett

Anonymkode: 65a5f...f39

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 8.46):

Ikke drep en hel søndag med bursdag fra 12-14. Det er det mest håpløse jeg vet om.
Ødelegger hele hyttehelga faktisk, ikke vits i å reise opp for å reise ned søndag morgen kl 8.
Mens til kl 17 søndag går jo...

Men fredag etter skolen går også, så reiser man på hytta rett etter bursdagen i stedet.

Da får dere droppe bursdag om hytta er så viktig. Når jeg planlegger bursdag for mine barn skal det først og fremst passe familie dynamikken ig de andre vi feirer med. Vi slår oss alltid sammen med 3-4 stykker for å unngår bursdager hver helg hele høsten og hele våren.

• Liker 1
Skrevet

Lørdag 12-14 ødelegger jo hele helga. Ikke kan man dra bort og man kan ikke finne på større aktivitet hverken før eller etter bursdag. For meg hadde f.eks onsdag 16-18 vært perfekt. 

Anonymkode: ee9d5...13d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lørdag 12-14 ødelegger jo hele helga. Ikke kan man dra bort og man kan ikke finne på større aktivitet hverken før eller etter bursdag. For meg hadde f.eks onsdag 16-18 vært perfekt. 

Enig

Anonymkode: 5e734...d53

• Liker 1
Skrevet

Haha. Jeg er på femte året med bursdagsfeiringer i hjemmet nå. Har lest en del ulike tråder på kg oppigjennom. Det virker som om bursdag er håpløst uansett hva man gjør, og her inne virker det som om ingen liker barnebursdag uansett. 

Barnebursdag er ikke det kjekkeste jeg vet om, men ungene elsker det. Og vi strekker oss langt for å komme i bursdagsfeiringer. 

Vi har selv hatt bursdagsfeiring søndag formiddag, søndag ettermiddag, lørdag formiddag og i ukedager fra 17-19. De fleste har kommet uansett, og vi har kommet uansett tidspunkt. Jeg foretrekker selv på ettermiddagen en søndag eller en hverdag. For da får man mulighet for å dra på hytten og har søndag formiddag åpen for en tur eller annen aktivitet. 

Anonymkode: bea8d...520

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Man prioriterer forskjellig, og jeg akter ikke legge opp bursdager etter hva hyttefolket vil. Eneste som avlyser hos oss er barn som er syke. Så det passer her. Søndag kveld er jo verste tidspunkt, og ukedagene er så travle ellers at da fortjener barna fri etter skolen og før aktiviteter. Jeg fatter ikke alt folk fyller helgen med, eller at folk orker å reise på hytta hver bidige helg. Og det er ikke meningen at jeg skal forstå det heller tror jeg. Helgen min brukes til familie tid, og to timer på en lørdag innimellom er virkelig ikke vanskelig å få til. Men nå pepprer ikke jeg helgen med en haug av aktiviteter heller. Vi voksne trenger ro, og det fjør barna og. De er gjerne på lekeplassen og fotballbanen med vennene sine. Masse verdifull tid de får sammen

• Liker 2
Skrevet

Her har man ikke "lov" til å feire bursdag søndags formiddag, da blir det veldig vanskelig å komme seg noe sted den helga. Enten fredags ettermiddag eller søndag 18-20 eller 17-19. Hverdager "må" i alle fall unngås, da er det alltid noen som er misfornøyde fordi det kræsjer med en aktivitet. 

Anonymkode: 2b434...ea3

• Liker 1
Skrevet

Så negative folk er, her prioriteres klassebursdager over det meste annet. Det er like vanlig å ha bursdagen på en hverdag fra 17.30-19.00, og i helgene på forskjellige klokkeslett. Vi skal feire gutten vår om noen uker, det blir en ukedag kl 17.30-19.30

Anonymkode: 44705...473

• Liker 2
Skrevet

Hvis det MÅ foregå på helg er søndag etter 16 best for oss.  Da slipper vi å rasere hele helga og kan dra på hytta uansett 

Anonymkode: 7f2cb...06a

• Liker 1
Skrevet

For meg er det veldig merkelig å legge barnebursdager på ettermiddagen. Barnet mitt er i alle fall veldig liten etter bhg og de gangene vi har vært i bursdag har hun vært overtrøtt og gira på sukker. Godteposen på slutten kommer jo rett før leggetid. En lørdag eller søndag på formiddagen er perfekt. Må folk absolutt reise bort og gjøre alt mulig hver eneste helg?

Anonymkode: 801a0...82b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 8.46):

AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 9.13):

Søndag ettermiddag, så folk rekker å komme hjem fra hytta.

Anonymkode: 262a1...fe5

Hvilke barneskolebarn gidder å tilbringe hver bidige helg på hytta med foreldrene? :klo: 🤷‍♀️

Anonymkode: 78ba3...28e

• Liker 2
Skrevet

Konklusjonen er vel at hva som er «best» avhenger av hvem du spør. Her inviterer vi på dagtid i helg, så får de med hytte/aktiviteter/andre planer prioritere. Med en 2-åring i hus er det uaktuelt å invitere på bursdag en hverdag, eller når som helst etter klokka 16. Kanskje alt «hyttefolket» i tråden kan forsøke å se situasjonen fra flere sider og slutte beskylde folk for å «ødelegge» helga ved å invitere til noe så uskyldig som barnebursdag.. Makan til ting man skal bruken tid på å være bitter for! 

Anonymkode: 696c5...a09

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært borti frokostbursdag fra 9-11 en lørdag. Det var egentlig deilig, for da hadde vi også resten av helgen fri😊

Anonymkode: 67e7f...f3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilke barneskolebarn gidder å tilbringe hver bidige helg på hytta med foreldrene? :klo: 🤷‍♀️

Anonymkode: 78ba3...28e

For et merkelig spørsmål 

Anonymkode: eed64...074

• Liker 1
Skrevet

Onsdag 16.30 er best. Dvs. hverdager rett etter SFO. Hvis alle kan gå til bursdagen i flokk og det er litt low key Så Er det definitivt best! 

Anonymkode: d01b0...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...