Gå til innhold

Barnebursdag - Hva er best?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

At du som voksenperson bevisst har lagt feiringen til dager hvor det ikke passer de du ikke ønsker å invitere. 

Anonymkode: 3135b...374

Det vil aldri passe for alle, og derfor prioriterer jeg at det passer for de aktivitetene mitt barn og deres nærmeste venner deltar på. Høres fullstendig logisk ut for meg. 

Så kan de som det da "kræsjer" for velge om de kommer i bursdag eller deltar på f.eks fotballtrening. De er invitert, men det er ikke de vi er mest opptatt av at det skal passe for. 

Anonymkode: 6b623...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vil aldri passe for alle, og derfor prioriterer jeg at det passer for de aktivitetene mitt barn og deres nærmeste venner deltar på. Høres fullstendig logisk ut for meg. 

Så kan de som det da "kræsjer" for velge om de kommer i bursdag eller deltar på f.eks fotballtrening. De er invitert, men det er ikke de vi er mest opptatt av at det skal passe for. 

"Men vi velger gjerne en ukedag med trening eller øvelse på en aktivitet vi vet barn vi egentlig ikke ønsker i hus går på. Da er alle invitert, men kanskje det likevel blir en sortering mot de klassekameratene barnet faktisk leker med og litt færre av "bajasene" "

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

"Men vi velger gjerne en ukedag med trening eller øvelse på en aktivitet vi vet barn vi egentlig ikke ønsker i hus går på. Da er alle invitert, men kanskje det likevel blir en sortering mot de klassekameratene barnet faktisk leker med og litt færre av "bajasene" "

Ja, nettopp. Man prioriterer at det skal passe for de barna som bursdagsbarnet mest ønsker, og så velger man å ikke prioriterer at det skal passe for de barna som bursdagsbarnet synes er plagsomme og som ofte ødelegger. 100% logisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi? Det er jo helt vanlig 

Anonymkode: 006e5...c66

Når man har et autistisk barn så er sannsynligheten for meltdown/burnout mye høyere på slutten av dagen. 

Skrevet
Abra skrev (2 minutter siden):

Når man har et autistisk barn så er sannsynligheten for meltdown/burnout mye høyere på slutten av dagen. 

Det har heldigvis ikke vært et relevant kriteria i det bursdagene jeg har arrangert for mine barn. Ingen autister i noen av klassene. 

Har man barn med spesielle behov, vil jo de kunne påvirke mange ting, enten det dreier seg om fysiske eller psykiske utfordringer. Men det har ikke vært nevnt som et tema i denne tråden, så jeg vet ikke hvorfor det er relevant. 

Skrevet

Fredag helt klart, 2-5 klasse klarer stort sett å holde humøret oppe og unngå meltdowns.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det har heldigvis ikke vært et relevant kriteria i det bursdagene jeg har arrangert for mine barn. Ingen autister i noen av klassene. 

Har man barn med spesielle behov, vil jo de kunne påvirke mange ting, enten det dreier seg om fysiske eller psykiske utfordringer. Men det har ikke vært nevnt som et tema i denne tråden, så jeg vet ikke hvorfor det er relevant. 

Var jo kun et svar på hvorfor vi ikke gidder bursdager som er i 17+ tiden. 

Skrevet
Abra skrev (1 minutt siden):

Var jo kun et svar på hvorfor vi ikke gidder bursdager som er i 17+ tiden. 

Beklager, jeg hadde ikke historikken helt på plass der. Det skjønner jeg.

Fortrekker rett etter skolen og så henting i 17.30-18.00 tiden jeg også :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...