Gå til innhold

Barnebursdag - Hva er best?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man vet gjerne litt om hva andre i klassen pleier å gjøre? I noen klasser spiller nesten alle fotball, håndball osv. Da har de gjerne treninger ulike dager i uken og cup/kamper helg. Noen steder er det vanlig at flere har hytte. Ville tatt det litt i betraktning. 

Blir det ukedag, velg dag som sannsynligvis flest kan. Da ville jeg tatt alle med hjem etter skolen.  Varighet et par timer. 

Blir det helg ville jeg gjerne valgt søndag 17-19. Da kan man dra på hytten. 

Anonymkode: c76f0...c2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 timer er passe. Jeg har alltid sendt mine unger i bursdager de er invitert til uansett, men med litt større barn (som jeg anser 3.-4.-klassinger som) foretrekker jeg absolutt ettermiddag i hverdagen framfor midt på dagen en lørdag eller søndag. Det binder helga veldig opp for hele familien dersom ett av barna er invitert i bursdag en helg.

• Liker 3
Skrevet

Har aldri hørt om noen som feirer bursdag utenom helg de 12 årene jeg har hatt barn. Prioriterer vi altid bursdagen til venner av barna uansett hva vi har av planer. Eneste som trumfer bursdag er cup og kamper.

Nå er barna så store at de har overnattingbursdag eller filmkvelder. Heldigvis har vi foreldre rundt oss som er like.

Anonymkode: 31f04...bf5

• Nyttig 3
Skrevet

Rett etter skolen syns jeg var bra. Gå samlet, ferdig kl.16/17, de som skal rett på fritidsaktiviteter hentes i bursdagen og rekker det. 

Anonymkode: 780d7...fb3

• Liker 2
Skrevet

Vi har barn i barnehage, men har de to årene vi har hatt barnebursdag tatt det rett etter barnehagen, fra typ 16-18. Servert noe middagsmat først før kake og leker. I år hadde vi feiring på barnets egne bursdag, som var en fredag. Er litt hyggelig å feire selve dagen og. Familieselskap må vi alltid ha i helgene siden vi har familie som bor langt unna.

Ikke hatt noen negative tilbakemeldinger på at vi har en hverdag, og barna er fornøyde. Tenker også det er færre som kan i helgene.

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at fram til kanskje 6. eller 7. klasse feirer praktisk talt alle bursdag i helgene og så blir det mer på kveldstid ettersom de blir eldre, men mange holder på helgene hele veien. Vi foretrekker helger (uansett tidspunkt) fordi på hverdagene er det gjerne fritidsaktiviteter og annet, samt at det er upraktisk å måtte levere i bursdag så tidlig at man må slutte jobben tidligere for å rekke det. Kl 16 er jo folk flest akkurat gått ut døren på jobb. Vi prioriterer dog alltid bursdager så ville ikke takket nei om det krasjet med noe annet, men det hadde jo vært fint om vi ikke måtte velge vekk noe for å få det til.
Når det er sagt kan man aldri gjøre alle fornøyde så slike spørsmål er sånn sett ganske nytteløse. Du vil aldri få oppgitt et tidsrom som 100% av foreldrene er fornøyde med så bare velg noe og aksepter at det ikke kommer til å passe for alle.

Kassiopeia8 skrev (7 minutter siden):

Ikke hatt noen negative tilbakemeldinger på at vi har en hverdag,

Jeg tror ikke du kan regne med at dette er noe du får høre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva tenker dere er best? du har barn i 2-5 klasse og barnet er invitert i en bursdag.

Passer det best om bursdagen er på en fredag eller en søndag? Hva ville dere foretrukket? 

Er det innafor å invitere barn rundt 3-4 klasse til bursdag kl. 1700, som varer til 1900?

Anonymkode: 24fcd...bd7

Foretrekker fredag! Søndag er vi på gudstjenste og familiebesøk - den dagen er den kjipeste mtp bursdagsinvitasjoner. Fredag evt lørdag er mye bedre.

fredag er 17-19 supert! 

Anonymkode: 75b6d...56b

• Liker 1
Skrevet
Arkana skrev (6 timer siden):

Jeg tror ikke du kan regne med at dette er noe du får høre. 

Vi er nære venner i nabolaget, og dessuten flere her som gjør det samme. Så tror nok jeg hadde fått høre det jo :) folk virker fornøyde, men flere har helg og altså. Er ikke så nøye bare

Skrevet

TS her. Jeg jobbet langt unna skolen og hjemmet. Så hverdag etter skole er helt uaktuelt. Og hvis noen velger gudstjeneste fremfor bursdag på en søndag, så er de veldig velkomne til å ikke komme.

Til de som mener "man bør jo vite hva som er vanlig i klassen???" Nei, det er ny klasse. Lurte bare på hva andre tenkte, generelt. 

Takk for innspill! 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ofte arrangert i helgen og blitt invitert i mange som er i helgen. Ikke noe problem her vi bor.

Men kl 17 på en søndag er litt sent for de minste trinnene, ville lagt det litt tidligere viss mulig.

Anonymkode: 390ca...8d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

TS her. Jeg jobbet langt unna skolen og hjemmet. Så hverdag etter skole er helt uaktuelt. Og hvis noen velger gudstjeneste fremfor bursdag på en søndag, så er de veldig velkomne til å ikke komme.

Til de som mener "man bør jo vite hva som er vanlig i klassen???" Nei, det er ny klasse. Lurte bare på hva andre tenkte, generelt. 

Takk for innspill! 

Hvilken fredag mener du da? Hvis det ikke er etter en skoledag? 

Skrevet

Verken fredag eller søndag. Helgene er fylt til randen med fotballturneringer, svømmestevner, hytteturer og andre aktiviteter. Vi skipper ikke det kun for en 2-timers bursdag. 

Anonymkode: 7f2ef...1f2

• Nyttig 1
Skrevet
Kassiopeia8 skrev (7 minutter siden):

Hvilken fredag mener du da? Hvis det ikke er etter en skoledag? 

Det er mulighet for å få forlate jobb tidligere på fredager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva tenker dere er best? du har barn i 2-5 klasse og barnet er invitert i en bursdag.

Passer det best om bursdagen er på en fredag eller en søndag? Hva ville dere foretrukket? 

Er det innafor å invitere barn rundt 3-4 klasse til bursdag kl. 1700, som varer til 1900?

Søndag kl 17. for da kan man reise på hytta 

Anonymkode: eed64...074

• Liker 1
Skrevet
Kaneel skrev (9 timer siden):

Lørdag morgen 11-13

Verste tidspunkt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Søndag kl. 12-14 pleier vi å ha og alle møter opp. Man trenger to timer. 

Anonymkode: c0a07...671

Grusomt tidspunkt 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grusomt tidspunkt 

Tydeligvis ikke her vi bor. Har kun opplevd at barn har meldt avbud pga. sykdom.

Vi prioriterer barnebursdager høyt. Det er bare rundt 5-6 per skoleår, så vi kan dra på hytta andre helger.

Anonymkode: c0a07...671

Skrevet

Så lenge de ikke får farlig ultraprosessert mat går alt greit 

Anonymkode: 16715...d5c

Skrevet

Vi har ikke hytte og lite familie å være med i helgene, så jeg blir alltid glad hvis barnet blir invitert i bursdag i en helg. 

Anonymkode: cb06d...707

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...